Maart kan ik zeker niet. Eind april (vanaf zaterdag de 24ste tot in mei) kan pas bij mij , pluspunt is dat er dan een grotere kans is op goed weer. En dat S_E kan regelen dat hij dan ook kan komen, en dat we nog genoeg tijd hebben om Lemmeb op te duikelen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:38 schreef capricia het volgende:
en ik denk in maart ergens..een zaterdag of een vrijdag of zo.
Had een heel antwoord getyped met ieders naam daarin...gooi ik het zo weg! Kut.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maart kan ik zeker niet. Eind april (vanaf zaterdag de 24ste tot in mei) kan pas bij mij , pluspunt is dat er dan een grotere kans is op goed weer. En dat S_E kan regelen dat hij dan ook kan komen, en dat we nog genoeg tijd hebben om Lemmeb op te duikelen.
Het maakt niet echt uit welk model je gebruikt. het probleem met modellen is altijd de volatiliteit. Alle variabelen kunnen correct zijn maar als de volatiliteit niet klopt dan is de output waardeloos. Volatiliteit zal altijd een probleem blijven met modellen. De kredietcrisis was een 6-sigma gebeurtenisquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:54 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Abstract is eigenlijk niet het goede woord. Al die organisatie en marketing theorieën zijn ook abstract, maar wat ik het grote voordeel vind aan de wiskundige aanpak is dat je precies weet wat bepaalde variabelen inhouden. Zo is volatiliteit gedefinieerd als de variantie van het rendement, een bladzijde en je bent klaar. Bij organisatietheorieen wijden ze er gerust 5 pagina's aan en dan heb je op het eind nog steeds geen strakke definitie. Het grote nadeel daarvan is dat het tot spraakverwarring kan leiden. Bij de wiskundige aanpak die men vaak bij finance doet heb je daar geen problemen mee.
[..]
Toch is het wel noodzakelijk bij een wetenschappelijke opleiding. De wetenschap wil een verklaring achter gebeurtenissen vinden en dus ontkom je er niet aan met theorieën zoals het CAPM, APT, Black-Scholes, en het micro-economische kader te werken. Dat wil nog niet zeggen dat die theorieën ook altijd tot bruikbare resultaten kunnen leiden, ze zijn nog in ontwikkeling.
Overigens is Black-Scholes juist heel goed praktisch toe te passen, dus dat zou je moeten aanspreken. Al die optiehandelaren werken met een verbeterd Black-Scholes model op hun handelsconsoles (dus niet meer aannemen dat de prijzen van onderliggende waarden Normaal verdeeld zijn maar bijvoorbeeld Student verdeeld zijn). Bij LTCM ging het ook goed, behalve toen Jeltsin grappen uit ging halen met de Russische munt.
Ik ben benieuwd hoe en of het gaat bevallen!quote:Geen bewaarloon, geen beheerskosten, geen kosten voor inning van dividenden of administratieve kosten. Een call AEX dec 08 500 kost u 2,25 euro. 200 maal Fortis aankopen kost u 9 euro. Een future op de DAX kost u 3 euro.
Hou ons van je bevindingen op de hoogtequote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:18 schreef capricia het volgende:
Ik ben deze week overgestapt van Alex naar Lynx. Zoveel mogelijk afgebouwd bij Alex (en dat duurde wel even...dus ik was blij dat de AEX deze week zo lekker steeg).
Lynx is toch wel ff andere koek dan Alex of Binck.
Ik heb meteen toegang tot 60 beurzen...![]()
En ook de ordersoorten zijn iets uitgebreider dan bij Alex...heb nu een stuk of 20...plus allerlei scenario's die ik vast kan leggen om op te orderen.
Optiestraddles e.d. kun je apart kwijt in een optie-window: De meest voorkomende mogelijkheiden kosten je dan maar 1X aan (of verkoop)kosten.
Het diepteboek is veel en veel uitgebreider.
Maar ik moet het wel allemaal even bestuderen voordat ik er mee aan de slag kan gaan.
Voordat ik met Lynx zo de weg kan als bij Alex, duurt denk ik wel ff.
Het is een 'iets' meer advanced tradingplatform.
Volgens mij werken ze met het platform van Interactive Brokers.
En zoals ze zelf zeggen:
[..]
Ik ben benieuwd hoe en of het gaat bevallen!
(want het geld staat zo weer op Alex als het moet)![]()
Dat moest ik wel aangeven..of ik ging hedgen...snap daar niets van...dus heb NEE ingevuld...quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
Klinkt indrukwekkend capricia.Ga je nu ook een eigen hedgefund oprichten? En handel je ook in optie?
Nou, ik geloof dat ik eerst iets te bestuderen heb...damn, dit is echt andere koek.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:24 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Hou ons van je bevindingen op de hoogteben erg benieuwd namelijk. Ben momenteel niet meer aan het traden, maar wellicht binnenkort wel en dan wil ik idd ook lynx of today's brokers
Ja! Ik wil komen!quote:Op zaterdag 27 februari 2010 01:43 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maart kan ik zeker niet. Eind april (vanaf zaterdag de 24ste tot in mei) kan pas bij mij , pluspunt is dat er dan een grotere kans is op goed weer. En dat S_E kan regelen dat hij dan ook kan komen, en dat we nog genoeg tijd hebben om Lemmeb op te duikelen.
Dat zou ik hartstikke tof vinden! Wat mij betreft kiezen we een datum uit dat jij zeker kunt!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja! Ik wil komen!Heb het dit jaar wel drukker dan vorig jaar maar ben meer 'toegestaan' om eens wat dagen te skippen. Dus ja, als er ergens rond April - July een meet van de AEX komt zal ik mijn best doen om te komen!
![]()
Mei is vaak wel een mooie maandquote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Na 23 april, en voor halverwege juni graag S_E.
Hehe. Mijn probleem is alleen dat ik mijn examen data (presentaties/afronden projecten/examens) nog niet exact weet en dat valt tussen midden april en rondom Juni. Plus nog (bestuurs)werk wat continu doorloopt. Maar zoals gezegd, ik heb nu meer mogelijkheden om eventueel een dag te skippen. Enige echte momenten die ik niet kan skippen zijn 6 specifieke momenten in die periodequote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
Na 23 april, en voor halverwege juni graag S_E.
Ik zit ook met drie hele belangrijke tentamens, en nog een scriptie schrijven die echt halverwege juli af moet zijn. Maar zie maar wat jou het best uit komt. Ik kan nog wel wat schuiven en passen en meten, voor jou is dat lastiger omdat je verder moet reizen en meer moet plannen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe. Mijn probleem is alleen dat ik mijn examen data (presentaties/afronden projecten/examens) nog niet exact weet en dat valt tussen midden april en rondom Juni. Plus nog (bestuurs)werk wat continu doorloopt. Maar zoals gezegd, ik heb nu meer mogelijkheden om eventueel een dag te skippen. Enige echte momenten die ik niet kan skippen zijn 6 specifieke momenten in die periode. Ik denk dat laatste week april/1e week mei. Of rondom Juni. Ik zal er sowieso voor moeten terugkomen uit Londen dus het is wat geregel. Zal kijken of ik er een dagje aan vast kan plakken en anders is de volgende dag weer terug.
Ja zoiets.quote:Wat hadden jullie eigenlijk in gedachten? Eten + drinken = latertje en dan ieder weer richting huis?
In beleggen? Ik denk dat 75% van mijn aandelen portfolio Chinees isquote:Op zaterdag 6 maart 2010 00:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat moest ik wel aangeven..of ik ging hedgen...snap daar niets van...dus heb NEE ingevuld...![]()
En opties: Ik wil wat vaker calls schrijven op aandelen die ik bezet...maar behalve wat ishares op de AEX (via alex) heb ik nu niets in portefeuiile![]()
Ik moet zeggen dat het me wel een beetje overdonderde. Wat moet ik met al die beurzen?![]()
De AEX is voor mij al spannend genoeg!
Het wordt voor mij inderdaad even uitvogelen qua vliegen/trein en slaapplek of de nacht door en de dag erna weer terug naar Londen.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik zit ook met drie hele belangrijke tentamens, en nog een scriptie schrijven die echt halverwege juli af moet zijn. Maar zie maar wat jou het best uit komt. Ik kan nog wel wat schuiven en passen en meten, voor jou is dat lastiger omdat je verder moet reizen en meer moet plannen.
Hehe, kijk. Een goede hap eten, een borrel en een goed gesprek,quote:Ja zoiets.Ik kan jullie nog gaan vervelen met een lezing over het libertarisme en de kansen die het kapitalisme biedt, maar ik vermoed dat daar weinig animo voor gaat zijn.
Hehe, congratz. Maar ik betwijfel of dat vak echt heel diep inging op elke specifiek financieel asset. Of was het zo'n tentamen met 10 vragen (10 onderwerpen) waar je er 3 van kon uitkiezen?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Had trouwens een 10 gehaald voor een tentamen over een vak over beleggingsstrategieën, optiestrategieen (ook met Black-Scholes), real options (zegt iemand dat wat?), futures, CDS'en en nog een hele berg andere derivaten.
Plaats staat nog niet vast, het maakt mij zoveel niet uit. Als er maar bier is en een beetje lekker eten.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:27 schreef sitting_elfling het volgende:
Hehe, kijk. Een goede hap eten, een borrel en een goed gesprek,Rotterdam staat dus al wel zo'n beetje vast? Waar was het vorige keer? Utrecht?
Héél diep werd er niet op in gegaan, maar zaken als duration, swaps, black-scholes, valutarisico hedgen (docent was daarop gepromoveerd en is daarvoor 7 jaar valutahandelaar geweest) en real options zijn uitgebreid aan bod gekomen. Tentamen bestond uit 40 MC vragen met 4 opties, maar als het een tentamen was met open vragen had ik het net zo goed gemaakt denk ik, ik kon gewoon echt alles uitrekenen en beredeneren, dus al zijn er dan 100 keuzeopties, je pikt het juiste antwoord er zo tussenuit. Ze proberen de modus altijd zo rond de 6 te krijgen dus ik ben wel vet blij met dit cijfer.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:28 schreef sitting_elfling het volgende: Hehe, congratz. Maar ik betwijfel of dat vak echt heel diep inging op elke specifiek financieel asset. Of was het zo'n tentamen met 10 vragen (10 onderwerpen) waar je er 3 van kon uitkiezen?
Ja, doen!quote:Op zaterdag 6 maart 2010 03:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zal wel even wat data publiceren van het weekend die mij gunstig uit komen.
Welke opleiding doe je dan?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 01:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
Had trouwens een 10 gehaald voor een tentamen over een vak over beleggingsstrategieën, optiestrategieen (ook met Black-Scholes), real options (zegt iemand dat wat?), futures, CDS'en en nog een hele berg andere derivaten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |