abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71189708
Jazeker, hij is er weer. Wegens succes in 2006, 2007 en 2008 ook tijdens de Tour de France 2009; Adopteer een onbekende Tour-renner.

Wat is de bedoeling van dit topic? Wel, het concept is dat je een renner kiest waar nog niemand (niet of nauwelijks) van gehoord heeft, en dat je die dan tijdens de Tour volgt in dit topic. Je kunt hier dus alles posten wat betrekking heeft op jouw adoptierenner.

Eerdere topics:
2009: 1 | 2 | 3
2008: 1 | 2 |
2007: 1 | 2 | 3
2006: 1 | 2

Wie gaan er zich helemaal kapotrijden in (kansloze) ontsnappingen? Welke adoptierenner kan in navolging van Romain Feillu de gele trui pakken? Volg het hier!

Weet je niet wie er (mogelijk) meedoen, kijk dan hier:
http://www.cyclingstartlists.com/2009/07Jul/01Tour2009.htm

N.b.: mits de geclaimde renner niet wordt opgesteld, mag de desbetreffende user een andere onbekende coureur kiezen. Dat mag uiteraard pas als zeker is dat je eerste claim niet deelneemt en ook moet deze renner nog bechikbaar zijn. Geef je alternatief s.v.p. per PM door aan een der TDF-mods.

N.b. 2: Door blessures, ziektes of andere omstandigheden kunnen alsnog last minute rijders worden vervangen. Daarom een oproep aan alle deelnemers om vrijdag of zaterdagochtend nog eens een laatste maal te checken of je adoptierenner ook echt deelneemt. Kijk hiervoor naar bv cyclingstartlists.com!

Lijst met geclaimde renners:
Koen de kort - Ensaf
Frederik Willems - franklop
Brian Bach Vandborg - Spooky4u
Bingen Fernandez Bustinza - marcodej
Fumiyuki Beppu - Leatherface
Stijn Vandenbergh - thewarrior82
Alan Pérez Lezaun - Gillingham
Floris Goesinnen - Dorknoper
Georffroy Lequatre - SaintOfKillers
Daniel Martin - TheArt
Saïd Haddou - Antaresje
Christophe Kern - Suijk
Eduardo Gonzalo - Sautor
Juan Horrach Ripoll - Vork
Pierre Rolland - jakkop
Evgeni Petrov - LitmanenAFCA
Yukiya Arashiro - Dpadnul
David Le Lay - Cavalier1
Thierry Hupond - Chiappucci
Albert Timmer - Aalbers
Remy di Gregorio - Mr_DG
Ryder Hesjedal - Everlast08
Sylvester Szmyd - Doks
Nikolai Trusov - icebliss
Mauro Santambrogio – GodsSon
Rémi Pauriol – Sportfreak
Mark Renshaw– MarijeH
Grischa Niermann – Remzz
Simon Geschke – Zelva
Gorka Verdugo – thettes
Brice Feillu – ElYefe
Jonathan Hivert – mottie
Nicolas Roche – Sheepcidus
Charles Wegelius - Gitaarsnaar
Alessandro Vanotti - Dr.Daggla
Aleksandr Kuschynski - Rellende_Rotscholier
Jussi Veikkanen - Susi
Maxime Bouet - Sjiznit
Egoi Martinez - Sporttv
Chris Anker Sörensen - Knutknuttsson
Dimitri Muravyev - Falco
Jérôme Coppel - Venga
Kenny van Hummel - Ada.
Simon Spilak - DutchSL
Piet Rooijakkers - Borisz
Daniele Righi - Abdoe
Julian Dean - Flappekz
Lloyd Mondory - Quxyz_
Jérémy Roy - Maril
JJ Oroz - eentwee
Nicki Sorensen - Mani89
Rigoberto Uran - Saeramir
Luis Pasamontes - Felagund
Amaël Moinard - Madhouse11
Yuri Trofimov - Ericr
Cyril Lemoine - Appeltjesmoes
Arnaud Coyot - Rumille
Staf Scheirlinckx - Sjoerd102
Peter Velits - Szura
Peter Wrolich - TheVulture
Leonardo Duque - L-eon
Marcin Sapa - Barca
Matthew Lloyd - _-_Ratjetoe_-_
Paolo Tiralongo - Paaskonijn
Samuel Dumoulin - HowardHughes
Marco Bandiera Gitanki
Amets Txurruka - 4-elements
Oliver Zaugg - Da_Sandman
Ruben Perez - BVO
Johannes Frohlinger Ciolekfan
Rui Costa - Atreidez
Sebastien Minard - Silaz
Yauheni Hurarovich - Coin
William Bonnet - jewezemichiel
Fabio Sabatini - assie
Danny Pate - Chielus
Stephane Augé - Croccy
Alexandre Pichot - JelleS
Íñigo Cuesta López de Castro - Northernlight81
Christophe Riblon - LangeTabbetje
Hayden Roulston - Homdeck
Jose Joaquin Rojas - ShadyLane
David Loosli - Roynaldinho
Gregory Rast - Ill-Skillz
Stephane Goubert - lampre-fondital
Maxime Bouet - Bartoli
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_71197798

Bandiera naar Parijs per l'ultimo volante!!
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_71207250
Moinard was er gisteren dichtbij !
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_71207550
quote:
Etappe 15 - Pontarlier - Verbier

57 Fumiyuki Beppu (Jpn) Skil-Shimano 0:05:52

Etappe 16 - Martigny - Bourg Saint Maurice

142 Fumiyuki Beppu (Jpn) Skil-Shimano 0:25:33
Goed hoor. Beppu rijdt op sommige dagen alleraardigst bergop. Soms heeft ie ook wel wat moeilijkere dagen. Maar overall een zeer nette tour voor de Japanner.

Zijn stand in het klassement:

130 Fumiyuki Beppu (Jpn) Skil-Shimano 2:07:02
  woensdag 22 juli 2009 @ 10:56:53 #5
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71207648
Peter trok gisteren ten strijde en lag een hele tijd op kop. Helaas kon hij het tempo vooraan niet meer volgen tijdens de klim op de Kleine St. Bernhard. Hij kwam uiteindelijk in de groep met Cadel Evans binnen.
Toch is ie in het klassement gestegen naar de 21e plek

21. VELITS Peter 187 TEAM MILRAM 67h 44' 09" + 10' 54"

Nog steeds staat Brice Feillu een plaats voor hem maar het verschil is 54 seconden. Om het "adoptieklassement" te winnen moet ie dus nog een plekje stijgen. De tijdrit kan hem daarbij helpen want die van hem is een stuk beter dan die van Feillu.

[ Bericht 22% gewijzigd door Szura op 22-07-2009 11:06:12 ]
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_71216276
Zo, al een tijdje niets gepost over mijn adoptiefrenner Hesjedal, terwijl die toch niet stil heeft gezeten. Zo heeft hij in de eteppe afgelopen zondag een behoorlijk eind vooruit gezeten. Van de Garmin-site:
quote:
Ryder Hesjedal also had a great day, riding strong in the day’s main break and up part of the final climb before the break was caught.
De Waldorf en Statler van het wielrennen vonden het nog eventjes nodig om te vermelden dat Ryder weliswaar hard kan fietsen maar eigenlijk nooit echt wat heeft wint Maar Ryders' momentje komt nog wel...in deze tour of een van de volgenden....

En wat schetste mijn verbazing gisteren in de avondetappe:
http://tour2009.nos.nl/video/bekijken/id/tcm:5-544687/tourquiz-21-juli
Float like a butterfly, sting like a bee.
pi_71216295

[ Bericht 100% gewijzigd door everlast08 op 22-07-2009 15:17:40 ]
pi_71216322
driedubbel dus - zo zie je maar, werken, tour kijken en op fok zitten gaat niet tegelijk
  woensdag 22 juli 2009 @ 17:58:21 #9
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71222259
93. VELITS Peter 187 TEAM MILRAM 5h 23' 37" + 29' 43"

Iedereen kent een slechte dag in drie weken Tour luidt het bekende praatje. Voor Peter was dat deze dag. Nergens te bekennen vandaag en hij komt binnen op een plek waar hij eigenlijk niet thuis hoort.
In de bus, met mannen als Evans.
Jammer, wonden likken en door. Het is nog een paar dagen.
Helaas verliest ie een hoop plekken in het klassement.
  Redactie Sport woensdag 22 juli 2009 @ 18:15:22 #10
109131 crew  sportfreak
pi_71222775
Mijn Rémi Pauriol

gewoon top 10 in de koninginnenrit
pi_71229906
Bandiera's adoptievader gaat op vakantie, maar uiteraard blijft hij (ik) hem steunen!
Oggi ancora un giorno in il grupetto.
Morgen tijdrijden en dan zien we wel weer of vrijdag of zondag nog een leuke kans ligt voor de jonge Italiaan.
Hopelijk zet hij nog dat beste resultaat voor de tegenvallende lampreformatie in deze tour neer
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_71231199
Chris Anker Sörensen heeft lekker lopen beulen aan kop van het peloton en kwam uiteindelijk als 52e over de streep.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_71251264
Calzati kan op de Ventoux nog wel eens gaan verbazen, hij heeft namelijk zijn zinnen gezet op een overwinning daar. Gister zonder problemen in de top 25 geëindigd, samen met Sastre.
quote:
22. MINARD Sébastien 127 COFIDIS LE CREDIT EN LIGNE 5h 01' 41" + 07' 47"
23. LLOYD Matthew 14 SILENCE - LOTTO 5h 01' 41" + 07' 47"
24. CALZATI Sylvain 173 AGRITUBEL 5h 01' 41" + 07' 47"
25. SASTRE Carlos 1 CERVELO TEST TEAM 5h 01' 41" + 07' 47"
26. HESJEDAL Ryder 54 GARMIN - SLIPSTREAM 5h 01' 41" + 07' 47"
27. BOTCHAROV Alexandre 162 TEAM KATUSHA 5h 01' 41" + 07' 47"
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
  vrijdag 24 juli 2009 @ 12:40:04 #14
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_71281897
Nicolas Roche kwam gisterin de tijdrit uit op een 50e plek, hij heeft zich dan ook niet proberen te sparen. Hij verloor hierdoor helaas wel 1 plekje in het algemeen klassement en staat nu 25e. Hij staat nu zowel in het jongerenklassement als het puntenklassement 6e. Net als veel andere renners wil hij vandaag nog wat proberen in de laatste echt mogelijkheid voor vluchters.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_71316969
Frederik Willems in groep gele trui volgens de Tour organisatie!
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:45:12 #16
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71318010
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 16:16 schreef franklop het volgende:
Frederik Willems in groep gele trui volgens de Tour organisatie!
Ja
Lijkt D&D wel
pi_71319435
Dit is blijkbaar het favo tv-programma van Beppu.

pi_71320056
Ik was veel op vakantie, dus kon geen berichten plaatsen over dé Nederlandse ontdekking van deze tour: Albert Timmer.

Als je aan een doorsnee wielerfan vraagt: ''Ken je Albert Timmer?'' zal desbetreffende met een volmondig 'ja!' antwoorden, waar hij 3 weken geleden nog onbekend was.

Albert Timmer is de Nederlander die het meest voorin in beeld is geweest (Kenny van Hummel het meest, maar dan achterin), paar keer mee in een ontsnapping, kans op de ritzege in Perpignan waar zijn adoptievader hem aanmoedigde op 25km van de meet. Dames en heren, Albert Timmer, onthoudt die naam!
pi_71320293
Frederik Willems reed een opmerkelijke etappe vandaag. Eerst was hij niet te vinden in de juiste waaier vlak voor de Ventoux.

Op de Ventoux reed hij blijkbaar dermate hard omhoog dat hij plotseling in de groep der favorieten terug te vinden was. Die groep werd daarna, vanzelfsprekend, 'groupe Willems' genoemd.

Na dit huzarenstukje vond Willems het echter wel welletjes en liet zich rustig uitbollen naar de top van de Ventoux. Hij kwam binnen in een bus op de 140e plaats.

Zijn eindklassering (mits er morgen niks geks gebeurd).
86. WILLEMS Frederik 99 LIQUIGAS 84h 02' 28" + 2h 16' 11"

Hij heeft redelijk gekoerst. In ploegentijdrit bleef hij er bij en hiielp zijn team naar een topklassering. Met mede-kleppers Nibali, Kreuziger, Pellozotti en in mindere mate Benatti in zijn team bleef het verder vooral bij knechten. Op zijn chasse patat na in de rit met de Tourmalet en de ontsnapping in de rit die Ivanov won.

De laatste keer dat ik Frederik in de tour kon supporten, volgend jaar is hij na zijn winst in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix in de regenboogtrui helaas te bekend.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:21:42 #20
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_71322239
Trussov gaat morgen proberen op de CE nog een keer in de top 10 te komen. Tot nu toe is plaats 10 (in etappe 11) zijn beste prestatie. Verder is hij in beeld geweest toen hij een bochtje miste waardoor Cavendish weer wat concurrenten minder had. Gisteren was hij mee in de ontsnapping maar hij haalde de uitzending niet, een gruwelijke col zorgde er helaas voor dat hij (als enige) moest lossen en dus anoniem in het peloton terug kwam.
Tranquillo
  zaterdag 25 juli 2009 @ 19:28:36 #21
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71322417
24. VELITS Peter 187 TEAM MILRAM 4h 43' 44" + 04' 23"

Mooie prestatie van Peter op de Ventoux. Hij eindigt voor Evans, Karpets en Hincapie.
En zelfs ver voor zijn kopman Linus Gerdemann.

Dat maakt dat hij nog 4 plekken stijgt in het klassement naar plaats 32:

32. VELITS Peter 187 TEAM MILRAM 82h 32' 52" + 46' 35"

Daarmee staat hij slechts 1 minuut achter Evans.
Het is die ene slechte dag in de Alpen die hem de das om heeft gedaan anders had top 25 en misschien zelfs top 20 er ingezeten.

Maar de conclusie is dat Velits een goed Tour-debuut heeft gemaakt
En verder zal iedereen zich de actie op de streep tegen Hushovd herinneren .
  zaterdag 25 juli 2009 @ 20:20:33 #22
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_71323743
49. ROCHE Nicolas 89 AG2R LA MONDIALE 4h 46' 34" + 07' 13"

De enige Ier die dit jaar mee doet kwam op een verdienstelijke plek binnen. Hierdoor eindigt hij op een 23e plek in het algemeen klassement op 38 minuten van Contador. In het jongerenklassement eindigt hij in de top 5 wat zeker mooi is als je ziet welke renners er voor hem eindigen. In het puntenklassement heeft Roche ook mooi gepresteerd hij staat nu nog 5e maar Farrar en Freire hijgen in zijn nek.

Roche heeft zeker een mooi debut gemaakt dit jaar met een paar keer top 10 plaatsen en 3 vluchten waar hij bij zat. Hij heeft zelfs twee keer dichtbij een etappe winst gezeten.

Ook de gele trui van zijn ploeggenoot Nocentini heeft hij mooi een week helpen verdedigen op verschillende manieren.

Mooi debuut dus dit jaar.

Misschien dat hij morgen nog mee sprint maar het is niet echt een sprint voor Roche.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_71346683
Ik heb Mark Renshaw de afgelopen 3 weken met veel plezier gevolgd. Iedere keer als er een rit was gereden keek ik vaak als eerste waar hij was geeindigd daarna keek ik hoe mijn favorieten en de Nederlanders en de Belgen waren geeindigd. Volgend jaar neem ik denk ik een andere renner want dan is Mark natuurlijk veel en veel te bekend. Moet eerlijk bekennen dat ik hem voor dit jaar niet erg goed kende. Vond het wel een keer leuk om een sprintaantrekker te volgen.

Hij heeft het goed gedaan deze tour vind ik. Hij heeft de sprints goed aangetrokken voor Cavendish. Las laatst ergens dat hij zich altijd goed voorbereidde voor een etappe en ook informatie gaf over een etappe. Een heel goed voorbeeld hiervan is de eerste etappe. Een paar renners reden toen rechtdoor. Verder is hij een echte team player. Zoals ik al zei, ik ben erg tevreden over zijn tour. In de bergen deed hij het ook wel goed. Hij eindigde altijd in de bus en dat is toch het belangrijkste voor een sprinter als we het over bergetappes hebben.

Zijn sprint van vandaag vond ik fantastisch. Hoe hij de Garmin mannen afsneed. Dit vond ik zijn beste sprint en ik denk dat hij zelf ook heel erg tevreden is met zijn tweede plek vandaag, zijn beste resultaat in deze tour. In het puntenklassement eindigd hij op een 16de plek en in het eindklassement op een 149ste plek.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_71346795
Dagprijs voor de strijdlust.
  zondag 26 juli 2009 @ 20:04:13 #25
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_71346915
34. SORENSEN Chris Anker TEAM SAXO BANK 86h 38' 22" + 49' 47"

Vind het een keurige prestatie!
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: