abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71216482
Ik heb mij al suf gezocht op Google, maar ik kan het nergens vinden.

Is er een wettelijke termijn waarbinnen een verhuurder automatisch servicekosten van je rekening mag schrijven?

In 2007 huurde ik een jaar lang een huis en betaalde daar huur + servicekosten. Nu hebben ze dus een restant afgeschreven.

Het gaat over 2007 het is inmidddels 2009!

Mag dit zomaar?
pi_71216557
ik zou het niet weten maar ik hab laatst ook een rekening achterag gekregen!!
misschien bij een huurderstichting vragen!!
succes liefs
  Vis een optie? woensdag 22 juli 2009 @ 15:25:01 #3
70532 loveli
N
pi_71216606
Storneren en een specificatie vragen.
crap in = crap out
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:31:43 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71216866
Ja, er is een termijn voor het verrekenen van servicekosten, of beter: het bekendmaken van het juiste bedrag. En volgens mij is die max. 1 jaar, Duwo ( ) heeft zo ook al eens klappen gekregen van de Huurcommissie.
censuur :O
pi_71216986
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:31 schreef RemcoDelft het volgende:
Ja, er is een termijn voor het verrekenen van servicekosten, of beter: het bekendmaken van het juiste bedrag. En volgens mij is die max. 1 jaar, Duwo ( ) heeft zo ook al eens klappen gekregen van de Huurcommissie.
Ik lees nergens in de OP dat TS niet wist hoeveel hij moest betalen. Het kan maar zo dat hij niet genoeg heeft betaald.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_71217357
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik lees nergens in de OP dat TS niet wist hoeveel hij moest betalen. Het kan maar zo dat hij niet genoeg heeft betaald.
Ze hebben vast wel een brief gestuurd, maar naar mijn oude adres. Ik heb per e-mail verzocht om een specificatie te sturen naar mijn huidge adres. Dit is netjes gedaan en ik heb de specificatie.

Alleen ben ik het niet eens met het feit dat dit ruim 18 maanden later pas wordt afgeschreven.

Ze zijn gewoon te laat, moet ik dat pikken?
  woensdag 22 juli 2009 @ 15:46:50 #7
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_71217516
Servicekosten over kalenderjaar x moeten bekend worden gemaakt voor 1 juli in jaar x+1. In jouw geval had de verhuurder je al uiterlijk 30 juni 2008 moeten bekendmaken wat je moest betalen of hoeveel je terug zou krijgen over 2007.
Waarschijnlijk helpt de website van VROM je wel verder; google eens op servicekosten.

9. Wanneer moet de verhuurder het servicekostenoverzicht geven?
De verhuurder heeft uiterlijk 6 maanden na het einde van een kalenderjaar, dus tot 1 juli, de tijd om een per servicepost uitgesplitst verrekenoverzicht te verstrekken over alle door hem in het voorafgaande kalenderjaar gemaakte servicekosten. Daarin mogen ook alle kosten worden meegenomen die betrekking hebben op een boekjaar dat eindigt in het kalenderjaar.
14. Hoe worden servicekosten verrekend?
U betaalt meestal een maandelijks voorschot op de servicekosten. Jaarlijks moeten de servicekosten worden verrekend met de betaalde voorschotten. Vaak zal de verhuurder tegelijk met het overzicht van de servicekosten een voorstel doen voor een nieuw bedrag voor het maandelijkse voorschot. U hoeft geen verhoging van het voorschot te betalen, zolang de verhuurder geen servicekostenoverzicht heeft verstrekt.

(bron)

Je moet een procedure starten bij de huurcommissie.
pi_71217649
quote:
Op woensdag 22 juli 2009 15:43 schreef TheCamel het volgende:
Ze zijn gewoon te laat, moet ik dat pikken?
Nee, ze zijn niet "te laat". Ze zijn laat, that's it.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')