abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 maart 2010 @ 16:12:25 #276
283293 John_Q
incognito
pi_79408306
Misschien niet precies de juiste plek om dit te vragen maar ik het probeer het maar:
Is de opleiding 'Economie en bedrijfskunde' aan de UvA hetzelfde als de opleiding 'Economie en bedrijfseconomie' aan de VU?

Economie en bedrijfseconomie kende ik wel, die vind je bijvoorbeeld ook op de EUR en andere universiteiten. Economie en bedrijfskunde had ik nog nooit van gehoord.

Iemand die dus weet of dit exact dezelfde studies zijn of niet?
Kudo's.
  maandag 22 maart 2010 @ 20:34:22 #277
281402 Kardash
[NSDAP] Leider / Voerer
pi_79462954
Btw,

Is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 minors te volgen?

Wat ben ik toch een nurd
is getting his nerd on..
.. en een vleugje moslim
  maandag 22 maart 2010 @ 21:54:53 #278
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_79467772
quote:
Op maandag 22 maart 2010 20:34 schreef Kardash het volgende:
Btw,

Is het mogelijk om bijvoorbeeld 2 minors te volgen?

Wat ben ik toch een nurd
Ja, ze kunnen je niet weigeren ofzo. Tenzij je niet aan de ingangseisen van de vakken voldoet.
pi_79477575
Zit er eigenlijk een limiet aan het printen?
pi_79739535
Iemand hier die de master televisiewetenschappen doet?
pi_79875287
Ik heb vandaag bij het Turfdraagsterpad9 een opdracht ingeleverd bij een brievenbus met 'Alleen kranten t.a.v. Mediastudies' omdat het hek gesloten was (wel voor de deadline). Weet iemand of deze nog op tijd aankomt?
pi_79875339
quote:
Op dinsdag 23 maart 2010 06:31 schreef Hanneke12345 het volgende:
Zit er eigenlijk een limiet aan het printen?
500 Pagina's per maand.
pi_79890908
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:25 schreef Diabox het volgende:

[..]

500 Pagina's per maand.
Echt? Bij mijn faculteit is het gewoon tot zover je centjes reiken. Of is het gratis bij jullie?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  zaterdag 3 april 2010 @ 00:40:40 #284
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_79890922
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 17:22 schreef Sehaninne het volgende:
Ik heb vandaag bij het Turfdraagsterpad9 een opdracht ingeleverd bij een brievenbus met 'Alleen kranten t.a.v. Mediastudies' omdat het hek gesloten was (wel voor de deadline). Weet iemand of deze nog op tijd aankomt?

Mail je docent effe ipv hier te posten
pi_79892551
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 00:40 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Echt? Bij mijn faculteit is het gewoon tot zover je centjes reiken. Of is het gratis bij jullie?
Op die manier ook onbeperkt zover je centjes reiken, maar je krijgt dus 500 printjes per maand cadeau, en nee dit kan je niet opsparen.
  FOK!fotograaf zaterdag 3 april 2010 @ 09:59:55 #286
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_79894994
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 02:05 schreef Diabox het volgende:

[..]

Op die manier ook onbeperkt zover je centjes reiken, maar je krijgt dus 500 printjes per maand cadeau, en nee dit kan je niet opsparen.
Niet bij iedere faculteit. FNWI heeft het sowieso wel (maar ik zou niet weten wat de max daar is), maar een filosofie student die ik ken (ook UvA) moet alles betalen, vanaf de eerste pagina.
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:37:44 #287
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_79895686
Ik betaal mijn prints ook gewoon allemaal uit eigen zak bij mijn faculteit. 500 gratis x printen per maand zou best wel chill zijn geweest.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_79895919
quote:
Op zondag 21 maart 2010 16:12 schreef John_Q het volgende:
Misschien niet precies de juiste plek om dit te vragen maar ik het probeer het maar:
Is de opleiding 'Economie en bedrijfskunde' aan de UvA hetzelfde als de opleiding 'Economie en bedrijfseconomie' aan de VU?

Economie en bedrijfseconomie kende ik wel, die vind je bijvoorbeeld ook op de EUR en andere universiteiten. Economie en bedrijfskunde had ik nog nooit van gehoord.

Iemand die dus weet of dit exact dezelfde studies zijn of niet?
Ik studeer zelf economie en bedrijfskunde aan de UvA. Het is niet precies hetzelfde want je krijgt aan de UvA een breder eerste jaar waarin je economie en bedrijfseconomie krijgt (net zoals op de VU) maar ook 1 vak fiscale economie en 2 vakken bedrijfskunde. In het twee jaar kies je vervolgens een richting van deze vier. Dus als je iets met economie wil studeren maar nog niet precies weet wat valt de opleiding economie en bedrijfskunde wel aan te bevelen omdat je dan een goede indruk krijgt van alle richtingen.
pi_79901111
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:59 schreef Chemiu het volgende:

[..]

Niet bij iedere faculteit. FNWI heeft het sowieso wel (maar ik zou niet weten wat de max daar is), maar een filosofie student die ik ken (ook UvA) moet alles betalen, vanaf de eerste pagina.
Klopt, ik heb het ook over FNWI, was namelijk oorspronkelijk als reactie bedoeld op Hanneke12345 en die studeert volgens mij wiskunde.
pi_79907543
Klopt. Maar zit dat dan niet gewoon op een scienceaccount, wat volgens mij iedereen op 't Roetereiland moet hebben?
pi_79907766
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 17:28 schreef Hanneke12345 het volgende:
Klopt. Maar zit dat dan niet gewoon op een scienceaccount, wat volgens mij iedereen op 't Roetereiland moet hebben?
Niet iedereen op het Roeterseiland heeft een science account, alleen opleidingen die vallen onder de FNWI.
Ik kon geeneens inloggen met mijn science account op een computer in gebouw A.

En ja het aantal printjes is gelinkt aan je science account.

Overigens kan je onbeperkt printjes maken als je Ubuntu (of een andere linux distro) hebt geinstalleerd op je laptop.
pi_79909653
Oh, ik dacht dat je overal om in te loggen een scienceaccount nodig had. Maar ik kan neem ik aan als ik met m'n gewone uva-codes inlog nog altijd printen in de bibliotheek bij B, toch?

Ik ben niet eens nerd genoeg om een laptop mee te nemen, laat staan om Ubuntu er op te zetten.
pi_79915190
Er is trouwens wel een manier om gratis te printen, maar daar moet je je voor aanmelden. Ik heb de voorwaarden ook niet helemaal doorgelezen maar heb het idee dat privacy niet zo hoog in het vaandel staat. Ook wordt er dan reclame op je prints gezet, dus voor inleveren is het niet zo geschikt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  zaterdag 3 april 2010 @ 21:33:47 #294
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79915439
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 21:26 schreef Sinceria het volgende:
Ook wordt er dan reclame op je prints gezet, dus voor inleveren is het niet zo geschikt.
Als je iets marketing-gerelateerds studeert misschien juist wel, je laat immers zien dat je wetenschappelijke theorie en praktijk goed kunt samenbrengen .
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  FOK!fotograaf zondag 4 april 2010 @ 00:16:10 #295
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_79920818
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 18:36 schreef Hanneke12345 het volgende:
Oh, ik dacht dat je overal om in te loggen een scienceaccount nodig had. Maar ik kan neem ik aan als ik met m'n gewone uva-codes inlog nog altijd printen in de bibliotheek bij B, toch?

Ik ben niet eens nerd genoeg om een laptop mee te nemen, laat staan om Ubuntu er op te zetten.
Bieb bij B moet je volgens mij juist inloggen met een Science account (met naam), inloggen met studentnummer werkt daar niet. Arme studenten die iets moesten opzoeken op internet en dat daar dachten te doen, maar niet in konden loggen omdat ze niet van het FNWI waren . Maar daar hebben ze de 'snel'computers gelukkig voor.

@Diabox: met ubuntu kan je wel draadloos printen of mis ik iets? Ik zoek nog steeds een manier om vanaf mijn laptop te printen, moet nu heen en weer rennen met usb sticks en/of mailen naar hotmail en hopen dat er een pc vrij is, wat meestal niet zo is als ik wil printen.
pi_79931132
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:16 schreef Chemiu het volgende:
@Diabox: met ubuntu kan je wel draadloos printen of mis ik iets? Ik zoek nog steeds een manier om vanaf mijn laptop te printen, moet nu heen en weer rennen met usb sticks en/of mailen naar hotmail en hopen dat er een pc vrij is, wat meestal niet zo is als ik wil printen.
Jep, met Ubuntu kan je draadloos printen. Weet alleen niet meer de stappen etc. uit m'n hoofd die je moest doen. Op Windows heb ik het overigens nog niet aan de praat gekregen.
pi_79931519
Hmm is dat een soort loophole ofzo? Lijkt me wel de moeite aangezien ik toch wel iedere week een paar honderd pagina's aan artikelen loop te printen.
  maandag 5 april 2010 @ 17:41:50 #298
164755 Mss
kutHOEr
pi_79972633
Mensen echt een hele stomme vraag. Ik kan totaal niet overweg met artikelen zoeken. Nu heb ik dat voor een werkgroep nodig morgen (lang verhaal).

Maar kan iemand me uitleggen HOE ik dit artikel ga vinden:

David Painter, “A Partial History of the Cold War,” Geir Lundestad, “The Cold War According to John Gaddis,” Cold War History Vol. 6/No. 4 (2006), 527-542.

Zoeken op de titel levert namelijk niks op
Aids.
  maandag 5 april 2010 @ 18:57:57 #299
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_79975288
quote:
Op maandag 5 april 2010 17:41 schreef Mss het volgende:
Mensen echt een hele stomme vraag. Ik kan totaal niet overweg met artikelen zoeken. Nu heb ik dat voor een werkgroep nodig morgen (lang verhaal).

Maar kan iemand me uitleggen HOE ik dit artikel ga vinden:

David Painter, “A Partial History of the Cold War,” Geir Lundestad, “The Cold War According to John Gaddis,” Cold War History Vol. 6/No. 4 (2006), 527-542.

Zoeken op de titel levert namelijk niks op
't Is bij mij gewoon de eerste hit in Google.
pi_79975398
Thuis inloggen met UvA-vpn, naar de digitale bibliotheek van de UvA gaan, daar de juiste zoektermen invullen, en dan hoort ie eruit te poepen als het er tenminste instaat. JSTOR (ook met UvA-vpn) is ook een goede bron, evenals Google Books.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')