abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2009 @ 10:00:26 #76
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72002755
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het is inderdaad interessant om die parallellen te bekijken, om op die manier eventueel de huidige crisis te voorspellen. In die zin, zou je nog wel een terugslag verwachten, en als je dan artikelen leest met IMF econoom die verwacht dat de recessie al voorbij is en het herstel is begonnen. Sja ..

Wat betreft die crisis van 1907, is het interessant om te zien dat er op dat moment nog geen centrale bank in Amerika was, en die crisis de laatste druppel was om toch te besluiten om een centrale bank op te stellen. Jammer genoeg om de verkeerde redenen. Iets van men dempt de put als dat dier verdronken is.
[..]

Stress is kut inderdaad. Maarja, ik ben nog student en werk nog niet eens fulltime. Dan komt al snel de vraag, hmm .. is deze carrière wel geschikt? Ik moet blijkbaar beter leren er mee om te gaan, en methodes vinden om er minder last van te krijgen. Yoga, sport, andere hobby's, op vakantie gaan ergens etc. Ik wil gezond leven, en dat gaat voor mn werk, maar moet ik dan maar, iets anders doen?

Ik kan natuurlijk ook altijd nog de politiek in
Ik denk dat we hier vanuit AEX nog best een goede partij zouden kunnen opstarten.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_72003552
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Stress komt meestal doordat je geen controle hebt over een bepaalde situatie. Dus bijvoorbeeld hard werken hoeft in principe geen stress te veroorzaken. Maar als je bijvoorbeeld onder druk wordt gezet om iets af te maken terwijl dat onmogelijk is binnen de gegeven tijd dan geeft dat wel stress (omdat je er geen controle over hebt). Al kan de een daar beter tegen dan de ander.

Beleggen/ speculeren kan ook veel stress veroorzaken omdat je natuurlijk niet in de hand hebt wat de beurs doet. Daarom is risk management (niet te grote posities, beperkte leverage, etc) ook zo belangrijk, niet alleen voor je financiele gezondheid maar ook voor je lichamelijke gezondheid. Het helpt als je weet wat je aan het doen bent. Dit is een van de redenen waarom ikzelf steeds systematischer ben geworden. Als je geen goed plan hebt en je zit met een grote positie die zich tegen je keert en alles wat je kunt doen is urenlang naar een chart staren (die je op 1000 manieren kan interpreteren) in de hoop dat je een antwoord vindt, dat is niet fijn

Ik weet natuurlijk niet waar bij jou in je studie de stress vandaan komt, maar misschien is het mogelijk om die stress veroorzakende factoren weg te nemen. Het zou helpen om voor jezelf te analyseren waar de stress precies vandaan komt. Het zou jammer zijn om te stoppen want je lijkt erg enthousiast over wat je doet. (Maar uiteindelijk moet je natuurlijk altijd voor je gezondheid kiezen.)
Klopt Wat betreft beleggen, stap ik altijd gedeeltelijk in met kleine bedragen. Vol inknallen doe ik ook wel eens, maar dat is op 1 hand te tellen. Echte zorgen wat betreft geld op de beurs heb ik dan ook niet echt.

Wat betreft studie, denk ik dat het komt doordat de Anglo Saksische universiteiten om 1 of andere reden, een erg kort universitair jaar hebben, ter vergelijking met dat van Nederland. In Nederland beginnen de universiteiten vaak ergens in September, en eindigen ze eind juni/beign juli. In de Anglo Saksische landen is het van Oktober tot midden December, een ruime kerstvakantie, Januari wat examens en dan van Februari tot midden/eind Mei les en examens. En dan te bedenken dat er ook nog een vakantie van 1.5 week ong. tussen Februari en Mei zit. En in Mei heb je dus al zomervakantie! Dat betekent maar 1 ding, we vliegen door de stof heen.

En ja, dan krijg je commentaar, hoge druk en zal wel moeilijke stof zijn en dergelijke, dat is misschien wel zo. Maar heb het afgelopen jaar geen onvoldoende gehaald, en ong. met een 8 gemiddeld afgerond. En komend jaar krijg ik voor het eerst echte beleggings vakken die alleen gericht zijn op de investment kant, theorie en strategie

Maar misschien moet ik juist wat mn enthousiasme temperen, leven in een metropool is al stress vol genoeg en erg apart als ik weer thuis kom in Drenthe bij mn ouders.
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:00 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Ik denk dat we hier vanuit AEX nog best een goede partij zouden kunnen opstarten.
Hehe, in AEX hier zitten iig wel een aantal kandidaten om meneer Bos van financien op te volgen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72003621
drenthe is ook gaaf en rustgevend
kom eens langs!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:17:36 #79
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72004676
Twee weken geleden was ik nog in Drenthe op vakantie met mijn ouders, best mooi inderdaad.
---
pi_72004723
Dat is al weer heel veel jaren (30 of zo) geleden dat ik ooit naar de hunebedden ben wezen kijken en ooit nog in die provincie geweest ben.
pi_72004926
Hehe, ik ben in die zin best wel een Noorderling. Heb zo'n 3/4 jaar gewoond in Groningen, (delfzijl ), nog een 8/9 jaar in 1 of andere klein (nietzoleuk)dorp in het noorden van Friesland en daarna al weer bijna 10 jaar in Drenthe, whehe.

En nee, ik praat geen fries & versta geen fries.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_72005545
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, ik ben in die zin best wel een Noorderling. Heb zo'n 3/4 jaar gewoond in Groningen, (delfzijl ), nog een 8/9 jaar in 1 of andere klein (nietzoleuk)dorp in het noorden van Friesland en daarna al weer bijna 10 jaar in Drenthe, whehe.

En nee, ik praat geen fries & versta geen fries.
Ik ben een echte zuiderling dan.

Geboren in heerlen, daarna in rotterdam, gouda, bussum en roermond (vanaf mijn 7e) met mijn ouders tot mijn 19e gewoond, vervolgens eindhoven en nu tilburg.

Ik spreek ook bijna geen woord limburgs of brabants.
pi_72022197
niks te selene post vandaag. simmu post:

pi_72022252
  donderdag 20 augustus 2009 @ 00:27:28 #85
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_72027895
Na 19 jr geblowed te hebben..... afgelopen 4 jr netjes gestopt...
Raad eens wat ik nu aan het rollen ben (last van spierpijn, al weken lang overigens).
  donderdag 20 augustus 2009 @ 00:32:30 #86
89730 Drugshond
pi_72028018
Ah, music... leuk

Klote band overigens..maar dit nummer springt er wel uit.

Deze niet waarom... maar daarom

[ Bericht 25% gewijzigd door Drugshond op 20-08-2009 01:17:45 ]
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:26:59 #87
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72068015
Ik ben woest op de universiteitskantine. In deze tijden waar we in Nederland bijna weer met deflatie te maken hebben wordt hier de koffie gewoon even met 10% in prijs verhoogd. van 50 naar 55 cent
---
pi_72068767
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 00:32 schreef Drugshond het volgende:

Deze niet waarom... maar daarom
maar maar maar..... working class hero is van john lennon!!!!
pi_72069403
ok. seleentjetest: greenday vindt ze pas halverwege leuk, als het wat meer metal wordt. john lennen vindt ze helemaal leuk (begint mee te klappen)

pi_72069507
maar ja: seleentje vindt deze ook heel leuk:

vanwege de drukke wisselende beelden doen we die niet zo vaak!
pi_72069565
deze is meer seleentje-geschikt:

lekker lang! (kan ma psies ff buiten een peuk roken )
pi_72077916
zo. dan is het nu tijd voor een egopost

sangdrax zijn laatste artikel is geaccepteerd, in december gaat hij in san diego op conferentie en in januari is de datum nu vastgesteld voor zijn PhD-praatje

weet iemand of het doenbaar (en leuk!) is om een paar dagen op reis te gaan naar de vs met een kleine van anderhalf? reis heen (24h), 3 a 4 dagen blijven en weer terug. met een normaal zonnig kindje.

en Drugshond, knapt het op van relaxen?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 08:19:24 #93
89730 Drugshond
pi_72086589
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:02 schreef simmu het volgende:
en Drugshond, knapt het op van relaxen?
8:10 blow in mijn mond... en biertje in de buurt. (mijn werk zit erop).
Ik heb op de meest vage plekken spierpijn (elke keer andere lokatie).
Inmiddels ben ik erachter dat slapen op een luchtbed ook niet alles is. Zeker als je wakker wordt en het bed meer leeg dan vol is, en gewoon op de harde ondergrond aan het slapen bent.
Dat is heerlijk in de kreukels wakker worden (na 4 dagen ben je wel vakkundig gesloopt).
Slaap inmiddels weer op een biologische/natuurlijke manier.
pi_72159482
Ben me op dit moment aan het inschrijven voor een internship bij een bank en daar stond een optie tussen (die vrijwillig was) om je ethnicity aan te geven. Dat gaf me eigenlijk meer het gevoel dat als je daar aan zou geven dat je een minderheid bent, je meer kans krijgt.
quote:
Completing this section is VOLUNTARY and will not affect your application for employment with Goldman Sachs.

At Goldman Sachs, we are committed to our policy of equal opportunity in employment and oppose all forms of unlawful discrimination in any jurisdiction in which we operate. We aim to take every possible step to ensure that individuals are treated equally and fairly and that decisions on recruitment are based solely on objective and job-related criteria.

To enable us to evaluate the effectiveness of our equal opportunity policy (and to comply with record keeping and reporting requirements in some jurisdictions), we ask you to provide information below on your gender and ethnic origin. We understand and respect the fact that equal employment monitoring may be unusual in your jurisdiction.

Zouden ze daar extra geld voor krijgen? Het feit dat ze dus een mengelmoes van mensen bij hun hebben werken om aan te geven dat ze niet discrimineren op huidskleur?
pi_72162331
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 00:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Ben me op dit moment aan het inschrijven voor een internship bij een bank en daar stond een optie tussen (die vrijwillig was) om je ethnicity aan te geven. Dat gaf me eigenlijk meer het gevoel dat als je daar aan zou geven dat je een minderheid bent, je meer kans krijgt.
[..]

Zouden ze daar extra geld voor krijgen? Het feit dat ze dus een mengelmoes van mensen bij hun hebben werken om aan te geven dat ze niet discrimineren op huidskleur?
Viel mij destijds ook altijd op. Toch boeit het volgens mij niet echt, het zal wel voor de statistieken zijn. Uiteindelijk komt je CV in een stapel bij de relevant bankier terecht, die er een selectie uit maakt. Bij die stapel wordt niks vermeldt over etniciteit, dus de HR afdeling zal het wel voor andere doeleinde gebruiken... Ach, Amerikanen...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73399663
dit vind ik toch wel de moeite van het vermelden waard: Zwangerschap en geboorte 573 goed kijken !

helemaal naar onder scrollen denk ik.

[ Bericht 8% gewijzigd door simmu op 05-10-2009 19:29:26 ]
pi_73402159
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:01 schreef simmu het volgende:
dit vind ik toch wel de moeite van het vermelden waard: Zwangerschap en geboorte 573 goed kijken !

Hey toppie! Dat ziet er wel goed uit heb verder niet zoveel met babies maar toch
Zie overigens dat ik hier postte over mijn stress probleem. Ik probeer dat nu te verminderen door gezonder te eten, meer te slapen, en minder in Londen te zitten en meer in ' boeren drenthe '.
pi_73402659
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:56 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hey toppie! Dat ziet er wel goed uit heb verder niet zoveel met babies maar toch
Zie overigens dat ik hier postte over mijn stress probleem. Ik probeer dat nu te verminderen door gezonder te eten, meer te slapen, en minder in Londen te zitten en meer in ' boeren drenthe '.
allebei de guppen he
kom je hier een bakkie pakken. met de rust valt het hier wel mee trouwens hoor, zo met de alcoholische radio-oranje liefhebbende in het bezit van kettingzaag-op-diesel buurman
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:08:29 #99
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_73402695
quote:
Op maandag 5 oktober 2009 19:01 schreef simmu het volgende:

De eerste is goed bevallen dus nog maar eentjetwee?

[ Bericht 7% gewijzigd door Zero2Nine op 05-10-2009 20:16:41 (attent ;)) ]
---
pi_73402797
allemaal beter kijken heren. het zijn er twee. het was even schrikken vandaag. 2-voor-de-prijs-van-1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')