Ik denk zelfs dat hij die ergens op papier heeft staan als een soort 'verzekeringspolis', of voor zijn oude dag. Kan hij altijd zijn memoires nog gaan schrijven.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:56 schreef Dennis101 het volgende:
Zwijgplicht, neem een advocaat als bram moskovitch, die weet heus heel wat belastende feitjes voor de onderwereld. Alles tussen een advocaat en zijn cliënt is vertrouwelijk.
Wel als je advocaat de enige is die van dat soort dingen op de hoogte is. En wat voor baat heeft een advocaat er nou bij om zijn cliënt te naaien? Helemaal als het uitkomt, dan is hij zijn baan kwijt.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:05 schreef Greetings het volgende:
En toch blijf ik het een rare zaak vinden. Hij kan altijd dingen lekken, en dan is het bijna niet aantoonbaar te maken als client dat je advocaat het heeft gedaan.
Als je advocaat de enige is die het weet naast jezelf, dan is het makkelijk te bewijzen.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:05 schreef Greetings het volgende:
En toch blijf ik het een rare zaak vinden. Hij kan altijd dingen lekken, en dan is het bijna niet aantoonbaar te maken als client dat je advocaat het heeft gedaan.
niet echt, want dat betekent dus dat je moet bewijzen dat de rest van de wereld het niet weet.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als je advocaat de enige is die het weet naast jezelf, dan is het makkelijk te bewijzen.
Lastiger wordt het als het om bijvoorbeeld een topcrimineel gaat of een belangrijk iemand in de onderwereld. Als het gerucht gaat dat jij als advocaat geheimen van je cliënt doorspeelt is het gedaan met je (met een beetje pech zowel letterlijk als figuurlijk).quote:Op maandag 20 juli 2009 14:13 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
niet echt, want dat betekent dus dat je moet bewijzen dat de rest van de wereld het niet weet.
enige feit is, dat als JIJ weet dat de advocaat de enige is aan wie jij het hebt verteld, dat de advocaat heeft gelekt.
Precies en dus trap je je advocaat de laan uit en klaag je hem aan wegens lekken van informatie.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:13 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
niet echt, want dat betekent dus dat je moet bewijzen dat de rest van de wereld het niet weet.
enige feit is, dat als JIJ weet dat de advocaat de enige is aan wie jij het hebt verteld, dat de advocaat heeft gelekt.
En een advocaat die zo'n aanklacht aan z'n broek heeft zitten heeft toch wel een probleem, zeker als het plausibel blijkt. Het hoeft dan niet eens bewezen te zijn geacht door een rechter, maar als heel de onderwereld denkt dat jij als advocaat geheimen doorspeelt wil geen cliënt je meer hebben.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies en dus trap je je advocaat de laan uit en klaag je hem aan wegens lekken van informatie.
Ja, maar dat kan toch niet anders, hoe moet je een cliënt anders gaan verdedigen als je alles openbaar moet gaan maken wat je weet?quote:Op maandag 20 juli 2009 14:21 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind dat hele systeem een beetje vreemd, een advocaat van een moordenaar kan alsnog gewoon gaan staan ontkennen terwijl hij weet dat zijn client het wel gedaan heeft.
Het is ook zijn taak om dat te ontkennen of op zijn minst aan te tonen dat het niet geloofwaardig is. Daar betaal je hem voor.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:21 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind dat hele systeem een beetje vreemd, een advocaat van een moordenaar kan alsnog gewoon gaan staan ontkennen terwijl hij weet dat zijn client het wel gedaan heeft.
volgens mij hebben advocaten dan geen geweten... je wilt toch zelf ook dat iemand die iets vreselijks heeft gedaan opgesloten word en het liefst zo lang mogelijk? Maar dan moet je dus juist alles op alles zetten om het zo ideaal mogelijk voor de dader te maken, alleen maar omdat je ervoor betaalt krijgt.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ja, maar dat kan toch niet anders, hoe moet je een cliënt anders gaan verdedigen als je alles openbaar moet gaan maken wat je weet?
Ik zou ook geen strafpleiter kunnen zijn, maar er zijn natuurlijk genoeg andere soorten advocaten die met deze gewetensvraag niet opgezadeld zitten.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:24 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
volgens mij hebben advocaten dan geen geweten... je wilt toch zelf ook dat iemand die iets vreselijks heeft gedaan opgesloten word en het liefst zo lang mogelijk? Maar dan moet je dus juist alles op alles zetten om het zo ideaal mogelijk voor de dader te maken, alleen maar omdat je ervoor betaalt krijgt.
ik zou het niet kunnen
Dat hebben we al gedaan volgens mij. Het antwoord is ja, een advocaat heeft zwijgplicht.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Geef nou eens gewoon antwoord of zijn vraag ipv al dat gelul.
Als advocaat moet je ook geen geweten hebben dat is alleen maar lastig. Het zou ook niets voor mij zijn, maar er zijn mensen genoeg die het wel kunnen.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:24 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
volgens mij hebben advocaten dan geen geweten... je wilt toch zelf ook dat iemand die iets vreselijks heeft gedaan opgesloten word en het liefst zo lang mogelijk? Maar dan moet je dus juist alles op alles zetten om het zo ideaal mogelijk voor de dader te maken, alleen maar omdat je ervoor betaalt krijgt.
ik zou het niet kunnen
Kijk eens naar de eerste post. Lees even wat er staat en laat het even op je inwerken.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:28 schreef PierreBetfair het volgende:
Geef nou eens gewoon antwoord of zijn vraag ipv al dat gelul.
De eerste post is de vraag van TS slimmerikquote:Op maandag 20 juli 2009 14:30 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Kijk eens naar de eerste post. Lees even wat er staat en laat het even op je inwerken.
quote:Op maandag 20 juli 2009 14:33 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
De eerste post is de vraag van TS slimmerik
de laan uit trappen: ja, maar aanklagen is zinloos omdat je niet kunt bewijzen dat hij de enige was die ervan wist.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies en dus trap je je advocaat de laan uit en klaag je hem aan wegens lekken van informatie.
Hoeft ook niet. Elke advocaat die een dergelijke aanklacht aan zijn broek krijgt heeft op zijn minst de schijn tegen. Geen enkele client zal dan nog zaken met je willen doen en je kunt je toko wel opdoeken.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:41 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
de laan uit trappen: ja, maar aanklagen is zinloos omdat je niet kunt bewijzen dat hij de enige was die ervan wist.
Als je zo'n aanklacht aan je broek hebt kan je het als advocaat wel schudden, zeker als de geruchten hardnekkig zijn.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:41 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
de laan uit trappen: ja, maar aanklagen is zinloos omdat je niet kunt bewijzen dat hij de enige was die ervan wist.
een geweten hebben ze wsl niet.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Advocaten zijn scumbacks, maakt ze niet uit of moordende kindverkrachters schuldig zijn of niet, zolang ze hun geld maar krijgen...
Hou eens op met je gezwetsquote:Op maandag 20 juli 2009 14:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Elke advocaat die een dergelijke aanklacht aan zijn broek krijgt heeft op zijn minst de schijn tegen. Geen enkele client zal dan nog zaken met je willen doen en je kunt je toko wel opdoeken.
Nee jij hebt verstand van zakenquote:Op maandag 20 juli 2009 14:55 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hou eens op met je gezwetsDenk je dat het bij het journaal komt als een of andere josti een aanklacht indient tegen zn advocaat. Halve zool ben je, serieus.
Als het bij een topadvocaat gebeurt? Ja. En dan nog het hoeft niet eens in het nieuws te komen, als het een crimineel is met onderwereld connecties zijn de geruchten die er op gang komen al genoeg om de advocaat zonder werk te doen zitten.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:55 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Hou eens op met je gezwetsDenk je dat het bij het journaal komt als een of andere josti een aanklacht indient tegen zn advocaat. Halve zool ben je, serieus.
Het hoeft ook niet op het journaal te komen, als die josti toevallig de nodige connecties in de vastgoedwereld heeft verspreid dat verhaal zich snel zat.. En waarschijnlijk kan de familie de betreffende advocaat een paar weken later begraven...quote:Op maandag 20 juli 2009 14:55 schreef PierreBetfair het volgende:
Blijkbaar niet, want gezien alle andere reacties heb ik gewoon gelijk.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:02 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik heb er de ballen verstand van, dat klopt. Maar ik zie wel wanneer iemand onzin post.
Wat genuanceerder:quote:Op maandag 20 juli 2009 15:03 schreef Florian_ het volgende:
"Advocaten hebben geen geweten"
Hoe kortzichtig wil je het hebben.
Ben blij dat je zelfkennis hebt.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:02 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik heb er de ballen verstand van, dat klopt. Maar ik zie wel wanneer iemand onzin post.
vastgoedwereldquote:Op maandag 20 juli 2009 15:00 schreef anboni het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet op het journaal te komen, als die josti toevallig de nodige connecties in de vastgoedwereld heeft verspreid dat verhaal zich snel zat.. En waarschijnlijk kan de familie de betreffende advocaat een paar weken later begraven...
Dat komt omdat het VMBO schoolvakantie heeft, en niets anders te doen heeft dan wat te Fokken.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want gezien alle andere reacties heb ik gewoon gelijk.
Yep dat zal het zijnquote:Op maandag 20 juli 2009 15:07 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat komt omdat het VMBO schoolvakantie heeft, en niets anders te doen heeft dan wat te Fokken.
beetje meten met 2 maten karr-1........... waren we het er niet over eens dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is?quote:Op maandag 20 juli 2009 14:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Elke advocaat die een dergelijke aanklacht aan zijn broek krijgt heeft op zijn minst de schijn tegen. Geen enkele client zal dan nog zaken met je willen doen en je kunt je toko wel opdoeken.
ehm............. en mijn reacties dan?quote:Op maandag 20 juli 2009 15:03 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want gezien alle andere reacties heb ik gewoon gelijk.
Hij meet toch niet met 2 maten? Voor een crimineel is het nogal simpel, als jij verdacht wordt van zo'n geval gaat er echt geen cliënt meer naar je toe. Criminelen doen niet aan onschuldig tot het tegendeel bewezen is.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:09 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
beetje meten met 2 maten karr-1........... waren we het er niet over eens dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is?
Zullen we niet elk topic aan elkaar verbinden? Het gaat er hier niet om of een advocaat schuldig is of niet, het gaat om de schijn die het opwekt.quote:Op maandag 20 juli 2009 15:09 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
beetje meten met 2 maten karr-1........... waren we het er niet over eens dat je onschuldig bent tot het tegendeel bewezen is?
En zo is hetquote:Op maandag 20 juli 2009 15:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Hij meet toch niet met 2 maten? Voor een crimineel is het nogal simpel, als jij verdacht wordt van zo'n geval gaat er echt geen cliënt meer naar je toe. Criminelen doen niet aan onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |