Dushi ik heb geen soa, trust me, we spreken binnenkort wel wat af ok?quote:Op woensdag 22 juli 2009 01:52 schreef aychelle het volgende:
[..]
zeg ik niet, maar je kunt het makkelijk oplopen als je elk weekend met iemand anders krikt
Okee dat weet je, beantwoord je de rest van de vraag ook nog even?quote:Op woensdag 22 juli 2009 01:54 schreef aychelle het volgende:
[..]
context: de totale omgeving waarin iets zijn betekenis krijgt
Net zei je nog dat we niet dronken waren na 2 biertjes? Je ben het meest kortzichtige, zwart-wit-denkende, ongenuanceerde, bekrompen, incoherente schepsel dat ik in jaren ben tegengekomenquote:Op woensdag 22 juli 2009 01:55 schreef aychelle het volgende:
jongens ik ga slapen, ik spreek jullie morgen weer (als jullie weer nuchter zijn. welterusten!
je drinkt te veel, mijn ouders zouden je geen goede keus vinden. Maar je pic is wel leukquote:Op woensdag 22 juli 2009 01:54 schreef Peter-Andre het volgende:
[..]
Dushi ik heb geen soa, trust me, we spreken binnenkort wel wat af ok?
Hoor je dat, ze vindt je pik wel leukquote:Op woensdag 22 juli 2009 01:57 schreef aychelle het volgende:
[..]
je drinkt te veel, mijn ouders zouden je geen goede keus vinden. Maar je pic is wel leuk
pic = picture!quote:Op woensdag 22 juli 2009 01:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hoor je dat, ze vindt je pik wel leuk
Dat hoor ik vakerquote:Op woensdag 22 juli 2009 01:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het bewezen, maar het is wel een feit dat drank je agresiever kan maken en dat je dingen doet waar je later soijt van krijgtquote:Op woensdag 22 juli 2009 01:47 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Want? Omdat jij het zegt? En kom nou niet ermee aanzetten dat het bewezen is, want in de context waarin jij het plaatst is het niet bewezen. (Overigens weet je wat 'in de context' betekent?)
Laten we het tot drank beperken, over drugs open je maar een ander topic.
levenservaring met nuchtere gedachtenquote:Op woensdag 22 juli 2009 01:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En als ik zeg dat wat ik zeg (en jou dus tegenspreekt) ook gebaseerd is op levenservaring en als de rest dat ook zegt?
Wiens levenservaring is dan het meest betrouwbaar?
[..]
Wieweet vinden ze je nog grappiger als je stomdronken bent, maar dat kan je (nog) niet weten.
PM me als je van gedachten verandert bent.quote:Op woensdag 22 juli 2009 01:57 schreef aychelle het volgende:
[..]
je drinkt te veel, mijn ouders zouden je geen goede keus vinden. Maar je pic is wel leuk
Als het niet bewezen is dan is het dus geen feit maar een aanname van jou.quote:Op woensdag 22 juli 2009 02:02 schreef aychelle het volgende:
[..]
ik zeg niet dat het bewezen, maar het is wel een feit dat drank je agresiever kan maken en dat je dingen doet waar je later soijt van krijgt
Is met een glas cola of Fanta even erg.quote:Gezondheid en gebruik alcohol:
Alcohol maakt dik. Je krijgt extra calorieën en alcohol remt de verbranding van vet.
De nieuwe mixdrankjes zijn erg zoet en bevatten veel calorieën.De mixdranken zijn om die reden slecht voor je tanden. Ook bevatten ze veel calorieën.
Kortom als je op een zaterdagavond 24 glazen drinkt is er niks aan het handjequote:Schade aan hersenen. Als je enige tijd meer dan 25 glazen per week drinkt, wordt de kans op hersenschade groter. Met name de hersendelen die een rol spelen bij denken en plannen worden aangetast. Het geheugen gaat achteruit en de hersenen werken minder goed. Drinkt degene jarenlang te veel in combinatie met te weinig vitamine B1, dan kan dit leiden tot onherstelbare hersenschade.
Achja wel onder die 25 glazen blijven he, maar dat geldt met alles/quote:Schade aan de lever. De lever moet de giftige stof alcohol afbreken. Door teveel drinken kan een vetlever en later ook levercirrose ontstaan. De ophoping van vet in de levercellen die ontstaat kan veel pijn veroorzaken.
Niet bij minder dan 25 glazenquote:Afhankelijkheid. Alcohol kan leiden tot geestelijke en lichamelijke afhankelijkheid.
Niet bij minder dan 24 glazenquote:Verder kan het overmatig drankgebruik het slijmvlies van de maag beschadigen, waardoor het risico op een maagzwaar toeneemt.
Alcohol kan ook hart- en vaatziekten veroorzaken. Denk hierbij aan een hersenbloeding. Als je te veel alcohol drinkt, verhoog je je bloeddruk. Daarnaast kan overmatig alcoholgebruik voor hartritmestoornissen en overgewicht zorgen. Beperk daarom je alcoholgebruik tot een alcoholisch drankje per dag.
Bij snel veel drinken kun je een alcoholvergiftiging krijgen en bewusteloos raken. Alcohol kan soms levensbedreigend zijn. Je kunt zoveel drinken dat je een alcoholvergiftiging krijgt. Dit kan zo erg zijn dat er een ademhalingsstilstand en hartstilstand optreedt. [/b]
Wat ik al zei, dat het pas kan bij zeer grote hoeveelheden, nogmaal snap je de uitdrukking zeer grote hoeveelhedenquote:wat zeg je hierop?
Mijn gedachten zijn als ik weer nuchter ben niet aangetast en bovendien heb jij geen levenservaring maar dorpservaringquote:Op woensdag 22 juli 2009 02:03 schreef aychelle het volgende:
[..]
levenservaring met nuchtere gedachten
Ik ook, want ik ben nog steeds bezig haar wakker te schudden, maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat ze een bord voor d'r koop heeft met de omtrek van de maanquote:Op woensdag 22 juli 2009 02:14 schreef T3rr0r het volgende:
Wat de fuck. Ik was even de laatste aflevering van The Wire kijken en er is gewoon een tweede deel geopend
Holy fuck! Wat is TS kansloos!
TS is wel zo verneukt door de te beschermde wereld waarin ze is opgevoed en de indoctrinatie van de kerk en haar ouders dat er amper met haar te praten valt. Zelfs een zwaar verstandelijk gehandicapte begrijpt de wereld beter dan TS.quote:Op woensdag 22 juli 2009 02:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik ook, want ik ben nog steeds bezig haar wakker te schudden, maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat ze een bord voor d'r koop heeft met de omtrek van de maan
Dank u, TS, voor dit verhelderende inzicht in uw traumatische persoonlijke ervaring. Ik raad u aan om aankomende vrijdag een gezellig kroegje in de buurt binnen te stappen, aan de bar te gaan zitten en eens lekker op te gaan in de sfeer die het met zich meebrengt.quote:nou niet dus, ga niet mijn zus achterna
Ik las laatst een vrij recentelijk onderzoek waaruit blijkt dat drugs, drank en seks met ziektes gezond zijn voor de mens. Schijn je ook langer door te leven.quote:Op woensdag 22 juli 2009 01:43 schreef aychelle het volgende:
[..]
een wereld vol met drugs, drank en sex met ziektes , nou lekker
Ik moest laggenquote:Op woensdag 22 juli 2009 01:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
je hebt een klein puntje....quote:Op woensdag 22 juli 2009 02:06 schreef KingOfMystery het volgende:
Het verschilt per persoon, hoe ze zijn wanneer ze dronken zijn. Mensen die ernstige dingen uithalen wanneer ze dronken zijn moeten niet gaan drinken. Als je echter verantwoordelijk kan drinken moet je het vooral doen.
http://www.preventievegezondheidszorg.com/alcohol.phpquote:Op woensdag 22 juli 2009 02:08 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Als het niet bewezen is dan is het dus geen feit maar een aanname van jou.
[..]
oke,
Is met een glas cola of Fanta even erg.
[..]
daar word je niet dronken van![]()
Kortom als je op een zaterdagavond 24 glazen drinkt is er niks aan het handje![]()
[..]
uhu![]()
Achja wel onder die 25 glazen blijven he, maar dat geldt met alles/
[..]
uhuh, ook met limonade
Niet bij minder dan 25 glazen![]()
[..]
Niet bij minder dan 24 glazen![]()
[..]
Wat ik al zei, dat het pas kan bij zeer grote hoeveelheden, nogmaal snap je de uitdrukking zeer grote hoeveelheden
uhh nee
Als iemand goed dronken is op een zaterdagavond dat jij hem ziet kan ie best 10 glazen op hebben, maar dan zit ie onder de 24 glazen en gebeuren al die dingen dus never nooit niet
aha, je bent een echte kenner
Wat zeg jij daarop?![]()
Waar is je bronvermelding trouwens, misschien heb je dit wel uit je duim gezogen?![]()
nee gewoon ideaal voor mensen die verder willen discuserenquote:Op woensdag 22 juli 2009 02:14 schreef T3rr0r het volgende:
Wat de fuck. Ik was even de laatste aflevering van The Wire kijken en er is gewoon een tweede deel geopend
Holy fuck! Wat is TS kansloos!
Ik ben mischien beschermd opgevoed maar ik weet tenminste wel mijn grensen en wat goed en slecht voor mij is, jij wel? ik ben dus zwaar gehandicapt? iedereen die dus niet drinkt? vreemd ......quote:Op woensdag 22 juli 2009 02:27 schreef T3rr0r het volgende:
[..]
TS is wel zo verneukt door de te beschermde wereld waarin ze is opgevoed en de indoctrinatie van de kerk en haar ouders dat er amper met haar te praten valt. Zelfs een zwaar verstandelijk gehandicapte begrijpt de wereld beter dan TS.
Het meest schrikwekkende vind ik overigens nog dat er veel meer mensen zijn zoals zij. Gare fundamentalisten. Ik voorzie twee toekomsten voor deze dame: In de ene loopt ze uiteindelijk een foute kerel tegen het lijf en wordt ze gemanipuleerd tot hoer die op een straathoek in de Bijlmer komt te werken. In de andere blijft ze in haar beschermde wereldje en gaat ze eens in de week in nabij gelegen dorpen andere mensen lastig vallen met haar 'normen en waarden' en probeert ze deze op te dringen.
TS.. ik heb alvast medelijden met je.
ik ben wakkerquote:Op woensdag 22 juli 2009 02:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik ook, want ik ben nog steeds bezig haar wakker te schudden, maar ik ben nu tot de conclusie gekomen dat ze een bord voor d'r koop heeft met de omtrek van de maan
ik ben een stuk verdriet danku wel, er word steeds aardiger tegen me gedaanquote:Op woensdag 22 juli 2009 02:28 schreef Vrohdon het volgende:
Wat is deze TS een ontzettend kortzichtig stuk verdriet. Gelukkig geeft ze ons in dit topic zelf de verklaring voor haar beperkt onderbouwde mening. Op een advies om lekker te gaan zuipen en feesten omdat ze jong is, antwoordt ze:
[..]
Dank u, TS, voor dit verhelderende inzicht in uw traumatische persoonlijke ervaring. Ik raad u aan om aankomende vrijdag een gezellig kroegje in de buurt binnen te stappen, aan de bar te gaan zitten en eens lekker op te gaan in de sfeer die het met zich meebrengt.
Ik hoop u hier mee van dienst te zijn geweest. Uiteraard is het mogelijk een leuk leven te hebben zonder drank. Het zou niet best zijn als dat niet zou kunnen. Het is ook mogelijk om te overleven op enkel vruchtensapjes, maar dat betekend niet dat het automatisch een optimale manier van leven is.
Think out of the box.
ik wacht met smartquote:Op woensdag 22 juli 2009 02:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik las laatst een vrij recentelijk onderzoek waaruit blijkt dat drugs, drank en seks met ziektes gezond zijn voor de mens. Schijn je ook langer door te leven.
Zal straks even de bron zoeken.
gatver, je buren en ouders moet maar net kijken zegquote:Op woensdag 22 juli 2009 02:44 schreef NoFidea het volgende:
BARF
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je kan je grenzen alleen maar beter leren kennen door eens een fout te maken. Ga eens over die grens heen. Misschien heb je jouw grens wel verkeerd ingeschat, misschien kan en wil je wel meer dan je toegeeft. Misschien ligt je grens wel dichterbij dan je voorheen gewend was. De enige manier waarop je dit kan onderzoeken is om die grens te verkennen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:28 schreef aychelle het volgende:
[..]
Ik ben mischien beschermd opgevoed maar ik weet tenminste wel mijn grensen en wat goed en slecht voor mij is, jij wel? ik ben dus zwaar gehandicapt? iedereen die dus niet drinkt? vreemd ......
Foute vriendjes doe ik niet aan, zal ik nooit krijgen, ik ben volgensmij aardig was verantwoordelijker dan jou. Foute mensen trekken foute mensen, soort zoekt soort
je hoeft geen medelijden met me te hebben, ik heb een goed en leuk leven
quote:
Nee dat weet je niet. Dat wordt namelijk voor jou bepaald door je ouders. Ik begrijp dat je ouders bij de Jehova zitten en jij vanaf kleins af aan geïndoctrineerd bent met spookverhalen waardoor je nu een gemankeerd , wereldvreemd persoon bent , die op latere leeftijd overmand door schuldgevoelens totaal geen raad weet met de meest simpele zaken in het leven omdat alles altijd voor je bepaald ist.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:28 schreef aychelle het volgende:
[..]
Ik ben mischien beschermd opgevoed maar ik weet tenminste wel mijn grensen en wat goed en slecht voor mij is , jij wel? ik ben dus zwaar gehandicapt? iedereen die dus niet drinkt? vreemd ......
Foute vriendjes doe ik niet aan, zal ik nooit krijgen, ik ben volgensmij aardig was verantwoordelijker dan jou. Foute mensen trekken foute mensen, soort zoekt soort
je hoeft geen medelijden met me te hebben, ik heb een goed en leuk leven
quote:Op woensdag 22 juli 2009 04:31 schreef Eddie-Vedder het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
.................
dus in andere woorden je ouders zijn een geweldig voorbeeldquote:Op woensdag 22 juli 2009 08:06 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ik ook. Door ouders die ik ook weleens dronken zie
nee dat ben je niet, als je mijn OP leest begrijp je waaromquote:Op woensdag 22 juli 2009 08:22 schreef Philip10 het volgende:
Ik kom net compleet wasted de kroeg uitrollen!! Ben ik nu cool, TS?!
en waarom? voor het geven van mijn mening? het enigste wat ik doe is mensen wakker schulden, en wijzen op de gevaren die drank met zich meebrengt. Mensen die een ongeluk hebben gehad of zijn aangereden (of een dierbare) kunnen meepratenquote:Op woensdag 22 juli 2009 09:20 schreef jagga het volgende:
Ik heb met een open mond van verbazing dit topic door zitten lezen.
De hypocrisie, indoctrinatie en bekrompenheid druipt er niet vanaf, maar spuit er gewoon aan alle kanten uit.
omdat ik ze heb meegemaakt, als je het vorige deel had gelezen dan had je geweten dat mijn zus altijd straatbezopen was en ons halfe leven heeft verpestquote:Hoe kun je in godsnaam zo'n oordeel vellen over anderen mensen, als je in zo'n beschermde omgeving bent opgegroeid?
bekrompen? verstandigheid, ik hoef niet bang te zijn dat mensen over me gaan prateb. Liever nuchter met een limonade dan sromdronken met 10 biertjesquote:Begrijp me niet verkeerd maar uit al jouw posts blijkt alleen maar hoe bekrompen jouw wereldbeeld eigenlijk wel niet niet.
blijkbaar niet dus, je weet blijkbaar niet dat in dat soort plaatsjes als urk en staphorst veel jongeren aan de drugs en drank zitten. Waar ik woon is het niet supergelovig, zelf zijn we wel gelovig maar met mate.quote:Ik ben bekend met jouw normen en waarden. Ik heb in de bible-belt gewoond () heb jaren gewerkt in staphorst en ben menig maal mensen met hetzelfde wereldbeeld als jij tegengekomen.
het is goed om je dochter beschermt op te voeden, anders gaat ze er met magere 6jes en een fout vriendje vandoor. Iedereen heeft een ander beeld bij normen en waarden, ik ben niet de enige die deze mening deelt mij ouders, mij buurt en mijn vrienden en vast heel veel meer.quote:Het is oké dat:
- Je beschermt opgevoed bent, met naar jouw zeggen goede normen en waarden.
Echter vergeet je dat er algemene normen en waarden bestaan, of zoals ik het liever zeg. een idee van goed en slecht.
Ieder mens met welke religie dan ook weet bijv dat het verkeerd is om te moorden/stelen e.d.
Dat is de essentie van normen en waarden.
Jouw opvatting over drank(mis)gebruik is echter minder algemeen. Dat is meer een persoonlijke norm/waarde. Wees dan ook genoeg mens om toe te geven dat hoewel jouw mening verschilt van dat van anderen, dring het niet op aan anderen en sta open voor suggesties/ideeen/andere wereldbeelden.
ik ben rond de 20 dus al aardig verstandig en volwassen, en je familie moet je hele leven mee. ik woon in het noorden ik ga echt niet naar het zuiden. Dit is mijn leven mijn keus, en dit ben ik. Ik ben niet gehersenspoeld. ik belemmer niemand zoals je leest drinkt iedereen lekker door. Ik wijs er alleen op wat niet-drinkers van drinkers vinden. Denk je dat de degene die er agresesief van worden met de drank gaan matigen? of dat hun ouders er iets van zeggen?quote:Btw, ik heb niet gechecked hoe oud je bent, maar denk je niet dat het tijd wordt dat je je ouders eens loslaat? Je bent een grote meid, je hebt de goedkeuring van je ouders niet nodig aangezien zij niet jij zijn.
Jij bent jij, jouw leven, jouw keus.
Dat vind ik het nadeel van zulke toestanden. Het belemmeren van mensen om eens iets anders te willen denken/doen dan wat de gevestigde orde goedkeurt
Ik ben het wel met je eens dat sommige er slecht tegen kunnen, en als je weet dat je agressief wordt van alcohol je moet matigen.
Ik snap niet geheel waar jij dit vandaan haalt. Over bijvoorbeeld studenten hangt het vooroordeel dat ze veel drinken en een wild leven hebben, maar hebben toch het WO bereikt en het grootste deel van hen zal ook hun bul halen.quote:het is goed om je dochter beschermt op te voeden, anders gaat ze er met magere 6jes en een fout vriendje vandoor. Iedereen heeft een ander beeld bij normen en waarden, ik ben niet de enige die deze mening deelt mij ouders, mij buurt en mijn vrienden en vast heel veel meer.
Niet helemaal correct wat je hier zegt. Ik ken genoeg niet-drinkers die bijvoorbeeld gewoon gezellig mee gaan naar de kroeg en het ook niet erg vinden als de mensen om hun heen wel drinken. Niet-drinkers hebben niet (per definitie) iets tegen drinkers.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:58 schreef aychelle het volgende:
Ik ben niet gehersenspoeld. ik belemmer niemand zoals je leest drinkt iedereen lekker door. Ik wijs er alleen op wat niet-drinkers van drinkers vinden. Denk je dat de degene die er agresesief van worden met de drank gaan matigen? of dat hun ouders er iets van zeggen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |