abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2009 @ 17:04:31 #51
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73042725
Ben benieuwd naar volgend seizoen, het is nep, ok maar dat maakt het wel interessanter vind ik, sommige drama's die anders niet uit de verf zouden komen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 23 september 2009 @ 18:38:46 #52
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_73045282
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:04 schreef jogy het volgende:
Ben benieuwd naar volgend seizoen, het is nep, ok maar dat maakt het wel interessanter vind ik, sommige drama's die anders niet uit de verf zouden komen.
Ik heb in het begin van dit topic gezegd dat ik seizoen 2 niet zou volgen, dit neem ik terug. Het is best geinig als je het gaat bekijken als gewoon een serie en niet als reality. Laat seizoen 2 maar komen, weer met Mike graag. Mike is een badass dude.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  woensdag 23 september 2009 @ 23:09:25 #53
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73055656
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:38 schreef beelz het volgende:
Ik heb in het begin van dit topic gezegd dat ik seizoen 2 niet zou volgen, dit neem ik terug. Het is best geinig als je het gaat bekijken als gewoon een serie en niet als reality. Laat seizoen 2 maar komen, weer met Mike graag. Mike is een badass dude.
Agreed (Ook met voorgaande van Jogy)

Ik zie het meer als een soort 'scrap heap challenge' achtig programma.

Mike zie ik ook graag terug Heb dan ook niet zoveel problemen met 'm.
Die arrogante blonde - - - vind ik vééél irritanter. Zelfs die mag terug komen, ALS ze er net zo bij gaat staan als in Ep. 9 (Toen ze -voor het eerst in 9 weken - een stuk gereedschap vast hield )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 23 september 2009 @ 23:37:25 #54
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73056712
quote:
Mja, ach ... wat is nep ? De boel is opgezet & er worden (vermoed ik) 'instructies' gegeven, soort doelstellingen. buiten de gestelde veiligheids adviezen. ... Maar het is niet, geheel, geacteerd in de zin van 'volgens script'.

Daarmee zijn de "drama's" dus wel redelijk echt, ook al wordt er overduidelijk op aan gestuurd. Emoties kunnen flink oplopen in een dergelijke situatie

Juist de 'actie' veraad vergaande inmenging in hoe men handeld en één en ander gefilmd en in beeld gebracht wordt.

"Encounters" zoals in Ep. 8 (met de Solar buggy die getrashed wordt) zijn veel te riskant (voor een TV producent) om aan 'spontaniteit' over te laten. 1 'swing' van Mike met z'n 'Mace' & het leed is niet te overzien. (voor de TV producent & de 'ontvangende' acteur('s) !)

... of die veteraan met z'n pijl & boog

Alleen verzekerings technisch maar ook op productie (toestemmings) gebied simpelweg onmogelijk.
Ook het feit dat er NIET met 'vaste' (onbemande !) camera's wordt gewerkt (a la "reality" pulp), maar er dus continu een complete crew rondloopt in de loods', naast de zogehete 'survivors' en deze daar ogenschijnlijk totaal langsleven klopt natuurlijk niet.

... maar goed, iets anders heb ik ook nooit ervan verwacht wat dat soort dingen betreft
Dat is niet 'nep', maar logisch in deze 'situatie'

Edit: desondanks zijn er nog altijd klappen gevallen, wat blauwe plekken & zelfs gewonden !
Het contract wat iedereen tekend is dus al vrij bijzonder, om dat af te dekken

[ Bericht 6% gewijzigd door R0N1N op 23-09-2009 23:47:02 ]
pi_73057052
quote:
Het is niet nepper dan andere reality programma's. Bovendien, is het ook nogal onmogelijk om dit echt te laten zijn he? Ze noemen het niet voor niets een experiment.
Er gaat niets boven Groningen
  donderdag 24 september 2009 @ 01:44:08 #56
269412 Frederick_Blah
I vant to suck ur blaath!
pi_73059394
Is alweer afgelopen
  donderdag 24 september 2009 @ 02:00:55 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_73059494
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:37 schreef R0N1N het volgende:
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:46 schreef sander-3 het volgende:
Ehm, ja. Dat zeg ik ook. Maar een experiment is echt en dit is niet echt, dit is een soort instructional video zegmaar. Juist door het feit dat men wapens heeft die ze niet mogen gebruiken. Zullen we deze serie eens vergelijken met een echt experiment?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stanford-gevangenisexperiment

Daarom, liever dit dan een echt reallife experiment waar eventueel doden kunnen vallen zegmaar .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 24 september 2009 @ 09:05:19 #58
217708 Luiheid
Luiheid kent geen tijd.
pi_73060881
Ik heb tot EP6 gekeken.

Toch maar de rest ook doen
Was je erbij?
  vrijdag 25 september 2009 @ 01:07:38 #59
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_73089910
Even een na beschouwing

"The Scrap Heap Colony Survival Challenge" - was waarschijnlijk te lang als naam, maar was beter geweest

Ik moet zeggen, het viel me reuze mee. Al met al een leuke show waar je wel wat van kan leren over urban-survival in extreme gevallen. Maar geen experiment om te zien wat er nu werkelijk zou gebeuren met een willekeurige groep mensen onder dat soort omstandigheden.

Te veel beinvloed. Te veel 'dramatisering'. Te commercieel van opzet. En op(ge)zet is het al te duidelijk, helaas. leuke showcase, maar onderzoek ? Niet echt.

Uiteraard ben ik het met Jogy eens dat de situatie zich er ook niet echt lekker voor leent
Mede daarom was ik wel nieuwsgierig naar het verloop, en niet geheel teleurgesteld in het resultaat.

Minder inmenging in wat er gedaan moet worden & wanneer (de buurt verkennen en de boel beveiligen etc. doe je gelijk, niet ergens na 8 weken ), geen 'interviews', uberhaubt geen 'aanwezigheid' van rondrennende cameramensen en geluidsmensen en alle actie gefilmd uit drie hoeken ... was wel fijn geweest, maar het zij ze vergeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')