abonnement Unibet Coolblue
pi_71218232
Al sinds enige tijd ken ik een meisje dat in Nederland als au-pair werkt, ze doet dit sinds Augustus 2008
bij een echtpaar met 3 kinderen, in de lijn van 5 tot 7 jaar. Haar baan als au-pair houdt in dat ze overdag
moet zorgen voor de kinderen, na 20.00 heeft ze vrij, dit gaat ook op voor alle weekenden.

De host-ouders zijn beide erg druk met hun baan, de moeder is manager, de vader ook. De moeder is
ontzettend dominant en wil altijd precies weten wat de au-pair doet, dit gaat zo ver dat ze de laatste tijd
met regelmaat inspecties deed op haar computer, mobiel en in haar bagage.

De au-pair is een keurig en beleefd 23 jarig meisje, die zich altijd nederig opstelt, en zelfs taken buiten
haar pakket als au-pair doet, zoal strijken, de was doen en dergelijken... zonder hier een compensatie
voor te vragen. (wat normaal wel de norm is)

Een twee maanden geleden leerde ik haar kennen via internet... wat resulteerde in een date met haar.
Sindsdien zagen we elkaar vrijwel elk opvolgend weekend. Na een gegeven moment kwam het er ook
van dat we seks met elkaar hadden. Dit gebeurde altijd veilig, echter... vanwege een ongelukje, kwam
zij er een week geleden achter dat ze zwanger was van mij. Ze was vastbesloten om een abortus te
laten doen, en heb vervolgens voor haar een afspraak gemaakt, voor aankomende Vrijdag.

Aangezien de au-pair het gebeuren dat ze zwanger was geheim wilde houden, heeft ze hier ook niets
over gezegd tegen de host-parents. Wel was het zo dat de host-moeder regelmatig aan haar vroeg of
er problemen waren, waarop de au-pair zei dat er niets aan de hand was. Aangezien de host-moeder
dus regelmatig haar inspecties doet op de bagage van de au-pair, kwam ze een paar dagen geleden
een zwangerschapstest tegen, dit met het vermoeden wat ze al had, aangezien ze de au-pair in een
aantal situaties aantrof waarop ze duidelijke zwangerschaps symptonen vertoonde.

Vanmorgen belde de au-pair mij in volle histerie op... ze zei tegen mij dat haar de host-ouders haar halsoverkop naar luchthaven schiphol hadden gebracht, en haar per direct op het vliegtuig terug naar
haar land van herkomst willen zetten, dit terwijl ze een visum heeft tot en met 10 Augustus 2009. Een
hevige paniek gaat door mij heen, ze verteld mij tenslotte dat ze tegen haar wil om, naar de luchthaven
is gebracht, en dat al haar reisdocumenten zijn afgenomen door de host-ouders, zoals haar paspoort
en verblijfsvergunning.

In het moment bel ik met 112, en vertel ik het verhaal dat mijn vriendin gedwongen wordt om het land
te verlaten, terwijl ze dit geen eens wil, in iedergeval zeker niet vandaag, dit ook uit het oogpunt dat er
een abortus afspraak staat voor Vrijdag, en dat zij in haar land van herkomst (Indonesië) niet in staat
is om een dergelijke ingreep te laten uitvoeren.

Ik wordt door 112 doorverbonden met de koninklijke marechaussee op de luchthaven zelf. Ik vertel ze
vervolgens het hele verhaal, en verzoek ze om mijn vriendin op te sporen en haar vervolgens niet in te
laten stapen op het vliegtuig. Ik haast mijzelf direct van mijn werk naar de luchthaven, en meldt mij, als
ik eenmaal ben aangekomen op de luchthaven, bij de marechaussee. Hier spreek ik de 'agent' die ik
ook aan de lijn had, hij zegt dat ze haar gaan localiseren, ik bel vervolgens met haar en ze verteld me
waar ze is, ik zeg haar dat ze moet wachten en zal worden geholpen.

Na ongeveer een 3 kwartier te hebben gewacht, komt er een groepje van 3 agenten naar mij toe. Ze
stellen zich voor, en nemen me mee naar een kamertje, ik vraag ze "zit ze op dat vliegtuig???" en dan
weet ik al hoe laat het is als een van de agenten ja zegt. Ik voel me machteloos, en vooral niet serieus
genomen. Ze vertellen mij dat ze niets konden doen omdat het een civiele kwestie is tussen de host
ouders en de au-pair... het bleek namelijk dat de host-parents haar niet meer vertrouwde, aangezien
ze niet wilde vertellen over haar zwangerschap.

De agent vertelde mij vervolgens dat, omdat ze haar vroegen naar haar verblijfsvergunning, maar deze
dus was afgepakt door de host-ouders, ze haar moesten bestempelen als ''illegaal'', en dat ze hierdoor
haar het vliegtuig in hebben laten gaan, min of meer een oplossing uit gemakzucht, aangezien ze alleen
maar even de computer erop na hoefde te trekken of ze hier illegaal verbleef of niet.

Vervolgens vraagt de agent wat voor melding ik maakte bij 112, ik zei dat ik dat niet precies meer wist,
omdat ik al aan de blik in zijn gezicht zag dat hij ergens op doelde. Vervolgens zegt hij: Ja... want door
deze hele situatie kreeg het vliegtuig een startverbod, en is het een mogelijkheid dat ze een soort van
schadevergoeding van je gaan eisen, omdat je hier verantwoordelijk voor bent, en ze je hier dus ook
aansprakelijk voor kunnen stellen.

Los van het hele emotionele aspect, en het feit dat je blijkbaar de marechaussee niet serieus kunt
nemen in dit soort situaties, zou ik graag willen weten: is het mogelijk om deze agenten aan te klagen
omtrent het feit dat ze ten onrechte, puur uit gemakzucht, iemand op een vliegtuig hebben laten gaan
zonder dat zij de zaak eerst objectief hebben bekeken, ook vertelde de au-pair aan deze agenten dat
ze zwanger was, en dat er vrijdag dus een afspraak stond.

Daarnaast, is het nu zo dat ik een gigantisch hoge boete moet betalen aan de luchtvaart maatschappij
omdat ik uit alle paniek met 112 heb gebeld, en hierdoor indirect er voor heb gezorgd dat het vliegtuig
een start verbod kreeg, al was het voor tijdelijke duur?
pi_71218456
Jij bent verantwoordelijk voor het oponthoud van het vliegtuig, dus jij zal ervoor moeten opdraaien.
En het aanklagen van de marechaussee? Veel succes
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71218616
Denk inderdaad dat het een moeilijk verhaal gaat worden..
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_71218750
succes....ik geloof alleen weinig van het verhaal, tis mij te eenzijdig
pi_71218797
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 16:17 schreef admiraal_anaal het volgende:
succes....ik geloof alleen weinig van het verhaal, tis mij te eenzijdig
Ergens heb ik het stiekeme vermoeden dat dit weer zo'n boek-gebaseerd-op-fok verhaal is
pi_71219270


[ Bericht 99% gewijzigd door Vhiper op 22-07-2009 16:30:59 (Laat maar, ziet er mij teveel uit als hoax) ]
  woensdag 22 juli 2009 @ 16:41:29 #8
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_71219739
tsja zij mocht hierblijven omdat de mensen voor wie zij werkte borg stonden. Zij hebben dat ingetrokken, daar kun je weinig tegen doen.
pi_71221743
Eén topic is wel voldoende
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 22 juli 2009 @ 17:43:46 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_71221827
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Eén topic is wel voldoende
Je bent iets vergeten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_71221873
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 17:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je bent iets vergeten.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')