abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 09:29:07 #276
62233 Jelief
ikke lief!
pi_71673507
Je kunt natuurlijk ook één kant kolven en de andere 'bewaren' voor jaïr. Hoewel je grote kanshebt dat Jaïr genoeg heeft aan wat er uitkomt als hij drinkt na het kolven. Heb je al geprobeerd of hij weer wil drinken?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_71673847
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:29 schreef Jelief het volgende:
Je kunt natuurlijk ook één kant kolven en de andere 'bewaren' voor jaïr. Hoewel je grote kanshebt dat Jaïr genoeg heeft aan wat er uitkomt als hij drinkt na het kolven. Heb je al geprobeerd of hij weer wil drinken?
Nee had ik nog niet geprobeerd. Omdat hij ten eerste heel vrolijk en tevreden leek en ik hem eerst even wat tijd wilde geven voordat ik hem weer wat gaf. Ik dacht dat het beter is te wachten maar hem gelijk wat te geven als hij er de volgende keer om vraagt. Dit in verband met het idee, dat er gewoon toch alleen uit is gekomen wat te veel was.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_71673922
Even crossposten: Morgen komt een vriendin eten die borstvoeding geeft. Moet ik met eten nou wel of niet bepaalde dingen vermijden? Ik lees nogal tegenstrijdige dingen met googlen. Jullie weten dat vast.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 10:00:11 #279
62233 Jelief
ikke lief!
pi_71674219
nee hoor, als zij niets heeft aangegeven dan kan ze gewoon alles eten. Ga alleen niet iets heel anders (heel pittig bijvoorbeeld) eten, dan wat zij normaal eet.

tinu, ik doelde erop dat je hem dan straks gewoon éérst kunt aanleggen, kijken of hij wil drinken, wil hijniet drinken dan ga je kolven, als hij daarna nog snel komt zal er vast nog wel genoeg over zijn om zijn dorst te stillen.
pi_71674354
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:47 schreef prinseszondererwt het volgende:
Even crossposten: Morgen komt een vriendin eten die borstvoeding geeft. Moet ik met eten nou wel of niet bepaalde dingen vermijden? Ik lees nogal tegenstrijdige dingen met googlen. Jullie weten dat vast.
Prinseszondererwt ik zou het aan haar zelf vragen. Natuurlijk zijn er algemene dingen waarvan aangeraden wordt die te vermijden, hoewel soms ook wordt gezegd dat dat eigenlijk niet hoeft. Maar soms hebben mensen ook zelf vastgesteld dat hun baby van iets last heeft of eten zij het gewoon uit principe niet. Ik wilde bijvoorbeeld gewoon geen knoflook en uien in mijn eten gewoon uit voorzicht. Als je aan haar vraagt of er dingen zijn, die zij niet eet/ niet wil eten vanwege de bv dan stel je je helemaal op haar in, dat waardeert zij vast wel bijzonder.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:01:34 #281
5428 crew  miss_sly
pi_71675738
Met betrekking tot clusteren: het lijkt erop dat Senna zowel 's ochtens als 's avonds een paar uurtjes clustert; is dat normaal, tweemaal clustermomenten op een dag?
En hoe ga ik dan om met het aanbieden van de borsten? In totaal ongeveer 20 monuten de ene en dan 20 minuten de andere? Of na iedere drinkmoment de andere borst aanbieden?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 11:15:57 #282
62233 Jelief
ikke lief!
pi_71676148
Sly,loopt de borstvoeding nu goed? Dan kun je gerust één borst aanbieden en bij de volgende voeding de andere. Of als ze de eerste loslaat ,de andere nog aanbieden voor een 'toetje'. Komt ze vaak achter elkaar (clusteren jelief ) dan bied je in een periode van 2 of 3 uur steeds dezelfde borst aan. Zo voorkom je overproduktie en teveel voormelk. Al met al is het goed voelen aan je borsten, je merkt vanzelf als een borst er aan toe is om leeg gedronken te worden óf als een borst (tepel) even rust nodig heeft.
pi_71676268
Thanks meiden, ik zal haar dan even bellen of gewoon mild eten maken.
pi_71678180
Hoe zit het met het aanschaffen van een kolf, is dat sowieso handig tzt? Ik werk niet, dus ik zal de meeste tijd sowieso live kunnen voeden.
Is het "nodig" en wat zouden jullie dan aanraden, elektrisch of hand of....?

Iris was weer 90 gram gegroeid, nog 20 gram van haar geboortegewicht nu .
Fake it till you make it...
  Moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:31:18 #285
5428 crew  miss_sly
pi_71678541
is het wel clusteren? ik zit nu al sinds ca. 8 uur bijna onafgebroken met haar aan de borst. ik heb kunnen douchen en ontbijten tussendoor, mar verder dus zonder overdrijven onafgebroken gevoed. en ze start ook iedere keer met drinken, ze stopt regelmatig, laat zelfs los, maar gaat daarna weer driftig op zoek. ze wil niks, behalve bij me aan de borst.
pi_71678649
Oe, wat gaat Iris goed
Je kunt trouwens ook na die vijf minuten de eerste borst nog een keer aanbieden ( als ze in slaap gevallen is is de borst waarschijnlijk nog niet leeg) en daarna de tweede borst als toetje, maar als het zo goed gaat is het ook oké hoor.

Miss_sly, wat jelief zegt. Probeer te observeren of Senna aangeeft dat de borst leeg is en wissel dan van kant. Om de twee tot drie uur vind ik wat lang (dat is vaak het advies als er al overproductie is) en je hoeft niet op de klok te kijken dus vergeet die twintig minuten maar.
pi_71678737
Tsja, is het wel clusteren... Het lijkt wel op clustergedrag (clusteren is niets meer dan binnen een tijdsblok heel vaak aan de borst willen zodat er een cluster van voedingen ontstaat). dus ik zou zeggen: ja, het is clusteren. Misschien heeft Senna het warm, of veel mamahonger, of voelt ze zich niet helemaal lekker. Houd je het zelf een beetje vol?
  Moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 12:47:49 #288
5428 crew  miss_sly
pi_71678971
Het is redelijk vermoeiend, eerlijk gezegd. Ik begin en eindig mijn dag met ongeveer 3-4 uur onafgebroken voeden. Gedurende de dag komen daar nog een paar voedingen bij, uiteraard, en 's nachts 1 a 2. Slapen 's nachts gaat wel goed, maar overdag kom ik tot weinig meer dan voeden, snel douchen en snel zelf eten en soms eens even 2 uurtjes niets. En dan ben ik eigenlijk nog best moe en zou ik het liefst een dutje willen doen.

Ik hou me er maar aan vast dat ze zo vast niet altijd zal blijven en dat ik deze dagen zo even door moet. Gelukkig heb ik nog verlof en is schaap veel thuis, maar rustgevend is het allemaal niet.
pi_71679175
Ja, dat is zo hoor, Miss-Sly. Als ik één ervaring heb, dan is het wel dat een kind zo veranderlijk is als het weer (letterlijk!). Waar je je nu druk over maakt, kan volgende week zo maar weer anders zijn

Het is nu heel warm ook, dat maakt haar dorstig, denk ik. Beetje clusteren, beetje regelen, nu allemaal één pot nat. Wat ik deed was alle uurtjes slaap pakken waar dat maar kon.

En heel vaak als je denkt: ik trek dit niet meer, dan is het vaak de volgende dag klaar! Echt waar

Sterkte! Je doet het heel goed!
Variety is the spice of life
pi_71679633
Miss_sly, dat klinkt idd vermoeiend. Maar dat blijft vast niet zo.
  Moderator vrijdag 7 augustus 2009 @ 15:24:23 #291
5428 crew  miss_sly
pi_71684057
Ze heeft nu weer een tijdje minder behoefte. Het lijkt erop dat ze 's ochtends van de eerste voeding tot een uur of 12-13; wil clusteren, en 's avonds van een uu or 21 tot een uur of 24-1. Er tussenin komt ze dan vaak niet eens iedere twee uur uit zichzelf, maar dat is ook niet echt gek als ze 3-4 uur constant drinkt

Ach, ik red het nog wel, hoor. Ik heb me voor de eerste tijd voorgenomen dat ik niets moet, behalve voor Senna zorgen. Alles wat ik daarnaast kan doen (zowel aan leuke als ana minder leuke dingen) is meegenomen, maar Senna is het enige dat moet. En daar hb ik verlof voor, toch? Dus net even een dutje gedaan, terwijl mevrouw ook even een dutje doet.

De laatste voeding heb ik trouwens volgens het principe van wisselvoeden gedaan. Het lijkt erop dat ze daar goed op reageerde. Eens kijken of dat iets voor ons kan betekenen.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 16:04:42 #292
62233 Jelief
ikke lief!
pi_71685185
SLy je doet het goed! Je volgt je eigen gevoel en kijkt wat werkt voor jullie!
pi_71703538
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, sorry meiden, maar ik heb wel een beetje vluchtig gekeken en ik wil even zeggen dat ik het zo leuk vind om de posts van MissSly te lezen. Je omschrijft zo goed hoe het is, zoekt naar een oplossing zonder te vervallen in wanhoop. Super
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:28:04 #294
5428 crew  miss_sly
pi_71704569
Ik ben erg blij met dit topic. Ik kan er mijn vragen kwijt en voor mezelf neerzetten hoe het is. Grappig dan ook om te zien hoe het per dag kan verschillen.
Vandaag is ze heel lief en rustig, niet huilerig. Wel hangt ze vandaag graag bij mij of, zoals nu, bij papa, maar ze hoeft dan niet elke keer te drinken.

Vannacht heeft ze het zo super gedaan! Tegen 12 uur is ze gaan slapen. Om 5 uur werd ik wakker van haar. Even naar de wc, en toen wilde ik haar oppakken om te voeden, maar ze lag nog helemaal in diepe slaap. Ze was alleen weer aan het persen en kreunen, maar dat deed ze kennelijk in haar slaap. Dus maar terug naar bed gegaan, en een uurtje later werd ik weer wakker, maar nu hoorde ik haar ook smakken. En ja hoor, toen was ze wakker en heb ik haar dus gevoed.
Om 8 uur werd ik weer wakker van haar. OPgepakt en geprobeerd aan te leggen, maar ze wilde niet. Dus maar op mijn borst gehouden en hebben we samen nog een uurtje geslapen. Om 9 uur wilde ze wel drinken.

Ach, ik hou het er maar op dat 'op verzoek' zolang het haalbaar is voor me, ook werkelijk 'op verzoek' betekent. En ik heb toch besloten haar niet meer om de 2, maar om de 2,5-3 uur wakker te maken als ze zich niet gemeld heeft. Ze drinkt per keer zo goed, dat ik denk dat dat wel kan. Kijken of ze daar ook wat rustiger van wordt.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:25:55 #295
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71712125
Kom me hier ook weer eens laten zien

opzich gaat het met de bv prima, Roy komt netjes rond de 3 uur, hapt goed aan en drinkt lekker.
Alleen sinds vandaag is de linkerborst nogal pijnlijk geworden, vooral het eerste stuk, als hij dan eenmaal drinkt gaat het goed.
ben nu op advies van de kraam, de tepel aan het smeren met bethaden zalf, hopelijk ben ik er snel weer vanaf.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:48:34 #296
5428 crew  miss_sly
pi_71714046
Bar! Fijn dat het goed op gang lijkt te komen en Roy goed drinkt.
Ik heb de eerste dagen ook wat gesmeerd met bepanthen, en dat hielp wel. Nog beter hielp toch nog net wat beter happen, zodat de tepel echt goed in de mond zat. Nu hoef ik helemaal niet meer te smeren.
pi_71725293
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 10:00 schreef Jelief het volgende:
nee hoor, als zij niets heeft aangegeven dan kan ze gewoon alles eten. Ga alleen niet iets heel anders (heel pittig bijvoorbeeld) eten, dan wat zij normaal eet.

tinu, ik doelde erop dat je hem dan straks gewoon éérst kunt aanleggen, kijken of hij wil drinken, wil hijniet drinken dan ga je kolven, als hij daarna nog snel komt zal er vast nog wel genoeg over zijn om zijn dorst te stillen.
Bedankt voor de tip(s). Ik heb uiteindelijk maar niet gekolfd. Ik heb de tip opgevolgd om vaker te voeden. Door de hitte en zijn spugen s'ochtends was dat de betere oplossing. Schijnt alsof Jair een trend heeft gezet: Gisteravond moest ik dan ook oveergeven en s'nachts was Papa aan de beurt. Jair is helemaal gezond. En ik en mijn man hebben ook geen koorts, dus ik gok erop, dat wij iets verkeerds hebben gegeten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71725694
Wat fijn dat het borstvoeden bij de nieuwe mama's goed gaat!

Tinuviel, wat naar dat overgeven met het hele gezin. Fijn dat het met Jair weer helemaal goed gaat.

Owlet, zijn jullie alweer verlost van de spruw?

Hier gaat alles zijn gangetje, ik ben nog niet echt bezig met het ontwennen van het tepelhoedje, maar nu we weer spruwvrij lijken te zijn wil ik er weer voor gaan. Verder zei de LK dat ik moest gaan kolven omdat anders de kans bestaat dat hij straks het flesje niet meer wil, dus ook daar ga ik aan beginnen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71726138
Oeke fijn dat de spruw bij jullie weer voorbij is.

Bar, Nijna en miss-sly, fijn dat de bv zo goed gaat bij jullie.

Ik voel me alweer wat beter. Probeer goed op mijn vochttoevoer te letten. Bv geven als je jezelf slecht voelt is wel vermoeiend.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71728780
Iris zit weer boven haar geboortegewicht . Kleine lurkie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')