abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71761632
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 13:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zit niet zo te zaniken, simmu.
heehee! wel per pm dan he
kan je gelijk bitchen over hoe een lelijk wijf ik wel niet ben en dat ik daarom vast geen werk kan vinden

heeft iemand trouwens info over die green horizon knakkers?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71761878
Daar ga ik niet aan beginnen zonder je gezien te hebben .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_71762684
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 15:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Daar ga ik niet aan beginnen zonder je gezien te hebben .
zoeken in het fototopic dan he

mijn tetten zijn iig groter dan mijn bril

edit. helaas is mijn kont dan weer groter dan de rest.....
pi_71790932
Oh, en dit past wel bij SC. Ik moet het rustiger aan doen met de opbouw van mn financiële carrière, ivm hartkloppingen en dergelijke. Ik wil teveel, doe te veel, ben te druk. Straks raak ik overspannen en opgebrand en om dat te voorkomen .. moet ik rust nemen en hoofd leeg houden. Laat me teveel meeslepen met het gevoel van de dag, en ben van nature wat meer gestresst als ik in een grote stad rondloop dan dat ik bij m'n ouders in een vage plek in het noorden van het land rondwaggel.

Nieuws waar ik niet vrolijk van wordt, maar wel enigs sinds had verwacht. En dan ben ik nog maar 21, misschien moet ik toch maar denken over een carrière switch
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71791008
Ga sporten, dat werkt voor mij ontspannend, hoewel ik meestal de rustigheid zelf ben. En drink je energiedrank? De hoeveelheden die sommige mensen naar binnen werken moeten ronduit ongezond zijn.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:17:25 #56
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_71791095
Ook de koffie en cola (suiker) in de gaten houden.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_71791127
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ga sporten, dat werkt voor mij ontspannend, hoewel ik meestal de rustigheid zelf ben. En drink je energiedrank? De hoeveelheden die sommige mensen naar binnen werken moeten ronduit ongezond zijn.
Nee, energie drank en frisdrank drink ik eigenlijk helemaal niet. Ook geen koffie overigens. Misschien in mn hele leven 3 of 4 glazen koffie gehad . Heb vroeger wel veel frisdrank gedronken. Lid zijn van een sportvereniging ben ik niet. Ik sport niet heel veel, heb 2 skateboards thuis staan en heb een paar jaar op atletiek gezeten.

Overigens vind ik zelf dat ik ook vaak de rustigheid zelf ben, lichaam denkt daar anders over
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_71791296
Dat klinkt niet goed op je 21e al hartkloppingen hebben van je studie en uit de hand gelopen hobby.

beterschap.
pi_71791397
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Nee, energie drank en frisdrank drink ik eigenlijk helemaal niet. Ook geen koffie overigens. Misschien in mn hele leven 3 of 4 glazen koffie gehad . Heb vroeger wel veel frisdrank gedronken.
Hmmmz, dat is niet anders dan bij mij. Ik drink geen koffie, energiedrank kan ik al helemaal niet hebben (als ik mij ergens slecht door kan concentreren is het dat wel), alleen cola en cassis drink ik wel behoorlijk veel.
quote:
Lid zijn van een sportvereniging ben ik niet. Ik sport niet heel veel, heb 2 skateboards thuis staan en heb een paar jaar op atletiek gezeten.
Ik ben ook niet lid van een sportvereniging, heb vroeger wel op hoog niveau geschaatst maar daar ben ik ook mee gestopt. Ik heb gewoon een racefiets gekocht en daar ben ik stukje mee gaan fietsen, soms alleen, soms gaat er iemand mee. Ik vind dat altijd wel ontspannend werken moet ik zeggen, vooral als je door mooie natuur ofzo rijdt.
quote:
Overigens vind ik zelf dat ik ook vaak de rustigheid zelf ben, lichaam denkt daar anders over
Heeft de dokter ook echt deze klachten geconstateerd? (Niet dat ik denk dat je niet merkt dat je hartkloppingen etc hebt, maar er zijn meerdere soorten hartkloppingen met verschillende oorzaken) Ik heb wel een begrepen dat in Londen de lucht echt heel erg ongezond is, waar het in Rotterdam meestal lekker door tocht (ondanks de haven) kan de smog in Londen echt gaan overheersen misschien dat zij daar een verband mee kunnen leggen, het kan een mogelijke oorzaak zijn.
pi_71791400
misschien elke dag verplicht een uurtje gaan zitten met lekker een goed boek? misschien lekker een wijntje erbij, nu en dan een vakantie.

of huisvrouw worden
pi_71791465
nou is de lucht in het westen van nl ook best naar hoor. ik dacht altijd hooikoorts & allergien te hebben, dus ik hield mijn hart al vast ivm het verhuizen naar drenthe. eenmaal hier heb ik nergens last meer van. tot we op bezoek gaan bij de familie in het westen (delft), dan is het elke keer gegaranderd raak!
pi_71793215
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:26 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hmmmz, dat is niet anders dan bij mij. Ik drink geen koffie, energiedrank kan ik al helemaal niet hebben (als ik mij ergens slecht door kan concentreren is het dat wel), alleen cola en cassis drink ik wel behoorlijk veel.
[..]
Ik dronk veel cola. Veel te veel. Maar daar ben nu al voor een behoorlijke poos af. Overigens kon ik me altijd wel goed concetreren door frisdrank en energie drank, maar dat is nu dus ook wel anders.
quote:
Ik ben ook niet lid van een sportvereniging, heb vroeger wel op hoog niveau geschaatst maar daar ben ik ook mee gestopt. Ik heb gewoon een racefiets gekocht en daar ben ik stukje mee gaan fietsen, soms alleen, soms gaat er iemand mee. Ik vind dat altijd wel ontspannend werken moet ik zeggen, vooral als je door mooie natuur ofzo rijdt.
Echt fietsen lijkt me niks in het buitenland waar ik verblijf, al zullen andere Londenaars daar misschien anders over denken. Thuis in Nederland kan het natuurlijk wel, maar ja, daar ben ik alleen in de vakanties. Toch kijken of ik het hardlopen weer kan opkrikken.
quote:
Heeft de dokter ook echt deze klachten geconstateerd? (Niet dat ik denk dat je niet merkt dat je hartkloppingen etc hebt, maar er zijn meerdere soorten hartkloppingen met verschillende oorzaken) Ik heb wel een begrepen dat in Londen de lucht echt heel erg ongezond is, waar het in Rotterdam meestal lekker door tocht (ondanks de haven) kan de smog in Londen echt gaan overheersen misschien dat zij daar een verband mee kunnen leggen, het kan een mogelijke oorzaak zijn.
Dokter heeft eerst Metoprololtartraat voorgeschreven. Klachten bleven enigsinds aanhouden, hartfilmpje gemaakt. En dokter zei, stress.

Wat betreft de lucht in Londen. Die is écht heel smerig. Beetje sporten of actief bezig zijn in de binnenstad, daarna s'avonds thuiskomen, kan ik gewoon vage zwarte troep uit m'n neus halen. En nee, dit is niet bijzonder, dat is bij heel veel Londenaars :p

[ Bericht 1% gewijzigd door sitting_elfling op 11-08-2009 18:25:43 ]
pi_71795720
Stress is niet goed natuurlijk, maar heeft vaak meer met rust in je kop te maken dan met de hoeveelheid werk die je verzet. Goed sporten helpt altijd, zet je hersens ff op nul en daarbij zorgt het ervoor dat je 's nachts beter slaapt (meer ontspannen ademhaling enzo). Ik heb er zelf nooit echt last van, maar zie wel meer mensen in deze industrie die er niet zo lekker onder zijn.

Meer drinken helpt ook. Ik heb namelijk een hekel aan sport...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_71796538
yogacursus misschien?
pi_71884221
tijd voor een seleentje-update: ze staat helemaal zelf
en ze is heel blij met heur eigen zitstoeltje die ze gehad heeft vandaag (kan best hard omvallen aangezien ze weigert erin te gaan zitten en er steeds opklimt)

les van de oude vrouw vandaag: wees geen deel van de eenheidsworst!

sitting_elfling, hoe is het met je? al besloten tot een plan van aanpak? ik weet wel leuke boeken hoor
pi_71893870
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:10 schreef simmu het volgende:
tijd voor een seleentje-update: ze staat helemaal zelf
en ze is heel blij met heur eigen zitstoeltje die ze gehad heeft vandaag (kan best hard omvallen aangezien ze weigert erin te gaan zitten en er steeds opklimt)

les van de oude vrouw vandaag: wees geen deel van de eenheidsworst!

sitting_elfling, hoe is het met je? al besloten tot een plan van aanpak? ik weet wel leuke boeken hoor
Gaat seleen ook in de financiele wereld werken straks?

Wat betreft mezelf, ik zal het sowieso rusitg aan doen komende maanden wat betreft school. Heb zelfs de mogelijkheid om 2e semester ergens in het zuiden van frankrijk mn studie te gaan vervolgen, gewoon voor 1 semester. Of ergens in scandinavie, bijv. Zweden. Zodat ik niet in een drukke stad woon, geen auto's continu hoor, en veel natuurschoon om me heen heb. Letterlijk en figuurlijk

Yoga is al meerdere malen gezegd, maar ik ben daar, hmm te onhandig voor zeg maar. Valt me wel op dat er meerdere zijn, van mijn leeftijd, in mn vriendenkring die dezelfde problemen ervaren. En waarvan 1tje, zelfs een soort carriere switch is ondergaan. Iets wat ik eigenlijk niet wil.
pi_71896147
geen idee wat selene gaat doen als ze groot is. we vinden iig een opleiding erg belangrijk, dus dat is verplicht wat ons betreft

voor yoga hoef je niet handig te zijn hoor maar je zal denk ik wel een definitieve manier van omgaan met alle stress moeten vinden. en juist op jouw leeftijd is stress iets wat zeg maar 'opkomt' en waar je mee om moet leren gaan.
pi_71987275
pffff, de suckerrally houdt het eindeloos vol terwijl er aan de fundamenten van het onderliggende probleem echt he-le-maal niks is veranderd. ik vind het allemaal maar saai nu
pi_71989652
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:17 schreef simmu het volgende:
pffff, de suckerrally houdt het eindeloos vol terwijl er aan de fundamenten van het onderliggende probleem echt he-le-maal niks is veranderd. ik vind het allemaal maar saai nu
Saai, wat nou saai. Als je zo nodig weet dat de sucker rally vast houdt, nou, long zitten dus, menigeen weet dat de fundamentals nog geen fuck veranderd zijn

Oh, ik kwam er vandaag trouwens achter na onderzoek dat de beurscrash van 1907 in Amerika, ong. hetzelfde soort gelijke probleem was als nu. Alleen de oorzaak was anders. Best leuk om eens in te pluizen. Juist omdat ze in 1907 nog geen FED hadden, en rockstars als Rockefeller en J.P. Morgan moesten proberen het confidence level weer omhoog te gooien,
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:39:14 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71994627
Je ziet vaak frappante parallelen in de geschiedenis

Er is bijvoorbeeld veel overeenkomst tussen de jaren '60 en '90 en wat betreft Amerika ook jaren '20. Veel optimisme over de toekomst, vooruitgang, new era, etc. De periode die erop volgt (jaren '30, jaren '70-begin '80, en jaren '00) zijn een periode van onzekerheid en pessimisme. (Afgezien die overeenkomsten waren de jaren '70 natuurlijk wel anders in de zin dat die inflatoir waren en de '30's en '08-'09 deflatoir). Ik geloof absoluut in het bestaan van een 'social mood' die allerlei gebeurtenissen stuurt.

Ik vind de parallelen tussen 1929-1932 en 2007-heden ook frappant. In 1929 klapte er een bubble in aandelen (in 2007 in huizen). Dit triggerde in beide gevallen een bankencrisis doordat er veel teveel schulden waren en de collateral in waarde daalde. Vervolgens start de overheid allerlei economische stimulatie maatregelen. In 1932 werd de laatste beweging omlaag veroorzaakt door de fallout van de overheidsmaatregelen: men twijfelde dat de overheid haar schulden nog wel zou kunnen betalen en men vluchtte uit de dollar en in goud (er was toen nog een goudstandaard, het hedendaagse equivalent zou een vlucht uit treasuries zijn). In 1933 volgde er inderdaad een default van de overheid: de dollar werd gedevalueerd van $20 naar $35 per ounce. En goud in privé bezit werd geconfisceerd! Ik verwacht ook in 'onze' crisis nog een terugslag van de overheidsmaatregelen, maar we zullen wel zien...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:17:18 #71
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71995939
Btw: Stress is kut.
Ik ben zelf ook helemaal niet stressbestendig, althans ik vind het niet aangenaam. Gelukkig heb ik in het werk e.d. nooit veel stress gehad (dat kies je natuurlijk zelf).

Stressvol werk is gewoon niet voor iedereen. Je kunt dat maar het beste accepteren als je gezond wilt leven
Mijn reisverslagen
pi_71997832
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:

Er is bijvoorbeeld veel overeenkomst tussen de jaren '60 en '90 en wat betreft Amerika ook jaren '20. Veel optimisme over de toekomst, vooruitgang, new era, etc. De periode die erop volgt (jaren '30, jaren '70-begin '80, en jaren '00) zijn een periode van onzekerheid en pessimisme. (Afgezien die overeenkomsten waren de jaren '70 natuurlijk wel anders in de zin dat die inflatoir waren en de '30's en '08-'09 deflatoir). Ik geloof absoluut in het bestaan van een 'social mood' die allerlei gebeurtenissen stuurt.

Ik vind de parallelen tussen 1929-1932 en 2007-heden ook frappant. In 1929 klapte er een bubble in aandelen (in 2007 in huizen). Dit triggerde in beide gevallen een bankencrisis doordat er veel teveel schulden waren en de collateral in waarde daalde. Vervolgens start de overheid allerlei economische stimulatie maatregelen. In 1932 werd de laatste beweging omlaag veroorzaakt door de fallout van de overheidsmaatregelen: men twijfelde dat de overheid haar schulden nog wel zou kunnen betalen en men vluchtte uit de dollar en in goud (er was toen nog een goudstandaard, het hedendaagse equivalent zou een vlucht uit treasuries zijn). In 1933 volgde er inderdaad een default van de overheid: de dollar werd gedevalueerd van $20 naar $35 per ounce. En goud in privé bezit werd geconfisceerd! Ik verwacht ook in 'onze' crisis nog een terugslag van de overheidsmaatregelen, maar we zullen wel zien...
Het is inderdaad interessant om die parallellen te bekijken, om op die manier eventueel de huidige crisis te voorspellen. In die zin, zou je nog wel een terugslag verwachten, en als je dan artikelen leest met IMF econoom die verwacht dat de recessie al voorbij is en het herstel is begonnen. Sja ..

Wat betreft die crisis van 1907, is het interessant om te zien dat er op dat moment nog geen centrale bank in Amerika was, en die crisis de laatste druppel was om toch te besluiten om een centrale bank op te stellen. Jammer genoeg om de verkeerde redenen. Iets van men dempt de put als dat dier verdronken is.
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 23:17 schreef SeLang het volgende:
Btw: Stress is kut.
Ik ben zelf ook helemaal niet stressbestendig, althans ik vind het niet aangenaam. Gelukkig heb ik in het werk e.d. nooit veel stress gehad (dat kies je natuurlijk zelf).

Stressvol werk is gewoon niet voor iedereen. Je kunt dat maar het beste accepteren als je gezond wilt leven
Stress is kut inderdaad. Maarja, ik ben nog student en werk nog niet eens fulltime. Dan komt al snel de vraag, hmm .. is deze carrière wel geschikt? Ik moet blijkbaar beter leren er mee om te gaan, en methodes vinden om er minder last van te krijgen. Yoga, sport, andere hobby's, op vakantie gaan ergens etc. Ik wil gezond leven, en dat gaat voor mn werk, maar moet ik dan maar, iets anders doen?

Ik kan natuurlijk ook altijd nog de politiek in
  woensdag 19 augustus 2009 @ 00:14:44 #73
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_71997835
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:

Riepen we dit niet al een jaar geleden of zo...... als je in goud wilt stappen zorg er dan ook voor dat het daadwerkelijk en fysiek onder je matras ligt.
Toen stond de dollar 1.60+ versus euro......
Nu lijkt het meer het spel van wie heeft de langste adem en steunmaatregelingen (hoe eindig die ook zullen zijn). Of beter wie durft als eerste kleur te bekennen.... Wat dat laatste betreft ben ik een beetje huiverig qua Europia/Duitsland..... want dat laatste kraakt best wel in zijn voegen (leverage, toxic, trier 1).
Enig economisch herstel vanuit de States of Europa zie ik als een no-go (behind the curve).
  woensdag 19 augustus 2009 @ 00:18:25 #74
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 01:20:48 #75
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71999017
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Stress is kut inderdaad. Maarja, ik ben nog student en werk nog niet eens fulltime. Dan komt al snel de vraag, hmm .. is deze carrière wel geschikt? Ik moet blijkbaar beter leren er mee om te gaan, en methodes vinden om er minder last van te krijgen. Yoga, sport, andere hobby's, op vakantie gaan ergens etc. Ik wil gezond leven, en dat gaat voor mn werk, maar moet ik dan maar, iets anders doen?

Ik kan natuurlijk ook altijd nog de politiek in
Stress komt meestal doordat je geen controle hebt over een bepaalde situatie. Dus bijvoorbeeld hard werken hoeft in principe geen stress te veroorzaken. Maar als je bijvoorbeeld onder druk wordt gezet om iets af te maken terwijl dat onmogelijk is binnen de gegeven tijd dan geeft dat wel stress (omdat je er geen controle over hebt). Al kan de een daar beter tegen dan de ander.

Beleggen/ speculeren kan ook veel stress veroorzaken omdat je natuurlijk niet in de hand hebt wat de beurs doet. Daarom is risk management (niet te grote posities, beperkte leverage, etc) ook zo belangrijk, niet alleen voor je financiele gezondheid maar ook voor je lichamelijke gezondheid. Het helpt als je weet wat je aan het doen bent. Dit is een van de redenen waarom ikzelf steeds systematischer ben geworden. Als je geen goed plan hebt en je zit met een grote positie die zich tegen je keert en alles wat je kunt doen is urenlang naar een chart staren (die je op 1000 manieren kan interpreteren) in de hoop dat je een antwoord vindt, dat is niet fijn

Ik weet natuurlijk niet waar bij jou in je studie de stress vandaan komt, maar misschien is het mogelijk om die stress veroorzakende factoren weg te nemen. Het zou helpen om voor jezelf te analyseren waar de stress precies vandaan komt. Het zou jammer zijn om te stoppen want je lijkt erg enthousiast over wat je doet. (Maar uiteindelijk moet je natuurlijk altijd voor je gezondheid kiezen.)
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')