Wie? Schelle Patrick en bottom end?quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Troost je, de meeste managers waren wij het over hadden ook niet.
Onze gitarist is nu gebrand op een Rocktron Voodu Valve (nog steeds ja) met een Mesa/Boogie 50/50. Hij vindt het Marshallgeluid niet geweldig namelijk, hij houdt van vetterige bottom end.
Nee, die GT-6 wil hij dan verkopen. Voor thuis heeft hij al een Toneport om herrie mee te maken. Hij wil een rack met daarin een Rocktron Voodu Valve preamp/FX in een Mesa/Boogie 50/50 poweramp en Korg DTR-1000 tuner. In de toekomst moet daar nog een wireless bij komen. That's the dream, manquote:Op donderdag 23 juli 2009 00:36 schreef The_Dean het volgende:
Ik denk het wel. Blijft hij die GT-6 er voor houden? Of kiest hij ervoor met andere gear dat ding eindelijk eens aan de kant te gooien?
Ja, dat is het lollige...Engl vindt hij wel tof. Tenminste, de Powerball. Hij heeft eens op een Savage gespeeld van iemand en dat vond hij helemaal niks.quote:Op donderdag 23 juli 2009 03:01 schreef Cynic het volgende:
Marshall te glad? Als je het nou over ENGL had ofzo...
quote:Op woensdag 22 juli 2009 21:49 schreef brother52 het volgende:
Ik vind het niet kunnen.
Wel meefeesten maar niet meelopen, beetje jammer.
Heb jij niet al meer floorboards dan vloerbedekking?quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:43 schreef Aresdreams het volgende:
is toch mooi, zo langzaam maar zeker zoeken naar nieuwe gear...
ik zit nu ook een beetje van: als ik geld heb ga ik ook op zoek naar een gave amp, of rpeamp/power amp opstelling...
maar nu heb ik nog geen geld, dus ben nog niet echt opzoek... al lijkt me die modulaire amp van randall me wel wat
Vast niet de aanschafprijsquote:Op donderdag 23 juli 2009 09:46 schreef The_Dean het volgende:
Laat hem eens naar Dime amps kijken. Zonder gekheid.
dean vragen!quote:Op donderdag 23 juli 2009 09:58 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heb jij niet al meer floorboards dan vloerbedekking?
Ik wil ooit wel een leuke buizenamp om écht lekker gitaar te raggen. De laatste weken jeukt het toch weer om wat thrash riffjes op gitaar te spelen, maar komt er maar niet van. Plus, ik moet andere snaren op mijn gitaar doen en hem weer opnieuw afstellen en vanwege de floyd kijk ik daar niet naar uit.
ik kwam er gister tot mijn verwondering achter dat ik 1 van mijn distortion geluiden die ik het meest gebruik, lichtelijk de mids eruit heb gedraaid... (niet volledig, maar staat lager dan bij andere van de distortions) maar moet zeggen, klinkt toch wel redelijk oke thuis (kut ampquote:Op donderdag 23 juli 2009 09:59 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Vast niet de aanschafprijs.
Wel leuk die bottom end trouwens, maar ben blij dat wij hem midscooping hebben afgeleerd. Midscooping must die!
Wat ik geleerd heb is dat een gitaargeluid dat in de band goed klinkt, los vaak snijdend kut klinktquote:Op donderdag 23 juli 2009 10:17 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
dean vragen!
ik heb eergister net mijn warlock afgesteld, de schade viel eigenlijk nog wel mee... 2 of 3 van de 7 snaren waren niet geheel goed geintoneerd, de floyd wat verder naar achter laten kantelen en wat rechter afgesteld, en volgens mij is hierdoor gelijk mijn actie lager geworden
dus ben best tevreden met die afstelling, nu nog eens nieuwe snaren erop, of schoonmaken... zie nog wel
en ik heb alleen laminaat liggen, dus dat is al snel(maar ja, heb wel behoorlijk wat liggen... GT-8, H&K warp factor en de M13...) maar een goede vette amp erbij met wat buisjes is toch niet erg? wat kanalen om dan te schakelen en dan waarschijnlijk alleen nog maar de M13 voor reverb, delay en andere van dat soort effecten...
[..]
ik kwam er gister tot mijn verwondering achter dat ik 1 van mijn distortion geluiden die ik het meest gebruik, lichtelijk de mids eruit heb gedraaid... (niet volledig, maar staat lager dan bij andere van de distortions) maar moet zeggen, klinkt toch wel redelijk oke thuis (kut amp)
Aan de achterkant zijn die dingen toch meestal openquote:Op donderdag 23 juli 2009 10:22 schreef Witchfynder het volgende:
Whoei!
[ afbeelding ]
Normaal zit er wel een roostertje voor ofzo, lijkt me?.
ach, met 150 watt mag er wel een buisje stuk gaanquote:Op donderdag 23 juli 2009 10:42 schreef Witchfynder het volgende:
Zijn die buizen zo niet erg kwetsbaar?
Zie je welquote:Op donderdag 23 juli 2009 10:43 schreef Gitaarmat het volgende:
Bij mij zit er een rekje voor.
over het algemeen is mijn geluid redelijk schel, op metalcamp zelfs de vraag gehad of het iets minder kon... toen de high en precense iets opmlaag en de bas ietsjes hoger... toen waren ze tevreden denk ikquote:Op donderdag 23 juli 2009 10:24 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Wat ik geleerd heb is dat een gitaargeluid dat in de band goed klinkt, los vaak snijdend kut klinkt. Dat geluid van Jurgen klinkt los ook of je een mes in je voorhoofd krijgt, maar ga ik meespelen en doet de drummer wat, dan klinkt het super!
.
Ik zei het ook in het algemeenquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:09 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
over het algemeen is mijn geluid redelijk schel, op metalcamp zelfs de vraag gehad of het iets minder kon... toen de high en precense iets opmlaag en de bas ietsjes hoger... toen waren ze tevreden denk ik
dus het is niet alsof ik nu met heel veel bas speel
Gewoon een nachtje uit en van de stroom, is er niks aan de handquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:09 schreef brother52 het volgende:
Ik zou dan eerder bang zijn voor een volledige reset van mezelf.
ach, ik heb gewoon bij de oude filmpjes jullei advies ter hart genomen en mijn sounds iets aangepast, en daarom ook al die nieuwe gear, gewoon voor mij een acceptabel geluid met een redelijk goede instelling, zodat het hopelijk voor mensen in de zaal ook goed klinktquote:Op donderdag 23 juli 2009 11:14 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zei het ook in het algemeen.
De beginnersfout van veel gitaristen blijft; te veel bas, te weinig mid, veel te veel gain. Nou ja, beginnersfout...ik zie soms nog gitaristen die al 10 jaar spelen en het nog steeds zo doen.
[Rotterdammer]quote:Op donderdag 23 juli 2009 11:28 schreef allsystemshalt het volgende:
Wat een tinnufweer![]()
![]()
Zo is er niet veel an hier
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |