Dat kan alleen jij bepalen, dit is onderdeel van het spel zeg maar.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:22 schreef SqueaK het volgende:
Een aantal weken geleden ben ik op een te koop staand huis gestuit (vraagprijs 490.00 k.k.). Ik ken iemand die in de straat woont en hij vertelde me dat die mensen in de 6 maanden dat het te koop staat, nog 0 kijkers hebben gehad.
Inmiddels hebben we meerdere bezoeken aan het huis gebracht en hebben afgelopen maandag een bod van 440.000 uitgebracht.
Binnen 1 dag (op dinsdagmiddag) kreeg ik een tegenbod van 470.00. Ze zijn dus direct gezakt met 20.000 euro. Hierop volgend heb ik nog geen actie ondernomen.
Vervolgens kreeg ik net in de avond een telefoontje van de makelaar met het bericht of ik morgen kon laten weten of ik met die 470.000 akkoord ga. Zo niet, dan zijn er andere geïnteresseerden die in het spel komen en ben ik mijn exclusiviteit kwijt.
Ik heb het vermoeden dat het bluf is. Immers, ze zakken meteen met 20.000 en opeens zijn er andere geïnteresseerden. Aan de andere kant wil ik het huis zo graag, dat ik geen risico's durf te nemen.
Zou ik hier te maken hebben met een makelaarspraatje of moet ik gewoon opnieuw een tegenbod doen en onder die 470.000 gaan zitten?
Je zult het nooit weten, tenzij je het risico van de gok neemt.quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:22 schreef SqueaK het volgende:
Zou ik hier te maken hebben met een makelaarspraatje of moet ik gewoon opnieuw een tegenbod doen en onder die 470.000 gaan zitten?
Hebben ze hem dat verteld of staat ie de hele dag uit het raam te kijken? M.a.w. hoe betrouwbaar is die info?quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:22 schreef SqueaK het volgende:
Ik ken iemand die in de straat woont en hij vertelde me dat die mensen in de 6 maanden dat het te koop staat, nog 0 kijkers hebben gehad.
Dat is het leuke juist, dat weet je nietquote:Op woensdag 22 juli 2009 23:57 schreef Halcon het volgende:
Deze lui moeten van hun huisje af. Wat hebben ze er aan hypotheek op zitten?
Afgaande op de OP wijst het allemaal wel een beetje in die richting.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:13 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat is het leuke juist, dat weet je niet
Vind je?quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:31 schreef Halcon het volgende:
[..]
Afgaande op de OP wijst het allemaal wel een beetje in die richting.
In 6 maanden 0 kijkers baseer ik me op. Dan is dat huis niet heel erg gewild. Ik vind dan 440k eigenlijk nog een tamelijk hoog openingsbod.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
Vind je?
Huis staat te koop voor 6 maanden, er was een periode dat dit een eeuwigheid is maar tegenwoordig niet meer.
De buurman (oid) zegt dat er in die tijd nog geen kijker is geweest, betrouwbare informatie hoor
Daarnaast wachten veel mensen nu juist eerst de zomervakantie af omdat er in die periode nog klappen gaan vallen op de arbeidsmarkt.
Dus nee, ik vind er eigenlijk niets op wijzen.
Het enige wat je kan doen om een eventuele bodemprijs te bepalen is erachter zien te komen of de mensjes al een nieuwe woning hebben gekocht, dan moeten ze zsm verkopen anders niet
Onbetrouwbare bron van informatiequote:Op donderdag 23 juli 2009 09:40 schreef Halcon het volgende:
[..]
In 6 maanden 0 kijkers baseer ik me op.
Goh, maar daar moet je achter zien te komen (betrouwbare bronnen) en niet vanuit gaan.quote:Dan is dat huis niet heel erg gewild. Ik vind dan 440k eigenlijk nog een tamelijk hoog openingsbod.
Er kunnen ook andere redenen zijn om snel te moeten verkopen dan het hebben van een nieuwe woning, zoals bijvoorbeeld werkloosheid, scheiding, een slecht lopende onderneming, een op handen zijnde emigratie, etc...
50.000 is in dit geval een kleine 10%, dus zo raar is dat niet. Ik weet niet waar de buurman de informatie vandaan heeft. Jij ook niet. Misschien heeft hij het wel van deze mensen zelf gehoord.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:45 schreef Keltie het volgende:
[..]
Onbetrouwbare bron van informatie
EDIT:
En in deze tijd is dat geen uitzondering dus dat argument moet je niet gebruiken om er ineens 50.000 vanaf te willen lullen.
[..]
Goh, maar daar moet je achter zien te komen (betrouwbare bronnen) en niet vanuit gaan.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:37 schreef Keltie het volgende:
[..]
EDIT:
En dat zakken is ook niet vreemd, je hebt een prijs in gedachte wat je wil hebben.. Daar ga je bovenzitten om er met de onderhandelingen op uit te komen.
Dat ding stond voor, ik dacht, 490.000 te koop? Er word 440.000 geboden? Dan weet je zelf ook al dat je niet hoeft terug te komen met een bod van 480.000
Waarschijnlijk willen ze ergens rond de 450.000/460.000 uit komen
En toch gebeurd het wel eens...quote:Op woensdag 22 juli 2009 22:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is bluf, en nog zo doorzichtig als de pest ook...![]()
Wij hebben ook net een huis gekocht, het stond negen maanden te koop, eerst vertelde de makelaar dat er weinig animo voor was en toen we begonnen te bieden waren er opééns nog twee bezichtigingen. Ja, vast...
En dat baseer je op het feit dat het niet gewild is volgens de buurman van de verkopers c.q. de vriend van kopers? Zou je je niet gewoon baseren op het huis zelf?quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:40 schreef Halcon het volgende:
Dan is dat huis niet heel erg gewild. Ik vind dan 440k eigenlijk nog een tamelijk hoog openingsbod.
Waar haal je die wijsheid vandaan?quote:
Dat weet je dus nooit want op kadaster staan de aankoopprijs, dan weet je nog niet wat voor hypotheek er op rust. Weet jij veel of er veel eigen geld in zit?quote:Op woensdag 22 juli 2009 23:57 schreef Halcon het volgende:
Wat hebben ze er aan hypotheek op zitten?
Inderdaad dat kan maar voorlopig ben je aan het gissen en gissen is missenquote:Op donderdag 23 juli 2009 09:40 schreef Halcon het volgende:
Er kunnen ook andere redenen zijn om snel te moeten verkopen dan het hebben van een nieuwe woning, zoals bijvoorbeeld werkloosheid, scheiding, een slecht lopende onderneming, een op handen zijnde emigratie, etc...
Op de site van het kadaster kun je ook zien wat de hoogte van de hypotheek is die op een pand rust.quote:Op donderdag 23 juli 2009 14:49 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Dat weet je dus nooit want op kadaster staan de aankoopprijs, dan weet je nog niet wat voor hypotheek er op rust. Weet jij veel of er veel eigen geld in zit?
daar zie je alleen de hoogte van de inschrijving volgens mij.quote:Op maandag 27 juli 2009 19:58 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Op de site van het kadaster kun je ook zien wat de hoogte van de hypotheek is die op een pand rust.
klopt!quote:Op maandag 27 juli 2009 20:49 schreef Rio het volgende:
[..]
daar zie je alleen de hoogte van de inschrijving volgens mij.
http://www.kadaster.nl/za(...)treksel-bericht.html Volgens mij is hier toch wel uit te halen hoe hoog de hypotheek is op een perceel. Indien niet beschikbaar dan krijg je de inschrijving idd...quote:
jij denkt dat kadaster je maandelijkse hyp betalingen voor de bank bijhoudt?!quote:Op maandag 27 juli 2009 21:40 schreef IbeBen het volgende:
[..]
http://www.kadaster.nl/za(...)treksel-bericht.html Volgens mij is hier toch wel uit te halen hoe hoog de hypotheek is op een perceel. Indien niet beschikbaar dan krijg je de inschrijving idd...
Ja, en dat is toch precies wat je wil weten? Kan mij vrij weinig schelen of iemand al de helft van de hypo heeft afgelost, wil gewoon weten hoeveel lening die heeft opgenomen om te bepalen wat een verkoper zijn potentiele bodemprijs zal zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
jij denkt dat kadaster je maandelijkse hyp betalingen voor de bank bijhoudt?!
Nee hoor, alleen wat bij de notaris vastgelegd wordt, de hyp omschrijving, gaat ter info maar het kadaster.
Dat is ook wat jouw link aangeeft: welke hypotheken.
Idd, je imho dan ook niet zoveel aan topics als deze. Als je geld wilt 'verdienen' moet je 't ook niet erg vinden als je 't huis uiteindelijk niet hebt. Als je het echt graag wilt hebben heb je wat minder ruimte. Of het in dit geval bluf is dat er ineens andere kijkers zijn is voor de users hier natuurlijk onmogelijk vast te stellen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En toch gebeurd het wel eens...
Wij waren bij een huis, wezen kijken en we zouden voor 2e bezichtiging gaan op donderdag om 14:00. Er was weinig tot geen animo voor het huis, maar makelaar meldde dat er nog een bezichtiging was nadat wij eerste keer gingen en 2 dagen wachtten met iets doen. Dat nam ik met een korrel zout, want: makelaars
Donderdag's om 13:30 werd ik gebeld dat het verkocht was. Dag droomhuis.
Dus het KAN wel, maar meestal is het bluf. TS: doe wat je gevoel zegt.
veel mensen schrijven hun hyp hoger in dan wat ze daadwerkelijk lenen. Datheeft nl wat voordelen...quote:Op maandag 27 juli 2009 21:48 schreef IbeBen het volgende:
[..]
Ja, en dat is toch precies wat je wil weten? Kan mij vrij weinig schelen of iemand al de helft van de hypo heeft afgelost, wil gewoon weten hoeveel lening die heeft opgenomen om te bepalen wat een verkoper zijn potentiele bodemprijs zal zijn.
Zoals?quote:Op maandag 27 juli 2009 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
veel mensen schrijven hun hyp hoger in dan wat ze daadwerkelijk lenen. Datheeft nl wat voordelen...
dat je niet een extra hyp hoeft af te sluiten als je aan woningverbetering, dakkappel bijv, gaat doen tijdens de looptijd. Je hoeft dan ook niet weer naar de notaris, geen afsluitprovisie extra etc. Er zijn zo wat voordelen.quote:
ja, de andere kopers (direcht meervoud) kregen de financiering niet rond; huis staat nog in de verkoop! Meesterlijke actie!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 08:53 schreef BeamofLight het volgende:
3) Na een paar weken nog eens bellen :" Enneh, wil je het nog kwijt voor die 420 of hoe zit het, jij grote blufkoning"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |