abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2009 @ 01:43:50 #51
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_71168463
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:42 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

je hoort het bloed door je aderen stromen
echt?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_71168474
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:38 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Is het vergelijkbaar met de pieptoon die iedereen hoort als het écht stil is?
mmh, weet niet of iedereen die wel moet horen als het stil is. In principe word je gezond geboren met alle trilharen intact. Geen defecte trilharen = geen valse informatie naar de hersenen = geen enkele pieptoon.

Het is meer het geluid wanneer je een TV op AV zet, een hele hoge puls. Maar die hoor ik niet als ik muziek aan heb, tv kijk, of iets anders doe. Heel veel mensen hebben een pieptoon, door geluid op het werk, discotheken, concerten, mp3 spelers. Word alleen maar erger in Nederland.
pi_71168480
quote:

[..]

Nog nooit gehoord?
pi_71168500
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:43 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

echt?
jup ik weet het bijna zeker. Geen idee hoe ik het weet, zat al te googelen maar kon zo snel niks vinden. Er zal zo wel een snotneus mijn shit beamen (iig daar ga ik vanuit, anders google ik morgen verder)
pi_71168506
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:43 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

echt?
Nee, gezonde oren horen zonder geluid niets, echter is er altijd geluid. Overal op deze aardkloot.
pi_71168507
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:44 schreef sig000 het volgende:

[..]

Nog nooit gehoord?
Dat wil ik natuurlijk niet horen Als het stil is, en dan ook echt stil, hoor ik wel een pieptoon. Maar is verder niet erg, ik kan me alleen wel voorstellen dat als je die altijd hoort, je wel gek wordt
pi_71168519
Je hoeft toch niet bij ieder concert oordopjes in? De concerten waar ik kom heb ik nooit last van gepiep achteraf.
pi_71168527
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:44 schreef Synthesist het volgende:

[..]

mmh, weet niet of iedereen die wel moet horen als het stil is. In principe word je gezond geboren met alle trilharen intact. Geen defecte trilharen = geen valse informatie naar de hersenen = geen enkele pieptoon.

Het is meer het geluid wanneer je een TV op AV zet, een hele hoge puls. Maar die hoor ik niet als ik muziek aan heb, tv kijk, of iets anders doe. Heel veel mensen hebben een pieptoon, door geluid op het werk, discotheken, concerten, mp3 spelers. Word alleen maar erger in Nederland.
Ja, dat is ongeveer wel hetzelfde. Gelukkig is mijn piep wel iets lager dan die van de TV, mijn vorige TV piepte en daar kon ik echt niet tegen
pi_71168558
Ik heb ook zo'n blijvende piep in mijn oor. Toen ik hem kreeg er veel last van gehad, vooral snachts. Maar ik ben er inmiddels aan gewend, alleen als ik erop ga letten hoor ik hem nog.

ik dacht eerst ook: hier wen ik nooit aan... Maar heb er inmiddels eigenlijk geen last meer van.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 21 juli 2009 @ 01:53:12 #60
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_71168574
Triest verhaal
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_71168658
heftig verhaal joh..

hoop dattie zijn rust heeft gevonden
pi_71168667
ai ai ai.

Dat is een aangrijpend verhaal. En maar lachen wanneer je gewaarschuwd wordt voor gehoorschade, zo herkenbaar.

Nu ik dit lees herken ik dat ik zelf een keer een geluidstrauma heb opgelopen in de Now & Wow bij een schranzfeest...dagen erna bijna niets horen, alles dof, en alles pijn. Tegenwoordig ook in stilte een constante piep door teveel feesten, en die in-ear oordoppen van Sony denk ik..

Maar dit is wel even wat anders.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:03:28 #63
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_71168671
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:51 schreef venomsnake het volgende:
Ik heb ook zo'n blijvende piep in mijn oor. Toen ik hem kreeg er veel last van gehad, vooral snachts. Maar ik ben er inmiddels aan gewend, alleen als ik erop ga letten hoor ik hem nog.

ik dacht eerst ook: hier wen ik nooit aan... Maar heb er inmiddels eigenlijk geen last meer van.
Hoe ben je eraan gekomen?
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:07:21 #64
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71168706
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:16 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik heb het gehele verhaal gelezen en snap bovenstaande zin niet zo goed. Reeds een aantal maal een geluidstrauma opgelopen en maar door blijven gaan met het bezoeken van fuifjes en concerten terwijl ie van te voren eigenlijk wél wist dat ie daar iets zeer vervelends kon oplopen. Dat is net zoiets als continu maagzuur krijgen na het eten van vette happen en toch wekelijks lekker bij de plaatselijke frietkot je eten gaan halen tot je een maagzweer hebt.
Volgens mij begrijp jij het niet zo goed. Hij had bijna altijd bescherming in en dat ging bijna altijd goed. Hoe kon hij weten dat de bass van Metallica dodelijk was voor zijn oren, zelfs met oordopjes in? Hoe kon hij weten dat er vuurwerk naast hem zou gaan ontploffen?
2000 light years from home
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:07:21 #65
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71168707
Ik bewaar deze lap tekst even voor morgen.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_71168708
Erg triest verhaal. En het zegt ook wel iets over het bizar harde volume dat muziekconcerten bij vlagen hebben.
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 juli 2009 @ 02:08:07 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_71168714
Aangrijpend verhaa;

Hoop dat je er nog even over nadenkt

Je beslissing is te rigoreuz.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:10:04 #68
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71168734
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:07 schreef isogram het volgende:
Erg triest verhaal. En het zegt ook wel iets over het bizar harde volume dat muziekconcerten bij vlagen hebben.
Vind ik ook hoor, het is echt niet normaal als je in de oren van je conversatiepartner moet schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan. Dan staat het gewoon te hard.

Ik heb zelf ook een lichte piep in mijn oren, maar die is in de loop der jaren stevig verminderd (of ik ben er aan gewend geraakt, kan ook).
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:13:34 #69
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
  Trouwste user 2022 dinsdag 21 juli 2009 @ 02:14:30 #70
7889 tong80
Spleenheup
pi_71168768
Shit ik lees de openingszin nog eens en het is al gebeurd.

Is dit de enige reden ?

Lijkt me zo onwaarschijnlijk.

Zocht ie niet een reden om er uit te stappen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:17:04 #71
244693 SexPistol
The Joy Division
pi_71168793
Op welke manier is hij heengegaan?
Where figures from the past stand tall,
And mocking voices ring the halls.
Imperialistic house of prayer,
Conquistadors who took their share.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:22:07 #72
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_71168839
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:17 schreef SexPistol het volgende:
Is dat relevant?
pi_71168841
Opgehangen in een park?
pi_71168849
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:17 schreef SexPistol het volgende:
Ik gok met een tuut in zijn oren.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 02:44:50 #75
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_71169055
Als de gozer 29 is, dan was hij destijds als kleine jongen vroeg in de weer met zijn walkman/discman.

Tegenwoordig hebben de jongeren te maken met minidiscs, mp3-spelers, ipods, gettoblasters, luide muziek in de kroeg of disco. Donkere tijden zitten er aan te komen voor Nederland.

De jeugd uit de jaren 80,90 en nu zijn de tinnitus-patienten en de Korsakov-zombies van de toekomst.
What lies in the shadow of the statue?
pi_71169177
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 01:36 schreef Synthesist het volgende:
ik heb ook een eeuwige pieptoon, bij mij kwam het doordat iemand een astronaut naar me toe gooide.

leuk is anders, maar ik zal het vast niet zo erg hebben als de jongen van t verhaal. Je kan er mee leven, als je er niet op let is het er niet.
heb zelf ook meegemaakt dat er precies OP mijn oor een austronaut is geknald.
ik heb waarschijnlijk geluk gehad, komt het niet door iets anders? ga je naar luide feesten?
heb wel 1 week lang met een piep in mijn oor moeten leven.
en als ik ziek werd, en er druk in mijn oor kwam werd het ook ondraaglijk en bleef ik thuis. dat brom geluid zeg maar, je hoort mensen praten maar het klinkt eerder als blaffen.

nu nergens last van maar ik ben wel extra voorzichtig na dit verhaal..

rust in vrede.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:06:55 #77
263440 birrrd
letterpret
pi_71169180
Wat een intriest verhaal. Dit is trouwens niet de eerste keer dat ik over een zelfmoord van iemand met tinnitus lees. Laat dit een wijze les voor sommigen zijn.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71169185
De vraag waarom heeft ie iig niet onbeantwoord gelaten.
Het blijft een merkwaardig fenomeen, zelfmoord.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:11:21 #79
263440 birrrd
letterpret
pi_71169205
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:07 schreef Clairvaux het volgende:
De vraag waarom heeft ie iig niet onbeantwoord gelaten.
Het blijft een merkwaardig fenomeen, zelfmoord.

Beetje vreemde reactie. Zijn zelfmoord was haast noodgedwongen, vanwege zijn oorsuizen.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71169225
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:11 schreef birrrd het volgende:

[..]

Beetje vreemde reactie. Zijn zelfmoord was haast noodgedwongen, vanwege zijn oorsuizen.

Veel mensen die een ernstige ziekte hebben met pijnen e.d. zullen ook wel eens
aan zelfmoord denken.
Wat te denken van terminale kankerpatienten?
Wat maakt dat de een het doet en de ander niet?
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_71169323
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:15 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Veel mensen die een ernstige ziekte hebben met pijnen e.d. zullen ook wel eens
aan zelfmoord denken.
Wat te denken van terminale kankerpatienten?
Wat maakt dat de een het doet en de ander niet?
een terminale kankerpatient accepteert dat hij dood gaat aan zijn ziekte.
een kankerpatient onder behandeling heeft hoop.
pi_71169338
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:06 schreef TheHolyTiamat het volgende:

[..]

heb zelf ook meegemaakt dat er precies OP mijn oor een austronaut is geknald.
ik heb waarschijnlijk geluk gehad, komt het niet door iets anders? ga je naar luide feesten?
heb wel 1 week lang met een piep in mijn oor moeten leven.
en als ik ziek werd, en er druk in mijn oor kwam werd het ook ondraaglijk en bleef ik thuis. dat brom geluid zeg maar, je hoort mensen praten maar het klinkt eerder als blaffen.

nu nergens last van maar ik ben wel extra voorzichtig na dit verhaal..

rust in vrede.
nee, ik ga nooit naar discotheken. Bij mij kwam het toch echt door een austronaut. het is bij een oor ook erger dan de ander. Maar zoals mijn avatar al doet vermoeden, ik houd van metal. Heb al menig wat concertjes meegemaakt zonder oordoppen. Maar dat doe ik ook niet meer. Voor het repeteren in bands heb ik wel altijd speciale oordoppen gebruikt, want dat gaat toch een partij hard.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 03:43:19 #83
263440 birrrd
letterpret
pi_71169354
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 03:37 schreef Synthesist het volgende:

[..]

een terminale kankerpatient accepteert dat hij dood gaat aan zijn ziekte.
een kankerpatient onder behandeling heeft hoop.
Dit dus. Het vooruitzicht voor de rest van je leven dat je oorsuizen eigenlijk alleen maar erger worden, dat je geen sociaal leven meer hebt, constante pijnen ervaart en alles hebt geprobeerd om het probleem te verhelpen maar dat niets hielp, zijn voor mij begrijpelijke redenen waarom iemand uit het leven stapt.
one day I fly awaaaaaaay
pi_71169418
Erg sneu voor die jongen. Zelf heb ik eens een week of twee een piep in mijn oor gehad en dat vondt ik al vervelend en beangstigend. En dat was waarschijnlijk een lachertje bij wat hij had!
Ik had waarschijnlijk teveel oorsmeer in m'n oren want toen dat weg was gingen de klachten ook weg.
Op een concert stond ik eens een metertje of 20 van een box af en had ik een week een dof geluid in m'n oor. Maar het enge was dat er gewoon mensen bij die box zaten en met hun rug ertegen aanleunden. Ik wil niet weten wat die de volgende dag in hun oren voelde!
Maar ik heb er wel van geleerd en let nu veel beter op!

Hier nog een linkje van die jongen z'n account op een forum over tinnitus: http://www.nvvs.nl/forum/tinnitus/profile.php?mode=viewprofile&u=34
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:29:24 #85
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_71169490
Best wel herkenbaar.

Doet me erg denken aan Monsters of Rock in Tilburg (Willem-II stadion) (1988).
Kiss trad toen op met een overload aan boxen en geluid op het podium.... en vanaf het eerste nummer ben ik direct achter in het stadion gaan staan (voelde me gewoon misselijk met een snerpende piep in mijn oren).
Is denk ik wel deels goed gekomen, maar ik sindsdien wel moeite om groepsgesprekken te volgen. Omdat ik gesprekken met moeite kan onderscheiden.

Ach ja.... mijn rechteroog heeft meer schade opgelopen vanwege een telescoop en in de zon kijken. Heb maanden met een vervelende vlek voor mijn ogen gelopen. Zie alles nog wel (rechts)... alleen niet zo scherp meer (valt ook niet meer te corrigeren met een bril - voor de grap getest). Maar gelukkig corrigeert mijn linkeroog (die wel erg goed is het totaal plaatje. Was wel een van de belangrijkste redenen waarom ik ben afgekeurd voor militaire dienst. Dat was wel weer wel tof.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:34:15 #86
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 04:42:44 #87
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_71169516
Wat een triest verhaal.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_71169529
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:34 schreef Drugshond het volgende:
Overigens... die jongen had wel degelijk een uitweg.
Beetje sneu dat hij voor deze actie heeft gekozen.
Er is geen goede behandeling voor, dus ook dat prul ding van jou niet!
pi_71169533
goed verhaal, man
pi_71169544
Ik kan me voorstellen dat je met deze ziekte uit het leven wil stappen.
Ik heb geen piep in mijn oren maar een constante bromtoon die vooral s,nachts duidelijk aanwezig is, ik moet er niet aandenken dat ik het overdag ook zou horen door alle omgevingsgeluiden heen. en dan stelt die brom nog niets voor bij wat hij had.
pi_71169564
Mmh had vroeger zo nu en dan last van piep geluid in me oren. Soms werd ik halfwakker midden in de nacht met dat geluid alsof ik continu nagezeten werd, of dat ik omgeven was door mensen die me aankeken een soort conspiracy terwijl er niemand was. Om krankzinnig van te worden maar het was meestal met licht aan weer wezen slapen. Ik heb nu heel soms(een in maand of 2) piep van paar seconden, weet niet waardoor. Dacht dat het altijd lag aan me hoorproblemen van vroeger. Terug naar de OP: lijkt me vreselijk, vergelijkbaar met mensen die zo'n zware hoofdpijn hebben dat ze zichzelf van kant willen maken. Vreselijk.
pi_71169573
Kan best begrijpen dat deze jongen een einde heeft gemaakt! Ik heb zelf migraine en als ik een aanval krijg wil ik ook dood je hoofd ontploft gewoon. Moet je voorstellen als je dit gewoon jaren non-stop hebt.

RIP en veel geluk nog in wat er mag zijn!
Gellukig zijn is het makkelijkste wat er is, om het te blijven is een ander verhaal?
http://www.automaticoo.nl
pi_71169578
Dit is een aangrijpend verhaal, maar erg herkenbaar.

Het is net alsof ik een stuk zit te lezen van iemand die een parallel leven heeft geleefd. Tot voor kort dan.

Alhoewel ik iets ouder ben dan de schrijver van het stuk, heb ik in mijn jeugd naar dezelfde soort muziek geluisterd en ben naar heel veel concerten en festivals geweest. Uiteindelijk ben ik ook in verschillende bands gaan spelen, als elektrisch gitarist, bassist en drummer.

Het grote verschil is dat ik eigenlijk vanaf het begin met op maat gemaakte oordoppen concerten heb bezocht en muziek heb gespeeld.

Voorkomen is beter dan genezen....
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_71169640
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 02:03 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Hoe ben je eraan gekomen?
Weet ik niet. Maar vermoedelijk door harde muziek luisteren.
Ben veel naar feesten geweest, had in de auto altijd de muziek behoorlijk hard aan, en heb ook wel veel naar (Toen nog walkman) harde muziek op de koptelefoon zitten luisteren.

Opeens hoorde ik toen ik op bed lag een harde pieptoon die maar niet weg ging. Irritant, maar ik dacht "die is morgen wel weer weg"..
Nou, niet dus. Die piep is nooit weer weggegaan. Het is een soort harde fluit toon in je hoofd. Heel vaag.

Maar ben er inmiddels aan gewend.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_71169738
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 04:29 schreef Drugshond het volgende:
Ach ja.... mijn rechteroog heeft meer schade opgelopen vanwege een telescoop en in de zon kijken. Heb maanden met een vervelende vlek voor mijn ogen gelopen. Zie alles nog wel (rechts)... alleen niet zo scherp meer (valt ook niet meer te corrigeren met een bril - voor de grap getest). Maar gelukkig corrigeert mijn linkeroog (die wel erg goed is het totaal plaatje. Was wel een van de belangrijkste redenen waarom ik ben afgekeurd voor militaire dienst. Dat was wel weer wel tof.
Een collega van me heeft dat ook gedaan, en ik heb zijn oog in beeld gebracht met door ons ontwikkelde apparatuur. Je ziet gewoon een gat in z'n netvlies zitten! Ik zal proberen dat plaatje te uploaden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 21 juli 2009 @ 07:24:35 #96
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_71169749
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 07:22 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een collega van me heeft dat ook gedaan, en ik heb zijn oog in beeld gebracht met door ons ontwikkelde apparatuur. Je ziet gewoon een gat in z'n netvlies zitten! Ik zal proberen dat plaatje te uploaden.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_71169778
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 07:24 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Zonder telescoop kun je trouwens seconden lang naar de zon kijken, zonder schade op te lopen (ik raad het niemand aan!). Maar met telescoop heb je aan een paar milli seconden genoeg om je kegeltjes weg te branden. Kijk dus NOOIT met een telescoop naar de zon, zelfs niet als er een speciaal zonnefilter in zit. Een ongeluk zit in een klein hoekje.
pi_71170156
Lang geleden zo onder de indruk geweest van iets wat ik las. Wat een hel. Ik kan me eigenlijk niet eens voorstellen hoe erg en lang deze jongen geleden heeft... Eerste wat ik dacht was idd ook: ze kunnen toch wel op de een of andere manier hem doof maken, bepaalde delen van de hersenen uitschakelen ofzo? Maar blijkbaar is dat niet mogelijk.

Moet je voor zoiets 'gevoelig' zijn/aanleg hebben? Las iets over erfelijkheid... Of was het de combinatie van meerdere dingen die het hem deed bij deze jongen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Ritmo op 21-07-2009 09:11:06 ]
-
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:52:13 #99
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_71170467
Zo .

Nouja, dáárom ben ik dus zuinig op m'n gehoor. Motor-maatje van me heeft het ook.. nooit gehoorbescherming gedragen tijdens 't rijden en nu is 'ie 28 met vernaaid gehoor en een constante piep.
Huilen dan.
pi_71170568
quote:

[..]

Ik hoor geen pieptoon als het stil is hoor.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')