abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 juli 2009 @ 13:08:35 #126
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_71247830
Ik heb ook die lijst van jou eens doorgelezen, maar een onderbouwing dat Opel kut is, vind ik het niet. Er komt uit dat het gemiddeld is, maar niet het rotste van de lijst.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_71249506
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 13:08 schreef error_404 het volgende:
maar een onderbouwing dat Opel kut is, vind ik het niet.
Ik had dan ook geschreven "kwalitatief de minste van de drie".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_71307377
Mijn vader had in mijn hele jonge jaren nog een Opel Record Ik vond het een prachtbak, gestroomlijnd en iets anders dan een Golf of een Ford Kak die je nu rondziet rijden,,
  zaterdag 25 juli 2009 @ 10:45:11 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_71309436
Opel is een soort franse auto door duitsers gemaakt, best mooi, comfortabel, en waar voor je geld, maar niet echt heel goed in elkaar gezet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 11:57:09 #130
248821 Rauw.
op je bord.
pi_71310630
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 11:27 schreef IceFreak het volgende:
Tja, van die VW helden heb je altijd he
Jij ongelovelijke hater.

Tevens was ik van plan niet inhoudelijk in te gaan op de vraag, aangezien TS het zelf maar uit moet gaan zoeken waarom dat nou precies is.
"Wie niet voelen wil, moet maar luisteren"
  zaterdag 25 juli 2009 @ 13:36:03 #131
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_71312664
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Opel is een soort franse auto door duitsers gemaakt, best mooi, comfortabel, en waar voor je geld, maar niet echt heel goed in elkaar gezet.
mooi
pi_71332783
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 11:57 schreef Rauw. het volgende:

[..]

Jij ongelovelijke hater.

Tevens was ik van plan niet inhoudelijk in te gaan op de vraag, aangezien TS het zelf maar uit moet gaan zoeken waarom dat nou precies is.
Ik vraag het aan jullie
  zondag 26 juli 2009 @ 09:18:07 #134
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_71333362
Ik rij zelf ook opel (Corsa Diesel uit '93). Soms heb ik voor de zaak een nieuwe opel mee en mijn schoonouders hadden een opel.

Daarvoor had ik een Golf 2.

Als ik objectief kijk is de Corsa een betere auto dan de Golf die ik had. Toch vond ik de Golf leuker. Wat er dan mis is met Opel?

-Hij is net wat te lawaaierig
-Hij verbruikt wat meer
-Hij ziet er minder leuk uit
-Hij stuurt wat minder fijn

En met de nieuwe opel die ik mee had:
-Hij zit niet lekker
-Symbolen op de hendels zijn niet zichtbaar omdat het stuur ervoor zit
-Hendels voelen kut en er zit zo'n nep klikje bij dat ergens uit het dashboard komt
-Knoppen zijn wat onduidelijk
-De turbo is ofwel uit ofwel AAN. Eerst gebeurt er veel te lang niks als je optrekt en ineens krijg je een schop onder je kont.

Conclusie overall: Opel is op veel gebieden gewoon net een beetje kut. Net als Ford. Niet slecht maar gewoon matig. Daarbij weet Opel daar in mijn ogen niets charmants tegenover te zetten om weer leuk te worden. Uiteindelijk hou je dan een auto over waar je gewoon net niet blij van wordt.

Opel is wel weer goedkoop. Op zich heb je dus best veel auto voor je geld, maarja....toch blijven het geen charmante bakken.

[ Bericht 5% gewijzigd door TR08 op 26-07-2009 09:42:01 ]
pi_71333446
Als je vroeger wagenziek achterin zo'n zwevende E-Kadett station hebt gehangen, op vakantie maar voor de grens was het ding al onder je reet vandaan gerot dan weet je wel beter.
Krakende dashboards, altijd een muffe lucht in die hokken.

Op zich is er niks mis met een Opel, maar zet er dan in godsnaam geen dikke wielen of een zelfgemaakte uitlaat onder, want dan krijg ik sloopneigingen.

En ook van die irritante Opel Abri's, waar van die vooroorlogse ouwe graftakken in rond kruipen.
God created the world, but the Dutch created The Netherlands.
Sadly the Dutch didn't expand their motorways, maybe God will one day
  zondag 26 juli 2009 @ 10:06:23 #136
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_71333647
een beetje de Packard bell van auto's
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
  zondag 26 juli 2009 @ 10:38:56 #137
45206 Pietverdriet
pi_71333929
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:06 schreef The.Apple het volgende:
een beetje de Packard bell van auto's
Je wilt zeggen, typisch een amerikaans product? Veel image, veel uiterlijk, veel marketing maar weinig inhoud en niet echt heel erg goed gemaakt?
pi_71334054
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:38 schreef Pietverdriet het volgende:

Je wilt zeggen, typisch een amerikaans product? Veel image, veel uiterlijk, veel marketing maar weinig inhoud en niet echt heel erg goed gemaakt?
Nou heb ik PB ook nooit betrapt op veel image en veel uiterlijk vertoon, maar opel heeft dat zeker ook niet.

Opel heeft mijns inziens vooral last gehad van de wet op de remmende voorsprong. Ooit was opel een degelijk merk voor weinig geld. Hardstikke handig voor de arbeider en de boer, die gewoon van a naar b wilde gaan zonder gezeik en zonder dat het veel geld kost.

De wereld is niet meer hetzelfde. Mensen zijn eisen gaan stellen. De andere merken zijn betrouwbaarder geworden. Alles en iedereen heeft opel links en vooral rechts (gelet op de voorliefde voor de linker rijstrook van de gemiddelde opel) ingehaald en de vaste klanten (die opel veel had, kritiekloze mensen lopen immers niet snel over) zijn inmiddels ook verleid door andere merken. Een deel rijdt Dacia, een deel Renault/Peugeot, een deel Koreaans, een deel Japans en ook vast een deel Ford (pure inschatting mijnerzijds...). Auto's die voor een deel in dezelfde vijver vissen...

Kortom: ik zie het merk, behoudens het roer echt om gooien, op termijn gewoon verdwijnen.
  zondag 26 juli 2009 @ 11:13:25 #139
45206 Pietverdriet
pi_71334409
quote:
Op zondag 26 juli 2009 10:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou heb ik PB ook nooit betrapt op veel image en veel uiterlijk vertoon, maar opel heeft dat zeker ook niet.

Opel heeft mijns inziens vooral last gehad van de wet op de remmende voorsprong. Ooit was opel een degelijk merk voor weinig geld. Hardstikke handig voor de arbeider en de boer, die gewoon van a naar b wilde gaan zonder gezeik en zonder dat het veel geld kost.

De wereld is niet meer hetzelfde. Mensen zijn eisen gaan stellen. De andere merken zijn betrouwbaarder geworden. Alles en iedereen heeft opel links en vooral rechts (gelet op de voorliefde voor de linker rijstrook van de gemiddelde opel) ingehaald en de vaste klanten (die opel veel had, kritiekloze mensen lopen immers niet snel over) zijn inmiddels ook verleid door andere merken. Een deel rijdt Dacia, een deel Renault/Peugeot, een deel Koreaans, een deel Japans en ook vast een deel Ford (pure inschatting mijnerzijds...). Auto's die voor een deel in dezelfde vijver vissen...

Kortom: ik zie het merk, behoudens het roer echt om gooien, op termijn gewoon verdwijnen.
Kortom het typische lot van de amerikaanse autoindustrie
pi_71335528
quote:
Op zondag 26 juli 2009 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:

Kortom het typische lot van de amerikaanse autoindustrie
Dat dan weer wel.
  zondag 26 juli 2009 @ 12:51:46 #141
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_71336452
De modernere Opels hebben het imago van stoffige grijze muizen burger auto's.

De oudere Opels zoals bijvoorbeeld de C-Kadett, de Monza en de Ascona zijn übergaaf!

Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_71339706
Het klinkt zo goedkoop.
Die insignia zal wel goed wezen. Maard de Opel Corsa blijft een kutbak. Vooral de modellen ouder dan 2001
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_71342907
quote:
Op zondag 26 juli 2009 09:18 schreef TR08 het volgende:

Opel is wel weer goedkoop. Op zich heb je dus best veel auto voor je geld, maarja....toch blijven het geen charmante bakken.
Japanners zijn ook goedkoop. Maar wel een stuk betrouwbaarder en ze rijden lekkerder.
pi_71344321
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:16 schreef RealZeus het volgende:

Japanners zijn ook goedkoop. Maar wel een stuk betrouwbaarder en ze rijden lekkerder.
Een Jap rijdt ook voor geen meter (uitz. daargelaten) en Jappen zijn doorgaans duurder. Zeker als je naar kilometerkostprijs kijkt. Dan zijn Jappen zelfs ronduit duur!
  zondag 26 juli 2009 @ 18:20:27 #145
53142 method21
FREE MANSON
pi_71344383
Laten we de lotus omega niet vergeten ... bi-turbo .... bijna 500pk ... heerlijke auto ... !

Enne hoezo zou je 280 op de voorwielen niet op de weg krijgen.... ik heb een dynorun gedaan en daar kwam uit 279.2pk op de wielen .... en nu jij weer DS4
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_71344715
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een Jap rijdt ook voor geen meter (uitz. daargelaten) en Jappen zijn doorgaans duurder. Zeker als je naar kilometerkostprijs kijkt. Dan zijn Jappen zelfs ronduit duur!
Als ik mijn auto vergelijk met de jongere Opel van mijn pa dan rijdt mijn auto stukken lekkerder en is stukken betrouwbaarder. En Jappen duurder? Toyota wel ja, maar een Nissan is prima te betalen.
pi_71344806
quote:
Op zondag 26 juli 2009 18:20 schreef method21 het volgende:
Laten we de lotus omega niet vergeten ... bi-turbo .... bijna 500pk ... heerlijke auto ... !

Enne hoezo zou je 280 op de voorwielen niet op de weg krijgen.... ik heb een dynorun gedaan en daar kwam uit 279.2pk op de wielen .... en nu jij weer DS4
280 pk op de wielen? Da's toch iets van ~340-350 folder pk's

Heb je een Quaife differentieel? Anders lijkt het me toch echt een hopeloze zaak op het circuit en torque steer in dagelijks gebruik...

Hier een 147 GTA met Quaife diff en getuned naar 328 pk:

Zoals je ziet gaat het dankzij de diff nog enigzins, maar niet echt van harte
pi_71345473
quote:
Op zondag 26 juli 2009 17:16 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Het merendeel van die Jappenbakken zien er dan ook niet uit...
  zondag 26 juli 2009 @ 19:35:36 #149
182073 invine
blablabla etc.
pi_71346073
quote:
Op zaterdag 25 juli 2009 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Sinds wanneer is opel comfortabel?
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
  zondag 26 juli 2009 @ 19:45:59 #150
45206 Pietverdriet
pi_71346356
quote:
Op zondag 26 juli 2009 19:35 schreef invine het volgende:

[..]

Sinds wanneer is opel comfortabel?
Mijn ouwe omega had meer comfort dan de passat die daarna kwam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')