quote:
Op maandag 20 juli 2009 01:12 schreef Onnoman het volgende:1.Descartes zei het ons: ik denk dus ik ben
een glas kan niet denken, bestaat het dan niet?
Onze zintuigen kunnen ons bedriegen, bijvoorbeeld fata morganas zijn er niet echt en sommige visuele illusies laten beweging zien die er niet is, mensen kunnen fantoompijn hebben in ledematen die er niet zijn etc.
Als je dus niet je zintuigen kunt vertrouwen kun je nooit zeker van iets zijn.
Je ziet een glas, je voelt een glas, maar is dat glas er ook echt of is dat glas ook een illusie?
Op deze manier kun je alles betwijfelen, behalve het feit dat je aan het twijfelen bent. Ik twijfel dus ik ben. In diezelfde context, het glas denkt niet en je kunt er niet 100% zeker van zijn dat het echt bestaat. (zelfs als het glas zou denken kun je nog niet zeker zijn of dat het bestaat, het gaat alleen over eigen denken. Ik denk dus ik besta, jij denkt dus je zou kunnen bestaan maar misschien ben jij ook een illusie van mijn zintuigen).
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-