quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:04 schreef jogy het volgende:Ben benieuwd naar volgend seizoen, het is nep, ok maar dat maakt het wel interessanter vind ik, sommige drama's die anders niet uit de verf zouden komen.
Mja, ach ... wat is nep ? De boel is opgezet & er worden (vermoed ik) 'instructies' gegeven, soort doelstellingen. buiten de gestelde veiligheids adviezen. ... Maar het is niet, geheel, geacteerd in de zin van 'volgens script'.
Daarmee zijn de "drama's" dus wel redelijk echt, ook al wordt er overduidelijk op aan gestuurd. Emoties kunnen flink oplopen in een dergelijke situatie

Juist de 'actie' veraad vergaande inmenging in hoe men handeld en één en ander gefilmd en in beeld gebracht wordt.
"Encounters" zoals in Ep. 8 (met de Solar buggy die getrashed wordt) zijn veel te riskant (voor een TV producent) om aan 'spontaniteit' over te laten. 1 'swing' van Mike met z'n 'Mace' & het leed is niet te overzien. (voor de TV producent & de 'ontvangende' acteur('s) !)
... of die veteraan met z'n pijl & boog
Alleen verzekerings technisch maar ook op productie (toestemmings) gebied simpelweg onmogelijk.
Ook het feit dat er NIET met 'vaste' (onbemande !) camera's wordt gewerkt (a la "reality" pulp), maar er dus continu een complete crew rondloopt in de loods', naast de zogehete 'survivors' en deze daar ogenschijnlijk totaal langsleven klopt natuurlijk niet.
... maar goed, iets anders heb ik ook nooit ervan verwacht wat dat soort dingen betreft
Dat is niet 'nep', maar logisch in deze 'situatie'

Edit: desondanks zijn er nog altijd klappen gevallen, wat blauwe plekken & zelfs gewonden !
Het contract wat iedereen tekend is dus al vrij bijzonder, om dat af te dekken
[ Bericht 6% gewijzigd door R0N1N op 23-09-2009 23:47:02 ]