Komt mijns inziens omdat Opel iedere vijf jaar een nieuwe designrichting inslaat.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat gaat ze niet lukken. Je kunt niet vanaf de bestuurstafel besluiten dat je van je burgerlijke imago af gaat terwijl je burgerlijke auto's blijft maken. Imago is een weerslag van de inhoud.
Grappig is dat velen nu roepen dat die nieuwe Opels er wel leuk uitzien. Maar dat roepen velen al tientallen jaren bij elke nieuwe Opel. De Kadett van 84 was ook een sensatie. Het lijkt heel wat maar na een jaar of 2, 3 blijken die auto's ook weer dodelijk saai. Het spannende van het ontwerp is niet blijvend. Als saaie mensen een auto maken voor saaie mensen dan krijg je een saaie auto. Dat het dan telkens bij de introductie eventjes een spannende auto lijkt is al heel wat.
Tegenwoordig hebben Peugeots en Renaults ook geen probleem meer, vandaar dat Opel terrein verliest. Het is veel minder een sterk punt tov de concurrentie.quote:Op maandag 27 juli 2009 13:57 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Komt mijns inziens omdat Opel iedere vijf jaar een nieuwe designrichting inslaat.
Die nieuwigheid gaat er heel snel vanaf, ook al omdat ze zoveel gekocht worden door die saaie mensen ("Mijn ouders rijden al jaren Opel en hebben nooit een probleem gehad").
Andere merken laten hun modellen veel geleidelijker evolueren en daar gaat de nieuwigheid dus minder snel vanaf. Mijns inziens.
Nee hoor, lelijke baggerbak, maar wel toffe techniek zit erinquote:Op maandag 27 juli 2009 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Persoonlijk vind ik die nieuwe Insignia butt-ugly, maar ik lijk inderdaad één van de weinigen te zijn.
De cc? Dat vind ik wel een mooie vw, ook al is vw verder oersaai.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:28 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Nee hoor, lelijke baggerbak, maar wel toffe techniek zit erin![]()
Alleen de voorkant vind ik nog wel te pruimen!
De nieuwe VW passat vind ik ook ver-schri-kkel-lijk lelijk
Ik denk dat die ook gevaarlijk bezig zijn. Ik hoorde laatst al iemand die "toch maar een Golf had genomen". Opel was altijd het merk waar "toch maar" voor kwam te staan. Als mensen hun nieuwe auto aankondigen met "toch maar" dan is er al een imagoprobleem. Het is de saaie, veilige en misschien wel verstandige keuze.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
En dat evolueren bedoel ik meer in de trant van Volkswagen met de Golf.
Elk nieuw model is megaherkenbaar als Golf (en Volkswagen), maar is toch nét vernieuwend genoeg om echt nieuw te zijn.
Ik ben met je eens dat de nieuwe Insignia spuuglelijk is. Maar dat is op zich wel heel knap, want tegelijkertijd is het voorzichtige naäperij van designideeën van anderen van de laatste 4 jaar. Meestal komen ze met voorzichtige naäperij tot een model dat 'valt me niks tegen van Opel' oproept.quote:Bij Opel wisselen ze elke modelgeneratie weer van huisstijl, dat gaat op een gegeven moment wringen omdat het nieuwe er te snel af lijkt te gaan.
Klopt het is ook leuk en ook zeker als je er af en toe in rijd maar je hebt het niet echt nodig :pquote:Op maandag 27 juli 2009 14:41 schreef SilentChaos het volgende:
Dat ben ik met je eens maar dat vind ik met veel modernere auto's...Bij zo'n oud beestje RIJ je tenminste echt![]()
![]()
Dat weerhoudt mij als elektrotechneut echter niet om te zeggen dat ik de techniek erg mooi vind van die dingenIk zou het niet bij mij in de auto willen, maar het is een knap staaltje techniek
De woorden "toch maar" betekenen dat het verstand beslist heeft, in plaats van het hart. Dat is iets waar Volkswagen heel goed op in weet te spelen, door producten aan te bieden die op veel aspecten goed scoren. Als je dan ook nog rekening houdt met de hoeveelheid uitvoeringen en motoren die VW aanbiedt, dan wordt de kans groot dat de klant bij VW uitkomt. Ik zie het dus eerder als slimme marketing, dan als gevaarlijk bezig zijn.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik denk dat die ook gevaarlijk bezig zijn. Ik hoorde laatst al iemand die "toch maar een Golf had genomen". Opel was altijd het merk waar "toch maar" voor kwam te staan. Als mensen hun nieuwe auto aankondigen met "toch maar" dan is er al een imagoprobleem. Het is de saaie, veilige en misschien wel verstandige keuze.
Ook ik vind de Insignia geen designtopper. Er is voor mijn gevoel iets raars met de neus, vooral als OPC met van die grote luchthappers in de bumper.quote:Ik ben met je eens dat de nieuwe Insignia spuuglelijk is. Maar dat is op zich wel heel knap, want tegelijkertijd is het voorzichtige naäperij van designideeën van anderen van de laatste 4 jaar. Meestal komen ze met voorzichtige naäperij tot een model dat 'valt me niks tegen van Opel' oproept.
Dat vraag ik me echt af. Als mensen heel verstandig een auto gaan kopen kan de hele industrie wel opdoeken, dan rijdt iedereen een slag kleiner en een slag ouder. Het lijkt me juist de bedoeling dat mensen zich met het hart laten overhalen tot een te grote uitgave, om die dan tegenover hun verstand te verdedigen (Alfa is tegenwoordig wel betrouwbaar, er zat een hele goedkope lening bij, de inruilwaarde is goed...).quote:Op maandag 27 juli 2009 15:17 schreef lyolyrc het volgende:
De woorden "toch maar" betekenen dat het verstand beslist heeft, in plaats van het hart. Dat is iets waar Volkswagen heel goed op in weet te spelen, door producten aan te bieden die op veel aspecten goed scoren. Als je dan ook nog rekening houdt met de hoeveelheid uitvoeringen en motoren die VW aanbiedt, dan wordt de kans groot dat de klant bij VW uitkomt. Ik zie het dus eerder als slimme marketing, dan als gevaarlijk bezig zijn.
Het is een beetje van audi en vw, met het grillegedeelte dat tot laag doorloopt, maar dan weer een beetje halfslachtig. De vouwen in de motorkap zijn een beetje Mercedes, de lijn van het voorspatbord naar achter is een beetje dat nieuwe BMW design (wat meer wordt overgenomen), die vouw in de voordeur slaat nergens op maar is ook ergens van gejat en de daklijn en achterlichtcombinatie zijn van de BMW 7. Geen wonder dat we dat ding over een jaar niet eens meer zien staan, sterker nog, ik kijk er nu voor het eerst naar, en als we dan toch kijken, is hij nog spuuglelijk ook. Ik denk niet dat de Opel Insignia club over 20 jaar veel leden telt.quote:Ook ik vind de Insignia geen designtopper. Er is voor mijn gevoel iets raars met de neus, vooral als OPC met van die grote luchthappers in de bumper.
Je moet het niet te zwart-wit zien. Ik kan me niet voorstellen dat het een beslissing is puur vanuit het hart of puur op basis van het verstand om een bepaalde auto te kopen. Ik constateer wel dat VW veel keus biedt en ook een kwaliteitsuitstraling heeft en daardoor gemakkelijker aansluiting vindt bij de wens van de klant. Dat is slimme marketing. VW zal dus op veel keuzelijstjes voorkomen, behalve bij de echte VW-haters. Opel biedt dit veel minder: minder motoren, minder uitvoeringen, lagere kwaliteitsindruk. Dan gaat het verstand toch meespelen.quote:Op maandag 27 juli 2009 15:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat vraag ik me echt af. Als mensen heel verstandig een auto gaan kopen kan de hele industrie wel opdoeken, dan rijdt iedereen een slag kleiner en een slag ouder. Het lijkt me juist de bedoeling dat mensen zich met het hart laten overhalen tot een te grote uitgave, om die dan tegenover hun verstand te verdedigen (Alfa is tegenwoordig wel betrouwbaar, er zat een hele goedkope lening bij, de inruilwaarde is goed...).
Ik kan echt geen Audi of VW zien in de neus, daarvoor is er te weinig richting in de lijnen. Bij Audi en VW zie ik dat wel, waarschijnlijk dat ik daarom de Insignia niet zo mooi vind. De vouw in het voorportier van de Insignia vind ik wel mooi. De achterkant vind ik typisch Opel. Ik vraag me zelfs af of er wel een fanclub van de Insignia gaat komen.quote:Het is een beetje van audi en vw, met het grillegedeelte dat tot laag doorloopt, maar dan weer een beetje halfslachtig. De vouwen in de motorkap zijn een beetje Mercedes, de lijn van het voorspatbord naar achter is een beetje dat nieuwe BMW design (wat meer wordt overgenomen), die vouw in de voordeur slaat nergens op maar is ook ergens van gejat en de daklijn en achterlichtcombinatie zijn van de BMW 7. Geen wonder dat we dat ding over een jaar niet eens meer zien staan, sterker nog, ik kijk er nu voor het eerst naar, en als we dan toch kijken, is hij nog spuuglelijk ook. Ik denk niet dat de Opel Insignia club over 20 jaar veel leden telt.
Jij niet alleen.quote:Op maandag 27 juli 2009 14:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Persoonlijk vind ik die nieuwe Insignia butt-ugly
G of H?quote:Op maandag 27 juli 2009 15:55 schreef IJsblock het volgende:
Even een vraagje;
Een Astra OPC, hoe zit het met betrouwbaarheid en dergelijke.
Heb er een aantal zien staan op mp, en voor erbij vind ik het toch best wel een leuke auto om te zien.
Ik denk het dus niet. Het is knip en plakwerk van allerlei modieuze designideetjes. Zodra het uit de mode is, is het niks meer. Eigenzinnige auto's met een 'sterke' vormgeving en die dus zowel negatieve als erg positieve reacties oproepen, die zijn blijvend.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:18 schreef lyolyrc het volgende:
Ik kan echt geen Audi of VW zien in de neus, daarvoor is er te weinig richting in de lijnen. Bij Audi en VW zie ik dat wel, waarschijnlijk dat ik daarom de Insignia niet zo mooi vind. De vouw in het voorportier van de Insignia vind ik wel mooi. De achterkant vind ik typisch Opel. Ik vraag me zelfs af of er wel een fanclub van de Insignia gaat komen.
grap 24 uit het grappenboek voor de gereformeerde jeugd?quote:Op maandag 3 augustus 2009 20:16 schreef IntercityAPT het volgende:
Antwoord op TT:
Opel is gewoon Ongelofelijk Primitief En Lelijk
En volgens mij rijden die dingen ook net zo comfortabel als een skelterquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:08 schreef renedis het volgende:
ik heb 3 opels gehad en rijd er nu ook 1.. ik heb er alleen maar problemen mee gehad, ondingen vind ik het het.
bijna me nieuwe lease-bak, maar opel, liever niet!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |