Tsja, mijn mooie zes jaar oude iMac (type bureaulamp), doet het nog prachtig, geen enkele storing oid, maar door de steeds voortdurend meer eisende websites (flash) is er eigenlijk niet echt goed meer mee te werken.
De FOK!FP met die Banners trekt mijn CPU altijd naar 90% en de rest slaat stil. (nu moet ik eerlijk zeggen dat ik - vanwege mijn abo - bannervrije FP daar geen last meer van heb, maar een willekeurig topic met al die animated smilies trekt FF nog altijd minstens 40% tot 70% CPU.
Hier: ik heb nu alleen Safari 4 met dit Post topic open:
Load Avg: 1.38, 1.14, 1.27 CPU usage: 40.3% user, 14.8% sys, 44.9% idle
YouTube filmpjes in HQ niet meer te doen, zelffs niet met afsluiten van alle unnecessary programma's.
Ik baal er wel van eigenlijk. Niet om een nieuwe mac te moeten kopen want dat is altijd feest. Nee, MacOSX, de Snow versie is nog niet uit. En daar moet eigenlijk wel op gewacht worden. Met het o zo mooie ZFS file-system die dan in productie is...
Dus voor het betere browsen en YouTuben moet ik noodgedwongen daarvoor voorlopig overschakelen op mijn Dell-PC met Windows Vista. Ook echt retetraag, maar ietsjes vlotter.
Aiaiai, gaat Windows het nu winnen van Apple?
Just Temporary.
Maar, weest gerust mijn beste Apple Vrienden, de iMac krijgt simpelweg een andere functie: hij gaat fungeren als Server.