abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71430382
quote:
Op maandag 27 juli 2009 03:34 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Heb ik hem -edit- haar (sorry ) ook ge-PMed. Zaken als psychoses en hyperacusis zijn een soort van met elkaar verwant en het is niet normaal dat je zonder veel naar concerten geweest te zijn al niet eens een drumstel kunt verdragen. Ik ben geen arts, maar aangezien er zware geestelijke stoornissen in de familie zitten bij haar moet ze extra alert zijn op alle dingen die te maken hebben met zintuigelijke waarnemingen gezien de situatie van haar broertje, haar moeder (oor) en nog een ander familielid die ook psychotisch was.

Niet dat je direct van het ergste uit moet gaan, het zal vast niets zijn maar naar de dokter kan nooit kwaad. Liever een keer te veel dan te weinig.
Als ik zelf drum kan ik dat opzich wel ff doen zonder oordoppen in (alhoewel dat niet verstandig is), alleen de klappen op de hi-hat enz zijn toch wel enigzins hard/ vervelend...zeker op den duur.
Zodra ik echter naast mijn vriend of zo ga staan als die achter zn drumstel zit (en hij gaat een stuk harder tekeer dan ik) dan houd ik toch echt wel mn handen voor mn oren...puur ter bescherming, ik wil gewoon niks oplopen.
Heb je zelf wel eens naast of voor iemand gestaan die hard aan het drummen is? Lijkt mij dat bijna niemand daar graag zonder oordopjes of handen voor de oren naar luistert -als je weet dat dit harde geluid ook kan zorgen voor gehoorschade-? (toch? )
pi_71430491
Mwoah je zult niet veel schade oplopen van de drums zelf denk ik.
-
pi_71431364
gitaarmuziek bevat verder meer schadelijke frequenties (rond de 4000 Hz) dan dance. Met gitaarmuziek is het dus extra oppasen.
pi_71468563
quote:
Op maandag 27 juli 2009 02:12 schreef bulbjes het volgende:

Vond het altijd wel raar: je zou juist denken dat mensen met autisme gevoeliger zijn voor harde geluiden enz. Dat ze daar juist vaak niet goed tegen kunnen. Maar mn broertje is echt het tegenovergestelde.
Hij is trouwens ook psychotisch sinds een aantal jaren. Weet niet meer zeker of hij nou voor zn psychoses/ schizofrenie ook al zn muziek zo hard zette maar volgens mij wel.
Misschien probeert hij daarmee andere geluiden buiten te sluiten. Liever één hard bekend geluid (muziek die je al kent) dan veel verschillende geluiden door elkaar. Of misschien probeert hij het zo hard te zetten dat hij zichzelf niet meer kan horen denken?
Sanity is (not) statistical
pi_71468623
quote:
Op woensdag 29 juli 2009 15:55 schreef TubewayDigital het volgende:
gitaarmuziek bevat verder meer schadelijke frequenties (rond de 4000 Hz) dan dance. Met gitaarmuziek is het dus extra oppasen.
Mooi dan zit ik veilger dan rock-liefhebbers. Ik kan eigenlijk niet goed tegen hoge gitaar-tonen (dat gepingel in b.v. bluesrock).
-
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:09:20 #281
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_71468816
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Mooi dan zit ik veilger dan rock-liefhebbers. Ik kan eigenlijk niet goed tegen hoge gitaar-tonen (dat gepingel in b.v. bluesrock).
Oh dat vind ik juist geweldig.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  donderdag 30 juli 2009 @ 20:32:21 #282
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_71469657
Ik vind het weer typisch dat er eerst een dode moet vallen voordat mensen een ziekte serieus nemen....

Ik heb nooooooooooooooit empathie gehad voor mijn erge eczeem. christus.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_71470985
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 20:09 schreef SuperrrTuxxx het volgende:

[..]

Oh dat vind ik juist geweldig.
Ik niet, het irriteert me en als het iets harder staat doet het zelfs lichtelijk pijn aan de oren.
-
pi_71473527
Na zo'n stukje tekst ga je toch wel nadenken over de gevolgen van te hard geluid.

Moet zeggen dat ik nu op mijn 19e al last heb van het feit dat ik in groepsgesprekken al moeite heb met het verstaan van personen die niet direct naast me zitten. Wordt tijd voor oordopjes op maat.
pi_72528048
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 22:22 schreef no1uknow het volgende:
Na zo'n stukje tekst ga je toch wel nadenken over de gevolgen van te hard geluid.

Moet zeggen dat ik nu op mijn 19e al last heb van het feit dat ik in groepsgesprekken al moeite heb met het verstaan van personen die niet direct naast me zitten. Wordt tijd voor oordopjes op maat.
Dan zou ik mij inderdaad zorgen maken. Ik let overigens wel op 'te' hard geluid. Kan daar sowieso niet tegen, dan klinkt de muziek gewoon niet meer. Heb maar 1x een piep gehad na een feestje. Dus ik ben goed tevreden. Nja dat deze knuppel toch zo eigenwijs is dat om geen oordopjes te gebruiken. Terwijl ie weet dat hij het echt NIET moet doen.
pi_72528334
Herkenning, ook een metalfan en ga regelmatig naar concerten. Eerst droeg ik ook nooit oordopjes, maar sinds 2 jaar toch maar verstandig aan het doen. Ok, sommige mensen kijken je inderdaad raar aan, maar ik kan tenminste slapen zonder piep.
Zielig voor deze jongen, maar als ik het had zou ik mijzelf doof laten maken.
  maandag 7 september 2009 @ 20:01:43 #287
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72529192
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:38 schreef wuh het volgende:
Dat is al vaker besproken in dit topic en kan blijkbaar niet.
Stop the world, I want to get out.
pi_72529300
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:38 schreef wuh het volgende:
Herkenning, ook een metalfan en ga regelmatig naar concerten. Eerst droeg ik ook nooit oordopjes, maar sinds 2 jaar toch maar verstandig aan het doen. Ok, sommige mensen kijken je inderdaad raar aan, maar ik kan tenminste slapen zonder piep.
Is het echt zo dat bij metal concerten mensen je vreemd aankijken als je dopjes in hebt? In de dance wereld is het tegenwoordig goed geaccepteerd dat je dopjes in doet, zie er tegenwoordig enorm veel mensen mee lopen.
pi_72529944
Heeft iemand nog advies welke oordopjes het beste zijn? (niet te duur)

En dan bedoel ik natuurlijk beschermers, niet de geluidproduceerders
“Ignorance more frequently begets confidence than does knowledge: it is those who know little, and not those who know much, who so positively assert that this or that problem will never be solved by science.”
pi_72531235
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:20 schreef SiemPie666 het volgende:
Heeft iemand nog advies welke oordopjes het beste zijn? (niet te duur)

En dan bedoel ik natuurlijk beschermers, niet de geluidproduceerders
De standaard oorschuimpjes werken al echt zeer goed. Zelf heb ik op maat gemaakte doppen bij filterz.nl maar dat kost je wel zo 140 euro.
  maandag 7 september 2009 @ 20:51:21 #291
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72531244
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:04 schreef frenkck het volgende:

[..]

Is het echt zo dat bij metal concerten mensen je vreemd aankijken als je dopjes in hebt? In de dance wereld is het tegenwoordig goed geaccepteerd dat je dopjes in doet, zie er tegenwoordig enorm veel mensen mee lopen.
Waarom zetten ze het geluid niet gewoon wat zachter? Binnenkort hoor je de dreun in de ganse provincie en loopt iedereen op het feest zelf met hi-tec oorbescherming op. Rare wereld.
Stop the world, I want to get out.
pi_72537799
quote:
Op maandag 7 september 2009 20:51 schreef Lkw het volgende:

[..]

Waarom zetten ze het geluid niet gewoon wat zachter? Binnenkort hoor je de dreun in de ganse provincie en loopt iedereen op het feest zelf met hi-tec oorbescherming op. Rare wereld.
Verschillende redenen.

Bij veel publiek heb je een grote zaal/ruimte/open veld nodig. Als je dan vooraan muziek uitzend, moet het achteraan ook nog wel te horen zijn. Nu kan dit wel door halverwege opnieuw speakers te plaatsen, maar dit is niet altijd even eenvoudig.

De beleving van de muziek is anders als het hard staat (ook als je dan oordoppen in doet). Dit omdat je vooral lage tonen ook gaat voelen door je lichaam. BIj dance muziek is het een heerlijk gevoel als de bass door je lichaam giert, maar daar moet het volume wel enorm hoog voor staan. Met oordopjes in is het op een goed geluidsniveau en ervaar je de muziek alsnog door je lichaam.
  maandag 16 november 2009 @ 00:56:23 #293
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_74737361
Ik heb dat ook.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_74738319
Hele verhaal gelezen, en dat om kwart over 2 s'nachts.
Dit verhaal zet me wel aan om voortaan minder hard muziek te luisteren.
Best wel zielig though
  maandag 16 november 2009 @ 13:02:13 #295
267828 Tacobell
¡Yo quiero Taco Bell!
pi_74745351
Ik besef me net dat ik ook eigenlijk altijd een piep in mijn oren heb maar ik let er eigenlijk nooit op.

Het is dan ook vooral als het echt stil is maar ik begin me nu wel zorgen te maken aangezien ik zaterdag avond in een club ben geweest waar ze de muziek veel te hard draaiden, iedereen had na afloop gigantisch last van piepen in de oren.

Het vervelende is, ik hoor dat piepen nu nog steeds. Natuurlijk niet zo hard meer als toen die avond en als ik er niet op let dan valt het ook wel mee maar het is gewoon meer aanwezig dan anders.

Dit verhaal is zeker een oogopener voor mij.
  dinsdag 17 november 2009 @ 17:04:42 #296
135452 spanishgirl
**El amor no hace promesas**
pi_74786582
Wat een verhaal, ben er stil van
Erg dat hij zo aan zijn einde moest komen.
**El amor es como una roca, no se borra con el viento; sino con el tiempo**
pi_77288647
Voor de geinterreseerden met piep in de oren;
Hier volgt een link met software om een sinus (huh wat?)te genereren. Nee geen sinas maar een pieptoon namaken met een programma.
http://www.softpedia.com/(...)ls/SinGen-eCat.shtml
Zorg wel dat je een volumeknop in de hand hebt en niet meteen je luidsprekers te hard zet!
Ik was zelf nieuwschierig of ik mijn persoonlijke piep kon namaken en dat lukt dus aardig. Kan ik tegen de KNO arts zeggen dat ik een toon van 18khz bij -20dB in mijn oren heb.. Hopelijk kunnen ze er wat mee want ik wordt er langzamerhand ook een beetje moe van. Vooral in stille omgevingen en ook dat nagonzende geluid bij harde omgevingsgeluiden (luid pratende mensen bijv.) Zelf twijfel ik nog of het nu echt in mijn oren zit of , wat ik ergens gelezen had, in de bovenkamer...
  † In Memoriam † dinsdag 26 januari 2010 @ 13:40:33 #298
137949 Disana
pi_77288704
quote:
Op dinsdag 26 januari 2010 13:38 schreef Reinier77 het volgende:
Voor de geinterreseerden met piep in de oren;
Hier volgt een link met software om een sinus (huh wat?)te genereren. Nee geen sinas maar een pieptoon namaken met een programma.
http://www.softpedia.com/(...)ls/SinGen-eCat.shtml
Zorg wel dat je een volumeknop in de hand hebt en niet meteen je luidsprekers te hard zet!
Ik was zelf nieuwschierig of ik mijn persoonlijke piep kon namaken en dat lukt dus aardig. Kan ik tegen de KNO arts zeggen dat ik een toon van 18khz bij -20dB in mijn oren heb.. Hopelijk kunnen ze er wat mee want ik wordt er langzamerhand ook een beetje moe van. Vooral in stille omgevingen en ook dat nagonzende geluid bij harde omgevingsgeluiden (luid pratende mensen bijv.) Zelf twijfel ik nog of het nu echt in mijn oren zit of , wat ik ergens gelezen had, in de bovenkamer...
Wat vervelend. Sterkte, en ik hoop dat er voor jou wél een oplossing is.
pi_77298130
ongeveer 50% van de jongeren heeft een bepaalde vorm van gehoorschade.

ikzelf merk dat al in mijn directe omgeving.
ik stoor me altijd aan het volume dat vrienden/huisgenoten instellen van tv of muziek, veel te hard.

ik heb nooit een tv/stereo installatie op mijn kamer gehad.
mijn eerste draagbare muziekspeler heb ik pas 2 jaar geleden gekocht en die gebruik ik alleen bij hardlopen en dan op minder dan de helft van het max. niveau.

ook in cafe's en discotheken irriteer ik me vaak aan het geluidsniveau, veel te hard

en eenmaal bij qlimax ben ik gewoon helemaal naar achteren gelopen omdat ik alles voelde trillen en dat door de bijenwas in mijn oren heen.
  dinsdag 26 januari 2010 @ 17:22:03 #300
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_77298405
Ik heb savonds als ik in bed ligt het gevoel dat ik muziek hoor, terwijl er geen muziek draait. Klassieke muziek en aan 1 oor. Ook hoor ik soms stemmen die er niet zijn??
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')