Je kan veel zeggen van de BD.... helaas zo werkt het jammer genoeg niet. Zou wel moeten maar dat gebeurd pas aan het eind van het jaar.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 22:56 schreef JochemKnoops het volgende:
http://www.toeslagen.nl/p(...)ven-04.html#P72_5669
Staat dat je het gewoon met een programma kan doen. En goed regelen dat je bij de gemeente goed inschreven staat. De belastingdienst neemt namelijk de gegevens over vanuit het GBA.
Als je dus bv op 1 mei nog partner was en op 2 mei de toeslag wijzigd en daarna op 4 mei de partner opzegt., moet je daarna de toeslag weer wijzigen. Aangezien je schrijft dat eht inschrijven bij de gemeente eerst foutief was, zou ik het daar zoeken.
Succes
Is dat wel zo verstandig?quote:Geld apart zetten eventueel bij een derde zodat je er over kan beschikken als ze terug vragen.
uiteraard een derde die je vertrouwd... Boven in datzelfde bericht waaruit jij de selectieve kwoot haalt staat ook... ouder of kind...... en is aan TS natuurlijk om te kijken welke mogelijkheden er zijn.quote:
zullen we wedden dat dat niewt werkt?quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:51 schreef ruigbaard het volgende:
Die lui daar snappen echt niks. Ik zou een brief sturen waarin je ze in gebreke stelt en ze laten weten dat wanneer ze het niet oplossen je een advocaat in de arm zal nemen. Moet je zien hoe snel ze aan de lijn hangen!
Dan zijn er 2 aanvraagpapieren geweest waarschijnlijk.. gewoon de ene waar jij zonder TS staan laten stopzetten. Dus op JOUW sofinummer ene stopzetting indienen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:06 schreef lighted het volgende:
tvp'tje
Gisteren de zoveelste keer Belastingdienst aan de lijn gehad aangezien het bij ons ook 1 groot zooitje was. Wat was het nou, wij waren samen geregistreerd als toeslagpartners en kregen daar 1 bedrag voor gezamenlijk voor EN ik was apart geregistreerd waarvoor ik óók nog geld voor kreeg. Oftewel ik kreeg geld als stel en als eenling, wat natuurlijk onmogelijk is..
Heb nooit een aanvraag gedaan. Wij zijn na een halfjaar automatisch toeslagpartners geworden en hebben ze ons samen verwerkt. Alleen hebben ze mijn "account" ook door laten lopen zonder mijn weten, aangezien hun verzonnen mijn geld stop te zetten.. maar ondertussen na veel gesteggel, ze hebben dit na een jaar pas ontdekt, is mijn sofi nummer stopgezet.quote:Op woensdag 22 juli 2009 13:26 schreef Nizno het volgende:
[..]
zullen we wedden dat dat niewt werkt?
[..]
Dan zijn er 2 aanvraagpapieren geweest waarschijnlijk.. gewoon de ene waar jij zonder TS staan laten stopzetten. Dus op JOUW sofinummer ene stopzetting indienen.
hahaha zo te zien heb jij nog nooit iets van maken gehad met de belastingdienst.quote:Op woensdag 22 juli 2009 12:51 schreef ruigbaard het volgende:
Die lui daar snappen echt niks. Ik zou een brief sturen waarin je ze in gebreke stelt en ze laten weten dat wanneer ze het niet oplossen je een advocaat in de arm zal nemen. Moet je zien hoe snel ze aan de lijn hangen!
ik zit in regio arnhem maar ook daar gaat alles vlekkeloos. Nog nooit problemen gehad met de BDquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:42 schreef sas_andrea het volgende:
toen ik een keer te veel toeslagen ontvangen had, heb ik gewoon netjes met de belastingdienst gebeld en kreeg een helder antwoord: we zullen dit doorvoeren en binnen 6 weken ontvang je een acceptgiro om het bedrag terug te storten. En jawel, zelfs al na 3 weken had ik het in huis en kon ik ik het geld terugsturen. Gewoon heel duidelijk uitleggen wat er gebeurd is en vragen om een acceptgiro om terug te boeken. (trouwens woonachtig rotterdam, misschien dat t m daar in zit)
Natuurlijk onzin om te stellen dat het ligt aan je uitleg. Ten 1e de wijze waarop en wat mis gaat is belangrijk en het is ook geen gegeven dat de Bdienst het bij een duidelijk uitleg oplost. Bij mijn probleem begrepen de medewerkers het niet eens waar het misging en hoe het op te lossen was, ze zagen wel wat het probleem was. Hiernaast zijn er 4 brieven verstuurd geweest en ongeveer 20 belletjes, na het laatste gesprek lijkt het eindelijk opgelost te zijn. Woonachtig in R'dam trouwensquote:Op woensdag 22 juli 2009 14:42 schreef sas_andrea het volgende:
toen ik een keer te veel toeslagen ontvangen had, heb ik gewoon netjes met de belastingdienst gebeld en kreeg een helder antwoord: we zullen dit doorvoeren en binnen 6 weken ontvang je een acceptgiro om het bedrag terug te storten. En jawel, zelfs al na 3 weken had ik het in huis en kon ik ik het geld terugsturen. Gewoon heel duidelijk uitleggen wat er gebeurd is en vragen om een acceptgiro om terug te boeken. (trouwens woonachtig rotterdam, misschien dat t m daar in zit)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |