abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71218324
Al sinds enige tijd ken ik een meisje dat in Nederland als au-pair werkt, ze doet dit sinds Augustus 2008
bij een echtpaar met 3 kinderen, in de lijn van 5 tot 7 jaar. Haar baan als au-pair houdt in dat ze overdag
moet zorgen voor de kinderen, na 20.00 heeft ze vrij, dit gaat ook op voor alle weekenden.

De host-ouders zijn beide erg druk met hun baan, de moeder is manager, de vader ook. De moeder is
ontzettend dominant en wil altijd precies weten wat de au-pair doet, dit gaat zo ver dat ze de laatste tijd
met regelmaat inspecties deed op haar computer, mobiel en in haar bagage.

De au-pair is een keurig en beleefd 23 jarig meisje, die zich altijd nederig opstelt, en zelfs taken buiten
haar pakket als au-pair doet, zoal strijken, de was doen en dergelijken... zonder hier een compensatie
voor te vragen. (wat normaal wel de norm is)

Een twee maanden geleden leerde ik haar kennen via internet... wat resulteerde in een date met haar.
Sindsdien zagen we elkaar vrijwel elk opvolgend weekend. Na een gegeven moment kwam het er ook
van dat we seks met elkaar hadden. Dit gebeurde altijd veilig, echter... vanwege een ongelukje, kwam
zij er een week geleden achter dat ze zwanger was van mij. Ze was vastbesloten om een abortus te
laten doen, en heb vervolgens voor haar een afspraak gemaakt, voor aankomende Vrijdag.

Aangezien de au-pair het gebeuren dat ze zwanger was geheim wilde houden, heeft ze hier ook niets
over gezegd tegen de host-parents. Wel was het zo dat de host-moeder regelmatig aan haar vroeg of
er problemen waren, waarop de au-pair zei dat er niets aan de hand was. Aangezien de host-moeder
dus regelmatig haar inspecties doet op de bagage van de au-pair, kwam ze een paar dagen geleden
een zwangerschapstest tegen, dit met het vermoeden wat ze al had, aangezien ze de au-pair in een
aantal situaties aantrof waarop ze duidelijke zwangerschaps symptonen vertoonde.

Vanmorgen belde de au-pair mij in volle histerie op... ze zei tegen mij dat haar de host-ouders haar halsoverkop naar luchthaven schiphol hadden gebracht, en haar per direct op het vliegtuig terug naar
haar land van herkomst willen zetten, dit terwijl ze een visum heeft tot en met 10 Augustus 2009. Een
hevige paniek gaat door mij heen, ze verteld mij tenslotte dat ze tegen haar wil om, naar de luchthaven
is gebracht, en dat al haar reisdocumenten zijn afgenomen door de host-ouders, zoals haar paspoort
en verblijfsvergunning.

In het moment bel ik met 112, en vertel ik het verhaal dat mijn vriendin gedwongen wordt om het land
te verlaten, terwijl ze dit geen eens wil, in iedergeval zeker niet vandaag, dit ook uit het oogpunt dat er
een abortus afspraak staat voor Vrijdag, en dat zij in haar land van herkomst (Indonesië) niet in staat
is om een dergelijke ingreep te laten uitvoeren.

Ik wordt door 112 doorverbonden met de koninklijke marechaussee op de luchthaven zelf. Ik vertel ze
vervolgens het hele verhaal, en verzoek ze om mijn vriendin op te sporen en haar vervolgens niet in te
laten stapen op het vliegtuig. Ik haast mijzelf direct van mijn werk naar de luchthaven, en meldt mij, als
ik eenmaal ben aangekomen op de luchthaven, bij de marechaussee. Hier spreek ik de 'agent' die ik
ook aan de lijn had, hij zegt dat ze haar gaan localiseren, ik bel vervolgens met haar en ze verteld me
waar ze is, ik zeg haar dat ze moet wachten en zal worden geholpen.

Na ongeveer een 3 kwartier te hebben gewacht, komt er een groepje van 3 agenten naar mij toe. Ze
stellen zich voor, en nemen me mee naar een kamertje, ik vraag ze "zit ze op dat vliegtuig???" en dan
weet ik al hoe laat het is als een van de agenten ja zegt. Ik voel me machteloos, en vooral niet serieus
genomen. Ze vertellen mij dat ze niets konden doen omdat het een civiele kwestie is tussen de host
ouders en de au-pair... het bleek namelijk dat de host-parents haar niet meer vertrouwde, aangezien
ze niet wilde vertellen over haar zwangerschap.

De agent vertelde mij vervolgens dat, omdat ze haar vroegen naar haar verblijfsvergunning, maar deze
dus was afgepakt door de host-ouders, ze haar moesten bestempelen als ''illegaal'', en dat ze hierdoor
haar het vliegtuig in hebben laten gaan, min of meer een oplossing uit gemakzucht, aangezien ze alleen
maar even de computer erop na hoefde te trekken of ze hier illegaal verbleef of niet...
pi_71218508
Jezus wat een bizar verhaal. Hoe lang is dat geleden en heb je alweer contact met haar gehad sinds ze dat vliegtuig in is gezet?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:13:37 #3
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_71218594
Zo ! kan bijna niet geloven dat het zo is.. maar ik snap niet: hoe kunnen die 'hosts' haar zo het land uit zetten?
Frysk bloed tsjoch op!
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:16:54 #4
190735 redrum76
The son of bloody Mary
pi_71218724
Hoe oud ben je TS, neem aan dat dit je eerste liefde is?
pi_71218731
wtf..wat een idioot verhaal,lijkt wel een filmscript..sjees,joh.

Zijn die au-pair ouders wel bevoegd om die papieren in te nemen?
Lijkt mij ergens van niet omdat hun geen bevoegde instantie zijn of was dat contractueel geregeld?
Damn,hoop dat dit goedkomt...is wel erg hard.
pi_71218753
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:13 schreef iFries het volgende:
Zo ! kan bijna niet geloven dat het zo is.. maar ik snap niet: hoe kunnen die 'hosts' haar zo het land uit zetten?
Dat begrijp ik ook niet, dat dat zo snel kon.

Bizar verhaal dit.
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:18:38 #7
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_71218807
Die host-ouders waren er toch bij met die papieren? Lijkt me namelijk schier onmogelijk om zonder paspoort de douane door te komen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:19:30 #9
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_71218851
Ja hoor, wat klote zeg. Mooie kut 'ouders' dan. Kwamen er zeker achter dat het toch wel zwaar is en laten haar het land uitzetten. Tering wat een verhaal zeg. Als het waar is , want ik vind het erg sterk. Meer een script voor een film.
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:19:42 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_71218858
dus nu zit ze zwanger in Indonesie?

maar ook wat Cc zegt...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:20:12 #11
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_71218890
Wat een bizar verhaal! Je kunt iemand toch niet zomaar een vliegtuig in douwen?

Wel raar dat jij die/je vriendin telkens 'de au-pair' noemt.
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:20:21 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71218896
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:18 schreef Copycat het volgende:
Die host-ouders waren er toch bij met die papieren? Lijkt me namelijk schier onmogelijk om zonder paspoort de douane door te komen.
Wel haar paspoort, niet haar visum.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:20:32 #13
190735 redrum76
The son of bloody Mary
pi_71218904
Het kan ook zo zijn dat het meisje alles heeft verzonen in de hoop dat jij haar naar Nderland zou kunnen halen voor een passpoort ofzo.
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 16:20:49 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_71218911
wat is dit voor een volslagen debiel verhaal? ik bedoel het niet als in 'verzonnen' maar dat 't gewoon een enorm vreemd verhaal is.

Hoezo mogen die hosts haar bagage, mobiel en wat al niet meer doorzoeken. De verblijfsvergunning is toch een document dat op naam van de houder staat en dus ook zijn eigendom? Hoezo mogen die hosts dat document dan houden? Dat de marechaussee daar misschien niet direct iets aan kan doen, alla, maar volgens mij is het afpakken van een dergelijk document niet toegestaan in de nederlandse wet, en dus kun je daarmee naar de politie.

Ik vind het een heel erg vreemd verhaal..
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:21:02 #15
140318 Thy...
Met puntjes
pi_71218921
Machtig mooi verhaal. Heel veel succes ermee als het allemaal echt is.
Jammer dat deze post (en de crosspost ervan de enige twee post zijn, dus geloofwaardig is het dan weer niet.
I love deadlines. I love the whooshing noise they make as they go by.
- Douglas Adams
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:21:03 #16
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_71218922
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:18 schreef Copycat het volgende:
Ja, nogal.

Komt bij: de IND registreert verblijfsvergunningen gewoon. Dus met alleen haar paspoort (zonder dat ding kom je de douane gewoon niet door) kunnen ze zondermeer achterhalen wat haar status is.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:21:09 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71218929
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:19 schreef iamredleader het volgende:
Beetje dubbel dit:
boete startverbod vliegmaatschapij...
Neuh, dat gaat in de laatste alinea's over een aanvullend probleem.
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:26:50 #18
181657 LordNemephis
computer says no
pi_71219137
Dit is iets voor de Televaag en SBS6!
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 16:30:01 #19
249559 crew  Lavenderr
pi_71219279
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Neuh, dat gaat in de laatste alinea's over een aanvullend probleem.
Klein bijkomend financieel probleempje, nee, dit rammelt aan alle kanten, en dan heb ik het niet over het vliegtuig
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:34:29 #20
128384 mcwops
gat in je glas
pi_71219463
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:21 schreef Thy... het volgende:
Machtig mooi verhaal. Heel veel succes ermee als het allemaal echt is.
Jammer dat deze post (en de crosspost ervan de enige twee post zijn, dus geloofwaardig is het dan weer niet.
psies
deze dame naait iedereen een oor aan.
abortus no way. je wordt papa
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 16:34:53 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_71219480
Hoe meer ik hier over nadenk, hoe minder ik het ga geloven eigenlijk..
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:37:27 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71219576
Internetroman!

woensdag 22 juli 2009 @ 16:38:45 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_71219633
Als dit vanochtend is gebeurd, gaat TS vast niet 's middags al zo netjes zijn verhaal doen op fok.
pi_71219683
quote:
De agent vertelde mij vervolgens dat, omdat ze haar vroegen naar haar verblijfsvergunning, maar deze
dus was afgepakt door de host-ouders, ze haar moesten bestempelen als ''illegaal'', en dat ze hierdoor
haar het vliegtuig in hebben laten gaan, min of meer een oplossing uit gemakzucht, aangezien ze alleen
maar even de computer erop na hoefde te trekken of ze hier illegaal verbleef of niet...
Een visum wordt in je paspoort geplakt, hoe is ze dan langs de paspoort controle gegaan?
  Moderator woensdag 22 juli 2009 @ 16:42:25 #25
249559 crew  Lavenderr
pi_71219772
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:38 schreef Lienekien het volgende:
Als dit vanochtend is gebeurd, gaat TS vast niet 's middags al zo netjes zijn verhaal doen op fok.
En ook nog 'meteen na het werk' naar Schiphol gereden, in zo'n noodgeval laat je toch alles uit je handen vallen en gaat als een speer naar Schiphol?

En nu al zo'n uitgebreid spannend verhaal in twee topics plaatsen. Fast mover, de TS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')