quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:20 schreef Triggershot het volgende:
BrandX gelooft in een God!
Iedereen met naar wijzen en lachen!
ik geloof niet in een godquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:20 schreef Triggershot het volgende:
BrandX gelooft in een God!
Iedereen moet naar wijzen en lachen!
Dat meisje bij 3:35quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:18 schreef PetervTegen het volgende:
Klacht: mensen die afhankelijk zijn van "God" zijn echt zielig
BrandX is een atheïst. Iedereen wijzen naar haar en lachen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:23 schreef BrandX het volgende:
[..]
ik geloof niet in een god
Zijn link was eerst een objectblablaembedded ding van google ipv de directe link
Vanwaar dat zijn link eerst faalde, doch TS herstelde het vrij snel
quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
BrandX is een atheïst. Iedereen wijzen naar haar en lachen.
BrandX is een agnost, iedereen wijzen en lachen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:25 schreef BrandX het volgende:
[..]
![]()
![]()
Overigens ben ik ook weer geen atheist, dat is wéér wat anders
maar dat weet je zelf beter nog dan ik, qua termologieen en zulks![]()
Dat past al weer ietsjepietsje beter.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:27 schreef Triggershot het volgende:
Poging 3![]()
[..]
BrandX is een agnost, iedereen wijzen en lachen.
Joh, dr is zat.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:28 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dat past al weer ietsjepietsje beter.
hoewel ook weer niet helemaal, want er is volgens mij wel 'iets' maar niet iets wat ik wil kwalificeren als zijnde God, en wil ik graag geloven (!) dat er ooit wetenschappelijk aangetoond gaat worden wat dat iets dan is.
Wikipedia heeft mensen van jostiband aangenomen?quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:28 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dat past al weer ietsjepietsje beter.
hoewel ook weer niet helemaal, want er is volgens mij wel 'iets' maar niet iets wat ik wil kwalificeren als zijnde God, en wil ik graag geloven (!) dat er ooit wetenschappelijk aangetoond gaat worden wat dat iets dan is.
Ik geloof in ieder geval in mijzelf. Daar ben ik al heel blij mee en heb ik mijn handen al vol genoeg aanquote:
Er is toch niets mis met wat ik zei?quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wikipedia heeft mensen van jostiband aangenomen?
Luister naar het audiofragment : http://nl.wikipedia.org/wiki/Agnosticisme
Wat betekent dat nou eigenlijk? Betekent dat dat je gelooft dat je bestaat? Zou er iemand zijn die zijn eigen bestaan zou ontkennen? Of bedoel je dat je genoeg aan jezelf hebt en geen God nodig heeft voor zingeving...quote:
Ik bedoel er mee dat ik geloof in waar ik voor sta in het leven, en mij overeenkomstig gedraag.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:37 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat betekent dat nou eigenlijk? Betekent dat dat je gelooft dat je bestaat? Zou er iemand zijn die zijn eigen bestaan zou ontkennen? Of bedoel je dat je genoeg aan jezelf hebt en geen God nodig heeft voor zingeving...
quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:27 schreef Triggershot het volgende:
Poging 3![]()
[..]
BrandX is een agnost, iedereen wijzen en lachen.
nietquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:42 schreef BrandX het volgende:
[..]
De aangewezene in jouw plaatje is een man. Dat ben ik niet.
Triggershot wel.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:42 schreef BrandX het volgende:
[..]
De aangewezene in jouw plaatje is een man. Dat ben ik niet.
Ik geloof in andere mensen, niet in mijzelfquote:Op woensdag 22 juli 2009 16:31 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik geloof in ieder geval in mijzelf. Daar ben ik al heel blij mee en heb ik mijn handen al vol genoeg aan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 17:20 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik geloof in andere mensen, niet in mijzelf![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vrouw
Oh, en ik denk dat het pas mogelijk is om echt in andere mensen te geloven als je in jezelf gelooft. Als je niet in jezelf gelooft, maar je geloof in wat dan ook moet halen uit een ander (wat die ander dus ook kan zijn) gaat er toch iets fundamenteels mis denk ik. Dat is dan ook wat ik jammer vind bij sommige gelovigen, dat zij hun bestaan alleen waarde kunnen geven als zij onvoorwaardelijk in hun god kunnen geloven. Van mij mogen ze, maar volgens mij doen ze zichzelf gruwelijk te kort.
Maja, da's mijn mening he
lolwut
hoezo linkse media?quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:14 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Goede klacht, allemaal hersenspinsels van de linkse media.
quote:
If you don’t believe in yourself, noone else will.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:31 schreef BrandX het volgende:
Ik geloof in ieder geval in mijzelf. Daar ben ik al heel blij mee en heb ik mijn handen al vol genoeg aan
Is Masochisme niet fout in de ogen van je leider?quote:Op donderdag 23 juli 2009 02:58 schreef Barachem het volgende:
Goh, met zijn allen tegen de EO-jongerendag en christenen aanschoppen.
Yay, weer een christenbashtopic, het zoveelste.
LAAT DE BASHES MAAR KOMEN, BEN ER KLAAR VOOR!!!!!!!!
Kom op, beldedig me.
NU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ach, effe wat opgekropte frustraties kwijt, net als al degenen die hier bashen...quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:09 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Is Masochisme niet fout in de ogen van je leider?
Klopt, ben ik het mee eens, ook genoeg volwassen christenen hebben dat, helaas wel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:18 schreef Cybey het volgende:
Wat een prachtig filmpje
Wat er inderdaad in gezegd wordt (ook door Arie Boomsma) is dat er door veel Christelijke jongeren kopieer gedrag vertoond wordt en ze eigenlijk gewoon niet weten wat ze doen of in geloven
Mensen die iets bashen wat ze nauwelijks direct hindert.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:22 schreef Jolly_Reaper het volgende:
EO
Jongerendag
EO jongeren
Gristeren
God
Kerk
Geloof
Ben ik nog wat vergeten?
Typte jij dat nou echt?quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:51 schreef Barachem het volgende:
[..]
Ach, effe wat opgekropte frustraties kwijt, net als al degenen die hier bashen...![]()
Maar wil je me dan ook bashen dat je precies die vraag stelt?
Om de zogenaamde hypocrisie van mij aan te tonen?
[..]
Klopt, ben ik het mee eens, ook genoeg volwassen christenen hebben dat, helaas wel.
[..]
Mensen die iets bashen wat ze nauwelijks direct hindert.![]()
Snap niet waarom mensen zich zo druk maken om wat mensen die in God geloven.
Moslims geloven in een andere god, het boeit mee niet zolang ze hun bekeringsdrang tot woorden en foldertjes beperken.
Zelfde geldt voor mensen met welk geloof/religie/levensbeschouwing ook, ook agnosten, atheisten, antitheisten en relschoppertjes.
Het nodeloos gebash op andermans geloof/religie/levensbeschouwing laat alleen maar zien hoe wanhopig mensen zijn om maar niet wat dieper na te denken en hun eigen geloof/religie/levensbeschouwing naar voren te brengen.
Ook speelt volgens mij dan een soort van angst mee dat het eigen geloof/religie/levensbeschouwing wellicht niet waar/afdoende is.![]()
Maar ja, iets bashen wat al zovaak gebasht is...
Lekker makkelijk, hartstikke leuk en je voelt je veel machtiger, belangrijker en minder inferieur erdoor.![]()
![]()
Ga maar zo door jongens, bash het in plaats van het te negeren.![]()
ER zijn ja geen andere dingen en zaken die nog ergerlijker zijn.
Wat een ignoramus ben je.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:54 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Typte jij dat nou echt?!
En moslims, christenen, same kankershit. Ze janken allemaal naar god toe.
Mijn idee van een gelovige is niet wat bij je past. Het lijkt me inderdaad hypocriet om te zeggen dat je geloofd, maar daarbij niet luistert naar de regels die opgesteld zijn. Maar ik ken de regels niet zo goed, dus ik kan dat niet bepalen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:51 schreef Barachem het volgende:
Ach, effe wat opgekropte frustraties kwijt, net als al degenen die hier bashen...![]()
Is dit niet de essentie van een geloof? Het is uniek voor iedereen. Iedereen geeft een eigen interpretatie aan het verhaal/heilig boek. Maar 'het geloof' brengt ze wel samen.quote:Klopt, ben ik het mee eens, ook genoeg volwassen christenen hebben dat, helaas wel.
Dankzij het geloof zitten er politieke partijen in het parlement die me hinderen. Een Christen Unie zou niet kunnen overleven op hun standpunten alleen. Ze hebben het geloof (en de traditie) nodig om te overleven. Als de moslims een politieke partij oprichten dan boeit het je wel wat?quote:Mensen die iets bashen wat ze nauwelijks direct hindert.![]()
Moslims geloven in een andere god, het boeit mee niet zolang ze hun bekeringsdrang tot woorden en foldertjes beperken.
Je gaat serieus in discussie met iemand die Thor aanbid? Als een Scientologist aanbelt om een gesprek te beginnen over Xenu luister je aandachtig? Je hebt geen enkel vooroordeel over hem? Ik vind het moeilijk om dat te geloven.quote:Zelfde geldt voor mensen met welk geloof/religie/levensbeschouwing ook, ook agnosten, atheisten, antitheisten en relschoppertjes.
Het nodeloos gebash op andermans geloof/religie/levensbeschouwing laat alleen maar zien hoe wanhopig mensen zijn om maar niet wat dieper na te denken en hun eigen geloof/religie/levensbeschouwing naar voren te brengen.
Ook speelt volgens mij dan een soort van angst mee dat het eigen geloof/religie/levensbeschouwing wellicht niet waar/afdoende is.![]()
Lekker makkelijk, hartstikke leuk en je voelt je veel machtiger, belangrijker en minder inferieur erdoor.![]()
![]()
Het probleem met het christendom (niet als persoonlijke overtuiging maar als geörganiseerde religie) is m.i. dat het een grote groep betreft die dus hun wensen (die meestal rechtstreeks uit de bijbel, of erger nog, van andere gelovigen komt) kunnen gaan opdringen aan de rest van de maatschappij omdat ze toevallig een meerderheid vormen. En dan zit je dus met winkels die op zondag gesloten moeten zijn, en homo's die niet mogen trouwen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:51 schreef Barachem het volgende:
Wij zijn niet in Urk dit KLB gvdquote:Op donderdag 23 juli 2009 10:26 schreef BrandX het volgende:
Gescheld op elkaar en op religieuze figuren is niet de bedoeling. Laten we het gewoon normaal houden hierzo. Dank jullie voor de medewerking.
Gast.quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:51 schreef Barachem het volgende:
[..]
[..]
Klopt, ben ik het mee eens, ook genoeg volwassen christenen hebben dat, helaas wel.
[..]
Zelfde geldt voor mensen met welk geloof/religie/levensbeschouwing ook, ook agnosten, atheisten, antitheisten en relschoppertjes.
![]()
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:12 schreef Chriz2k het volgende:
[ afbeelding ]
Check die tieten, swa.
Ze is er zelf ook van onder de indruk.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:12 schreef Chriz2k het volgende:
[ afbeelding ]
Check die tieten, swa.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:10 schreef koningdavid het volgende:
God is tof.
Jezus is tof.
(veel)Christenen zijn ok.
Atheïsme klopt niet.
(sommige)Atheïsten zijn stom.
Ajax wordt kampioen.
Slotje.
quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:10 schreef koningdavid het volgende:
God is tof verzonnen.
Jezus is tof verzonnen.
(veel)Christenen zijn ok te redden.
Atheïsme klopt niet is zwaar oke.
(sommige)Atheïsten zijn stom er in verschillende gradaties.
Ajax wordt kampioen in het falen.
Slotje.
Zie ze allemaal braaf bidden dan. Eng gewoon.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:12 schreef Chriz2k het volgende:
[ plaatje ]
Check die tieten, swa.
Mensen individueel blijven benaderen, gelovig of niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:10 schreef koningdavid het volgende:
God is tof.
Jezus is tof.
Atheïsme klopt niet.
Ajax wordt kampioen.
Dat zijn de laffe agnosten...quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:21 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Mensen individueel blijven benaderen, gelovig of niet.![]()
Valt me wel op hoeveel atheisten 'oh God!' roepen als ze iets ergs meemaken en je hebt ook gevallen die niet in God en Jezus, maar wel in quardian angels geloven, geloof dan niks faalhaas.![]()
[ afbeelding ]
Iedereen die bidt is gehersenspoeldquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Zie ze allemaal braaf bidden dan. Eng gewoon.Allemaal gehersenspoeld.
Naar mijn mening wel. No offense.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:30 schreef BigKahuna het volgende:
Iedereen die bidt is gehersenspoeld?
sterk weer hoor.. Applausjequote:Op donderdag 23 juli 2009 12:10 schreef koningdavid het volgende:
God is tof.
Jezus is tof.
Atheïsme klopt niet.
Ajax wordt kampioen.
Slotje.
ja maar er gaat geen centimeter in voordat er een ring om de vinger zitquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:12 schreef Chriz2k het volgende:
[ afbeelding ]
Check die tieten, swa.
Want dit topic verdient ook echt een serieus antwoord.quote:
en toehappenquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Want dit topic verdient ook echt een serieus antwoord.
voor jou geen probleem toch?quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:58 schreef Pakspul het volgende:
[..]
ja maar er gaat geen centimeter in voordat er een ring om de vinger zit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
qftquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Want dit topic verdient ook echt een serieus antwoord.
Ik ben niet gelovig ofzo hoor, maar deze opmerking vind ik vrij belachelijkquote:Op donderdag 23 juli 2009 12:49 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Naar mijn mening wel. No offense.
Gelijk verantwoordenquote:Op donderdag 23 juli 2009 13:09 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Ik ben niet gelovig ofzo hoor, maar deze opmerking vind ik vrij belachelijk.
Dat meldde ik even aangezien de persoon die ik quote 'no offense' zei.quote:Op donderdag 23 juli 2009 13:12 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Gelijk verantwoorden![]()
Ook al was je het wel, big deal zeg.
Mongoolquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:10 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Wat is er belachelijk aan? Mensen die bidden zijn gelovig en dus naar mijn mening gehersenspoeld door de indoctrinerende sprookjes van hun ouders/grootouders.
Je kan mij niet wijs maken dat er ook maar 1 gelovige is geweest die 'het licht' heeft gezien (en als dat wel zo is heeft dat waarschijnlijk te maken met zuurstof gebrek).
Daarbij, de aarde in 6 dagen in elkaar zetten...
Nou ja, laat ze maar lekker in die waan(zin).
Die kut grefo partijen in Nederland hebben anders genoeg dingen gedaan die mij erg hinderen. (rookverbod, paddoverbod e.d.) Ze willen, net als de kerk zorgen dat men zich naar hun christelijke kankerregeltjes gedraagdquote:Op donderdag 23 juli 2009 09:51 schreef Barachem het volgende:
Okquote:Op donderdag 23 juli 2009 15:10 schreef Jolly_Reaper het volgende:
Wat is er belachelijk aan? Mensen die bidden zijn gelovig en dus naar mijn mening gehersenspoeld door de indoctrinerende sprookjes van hun ouders/grootouders.
Je kan mij niet wijs maken dat er ook maar 1 gelovige is geweest die 'het licht' heeft gezien (en als dat wel zo is heeft dat waarschijnlijk te maken met zuurstof gebrek).
Daarbij, de aarde in 6 dagen in elkaar zetten...
Nou ja, laat ze maar lekker in die waan(zin).
Waarom post je dat soort posts dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:16 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Mijn idee van een gelovige is niet wat bij je past. Het lijkt me inderdaad hypocriet om te zeggen dat je geloofd, maar daarbij niet luistert naar de regels die opgesteld zijn. Maar ik ken de regels niet zo goed, dus ik kan dat niet bepalen.
[..]
Cybey heeft het over het kopieergedrag van christenjongeren die niet weten waarin ze geloof.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:16 schreef zuchtje het volgende:
Is dit niet de essentie van een geloof? Het is uniek voor iedereen. Iedereen geeft een eigen interpretatie aan het verhaal/heilig boek. Maar 'het geloof' brengt ze wel samen.
[..]
Tja, er zijn ook veel politieke partijen die ik vervelend vind kwa beleid en wat ze voor elkaar gekregen hebben.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:16 schreef zuchtje het volgende:
Dankzij het geloof zitten er politieke partijen in het parlement die me hinderen.
Jawel, omdat een van de standpunten is dat de CS erg leunt op de bijbel.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:16 schreef zuchtje het volgende:
Een Christen Unie zou niet kunnen overleven op hun standpunten alleen.
Geloof?quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:16 schreef zuchtje het volgende:
Ze hebben het geloof (en de traditie) nodig om te overleven.
Neuh, een politieke partij meer waar ik het niet mee eens ben is er maar een meer.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:16 schreef zuchtje het volgende:
Als de moslims een politieke partij oprichten dan boeit het je wel wat?
[..]
Neuh, maar ik laat hem met rust na effe geluisterd te hebben.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:16 schreef zuchtje het volgende:
Je gaat serieus in discussie met iemand die Thor aanbid?
Ik kan je garanderen, dat kan niet en gebeurt niet.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:16 schreef zuchtje het volgende:
Als een Scientologist aanbelt om een gesprek te beginnen over Xenu luister je aandachtig?
Heb ik het over vooroordelen dan?quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:16 schreef zuchtje het volgende:
Je hebt geen enkel vooroordeel over hem? Ik vind het moeilijk om dat te geloven.
Goh, het wordt persoonlijk...quote:
Inderdaad.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:26 schreef BrandX het volgende:
Gescheld op elkaar en op religieuze figuren is niet de bedoeling. Laten we het gewoon normaal houden hierzo. Dank jullie voor de medewerking.
Tja, beide voorbeelden zijn niet echt steekhoudend meer, lijkt me.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:34 schreef moomoo het volgende:
[..]
Het probleem met het christendom (niet als persoonlijke overtuiging maar als geörganiseerde religie) is m.i. dat het een grote groep betreft die dus hun wensen (die meestal rechtstreeks uit de bijbel, of erger nog, van andere gelovigen komt) kunnen gaan opdringen aan de rest van de maatschappij omdat ze toevallig een meerderheid vormen. En dan zit je dus met winkels die op zondag gesloten moeten zijn, en homo's die niet mogen trouwen.
Een kleine minderheid.quote:Op donderdag 23 juli 2009 10:34 schreef moomoo het volgende:
Of mensen die vanwege hun geloof hun kinderen medische hulp ontzeggen.
Volgens mij hou je van trollen en relschoppen, of niet?quote:
Terug naar jou, maar dan met veel warmte en liefde.quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:07 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Wij zijn niet in Urk dit KLB gvddus fuck god, fuck jezus en fuck alle fantasiefiguren...
Vooral mickey mouse... kut muis
Net als jij ook, maar ja, gehersenspoelden merken het pas jaaaaaaaren later of ook nooit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:20 schreef Jolly_Reaper het volgende:
[..]
Zie ze allemaal braaf bidden dan. Eng gewoon.Allemaal gehersenspoeld.
Kijk, daar zie ik een gebalanceerde klacht in, waar ik het ook nog eens mee eens ben.quote:Op donderdag 23 juli 2009 15:27 schreef PetervTegen het volgende:
oke mijn klacht was dat mensen afhankelijk zijn van god
ze mogen best wel geloven alleen sommige slaan er een beetje in door![]()
(ook sommige mensen hier)
Je hebt ook van die mensen die in God geloven..... maar tegelijkertijd niet geloven dat hij de wereld in 7 dagen heeft geschapen.quote:Op donderdag 23 juli 2009 12:21 schreef TeenWolf het volgende:
Valt me wel op hoeveel atheisten 'oh God!' roepen als ze iets ergs meemaken en je hebt ook gevallen die niet in God en Jezus, maar wel in quardian angels geloven, geloof dan niks faalhaas.![]()
Het is leuk om uit Leviticus te quoten, maar vraagje, voor wie Leviticus bedoeld?quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Je hebt ook van die mensen die in God geloven..... maar tegelijkertijd niet geloven dat hij de wereld in 7 dagen heeft geschapen.
Je hebt ook van die mensen die de Bijbel als leidraad voor hun leven gebruiken..... maar als het aankomt op de doodstraf voor hen die overspel plegen, of voor het werken op een zondag, beiden nadrukkelijk verboden door de Bijbel op straffe van dood, dan kijken ze graag de andere kant op.
Als je niet 100% in God gelooft, en niet 100% achter de Bijbel staat....maar bij willekeur bepaalde dingen wel, en bepaalde dingen niet aanhoudt.... geloof dan niets, faalhaas.
Het is zo prachtig hoe Christenen homofilie verwerpen omdat het in de Bijbel staat dat het duivels is..... maar als het aankomt op andere dingen in de bijbel, dan doen ze een oogje dicht. Hypocriet? Behoorlijk.....
Een scene uit de serie "The West Wing":
Jakobus 2:10:quote:Op donderdag 23 juli 2009 16:54 schreef Barachem het volgende:
Maar ja, ga gerust door met het opzoeken van wetten die voor de judaisten gelden en niet voor christenen.
Ik blijf wel lachen.
net zoals je avatar?quote:
Heel simpel dit.quote:Op donderdag 23 juli 2009 23:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Jakobus 2:10:
"Want wie de gehele wet zal houden, en in èèn zal struikelen, die is schuldig geworden aan alle."
Met andere woorden, je houdt je aan alle wetten van de Bijbel, niet selectief aan enkelen, anders breek je al Gods wetten.
En in het eerste boek van het Nieuwe Testament, geeft Jezus zelf al aan:
Matheus 5:17:
"Meent niet, dat Ik gekomen ben, om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen, om die te ontbinden, maar te vervullen."
Jezus ontbindt het Oude Testament niet voor zijn volgelingen (ofwel Christenen), maar wil deze juist vervullen.
Dus ik hoop dat je geen sex hebt voor het huwelijk, tijdens het huwelijk nooit kijkt naar andere vrouwen, en na een scheiding nooit meer naar een andere vrouw grijpt, want dan breek je een hele hoop Bijbelse wetten in het nieuwe en oude Testament.![]()
Maar eigenlijk zegt Jakobus 2:10 het het beste: Als je 1 Bijbelse wet breekt, breek je ze allemaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |