Gek, na 15 jaar op de sociale werkplaats zou je toch verwachten dat je je collegas een keer zou begrijpenquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Pff krijg hier op m'n werk regelmatig telefoontjes van mensen die zichzelf gewoon echt niet fatsoenlijk verstaanbaar kunnen maken![]()
Zo moelijk is het niet om duidelijk te praten
Moet je soms tot 3x toe vragen hoe ze nou precies heten en dan nemen ze ja al helemaal neit serieus meer
Of jij moet even je gehoor laten testen....quote:Op woensdag 22 juli 2009 10:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Pff krijg hier op m'n werk regelmatig telefoontjes van mensen die zichzelf gewoon echt niet fatsoenlijk verstaanbaar kunnen maken![]()
Moet je soms tot 3x toe vragen hoe ze nou precies heten en dan nemen ze ja al helemaal neit serieus meer
Het zijn klantenquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Gek, na 15 jaar op de sociale werkplaats zou je toch verwachten dat je je collegas een keer zou begrijpen
Pff ja ook een keer gehad dat vrouwtje kon alleen Fries praten en geen ABN ik verstond er geen kloot van, werd ze boos, moest haar zoon aan de telefoon komen als tolkquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:25 schreef justmattie het volgende:
Of je neemt de telefoon op, beginnen ze in het Fries te praten, heel verhaal. Vraag ik kan het ook in het NL ik versta geen Fries worden ze boos
(ik woon dus in het ''buitenland'')
Bedoel je de mensen die het hebben over: bevobbelt (bijvoorbeeld), veschild (verschillend) en gefliteerd (gefeliciteerd).quote:Op woensdag 22 juli 2009 10:19 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik heb echt een teringhekel aan mensen die zo'n Indiaas accent hebben. Ook als ze in een elektronica zaak wat willen hebben moeten ze eerst 2 uur kijken, dat ding vasthouden, testen en dat in zeer gebrekkig Nederlands of Engels met zo'n teringaccent!quote:Op woensdag 22 juli 2009 10:28 schreef epibreren het volgende:
[..]
Bedoel je de mensen die het hebben over: bevobbelt (bijvoorbeeld), veschild (verschillend) en gefliteerd (gefeliciteerd).
Of doel je op medewerkers van Indiase callcenters? Dat is ook altijd lachen als je die aan de lijn krijgt.
Het zijn vooral mensen die gewoon heel zacht mompelen en dan ook nog eens snelquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:28 schreef epibreren het volgende:
[..]
Bedoel je de mensen die het hebben over: bevobbelt (bijvoorbeeld), veschild (verschillend) en gefliteerd (gefeliciteerd).
Of doel je op medewerkers van Indiase callcenters? Dat is ook altijd lachen als je die aan de lijn krijgt.
sommige mensen zouden beter de hele conversatie kunnen spellenquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:32 schreef BorusBulldog het volgende:
Misschien bij de eerste keer al vragen of ze het kunnen spellen? (hun naam dan, niet de hele conversatie)
Ja ik hoef het niet eensp recies te weten hoe je het moet spellen alleen gewoon wat de naam en firma is, maar zelfs dat is al te moeilijk voor sommige om het fatsoenlijk verstaanbaar te makenquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:32 schreef BorusBulldog het volgende:
Misschien bij de eerste keer al vragen of ze het kunnen spellen? (hun naam dan, niet de hele conversatie)
Zulke mensen komen ook nooit verder dan de buurtsuper in hun dorpquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:26 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Pff ja ook een keer gehad dat vrouwtje kon alleen Fries praten en geen ABN ik verstond er geen kloot van, werd ze boos, moest haar zoon aan de telefoon komen als tolk
Ik werk er midden inquote:
Aha...een beetje hetzelfde idee als een voetballer, of andere sporter, die aan het woord komt. Die zijn ook zelden te verstaan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 10:32 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het zijn vooral mensen die gewoon heel zacht mompelen en dan ook nog eens snel
Vind gewoon dat mensen met ABN opgevoed moeten worden, willen ze daarna in dialect praten moeten ze zelf weten. Maar dat ze maar capabel genoeg zijn om uberhaubt ABN te kúnnen pratenquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:34 schreef justmattie het volgende:
[..]
Zulke mensen komen ook nooit verder dan de buurtsuper in hun dorp
Inderdaad. Maar toch is de voertaal op die basisscholen in dorpen hier Fries volgens mij. Zo leren ze het nooitquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:39 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Vind gewoon dat mensen met ABN opgevoed moeten worden, willen ze daarna in dialect praten moeten ze zelf weten. Maar dat ze maar capabel genoeg zijn om uberhaubt ABN te kúnnen praten
Ja, m'n ouders woonden ook altijd in Limburg en spreken ook met zo'na ccent maar hebben per se tijdens m'n opvoeding normaal ABN alleen maar gebruikt om te voorkomen dat ik dat ook zou krijgenquote:Op woensdag 22 juli 2009 10:43 schreef PeZu het volgende:
ik had laatst iemand uit sittard aan de lijn die alleen maar in dialect kon praten, gesprek afgekapt aangezien ik die persoon totaal niet kon verstaan en die persoon totaal geen fatsoenlijk abn kon, dikke pech voor die persoon, leer normaal praten met je kop
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |