echt?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
je hoort het bloed door je aderen stromen
mmh, weet niet of iedereen die wel moet horen als het stil is. In principe word je gezond geboren met alle trilharen intact. Geen defecte trilharen = geen valse informatie naar de hersenen = geen enkele pieptoon.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:38 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Is het vergelijkbaar met de pieptoon die iedereen hoort als het écht stil is?
Nog nooit gehoord?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:38 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
jup ik weet het bijna zeker. Geen idee hoe ik het weet, zat al te googelen maar kon zo snel niks vinden. Er zal zo wel een snotneus mijn shit beamen (iig daar ga ik vanuit, anders google ik morgen verder)quote:
Nee, gezonde oren horen zonder geluid niets, echter is er altijd geluid. Overal op deze aardkloot.quote:
quote:
Ja, dat is ongeveer wel hetzelfde. Gelukkig is mijn piep wel iets lager dan die van de TV, mijn vorige TV piepte en daar kon ik echt niet tegenquote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:44 schreef Synthesist het volgende:
[..]
mmh, weet niet of iedereen die wel moet horen als het stil is. In principe word je gezond geboren met alle trilharen intact. Geen defecte trilharen = geen valse informatie naar de hersenen = geen enkele pieptoon.
Het is meer het geluid wanneer je een TV op AV zet, een hele hoge puls. Maar die hoor ik niet als ik muziek aan heb, tv kijk, of iets anders doe. Heel veel mensen hebben een pieptoon, door geluid op het werk, discotheken, concerten, mp3 spelers. Word alleen maar erger in Nederland.
Hoe ben je eraan gekomen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:51 schreef venomsnake het volgende:
Ik heb ook zo'n blijvende piep in mijn oor. Toen ik hem kreeg er veel last van gehad, vooral snachts. Maar ik ben er inmiddels aan gewend, alleen als ik erop ga letten hoor ik hem nog.
ik dacht eerst ook: hier wen ik nooit aan... Maar heb er inmiddels eigenlijk geen last meer van.
Volgens mij begrijp jij het niet zo goed. Hij had bijna altijd bescherming in en dat ging bijna altijd goed. Hoe kon hij weten dat de bass van Metallica dodelijk was voor zijn oren, zelfs met oordopjes in? Hoe kon hij weten dat er vuurwerk naast hem zou gaan ontploffen?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik heb het gehele verhaal gelezen en snap bovenstaande zin niet zo goed. Reeds een aantal maal een geluidstrauma opgelopen en maar door blijven gaan met het bezoeken van fuifjes en concerten terwijl ie van te voren eigenlijk wél wist dat ie daar iets zeer vervelends kon oplopen. Dat is net zoiets als continu maagzuur krijgen na het eten van vette happen en toch wekelijks lekker bij de plaatselijke frietkot je eten gaan halen tot je een maagzweer hebt.
Vind ik ook hoor, het is echt niet normaal als je in de oren van je conversatiepartner moet schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. Dan staat het gewoon te hard.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 02:07 schreef isogram het volgende:
Erg triest verhaal. En het zegt ook wel iets over het bizar harde volume dat muziekconcerten bij vlagen hebben.
heb zelf ook meegemaakt dat er precies OP mijn oor een austronaut is geknald.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:36 schreef Synthesist het volgende:
ik heb ook een eeuwige pieptoon, bij mij kwam het doordat iemand een astronaut naar me toe gooide.
leuk is anders, maar ik zal het vast niet zo erg hebben als de jongen van t verhaal. Je kan er mee leven, als je er niet op let is het er niet.
Beetje vreemde reactie. Zijn zelfmoord was haast noodgedwongen, vanwege zijn oorsuizen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:07 schreef Clairvaux het volgende:
De vraag waarom heeft ie iig niet onbeantwoord gelaten.
Het blijft een merkwaardig fenomeen, zelfmoord.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:11 schreef birrrd het volgende:
[..]
Beetje vreemde reactie. Zijn zelfmoord was haast noodgedwongen, vanwege zijn oorsuizen.
een terminale kankerpatient accepteert dat hij dood gaat aan zijn ziekte.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:15 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Veel mensen die een ernstige ziekte hebben met pijnen e.d. zullen ook wel eens
aan zelfmoord denken.
Wat te denken van terminale kankerpatienten?
Wat maakt dat de een het doet en de ander niet?
nee, ik ga nooit naar discotheken. Bij mij kwam het toch echt door een austronaut. het is bij een oor ook erger dan de ander. Maar zoals mijn avatar al doet vermoeden, ik houd van metal. Heb al menig wat concertjes meegemaakt zonder oordoppen. Maar dat doe ik ook niet meer. Voor het repeteren in bands heb ik wel altijd speciale oordoppen gebruikt, want dat gaat toch een partij hard.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:06 schreef TheHolyTiamat het volgende:
[..]
heb zelf ook meegemaakt dat er precies OP mijn oor een austronaut is geknald.
ik heb waarschijnlijk geluk gehad, komt het niet door iets anders? ga je naar luide feesten?
heb wel 1 week lang met een piep in mijn oor moeten leven.
en als ik ziek werd, en er druk in mijn oor kwam werd het ook ondraaglijk en bleef ik thuis. dat brom geluid zeg maar, je hoort mensen praten maar het klinkt eerder als blaffen.
nu nergens last van maar ik ben wel extra voorzichtig na dit verhaal..
rust in vrede.
Dit dus. Het vooruitzicht voor de rest van je leven dat je oorsuizen eigenlijk alleen maar erger worden, dat je geen sociaal leven meer hebt, constante pijnen ervaart en alles hebt geprobeerd om het probleem te verhelpen maar dat niets hielp, zijn voor mij begrijpelijke redenen waarom iemand uit het leven stapt.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 03:37 schreef Synthesist het volgende:
[..]
een terminale kankerpatient accepteert dat hij dood gaat aan zijn ziekte.
een kankerpatient onder behandeling heeft hoop.
Er is geen goede behandeling voor, dus ook dat prul ding van jou niet!quote:Op dinsdag 21 juli 2009 04:34 schreef Drugshond het volgende:
Overigens... die jongen had wel degelijk een uitweg.
Beetje sneu dat hij voor deze actie heeft gekozen.
Weet ik niet. Maar vermoedelijk door harde muziek luisteren.quote:
Een collega van me heeft dat ook gedaan, en ik heb zijn oog in beeld gebracht met door ons ontwikkelde apparatuur. Je ziet gewoon een gat in z'n netvlies zitten! Ik zal proberen dat plaatje te uploaden.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 04:29 schreef Drugshond het volgende:
Ach ja.... mijn rechteroog heeft meer schade opgelopen vanwege een telescoop en in de zon kijken. Heb maanden met een vervelende vlek voor mijn ogen gelopen. Zie alles nog wel (rechts)... alleen niet zo scherp meer (valt ook niet meer te corrigeren met een bril - voor de grap getest). Maar gelukkig corrigeert mijn linkeroog (die wel erg goed is het totaal plaatje. Was wel een van de belangrijkste redenen waarom ik ben afgekeurd voor militaire dienst.Dat was wel weer wel tof.
quote:Op dinsdag 21 juli 2009 07:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een collega van me heeft dat ook gedaan, en ik heb zijn oog in beeld gebracht met door ons ontwikkelde apparatuur. Je ziet gewoon een gat in z'n netvlies zitten! Ik zal proberen dat plaatje te uploaden.
Zonder telescoop kun je trouwens seconden lang naar de zon kijken, zonder schade op te lopen (ik raad het niemand aan!). Maar met telescoop heb je aan een paar milli seconden genoeg om je kegeltjes weg te branden. Kijk dus NOOIT met een telescoop naar de zon, zelfs niet als er een speciaal zonnefilter in zit. Een ongeluk zit in een klein hoekje.quote:
Ik hoor geen pieptoon als het stil is hoor.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 01:38 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |