abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:32:10 #1
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_71186785
AMSTERDAM - Een 24-jarige militair uit Rotterdam mag de komende vijf jaar elf kroegen in het centrum van zijn woonplaats niet binnenkomen. Hij krijgt dit horecaverbod door Koninklijke Horeca Nederland (KHN) opgelegd omdat hij zaterdagnacht een vrouwelijke cafébezoeker met een glas in haar gezicht had verwond in de Après-Skihut op het Stadhuisplein.

In diverse steden wordt al jaren gewerkt met een horecaverbod. In Rotterdam doen elf kroegen bij het Stadhuisplein sinds ruim een maand mee met een proef, waarvoor een convenant met onder meer de gemeente is gesloten. De militair is de eerste die een verbod in Rotterdam krijgt opgelegd.

Zware mishandeling

Meestal gaat het om een termijn van een tot twee jaar, licht een woordvoerder van KHN toe. "Maar in Rotterdam was sprake van zulke zware mishandeling, dat de maximumtermijn van vijf jaar is opgelegd."
Het is volgens hem de eerste keer dat zo'n lang kroegverbod is uitgevaardigd. De gemeente en de politie ondersteunen KHN hierbij. De verdachte is overgedragen aan de marechaussee, meldt een politiewoordvoerder. Als de militair zich vertoont in een van de aangesloten horecazaken, wordt hij door Openbaar Ministerie vervolgd voor huisvredebreuk.

bron

Waarom ook niet meteen een ontslag?
Schijt aan iedereen
  PR/Manusje van alles dinsdag 21 juli 2009 @ 17:37:26 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_71186989
hij gaat echt wel ontslagen worden hoor.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 17:40:48 #3
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71187120
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:32 schreef Deadre het volgende:
AMSTERDAM - Een 24-jarige militair uit Rotterdam mag de komende vijf jaar elf kroegen in het centrum van zijn woonplaats niet binnenkomen. Hij krijgt dit horecaverbod door Koninklijke Horeca Nederland (KHN) opgelegd omdat hij zaterdagnacht een vrouwelijke cafébezoeker met een glas in haar gezicht had verwond in de Après-Skihut op het Stadhuisplein.

In diverse steden wordt al jaren gewerkt met een horecaverbod. In Rotterdam doen elf kroegen bij het Stadhuisplein sinds ruim een maand mee met een proef, waarvoor een convenant met onder meer de gemeente is gesloten. De militair is de eerste die een verbod in Rotterdam krijgt opgelegd.

Zware mishandeling

Meestal gaat het om een termijn van een tot twee jaar, licht een woordvoerder van KHN toe. "Maar in Rotterdam was sprake van zulke zware mishandeling, dat de maximumtermijn van vijf jaar is opgelegd."
Het is volgens hem de eerste keer dat zo'n lang kroegverbod is uitgevaardigd. De gemeente en de politie ondersteunen KHN hierbij. De verdachte is overgedragen aan de marechaussee, meldt een politiewoordvoerder. Als de militair zich vertoont in een van de aangesloten horecazaken, wordt hij door Openbaar Ministerie vervolgd voor huisvredebreuk.

bron

omdat hij niet voor de Koninklijke Horeca Bond werkt

denk wel dat hij ook nog post van zijn werkgever gaat krijgen en voor de rechter moet gaan verschijnen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:41:17 #4
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_71187142
Wat een hufter. En ja reken maar dat deze gast ontslagen word. Hij is nu enkel op non-actief gesteld ivm het onderzoek van de Kmar.

Ik ben zelf ook oud-militair, en heb ook wel een robbertje geknokt met burgers, maar nimmer op dusdanige wijze dat er ook echt mensen mishandeld zijn. Heilig ben ik dus niet nee.
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:41:29 #5
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_71187149
Dat betwijfel ik, van Gelder werd meteen na het bekend maken van zijn drugsgebruik op staande voet ontslagen. Hier wordt er niets over gerept.
Schijt aan iedereen
  PR/Manusje van alles dinsdag 21 juli 2009 @ 17:43:02 #6
Toezicht is gezond!
pi_71187203
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:41 schreef Deadre het volgende:
Dat betwijfel ik, van Gelder werd meteen na het bekend maken van zijn drugsgebruik op staande voet ontslagen. Hier wordt er niets over gerept.
Onderzoek doen is ook niet nodig he...
van gelder bekende en werd geschorst. Deze militair moet eerst nog veroordeeld worden he slimbo
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:44:27 #7
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_71187244
Heuh!! Een beetje respect voor onze jongens!!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:45:10 #8
110987 ErwinRommel
pi_71187269
quote:
Yuri van Gelder is nog niet ontslagen meen ik. Maar ook op non-actief gesteld.
En over die militair, het staat al een tidje op nu.nl. al vele uren zelfs.
pi_71187290
En dat is een militair? Niet te geloven dat volk.
pi_71187339
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:45 schreef Meh7 het volgende:
Ik dacht dat jij er altijd zo op tegen was om mensen over 1 kam te scheren?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:48:45 #11
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_71187387
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Onderzoek doen is ook niet nodig he...
van gelder bekende en werd geschorst. Deze militair moet eerst nog veroordeeld worden he slimbo
quote:
Als de militair zich vertoont in een van de aangesloten horecazaken, wordt hij door Openbaar Ministerie vervolgd voor huisvredebreuk.
Hij wordt pas vervolgd nadat hij zich vertoont in een van de aangesloten horecazaken sjonnie
Schijt aan iedereen
pi_71187432
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:48 schreef Deadre het volgende:

[..]

[..]

Hij wordt pas vervolgd nadat hij zich vertoont in een van de aangesloten horecazaken sjonnie
Ik denk dat hij voor dat andere voor moet komen bij de militaire rechtbank of hoe dat ook heet.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:52:44 #13
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_71187511
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik denk dat hij voor dat andere voor moet komen bij de militaire rechtbank of hoe dat ook heet.
Zoals we het gewend zijn, was het wel vermeld in het artikel.
Schijt aan iedereen
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:53:28 #14
110987 ErwinRommel
pi_71187537
quote:

[..]

[..]

Hij is nu opgesloten voor mishandeling door de Kmar. Voorafgaande aan de strafzaak zal hij vrij mogen rondlopen. En indien hij dan die zaken bezoekt dan zal het OM hem idd vervolgen. Nu valt hij onder het militair tuchtrecht en zal de militaire strafkamer hem veroordelen voor de mishandeling. Nebbes. Weet waarover je praat.
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 17:57:38 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71187674
quote:
van Gelder gaf het dan ook gewoon toe
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:59:43 #16
110987 ErwinRommel
pi_71187735
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:52 schreef Deadre het volgende:

[..]

Zoals we het gewend zijn, was het wel vermeld in het artikel.
Speciaal voor jou Deadre:

Wetboek Militair Strafrecht
Hoewel deze wet ook in 1903 voorgesteld werd trad zij pas op 1 januari 1923 in werking. Het Wetboek Militair Strafrecht beschrijft de straffen die per bewezen overtreding kunnen worden opgelegd.
De verschillende strafvormen staan ook in de Wet militair tuchtrecht beschreven. Tevens wordt hier vermeld wat de maximumhoogte voor deze vorm van straf is.

In de praktijk
Elke militair is verplicht om een geconstateerde overtreding direct te melden. Deze melding noemt men een 'rapport' gevolgd door een afkorting die bestaat uit 2 letters. De eerste letter heeft betrekking op de groep waar de commandant de leiding over heeft, de tweede is altijd de C van Commandant. Bijvoorbeeld Compagnies commandant (CC), Afdelingscommandant (AC), Bataljons Commandant (BC) etc. Bij welke autoriteit het rapport moet worden ingediend, hangt ervan af op welk organisatieniveau de overtreder zich bevindt. De autoriteit bij wie het rapport wordt ingediend wordt in het WMT aangemerkt als de "Tot Straffen Bevoegde Meerdere". Maakt de overtreder bijvoorbeeld deel uit van een bataljonsstaf, dan is de "Tot Straffen Bevoegde Meerdere" de bataljonscommandant.

De "Tot Straffen Bevoegde Meerdere" zal vervolgens een beschuldingsformulier uitrijken aan de beschuldigde militair. Op dit formulier staan datum, tijdstip en plaats waar een hoorzitting gehouden worden. De militair heeft het recht zich op deze hoorzitting bij te laten staan door een raadsman. In principe kan iedere militair optreden als raadsman, maar meestal is dit een jurist en/of iemand van een militaire vakbond.

Tevens heeft de militair het recht gebruik te maken gebruikmaken van het zwijgrecht, maar is wel verplicht om te verschijnen. Tijdens een hoorzitting kunnen eventuele getuigen opgeroepen worden, ook de beschuldigde heeft het recht een getuige te laten horen.

Als iedereen gehoord is krijgt de beschuldigde het laatste woord en is de zitting afgelopen.

Vervolgens zal de commandant, eventueel bijgestaan door een adviescommissie, in beraad gaan. Als deze commandant een beslissing heeft genomen dan zal de beschuldigde militair opnieuw een oproep krijgen om zich te melden. Indien de betrokken militair schuldig bevonden is krijgt deze te horen aan welke overtreding(en) de commandant hem of haar schuldig acht. Vervolgens wordt er door de commandant wel of geen straf opgelegd, conform de krijgstucht. De commandant kan ook beslissen dat de schuldig bevonden militair geen of een milde straf krijgt. In sommige gevallen kan de commandant geen straf opleggen omdat de periode tussen overtreding en melding van de overtreding te groot is (in dat geval kan de meldingsplichtige aan de krijgstucht getoetst worden). Wanneer er geen straf opgelegd is, en iemand wel schuldig is bevonden, kan dat desalniettemin gevolgen hebben voor de verdere carrière van de schuldig bevonden militair (denk aan slechte naam, bevorderingen, overplaatsingen of geen verlenging van aanstellingstermijn). Als iemand een straf opgelegd heeft gekregen dan spreekt men in het Militair Jargon van een douw.

Wanneer een overtreding tevens een misdrijf oplevert, zal er in plaats van een tuchtrechtelijk onderzoek een strafrechtelijk onderzoek plaats vinden door de Koninklijke Marechaussee waarna de Officier van Justitie besluit of er wel of geen strafvervolging komt. Besluit de Officier van Justitie vervolgens dat er geen strafvervolging komt, dan kan de commandant het tuchtrechtelijke proces verder vervolgen. Komt er wel een strafproces, dan wordt de militair gedagvaard voor het Militaire gerechtshof in Arnhem.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Militair_tuchtrecht
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 18:02:41 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71187809
quote:

[..]

[..]

voor huisvredebreuk ja slimme want hij heeft een verbod gekregen

wil nog niet zeggen dathet niet verboden was mevrouwtjes met glas te bewerken
als je rijbewijs wordt afgepakt door de politie dan mag je niet meer rijden en moet dat ook nog is voorkomen bij de rechter in een later stadium ... ook als ze je niet meteen weer achter het stuur aantreffen

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 21-07-2009 18:49:07 ]
  PR/Manusje van alles dinsdag 21 juli 2009 @ 18:18:35 #18
Toezicht is gezond!
pi_71188236
quote:

[..]

[..]

Voor huisvredebreuk ja

Anita
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:33:21 #19
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_71188684
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:32 schreef Deadre het volgende:
AMSTERDAM - Een 24-jarige militair uit Rotterdam mag de komende vijf jaar elf kroegen in het centrum van zijn woonplaats niet binnenkomen.
bron

Dat komt nog.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:50:03 #20
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71189170
Stuur hem naar een Noorse disco, daar weten ze wel raad met Nederlandse militairen die vrouwen mishandelen.
Intelligent, but fucked up.
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 18:51:05 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_71189199
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:45 schreef Meh7 het volgende:
het is ook altijd de kleine minderheid die het verpest voor de rest he

of niet?
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:52:56 #22
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_71189251
Is de vraag al gesteld waarom zoiemand uberhaupt in het leger kan zitten?
Als je dit soort acties maakt, dan zit er toch echt iets niet goed in je bovenkamer, en als je dan toegang hebt tot wapens en daar ook mee om kan gaan lijkt me niet echt een opbeurende gedachte.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_71189257
Was het een Marokkaan ?
pi_71189407
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:47 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij er altijd zo op tegen was om mensen over 1 kam te scheren?
Touché
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  dinsdag 21 juli 2009 @ 18:59:42 #25
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71189455
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:52 schreef Hukkie het volgende:
Is de vraag al gesteld waarom zoiemand uberhaupt in het leger kan zitten?
Als je dit soort acties maakt, dan zit er toch echt iets niet goed in je bovenkamer, en als je dan toegang hebt tot wapens en daar ook mee om kan gaan lijkt me niet echt een opbeurende gedachte.
Ik zal de hele DEF crew wel over me heen krijgen, maar er zitten gewoon bovengemiddeld veel debielen in het leger.

Aard van het beestje cq aard van het instituut.

Ik heb het zelf ook nog geprobeerd (maar werd geweigerd), dus daar heb je het al.
Intelligent, but fucked up.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')