abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71182619
Heeft iedereen deze kosten? Is dit bij iedereen 35 euro of kan dit verschillen? Ik vind het nogal veel geld (x12= 420 euro per jaar) waar ze eigelijk niets voor doen, de infrastructuur ligt er immer al en reparaties zullen ook maar zelden voorkomen.

ps ik betaal mijn stroom enzo aan een ander bedrijf, eneco doet dus alleen het beheer van het netwerk voor mij.
www.just-my-2c.com
pi_71182890
De infrastructuur ligt er al dus zijn er geen kosten? :_)
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:55:04 #3
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71182962
dus wat is het probleem?
je hebt altijd transportkosten en nu je 2 verschillende leveranciers hebt zie je dat terug komen.
het zijn geen extra kosten ofzo. kijk maar op je jaarrekening van afgelopen jaar. daar zie je de transportkosten ook terug komen.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:55:43 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71182984
Een netwerk moet gecontroleerd worden, gerepareerd worden etc. Dit gebeurt niet gratis. Dat de kosten hoog zijn ben ik met je eens, maar je doet er niets aan.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:56:27 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_71183010
Je kunt je stroom krijgen van wie je wilt, maar het netwerk blijft hetzelfde. Je betaald dus altijd ook aan de netwerkbeheerder alleen zie je dat nu pas.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 21 juli 2009 @ 15:56:38 #6
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71183015
* Matty___ werkt bij eneco en kan je vertellen dat het aardig wat kost om de infrastructuur te onderhouden.
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_71183021
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:44 schreef KooperG het volgende:
Heeft iedereen deze kosten? Is dit bij iedereen 35 euro of kan dit verschillen? Ik vind het nogal veel geld (x12= 420 euro per jaar) waar ze eigelijk niets voor doen, de infrastructuur ligt er immer al en reparaties zullen ook maar zelden voorkomen.

ps ik betaal mijn stroom enzo aan een ander bedrijf, eneco doet dus alleen het beheer van het netwerk voor mij.
Bij elk netwerkbedrijf is het rond de euro of 20 per produkt per maand. Dus 20 voor gas en 20 voor elektra. Hangt verder af van je verbruik en dergelijke, maar alleen grootverbruikers merken een behoorlijk verschil. Je huurt het netwerk van ze, en je meter, dus zodoende hoeven ze er weinig aan te doen, want dat ligt er al inderdaad.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_71183157
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:56 schreef Matty___ het volgende:
* Matty___ werkt bij eneco en kan je vertellen dat het aardig wat kost om de infrastructuur te onderhouden.
Matty verdient misschien een beetje teveel
"When deep sleep falleth on men, fear came apon me. And trembling which made all my bones to shake" -Job IV, 13-14
  dinsdag 21 juli 2009 @ 16:14:07 #9
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_71183647
Edit. Foute topicje
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_71184191
Oxxio is helemaal een ramp
pi_71185797
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:26 schreef F04 het volgende:
Briljante toevoeging in een topic over netwerkbeheerders, wat Oxxio niet is.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_71186623
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:26 schreef F04 het volgende:
Je bent weer lekker aan het posthunten of niet? Statshoer. Ongelooflijk.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 17:48:56 #13
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71187395
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 16:00 schreef Sam_Raimi het volgende:

[..]

Matty verdient misschien een beetje teveel
zo werkt het helaas niet
pi_71187627
ik weet dat de kosten apart zijn etc. Maar ik vond het gewoon erg hoog. Dit betekend, met 6m gezinnen dat er dus 35x12x6000000 afgedragen wordt per jaar, en dan heb ik het niet eens over bedrijven etc. Ja dat heb je goed, het gaat om een bedrag van minimaal 2.5Miljard Euro per jaar. Maak de kat ze kut lekker wijs dat dit de kosten zijn per jaar voor het onderhoud en uitbreiding.

Maargoed, 't schijnt normaal te zijn...
www.just-my-2c.com
pi_71188258
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 17:55 schreef KooperG het volgende:
ik weet dat de kosten apart zijn etc. Maar ik vond het gewoon erg hoog. Dit betekend, met 6m gezinnen dat er dus 35x12x6000000 afgedragen wordt per jaar, en dan heb ik het niet eens over bedrijven etc. Ja dat heb je goed, het gaat om een bedrag van minimaal 2.5Miljard Euro per jaar. Maak de kat ze kut lekker wijs dat dit de kosten zijn per jaar voor het onderhoud en uitbreiding.

Maargoed, 't schijnt normaal te zijn...
Je moest eens weten wat het kost om trafo's te vervangen, hoogspanningsmasten te vervangen/verplaatsen/uit te breiden. Dit naast al het onderhoudspersoneel, backoffice, storingen, etc. (en Matty).

Alleen het vervoer recentelijk van 3 transformatoren kostte al 2 miljoen:
http://www.telegraaf.nl/b(...)lopen__.html?cid=rss
Dit is nog los van al het personeel van Tennet en de transformatoren zelf.
pi_71188476
okeej, best veel inderdaad. En met 2.5 miljard kunnen ze zoiets natuurlijk slechts 1000x per jaar doen. Hoevak gebeurt dit precies? Ow, zo;'n 2x per jaar maximaal? Tís mij weer helemaal duidelijk....
www.just-my-2c.com
pi_71188591
Lees je anders even in in het jaarverslag van Tennet, dan heb je in ieder geval de cijfers juist:
http://tennet.ireports.nl/nl
pi_71189050
onder welke model soort is de switch gedaan.

is deze onder netbeheerders model

De klant ontvangt van de netbeheerder de transport nota.

Is deze onder leveranciers model

De leverancier verzorgt de betaling voor de transport en berekend dit 1 op 1 door aan de afnemende klant.
pi_71189151
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 15:56 schreef Matty___ het volgende:
Hoi Matty! Zou je wellicht aan je superieuren kunnen doorgeven dat ze heel vervelende opdringerige mensen langs de deuren sturen?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:00:55 #20
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_71189485
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:46 schreef dewaal het volgende:
Is deze onder leveranciers model

De leverancier verzorgt de betaling voor de transport en berekend dit 1 op 1 door aan de afnemende klant.
Volgens mij is dat nog niet mogelijk. Dat zou per 1 juli komen maar volgens mij is dat uitgesteld.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_71189875
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:30 schreef JumpingJacky het volgende:
Lees je anders even in in het jaarverslag van Tennet, dan heb je in ieder geval de cijfers juist:
http://tennet.ireports.nl/nl
duidelijk, en Tennet (=eneco) is de enige in nederland? We hebben toch zo'n 6m huishoudens (en dan tel ik bedrijven niet mee) waarvan de meeste zowel stroom als gas hebben? dan kom ik toch op een bedrag uit wat 5-6 keer zo hoog is als hun totale omzet. Waar ligt dit dan aan??? thnx voor het uitleggen!
www.just-my-2c.com
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:23:57 #22
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71190190
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 18:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Hoi Matty! Zou je wellicht aan je superieuren kunnen doorgeven dat ze heel vervelende opdringerige mensen langs de deuren sturen?
die krijg ik ook aan de deur
" jah werk er zelf"
" ja heb ik al"
" ja daaag"
duurt 20sec max
pi_71190476
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 19:13 schreef KooperG het volgende:
[..]
duidelijk, en Tennet (=eneco) is de enige in nederland?
Tennet != Eneco.
Tennet is de beheerder van het hoogspanningsnet.
Stedin (zoals Eneco netbeheer al een jaartje heet) is 1 van de regionale netbeheerders. Daar zijn er dus meer van; Stedin is denk ik de 3e qua grootte, na Enexis (voorheen Essent) en Liander (voorheen Continuon voorheen Nuon).
De regionale netbeheerder is verantwoordelijk voor het transport van elektriciteit van het hoogspanningsnet naar de (huis)aansluiting.
pi_71190640
owwww,,, dan zat ik inderdaad verkeerd te denken, en kloppen de cijfers al een stuk meer
Blijf ontzettend veel geld natuurlijk, maar nu snap ik in elk geval waar het blijft (elk van die bedrijven maakt zon 10% winst, totaal zon 250 miljoen per jaar.... ofwel meerdere tientjes per huishouden per jaar.... leuk om te weten)
www.just-my-2c.com
  dinsdag 21 juli 2009 @ 19:47:20 #25
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_71190972
vergeet niet dat hier van nieuwe centrales en infrastructuur van nieuwbouwwijken moet worden betaald.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')