Daar heb je vast een onderbouwing voor.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:11 schreef The.Apple het volgende:
[..]
Dit zou het moeten zijn ja,
maar het OM luistert advocaten af. tientallen keren per jaar.
Dat klopt. Tenminste, je mag hopen dat die advocaat dat doet.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:18 schreef qonmann het volgende:
[..]
Als een advocaat weet dat de man 10 kinderen verkracht en voor dood achtergelaten heeft zal hij nog zijn best doen de man vrij te krijgen.(vormfoutje volstaat).
Dat heeft natuurlijk niks met een geweten te maken. De betrokken advocaat heeft in zon verhaal maar één taak en dat is het zo goed mogelijk behartigen van de belangen van zijn client. Als hij een kans ziet om zijn client vrij te krijgen, dan heeft hij de beroepsplicht om die kans te grijpen. Daar valt op zich ook geen moreel oordeel over te vellen. Hij wordt ingehuurd om een bepaalde dienst te verrichten en hij heeft die dienst dan maar te verrichten. Als zijn 'geweten' dan gaat knagen (ik zie niet in waarom, want de advocaat in kwestie doet niks verkeerd) dan zit hij inderdaad in het verkeerde vak.quote:Vandaar dat een top-advocaat geen geweten heeft.
Niet die ik met jou kan delenquote:Op maandag 20 juli 2009 22:44 schreef k_man het volgende:
[..]
Daar heb je vast een onderbouwing voor.
Niet geheel:quote:
Voor een telefoontap is toestemming van de rechtercommissaris nodig. De opdracht komt inderdaad van de OvJ, want die geeft leiding aan het opsporingsonderzoek.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet geheel:
De scheiding tussen OM en politie is flinterdun. Politie heeft immers toestemming (of opdracht) van de OvJ nodig om te tappen.
Weet ik wel, maar het daadwerkelijke tappen gebeurt door de politie.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:18 schreef r_one het volgende:
[..]
Niet geheel:
De scheiding tussen OM en politie is flinterdun. Politie heeft immers toestemming (of opdracht) van de OvJ nodig om te tappen.
En dat een tap gezet wordt op een advocaat (i.p.v. op een client) zou ik maar niet op voorhand uitsluiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |