abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:39:04 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71169012
Okay, vorige week wezen lunchen met wat collega's. Zit er een meisje bij wat vegetariėr was, dus speciaal voor haar naar een restaurant geweest waar ze ook wat vegetarisch op het menu hadden. Allemaal geen probleem, was een goed restaurant en als ze vegetariėr wil zijn, prima toch?

Het werd ook nog even besproken, en de reden was dat ze het zo zielig vond voor de beesten en hoe ze geslacht werden en dat soort zaken.

Spreek ik haar vandaag toevallig weer bij ons in de bedrijfskantine waar ik even koffie aan het halen was..... Heeft ze het uitgebreid met haar collega over haar twee KATTEN!. Carnivoren dus, vleescheters. Sterker nog, als je een kat groente te eten geeft kotst ie het vanzelf weer uit.

Snapt dat vrouwtje dan niet dat als je kattenvoer koopt, dat wat er IN die blikken zit ook niet echt op een heel dier-vriendelijke manier om het leven is gekomen? Het vlees wat in kattenvoer terecht komt is in ieder geval niet "organisch gevoed" of afkomstig van "scharrelkippen" of zo.....

Klacht: vegetariėrs die vegetariėr zijn omdat ze het zielig vindt voor de dieren die geslacht worden, maar dan wel vleesetende katten houden.

Subklacht: Een goede STEAK is duur.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_71169050
Vegetariėr zijn en kat houden is inderdaad tegenstrijdig maar erger zijn vegetariėrs die hun kat vegetarisch willen voeden en denken dat dat kan.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:47:43 #3
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_71169070
Ben je helemaal naar Amerika verhuisd, kom je NOG STEEDS van dat soort types tegen!

Waar gaat het heen met deze wereld?!
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_71169073
Vegetarische meisjes zijn doorgaans wel chicks.
Try to be a little bit more like me, and a little bit less like you.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:51:11 #5
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_71169084
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:48 schreef Peter-Andre het volgende:
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:52:18 #6
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_71169093
Oplossing: De vegetariėr in kwestie in stukjes hakken en aan de kat voeren.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_71169125
Vegetariėrs eten smilies op vorken

Ga weg
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:17:18 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71169236
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:43 schreef trovey het volgende:
Vegetariėr zijn en kat houden is inderdaad tegenstrijdig maar erger zijn vegetariėrs die hun kat vegetarisch willen voeden en denken dat dat kan.
Dat helemaal inderdaad..... En dan vreemd opkijken dat hun katten zoveel braken.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_71169251
en zich afvragen waarom hun kat er zo slecht uitziet.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:25:47 #10
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_71169276
dat soort mensen zijn gay
maar da's logisch
pi_71169281
Vegetariėrs zijn sowieso hypocriet. Planten zijn net zo goed organismes en eieren eet men doorgaans ook lekker op. Ik bedoel, doe het goed of doe het niet.
hula
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:29:36 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71169287
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:48 schreef Peter-Andre het volgende:
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:32:05 #13
244933 trovey
Nachtoele
pi_71169300
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:27 schreef NikkelCobalt het volgende:
Vegetariėrs zijn sowieso hypocriet. Planten zijn net zo goed organismes en eieren eet men doorgaans ook lekker op. Ik bedoel, doe het goed of doe het niet.
Dus helemaal niet eten bedoel je dus....ik weet niet of je daar veel mensen voor kunt porren (behalve een hongerstaker hier en daar).
Optimist tot in de kist
pi_71169356
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:32 schreef trovey het volgende:

[..]

Dus helemaal niet eten bedoel je dus....ik weet niet of je daar veel mensen voor kunt porren (behalve een hongerstaker hier en daar).
Water en steen (rijk aan mineralen) kan je gewoon eten/drinken. Er zijn ook andere voedzame stoffen. Fecaliėn bijvoorbeeld.
hula
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:51:38 #15
244933 trovey
Nachtoele
pi_71169382
Water OK, steen...zware twijfel of je dat verwerkt en ontlasting eten is weer een heel ander onderwerp .
Optimist tot in de kist
pi_71169409
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:51 schreef trovey het volgende:
Water OK, steen...zware twijfel of je dat verwerkt en ontlasting eten is weer een heel ander onderwerp .
Daarom eet ik ook regelmatig een stukkie vlees. Ben je zelf vegetariėr overigens?
hula
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:08:14 #17
244933 trovey
Nachtoele
pi_71169437
Nee. alhoewel ik geen grote hoeveelheden vlees eet en ook wel eens een dagje oversla. Gewoon geen zin om uitgebreid te koken dus dan maar een soepje en een boterhammetje met ei (of zoiets).
Optimist tot in de kist
pi_71169452
Mijn vrouw is ook vegetarisch. Wij hebben 3 katten en een hond, die allemaal gewoon vlees eten.

Het vegetarisch zijn is voornamelijk een keuze voor jezelf, niet voor mensen/dieren om je heen... Ik snap het wel.. Al zou ik zelf vlees niet makkelijk opgeven
Don't be aroused by my confession, unless you don't give a good goddamn about redemption...
pi_71169466
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:08 schreef trovey het volgende:
Nee. alhoewel ik geen grote hoeveelheden vlees eet en ook wel eens een dagje oversla. Gewoon geen zin om uitgebreid te koken dus dan maar een soepje en een boterhammetje met ei (of zoiets).
Oke. Dacht ff checken voor ik hier iemand gigantisch beledig. Feit blijft natuurlijk wel dat het ongezond en hypocriet is.
hula
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:17:44 #20
244933 trovey
Nachtoele
pi_71169467
Als iemand vegtarisch wil eten moet hij/zij dat inderdaad zelf weten, het is een keuze die je voor jezelf kan maken. Helaas heb je altijd wel van de mensen ertussen zitten die het te ver doordrijven en vinden dat hun kat en hond (alhoewel die gedeeltelijk vegetarisch zou kunnen leven) ook vegetarisch moet leven...principe baasje vega...diertje ook. Helaas heb ik het resultaat van zo'n vegetarisch gevoerde kat eens mogen aanschouwen....arm beestje.
Optimist tot in de kist
pi_71169471
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:17 schreef trovey het volgende:
Helaas heb ik het resultaat van zo'n vegetarisch gevoerde kat eens mogen aanschouwen....arm beestje.
Ja dat is in feite je reinste dierenmishandeling, om nog even ontopic te reageren.
hula
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:25:02 #22
244933 trovey
Nachtoele
pi_71169481
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:16 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

Oke. Dacht ff checken voor ik hier iemand gigantisch beledig. Feit blijft natuurlijk wel dat het ongezond en hypocriet is.
Ongezond is iets om over te discussieren met een vegetariėr. De vegetariėrs die ik ken weten toch wel zoveel over voedsel dat ze alle voedingstoffen wel binnenkrijgen. Vaak nemen ze eieren van loskopende kippen, biologische melk en vegetarische kaas . Veganisten is een ander verhaal, daar moet je echt heel goed oppassen wat je eet om geen tekorten te krijgen.
Optimist tot in de kist
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:34:55 #23
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_71169508
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:12 schreef psychofishy het volgende:
Mijn vrouw is ook vegetarisch. Wij hebben 3 katten en een hond, die allemaal gewoon vlees eten.

Het vegetarisch zijn is voornamelijk een keuze voor jezelf, niet voor mensen/dieren om je heen... Ik snap het wel.. Al zou ik zelf vlees niet makkelijk opgeven
Ik respecteer de keuze ook wel in principe.

Maar ik respecteer de keuze niet als de reden voor het vegetariėr zijn de slechte behandeling van vee/dieren is, en dan er geen enkele moeite mee hebben je katten en hond vlees voor te schotelen wat waarschijnlijk net zo slecht zo niet slechter behandeld is......
-
pi_71169511
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Ongezond is iets om over te discussieren met een vegetariėr. De vegetariėrs die ik ken weten toch wel zoveel over voedsel dat ze alle voedingstoffen wel binnenkrijgen. Vaak nemen ze eieren van loskopende kippen, biologische melk en vegetarische kaas . Veganisten is een ander verhaal, daar moet je echt heel goed oppassen wat je eet om geen tekorten te krijgen.
Nouja, dat (het gezond punt) was de uitkomst van een recentelijk onderzoek. Waarschijnlijk dan een van de zovele die elkaar tegenstrijden. Maar ik ga er even vanuit dat het onderzoek goed gedaan is
hula
pi_71169551
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:43 schreef trovey het volgende:
Een kat z'n natuurlijke voedingsstoffen onthouden kan je inderdaad zien als zware dierenmishandeling, zie het als een zeer trage hongerdood. En dan zeker vol walging gaan huilen als het beest een keer het heft in eigen hand neemt en wat vogels de nek omdraait (als ie nog niet te erg verzwakt is dan )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')