Klopt, en dat is die groep die hier al vóór 2001 in Nederland was...quote:Op maandag 20 juli 2009 22:54 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ik je punt doorheb, recentelijk hebben 27000 asielzoekers (in Nederland) een pardon gekregen.
Ja, dat waren mensen die destijds al heeeeeeel lang in de procedure zaten. Daar is toen schoon schip mee gemaakt. Nu kan het niet meer, dat je zo lang in de procedure zit.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:54 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ik betwijfel of ik je punt doorheb, recentelijk hebben 27000 asielzoekers (in Nederland) een pardon gekregen.
Dat pardon was een héél slechte beslissing, oftewel een ramp voor Nederland.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat waren mensen die destijds al heeeeeeel lang in de procedure zaten. Daar is toen schoon schip mee gemaakt. Nu kan het niet meer, dat je zo lang in de procedure zit.
Jij vindt het een slechte beslissing en jij vindt het een ramp voor Nederland.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:09 schreef detlevico het volgende:
[..]
Dat pardon was een héél slechte beslissing, oftewel een ramp voor Nederland.
Dat ze al heeeeeeeeel lang in de procedure zaten was hun eigen schuld, en natuurlijk de schuld van de multiculti advocaten die ze keer op keer weer in beroep lieten gaan.
Kortom één maal afgewezen dan gelijk het land uit.
Onze pardon was wraak van LINKS op Verdonk.
Het is ook stom toeval dat Nederland als een soort Utopia bekend staat bij veel onderontwikkelde landenquote:Op maandag 20 juli 2009 19:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat het aantal aanvragen is gestegen, klopt. Maar er is geen aantoonbaar verband met het generaal pardon.
Tsja, als je in Europa kan komen, kan je ook in Nederland terechtkomen... Zie jij nog grenscontroles? Ik niet...quote:Op maandag 20 juli 2009 23:15 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Het is ook stom toeval dat Nederland als een soort Utopia bekend staat bij veel onderontwikkelde landenAls je daarnaast nu met moeite een kartonnen doos hebt kunnen vinden en je geen uitzicht op een beter leven hebt, klinkt een generaal pardon ook helemaal niet als goud in je oren of niet?
Enige tijd terug was er volgens mij (al gevonden) ook zoiets met Chinezen.. Vergeefse Chinese hoop op pardon
Wil je nog steeds beweren dat het geen invloed heeft?![]()
Men zou wat mij betreft soepeler met het toelatingsbeleid mogen omgaan maar als eis moeten stellen dat je binnen 3 maanden werk hebt. Zo niet dan terug naar land van herkomst en ook geen 2e kans, zelfde geldt voor crimineel gedrag.
Mensen die daarnaast op voorhand al sjoemelen met papieren, vingertopjes enz. mag je linea recta retour sturen.
Nota bene in gang gezet door de partij, die zich met Cohen, zo inzette om dat kleermakertje Gümüs het land uit te krijgen.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:09 schreef detlevico het volgende:
[..]
Dat pardon was een héél slechte beslissing, oftewel een ramp voor Nederland.
Dat ze al heeeeeeeeel lang in de procedure zaten was hun eigen schuld, en natuurlijk de schuld van de multiculti advocaten die ze keer op keer weer in beroep lieten gaan.
Kortom één maal afgewezen dan gelijk het land uit.
Onze pardon was wraak van LINKS op Verdonk.
Absurde eis natuurlijk. Voor mensen die gevlucht zijn, de taal nog niet spreken en in de asielprocedure niets mogen en zeker niet solliciteren.quote:Op maandag 20 juli 2009 23:15 schreef pisnicht het volgende:
Men zou wat mij betreft soepeler met het toelatingsbeleid mogen omgaan maar als eis moeten stellen dat je binnen 3 maanden werk hebt. Zo niet dan terug naar land van herkomst en ook geen 2e kans, zelfde geldt voor crimineel gedrag.
Mensen die daarnaast op voorhand al sjoemelen met papieren, vingertopjes enz. mag je linea recta retour sturen.
quote:Belgisch pardon ergert CDA, PVV en VVD
BRUSSEL - Europarlementariërs van CDA, PVV en VVD veroordelen de legalisering van tienduizenden illegalen door België. Zij vrezen dat een deel zich uiteindelijk in Nederland vestigt en dat de pardonregeling extra illegalen aantrekt.
Wim van de Camp (ANP) ‘Dit is een negatieve ontwikkeling’, zegt CDA-europarlementariër Van de Camp. ‘Het nieuws zal Afrika snel bereiken waardoor er nog meer bootjes met mensen naar de Europese kusten komen.’ Barry Madlener (PVV) vindt het Belgische besluit ‘verschrikkelijk’. De VVD meent dat het haaks staat op eerdere afspraken in EU-verband om niet langer grote groepen illegalen van papieren te voorzien.
Aantallen
Het afgelopen weekeinde bereikte de Belgische regering een akkoord over een nieuwe pardonregeling. Illegalen die al jaren wachten op verblijfspapieren en redelijk geïntegreerd zijn, mogen blijven. Hoewel de verantwoordelijke staatssecretaris per geval beslist, zijn de criteria algemeen gesteld. De regering noemt geen aantallen, maar ingewijden zeggen dat zeker 50 duizend illegalen een verblijfsvergunning krijgen.
Hans van Baalen (VVD) sprak maandag over ‘ergerlijk gedrag’ van de Belgische regering. Hij wil dat het Nederlandse kabinet zijn Belgische collega’s ‘tot de orde roept’. Van Baalen: ‘Na verloop van tijd mogen deze nieuwe Belgische burgers zich overal in de EU vestigen. Je zult zien dat ze vooral bij ons in Noord-West-Europa neerstrijken.’ De VVD’er wil dat er Europese regels komen voor het legaliseren van illegalen. ‘De soevereiniteit op dit punt bestaat toch al niet meer. Die geven we dus ook niet op.’
Ook volgens Van de Camp is het ‘op den duur het onontkoombaar’ dat er Europese regels voor pardonregelingen komen. CDA en VVD pleiten voor strenge regels om de immigratie af te remmen.
Hoge muur
GroenLinks en D66 daarentegen willen juist een ruimhartig Europees pardonbeleid. Beide partijen benadrukken dat zo’n beleid gepaard moet gaan met maatregelen om meer immigranten legaal in de EU te laten werken. Sophie in ’t Veld (D66): ‘Het is bezopen dat de EU eerst een hoge muur optrekt om vervolgens de illegalen die er toch overheen klimmen te legaliseren. We moeten meer ruimte bieden aan legale immigratie.’
Judith Sargentini (GroenLinks) is verheugd over het Belgische besluit. ‘Het geeft 50 duizend illegalen de kans op een menswaardig bestaan. Dat vind ik geweldig.’
De PVV wil de gelegaliseerden de toegang tot Nederland ontzeggen. Madlener: ‘Hoe weet ik nog niet, maar dit mag niet gebeuren. Dit is hét bewijs dat we geen Europees asielbeleid moeten krijgen .’
PvdA-europarlementariër Emine Bozkurt vindt het nog te vroeg voor Europese regels. Het Nederlandse ministerie van Justitie wil eerst het Belgische besluit bestuderen alvorens een reactie te geven. Afgelopen jaren gaf het kabinet-Balkenende een verblijfsvergunning aan 27 duizend illegalen die al lang op een beslissing over hun aanvraag wachtten.
Het gros van de asielzoekers is gewoon economisch vluchteling. Taal niet spreken is nu ook geen struikelblok (zie polen die in de (tuin)bouw zitten, schoonmakers enz. en er zijn altijd nog tolken) en het niet mogen solliciteren is natuurlijk onderdeel van de wijziging zoals ik hem voor ogen zie...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Absurde eis natuurlijk. Voor mensen die gevlucht zijn, de taal nog niet spreken en in de asielprocedure niets mogen en zeker niet solliciteren.
Dus de ware economische vluchteling met criminele connecties zit wel goed, de echte vluchteling die nog op z'n poten staat te trillen van de ellende/honger die die heeft meegemaakt lukt dat vrijwel nooit dus die wordt weer weg gestuurd .. puik planquote:Op dinsdag 21 juli 2009 10:39 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Het gros van de asielzoekers is gewoon economisch vluchteling. Taal niet spreken is nu ook geen struikelblok (zie polen die in de (tuin)bouw zitten, schoonmakers enz. en er zijn altijd nog tolken) en het niet mogen solliciteren is natuurlijk onderdeel van de wijziging zoals ik hem voor ogen zie...
Sowieso lijden de goeden onder de slechten (waarbij is dat toch nog meer het geval...). Als je daarnaast vanwege de honger wilt vluchten, ben je nog steeds economisch vluchteling. Ik snap overigens niet waar jij het vandaan haalt dat de economische/criminele vluchteling goed zou zitten.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Dus de ware economische vluchteling met criminele connecties zit wel goed, de echte vluchteling die nog op z'n poten staat te trillen van de ellende/honger die die heeft meegemaakt lukt dat vrijwel nooit dus die wordt weer weg gestuurd .. puik plan
Zoals dit ?quote:Op dinsdag 21 juli 2009 12:34 schreef pisnicht het volgende:
Italië snapt dat als een van de weinigen wel.
http://italie.blog.nl/pol(...)liaanse-orgaanhandelquote:In Italië zijn vierhonderd minderjarige illegalen op mysterieuze wijze verdwenen.
De minister van Binnenlandse Zaken, Roberto Maroni, vreest dat deze verdwijningen mogelijk te maken hebben met het groeiende netwerk van orgaanhandel in Italië.
Ik denk eerder dit:quote:Op woensdag 22 juli 2009 00:43 schreef moussie het volgende:
[..
Of bedoel je de wat oudere maatregelen
lolquote:Op woensdag 22 juli 2009 00:59 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik denk eerder dit:
http://www.nrc.nl/buitenl(...)erwachten_van_kracht
Een goed begin.
Begin van wat .. de volgende 600.000 die gelegaliseerd gaan worden?quote:Voor honderdduizenden illegale babysitters, schoonmaaksters en ouderenverzorgers in Italiaanse families wordt een uitzondering gemaakt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |