abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2009 @ 14:14:01 #181
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_72802125
Pff, wat wordt ik moe van die computertoetsen op blackboard, vooral die over wiskunde. Als je een wortel in je antwoord hebt moet je dan als antwoord scrt(5) ofzo invullen, belachelijk. Je moet dat soort dingen uit je hoofd kennen ook.

Wat is er moeilijk aan het gewoon op papier te maken?
pi_72805450
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 23:34 schreef Hanneke12345 het volgende:

[..]

Aight

Maar heeft B echt helemaal geen koffie?
Ik kom vaak in A en B (psychologie enzo zit daar, dus daar lopen alle lekkere meiden, vandaar dat ik er zit, heb er verder niks te zoeken ). En het is me inderdaad opgevallen dat er geen koffieautomaten zijn in gebouw B.
pi_73045348
Eerstejaars UvA-studente meldt zich.
pi_73048769
Leuk, welke studie?
pi_73049145
Klassieke talen
pi_73049986
quote:
Op woensdag 23 september 2009 20:30 schreef Aster123 het volgende:
Klassieke talen
Tof.

Volgende week woensdag is er een buitenlandmanifestatie met informatie over studeren en werken in het buitenand. Gaan er nog meer mensen hierheen?
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_73088752
Oh ja ik waarschijnlijk wel! Als ik het met mijn chaotische hoofd niet vergeet.
pi_73320302
Mm, dat heb ik even gemist.

Ik wil wel graag naar het buitenland (het liefst Engeland) maar ik ben pas net begonnen met het eerste jaar, dus voorlopig blijft het nog bij dromen, denk ik zo.
Ik las ergens dat je voor het Erasmusprogramma - en beurs 60 studiepunten moet hebben. Eerst dit jaar maar afmaken dus, haha.
Maar het lijkt me niet onverstandig om er nu vast over na te denken. Dat scheelt weer, straks.

Willen jullie allemaal in het buitenland werken en/of studeren? Zo ja, waar en waarom?
pi_73320698
Ik ben geweest in ieder geval, een beetje om te oriënteren. Ik ben ook eerstejaars en wil in het derde jaar weg om geen studievertraging op te lopen (zo'n beetje onvermijdelijk bij mijn studie als je in het 1e of 2e jaar naar het buitenland gaat).

Ik wil graag studeren, werken lijkt me nog beter maar of zoiets lukt is nog maar te bezien natuurlijk. Mijn voorkeur gaat uit naar Azië of Midden- of Zuidamerika. Omdat me dat gewoon heel tof lijkt.

Er nu al over nadenken is niet onverstandig, het wordt aangeraden een jaar van te voren te beginnen met plannen en regelen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 06:45:27 #190
52544 RipCore
Sleep is my escape.
pi_73327023
En ze hebben gelijk wat betreft dat voorbereiden..! Ik zit als 2ejaars verkorter nu als 3ejaars (ja, dat klopt niet helemaal ) in Japan, maar ben tijdens het eerste semester van mijn eerste jaar al langs de studieadviseur e.d. gegaan om info in te winnen. Hoe eerder, hoe beter!
"Being a procrastinating, instigating, exasperating chameleon is a damn tiring job!"
pi_73333157
Mijn chaotische hoofd domineert; ik ben uiteraard vergeten te gaan. Nouja ik zal nog wel weer een keer langs de studieadviseur gaan.

En woei ik heb mijn propedeuse-papiertje binnen
pi_73378044
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:32 schreef Syr het volgende:
Mijn chaotische hoofd domineert; ik ben uiteraard vergeten te gaan. Nouja ik zal nog wel weer een keer langs de studieadviseur gaan.

Tof, gefeliciteerd.
pi_73477078
quote:
Amsterdamse universiteit bij beste vijftig

RIJSWIJK - De Universiteit van Amsterdam (UvA) staat dit jaar in de jaarlijkse ranglijst van de Britse krant The Times op de 49e plaats.

Voor het zesde achtereenvolgende jaar wordt de lijst aangevoerd door de Amerikaanse Harvard University. De Britse krant publiceerde de lijst donderdag.

De UvA eindigde vorig jaar nog op de 53e plek. In de top drie van universiteiten stootte het Britse Cambridge het Amerikaanse Yale van de tweede plaats.
bron: nu.nl
pi_73503220
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:32 schreef Syr het volgende:

Kreeg van de week een mailtje dat er 27 oktober in het Oost-Indisch Huis ook een soort van buitenlandvoorlichting is. Het kan zijn dat dat alleen voor politicologie en/of sociale wetenschappen is, maar misschien toch de moeite waard. Ga zelf ook wel even checken denk ik, want ook ik ben dat buitenlandgebeuren vergeten. Ben trouwens sowieso betrekkelijk laat, want hoop dit jaar klaar te zijn met mn bachelor.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2009 22:09:06 ]
pi_73630508
Wat is op het Roeterseiland de beste plek om te zitten om te gaan studeren? Ik ken de bibliotheek bij B (of eignelijk tussen A, B en C in), maar daar lijkt 't altijd vrij vol te zitten. Zijn er nog meer/betere plekken met een computer in de buurt?
pi_73631281
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:35 schreef Hanneke12345 het volgende:
Wat is op het Roeterseiland de beste plek om te zitten om te gaan studeren? Ik ken de bibliotheek bij B (of eignelijk tussen A, B en C in), maar daar lijkt 't altijd vrij vol te zitten. Zijn er nog meer/betere plekken met een computer in de buurt?
Gebouw P, eerste verdieping.
pi_73631773
Ik denk er over om mijn Master aan de UvA te volgen (ik studeer nu in Nijmegen). Dat zal een reistijd van zo'n 2,5 uur opleveren: ik heb dus een kamer nodig. Hoe zit het met de wachtlijsten van DUWO en StudentenWoningWeb? Als ik me nu inschrijf, is de kans dan groot dat ik volgend jaar een kamer krijg of is het net zo'n zooi als bij de SSHN en kan ik twee jaar wachten?
pi_73632366
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:59 schreef Sloggi het volgende:
Ik denk er over om mijn Master aan de UvA te volgen (ik studeer nu in Nijmegen). Dat zal een reistijd van zo'n 2,5 uur opleveren: ik heb dus een kamer nodig. Hoe zit het met de wachtlijsten van DUWO en StudentenWoningWeb? Als ik me nu inschrijf, is de kans dan groot dat ik volgend jaar een kamer krijg of is het net zo'n zooi als bij de SSHN en kan ik twee jaar wachten?
Na een jaar kun je wel in Uilenstede, Diemen of Noord denk ik..
pi_73632842
En wil ik dat?
pi_73633534
Nouja, als je kunt kiezen tussen 2,5 uur reizen en een kutkamer in een buitenwijk van A'dam..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')