Bij elk netwerkbedrijf is het rond de euro of 20 per produkt per maand. Dus 20 voor gas en 20 voor elektra. Hangt verder af van je verbruik en dergelijke, maar alleen grootverbruikers merken een behoorlijk verschil. Je huurt het netwerk van ze, en je meter, dus zodoende hoeven ze er weinig aan te doen, want dat ligt er al inderdaad.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:44 schreef KooperG het volgende:
Heeft iedereen deze kosten? Is dit bij iedereen 35 euro of kan dit verschillen? Ik vind het nogal veel geld (x12= 420 euro per jaar) waar ze eigelijk niets voor doen, de infrastructuur ligt er immer al en reparaties zullen ook maar zelden voorkomen.
ps ik betaal mijn stroom enzo aan een ander bedrijf, eneco doet dus alleen het beheer van het netwerk voor mij.
Matty verdient misschien een beetje teveelquote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:56 schreef Matty___ het volgende:
* Matty___ werkt bij eneco en kan je vertellen dat het aardig wat kost om de infrastructuur te onderhouden.
Briljante toevoeging in een topic over netwerkbeheerders, wat Oxxio niet is.quote:
Je bent weer lekker aan het posthunten of niet? Statshoer. Ongelooflijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:26 schreef F04 het volgende:
Oxxio is helemaal een ramp
zo werkt het helaas nietquote:Op dinsdag 21 juli 2009 16:00 schreef Sam_Raimi het volgende:
[..]
Matty verdient misschien een beetje teveel
Je moest eens weten wat het kost om trafo's te vervangen, hoogspanningsmasten te vervangen/verplaatsen/uit te breiden. Dit naast al het onderhoudspersoneel, backoffice, storingen, etc. (en Matty).quote:Op dinsdag 21 juli 2009 17:55 schreef KooperG het volgende:
ik weet dat de kosten apart zijn etc. Maar ik vond het gewoon erg hoog. Dit betekend, met 6m gezinnen dat er dus 35x12x6000000 afgedragen wordt per jaar, en dan heb ik het niet eens over bedrijven etc. Ja dat heb je goed, het gaat om een bedrag van minimaal 2.5Miljard Euro per jaar. Maak de kat ze kut lekker wijs dat dit de kosten zijn per jaar voor het onderhoud en uitbreiding.
Maargoed, 't schijnt normaal te zijn...
Hoi Matty! Zou je wellicht aan je superieuren kunnen doorgeven dat ze heel vervelende opdringerige mensen langs de deuren sturen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 15:56 schreef Matty___ het volgende:
* Matty___ werkt bij eneco en kan je vertellen dat het aardig wat kost om de infrastructuur te onderhouden.
Volgens mij is dat nog niet mogelijk. Dat zou per 1 juli komen maar volgens mij is dat uitgesteld.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:46 schreef dewaal het volgende:
Is deze onder leveranciers model
De leverancier verzorgt de betaling voor de transport en berekend dit 1 op 1 door aan de afnemende klant.
duidelijk, en Tennet (=eneco) is de enige in nederland? We hebben toch zo'n 6m huishoudens (en dan tel ik bedrijven niet mee) waarvan de meeste zowel stroom als gas hebben? dan kom ik toch op een bedrag uit wat 5-6 keer zo hoog is als hun totale omzet. Waar ligt dit dan aan??? thnx voor het uitleggen!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:30 schreef JumpingJacky het volgende:
Lees je anders even in in het jaarverslag van Tennet, dan heb je in ieder geval de cijfers juist:
http://tennet.ireports.nl/nl
die krijg ik ook aan de deurquote:Op dinsdag 21 juli 2009 18:49 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hoi Matty! Zou je wellicht aan je superieuren kunnen doorgeven dat ze heel vervelende opdringerige mensen langs de deuren sturen?
Tennet != Eneco.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 19:13 schreef KooperG het volgende:
[..]
duidelijk, en Tennet (=eneco) is de enige in nederland?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |