Als ik zelf drum kan ik dat opzich wel ff doen zonder oordoppen in (alhoewel dat niet verstandig is), alleen de klappen op de hi-hat enz zijn toch wel enigzins hard/ vervelend...zeker op den duur.quote:Op maandag 27 juli 2009 03:34 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Heb ik hem -edit- haar (sorry) ook ge-PMed. Zaken als psychoses en hyperacusis zijn een soort van met elkaar verwant en het is niet normaal dat je zonder veel naar concerten geweest te zijn al niet eens een drumstel kunt verdragen. Ik ben geen arts, maar aangezien er zware geestelijke stoornissen in de familie zitten bij haar moet ze extra alert zijn op alle dingen die te maken hebben met zintuigelijke waarnemingen gezien de situatie van haar broertje, haar moeder (oor) en nog een ander familielid die ook psychotisch was.
Niet dat je direct van het ergste uit moet gaan, het zal vast niets zijn maar naar de dokter kan nooit kwaad. Liever een keer te veel dan te weinig.![]()
Misschien probeert hij daarmee andere geluiden buiten te sluiten. Liever één hard bekend geluid (muziek die je al kent) dan veel verschillende geluiden door elkaar. Of misschien probeert hij het zo hard te zetten dat hij zichzelf niet meer kan horen denken?quote:Op maandag 27 juli 2009 02:12 schreef bulbjes het volgende:
Vond het altijd wel raar: je zou juist denken dat mensen met autisme gevoeliger zijn voor harde geluiden enz. Dat ze daar juist vaak niet goed tegen kunnen. Maar mn broertje is echt het tegenovergestelde.
Hij is trouwens ook psychotisch sinds een aantal jaren. Weet niet meer zeker of hij nou voor zn psychoses/ schizofrenie ook al zn muziek zo hard zette maar volgens mij wel.
Mooi dan zit ik veilger dan rock-liefhebbers.quote:Op woensdag 29 juli 2009 15:55 schreef TubewayDigital het volgende:
gitaarmuziek bevat verder meer schadelijke frequenties (rond de 4000 Hz) dan dance. Met gitaarmuziek is het dus extra oppasen.
Oh dat vind ik juist geweldig.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:04 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Mooi dan zit ik veilger dan rock-liefhebbers.Ik kan eigenlijk niet goed tegen hoge gitaar-tonen (dat gepingel in b.v. bluesrock).
Ik niet, het irriteert me en als het iets harder staat doet het zelfs lichtelijk pijn aan de oren.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:09 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Oh dat vind ik juist geweldig.
Dan zou ik mij inderdaad zorgen maken. Ik let overigens wel op 'te' hard geluid. Kan daar sowieso niet tegen, dan klinkt de muziek gewoon niet meer. Heb maar 1x een piep gehad na een feestje. Dus ik ben goed tevreden.quote:Op donderdag 30 juli 2009 22:22 schreef no1uknow het volgende:
Na zo'n stukje tekst ga je toch wel nadenken over de gevolgen van te hard geluid.
Moet zeggen dat ik nu op mijn 19e al last heb van het feit dat ik in groepsgesprekken al moeite heb met het verstaan van personen die niet direct naast me zitten. Wordt tijd voor oordopjes op maat.
Dat is al vaker besproken in dit topic en kan blijkbaar niet.quote:Op maandag 7 september 2009 19:38 schreef wuh het volgende:
Zielig voor deze jongen, maar als ik het had zou ik mijzelf doof laten maken.
Is het echt zo dat bij metal concerten mensen je vreemd aankijken als je dopjes in hebt? In de dance wereld is het tegenwoordig goed geaccepteerd dat je dopjes in doet, zie er tegenwoordig enorm veel mensen mee lopen.quote:Op maandag 7 september 2009 19:38 schreef wuh het volgende:
Herkenning, ook een metalfan en ga regelmatig naar concerten. Eerst droeg ik ook nooit oordopjes, maar sinds 2 jaar toch maar verstandig aan het doen. Ok, sommige mensen kijken je inderdaad raar aan, maar ik kan tenminste slapen zonder piep.
Zielig voor deze jongen, maar als ik het had zou ik mijzelf doof laten maken.
De standaard oorschuimpjes werken al echt zeer goed. Zelf heb ik op maat gemaakte doppen bij filterz.nl maar dat kost je wel zo 140 euro.quote:Op maandag 7 september 2009 20:20 schreef SiemPie666 het volgende:
Heeft iemand nog advies welke oordopjes het beste zijn? (niet te duur)
En dan bedoel ik natuurlijk beschermers, niet de geluidproduceerders
Waarom zetten ze het geluid niet gewoon wat zachter? Binnenkort hoor je de dreun in de ganse provincie en loopt iedereen op het feest zelf met hi-tec oorbescherming op. Rare wereld.quote:Op maandag 7 september 2009 20:04 schreef frenkck het volgende:
[..]
Is het echt zo dat bij metal concerten mensen je vreemd aankijken als je dopjes in hebt? In de dance wereld is het tegenwoordig goed geaccepteerd dat je dopjes in doet, zie er tegenwoordig enorm veel mensen mee lopen.
Verschillende redenen.quote:Op maandag 7 september 2009 20:51 schreef Lkw het volgende:
[..]
Waarom zetten ze het geluid niet gewoon wat zachter? Binnenkort hoor je de dreun in de ganse provincie en loopt iedereen op het feest zelf met hi-tec oorbescherming op. Rare wereld.
Wat vervelend. Sterkte, en ik hoop dat er voor jou wél een oplossing is.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:38 schreef Reinier77 het volgende:
Voor de geinterreseerden met piep in de oren;
Hier volgt een link met software om een sinus (huh wat?)te genereren. Nee geen sinas maar een pieptoon namaken met een programma.
http://www.softpedia.com/(...)ls/SinGen-eCat.shtml
Zorg wel dat je een volumeknop in de hand hebt en niet meteen je luidsprekers te hard zet!
Ik was zelf nieuwschierig of ik mijn persoonlijke piep kon namaken en dat lukt dus aardig. Kan ik tegen de KNO arts zeggen dat ik een toon van 18khz bij -20dB in mijn oren heb.. Hopelijk kunnen ze er wat mee want ik wordt er langzamerhand ook een beetje moe van. Vooral in stille omgevingen en ook dat nagonzende geluid bij harde omgevingsgeluiden (luid pratende mensen bijv.) Zelf twijfel ik nog of het nu echt in mijn oren zit of , wat ik ergens gelezen had, in de bovenkamer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |