heehee! wel per pm dan hequote:Op maandag 10 augustus 2009 13:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zit niet zo te zaniken, simmu.
zoeken in het fototopic dan hequote:Op maandag 10 augustus 2009 15:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Daar ga ik niet aan beginnen zonder je gezien te hebben.
Nee, energie drank en frisdrank drink ik eigenlijk helemaal niet. Ook geen koffie overigens. Misschien in mn hele leven 3 of 4 glazen koffie gehadquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ga sporten, dat werkt voor mij ontspannend, hoewel ik meestal de rustigheid zelf ben.En drink je energiedrank? De hoeveelheden die sommige mensen naar binnen werken moeten ronduit ongezond zijn.
Hmmmz, dat is niet anders dan bij mij. Ik drink geen koffie, energiedrank kan ik al helemaal niet hebben (als ik mij ergens slecht door kan concentreren is het dat wel), alleen cola en cassis drink ik wel behoorlijk veel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:18 schreef sitting_elfling het volgende:
Nee, energie drank en frisdrank drink ik eigenlijk helemaal niet. Ook geen koffie overigens. Misschien in mn hele leven 3 of 4 glazen koffie gehad. Heb vroeger wel veel frisdrank gedronken.
Ik ben ook niet lid van een sportvereniging, heb vroeger wel op hoog niveau geschaatst maar daar ben ik ook mee gestopt. Ik heb gewoon een racefiets gekocht en daar ben ik stukje mee gaan fietsen, soms alleen, soms gaat er iemand mee. Ik vind dat altijd wel ontspannend werken moet ik zeggen, vooral als je door mooie natuur ofzo rijdt.quote:Lid zijn van een sportvereniging ben ik niet. Ik sport niet heel veel, heb 2 skateboards thuis staan en heb een paar jaar op atletiek gezeten.
Heeft de dokter ook echt deze klachten geconstateerd? (Niet dat ik denk dat je niet merkt dat je hartkloppingen etc hebt, maar er zijn meerdere soorten hartkloppingen met verschillende oorzaken) Ik heb wel een begrepen dat in Londen de lucht echt heel erg ongezond is, waar het in Rotterdam meestal lekker door tocht (ondanks de haven) kan de smog in Londen echt gaan overheersen misschien dat zij daar een verband mee kunnen leggen, het kan een mogelijke oorzaak zijn.quote:Overigens vind ik zelf dat ik ook vaak de rustigheid zelf ben, lichaam denkt daar anders over
Ik dronk veel cola. Veel te veel. Maar daar ben nu al voor een behoorlijke poos af. Overigens kon ik me altijd wel goed concetreren door frisdrank en energie drank, maar dat is nu dus ook wel anders.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 15:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hmmmz, dat is niet anders dan bij mij. Ik drink geen koffie, energiedrank kan ik al helemaal niet hebben (als ik mij ergens slecht door kan concentreren is het dat wel), alleen cola en cassis drink ik wel behoorlijk veel.
[..]
Echt fietsen lijkt me niks in het buitenland waar ik verblijf, al zullen andere Londenaars daar misschien anders over denken. Thuis in Nederland kan het natuurlijk wel, maar ja, daar ben ik alleen in de vakanties. Toch kijken of ik het hardlopen weer kan opkrikken.quote:Ik ben ook niet lid van een sportvereniging, heb vroeger wel op hoog niveau geschaatst maar daar ben ik ook mee gestopt. Ik heb gewoon een racefiets gekocht en daar ben ik stukje mee gaan fietsen, soms alleen, soms gaat er iemand mee. Ik vind dat altijd wel ontspannend werken moet ik zeggen, vooral als je door mooie natuur ofzo rijdt.
Dokter heeft eerst Metoprololtartraat voorgeschreven. Klachten bleven enigsinds aanhouden, hartfilmpje gemaakt. En dokter zei, stress.quote:Heeft de dokter ook echt deze klachten geconstateerd? (Niet dat ik denk dat je niet merkt dat je hartkloppingen etc hebt, maar er zijn meerdere soorten hartkloppingen met verschillende oorzaken) Ik heb wel een begrepen dat in Londen de lucht echt heel erg ongezond is, waar het in Rotterdam meestal lekker door tocht (ondanks de haven) kan de smog in Londen echt gaan overheersen misschien dat zij daar een verband mee kunnen leggen, het kan een mogelijke oorzaak zijn.
Gaat seleen ook in de financiele wereld werken straks?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:10 schreef simmu het volgende:
tijd voor een seleentje-update: ze staat helemaal zelf![]()
en ze is heel blij met heur eigen zitstoeltje die ze gehad heeft vandaag (kan best hard omvallen aangezien ze weigert erin te gaan zitten en er steeds opklimt)
les van de oude vrouw vandaag: wees geen deel van de eenheidsworst!
sitting_elfling, hoe is het met je? al besloten tot een plan van aanpak? ik weet wel leuke boeken hoor
Saai, wat nou saai. Als je zo nodig weet dat de sucker rally vast houdt, nou, long zitten dus, menigeen weet dat de fundamentals nog geen fuck veranderd zijnquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 19:17 schreef simmu het volgende:
pffff, de suckerrally houdt het eindeloos vol terwijl er aan de fundamenten van het onderliggende probleem echt he-le-maal niks is veranderd. ik vind het allemaal maar saai nu
Het is inderdaad interessant om die parallellen te bekijken, om op die manier eventueel de huidige crisis te voorspellen. In die zin, zou je nog wel een terugslag verwachten, en als je dan artikelen leest met IMF econoom die verwacht dat de recessie al voorbij is en het herstel is begonnen. Sja ..quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:
Je ziet vaak frappante parallelen in de geschiedenis
Er is bijvoorbeeld veel overeenkomst tussen de jaren '60 en '90 en wat betreft Amerika ook jaren '20. Veel optimisme over de toekomst, vooruitgang, new era, etc. De periode die erop volgt (jaren '30, jaren '70-begin '80, en jaren '00) zijn een periode van onzekerheid en pessimisme. (Afgezien die overeenkomsten waren de jaren '70 natuurlijk wel anders in de zin dat die inflatoir waren en de '30's en '08-'09 deflatoir). Ik geloof absoluut in het bestaan van een 'social mood' die allerlei gebeurtenissen stuurt.
Ik vind de parallelen tussen 1929-1932 en 2007-heden ook frappant. In 1929 klapte er een bubble in aandelen (in 2007 in huizen). Dit triggerde in beide gevallen een bankencrisis doordat er veel teveel schulden waren en de collateral in waarde daalde. Vervolgens start de overheid allerlei economische stimulatie maatregelen. In 1932 werd de laatste beweging omlaag veroorzaakt door de fallout van de overheidsmaatregelen: men twijfelde dat de overheid haar schulden nog wel zou kunnen betalen en men vluchtte uit de dollar en in goud (er was toen nog een goudstandaard, het hedendaagse equivalent zou een vlucht uit treasuries zijn). In 1933 volgde er inderdaad een default van de overheid: de dollar werd gedevalueerd van $20 naar $35 per ounce. En goud in privé bezit werd geconfisceerd! Ik verwacht ook in 'onze' crisis nog een terugslag van de overheidsmaatregelen, maar we zullen wel zien...
Stress is kut inderdaad. Maarja, ik ben nog student en werk nog niet eens fulltime. Dan komt al snel de vraag, hmm .. is deze carrière wel geschikt? Ik moet blijkbaar beter leren er mee om te gaan, en methodes vinden om er minder last van te krijgen. Yoga, sport, andere hobby's, op vakantie gaan ergens etc. Ik wil gezond leven, en dat gaat voor mn werk, maar moet ik dan maar, iets anders doen?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 23:17 schreef SeLang het volgende:
Btw: Stress is kut.
Ik ben zelf ook helemaal niet stressbestendig, althans ik vind het niet aangenaam. Gelukkig heb ik in het werk e.d. nooit veel stress gehad (dat kies je natuurlijk zelf).
Stressvol werk is gewoon niet voor iedereen. Je kunt dat maar het beste accepteren als je gezond wilt leven
Riepen we dit niet al een jaar geleden of zo...... als je in goud wilt stappen zorg er dan ook voor dat het daadwerkelijk en fysiek onder je matras ligt.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 22:39 schreef SeLang het volgende:
Je ziet vaak frappante parallelen in de geschiedenis
Er is bijvoorbeeld veel overeenkomst tussen de jaren '60 en '90 en wat betreft Amerika ook jaren '20. Veel optimisme over de toekomst, vooruitgang, new era, etc. De periode die erop volgt (jaren '30, jaren '70-begin '80, en jaren '00) zijn een periode van onzekerheid en pessimisme. (Afgezien die overeenkomsten waren de jaren '70 natuurlijk wel anders in de zin dat die inflatoir waren en de '30's en '08-'09 deflatoir). Ik geloof absoluut in het bestaan van een 'social mood' die allerlei gebeurtenissen stuurt.
Ik vind de parallelen tussen 1929-1932 en 2007-heden ook frappant. In 1929 klapte er een bubble in aandelen (in 2007 in huizen). Dit triggerde in beide gevallen een bankencrisis doordat er veel teveel schulden waren en de collateral in waarde daalde. Vervolgens start de overheid allerlei economische stimulatie maatregelen. In 1932 werd de laatste beweging omlaag veroorzaakt door de fallout van de overheidsmaatregelen: men twijfelde dat de overheid haar schulden nog wel zou kunnen betalen en men vluchtte uit de dollar en in goud (er was toen nog een goudstandaard, het hedendaagse equivalent zou een vlucht uit treasuries zijn). In 1933 volgde er inderdaad een default van de overheid: de dollar werd gedevalueerd van $20 naar $35 per ounce. En goud in privé bezit werd geconfisceerd! Ik verwacht ook in 'onze' crisis nog een terugslag van de overheidsmaatregelen, maar we zullen wel zien...
Stress komt meestal doordat je geen controle hebt over een bepaalde situatie. Dus bijvoorbeeld hard werken hoeft in principe geen stress te veroorzaken. Maar als je bijvoorbeeld onder druk wordt gezet om iets af te maken terwijl dat onmogelijk is binnen de gegeven tijd dan geeft dat wel stress (omdat je er geen controle over hebt). Al kan de een daar beter tegen dan de ander.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 00:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Stress is kut inderdaad. Maarja, ik ben nog student en werk nog niet eens fulltime. Dan komt al snel de vraag, hmm .. is deze carrière wel geschikt? Ik moet blijkbaar beter leren er mee om te gaan, en methodes vinden om er minder last van te krijgen. Yoga, sport, andere hobby's, op vakantie gaan ergens etc. Ik wil gezond leven, en dat gaat voor mn werk, maar moet ik dan maar, iets anders doen?
Ik kan natuurlijk ook altijd nog de politiek in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |