Zo'n maatregel hebben we hier dan ook gehad, zo'n 15 jaar geleden .. herinner je je ene Gumuz nog, die miste net 2 maanden of zoiets aan die periode dat hij hier moest zijn en gewerkt hebben ..quote:Op zondag 19 juli 2009 23:08 schreef qonmann het volgende:
Wat hebben ze daar weinig ..in vergelijking met Nederland
En dit is relevant omdat? Als iemand 2 maanden te kort komt, dan moet hij weg. C'est cá, anders kan je voor iedereen wel een uitzondering verzinnen, "maar hij praat zo goed Nederlands", "hij werkt echt hard hoor". Ze zijn geselecteerd voor uitzetting dus dan moeten ze ook maar uitgezet worden.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Zo'n maatregel hebben we hier dan ook gehad, zo'n 15 jaar geleden .. herinner je je ene Gumuz nog, die miste net 2 maanden of zoiets aan die periode dat hij hier moest zijn en gewerkt hebben ..
Er zijn ook mensen bij wie het staatslotnummer 1 digit verschilt met dat van de hoofdprijs.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:56 schreef moussie het volgende:
[..]
Zo'n maatregel hebben we hier dan ook gehad, zo'n 15 jaar geleden .. herinner je je ene Gumuz nog, die miste net 2 maanden of zoiets aan die periode dat hij hier moest zijn en gewerkt hebben ..
Ligt aan jou.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Al die misplaatste sympathie met dit soort mensen snap ik niks van
Haha, of dezelfde postcode hadden, maar niet meededen.quote:Op maandag 20 juli 2009 14:40 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen bij wie het staatslotnummer 1 digit verschilt met dat van de hoofdprijs.
Waarom? Ze zijn illegaal, ze hebben hier niets te zoeken, en ik heb dus ook niks geen verplichting om medelijden te tonen of ze hier te herbergen. Ik woon en werk hier, ik heb het recht om hier te verblijven, zij hebben dat niet. Dus ze moeten geen zielige gezichten hier gaan trekken omdat ze hier niet geboren zijn, want het is niet iets waar wij in het westen ook maar enige schuld aan hebben.quote:
Sympathie? Waar toon ik sympathie, ik constateer dat wij dit ook hebben gedaan, tig jaar geleden, illegalen legaliseren, en dat er toen ook mensen weg zijn gestuurd die wel volledig geïntegreerd waren, omdat ze dus niet aan de voorwaarden voldeden, ik geef een voorbeeld dat velen misschien nog zullen herinneren, that's all ..quote:Op maandag 20 juli 2009 14:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
En dit is relevant omdat? Als iemand 2 maanden te kort komt, dan moet hij weg. C'est cá, anders kan je voor iedereen wel een uitzondering verzinnen, "maar hij praat zo goed Nederlands", "hij werkt echt hard hoor". Ze zijn geselecteerd voor uitzetting dus dan moeten ze ook maar uitgezet worden.
Al die misplaatste sympathie met dit soort mensen snap ik niks van, als je weg moet dan moet je weg. Je valt gewoon simpelweg niet in de regeling.
Ok dan is het een misinterpretatie van mij geweest, excuusquote:Op maandag 20 juli 2009 18:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Sympathie? Waar toon ik sympathie, ik constateer dat wij dit ook hebben gedaan, tig jaar geleden, illegalen legaliseren, en dat er toen ook mensen weg zijn gestuurd die wel volledig geïntegreerd waren, omdat ze dus niet aan de voorwaarden voldeden, ik geef een voorbeeld dat velen misschien nog zullen herinneren, that's all ..
Oh ja. Dat is natuurlijk onzin en is in Nederland ook niet gebeurd. Het gaat om heel duidelijke afspraken over de aanwezigheid in het land. Daarbij maken nieuwe mensen helemaal geen kans.quote:Op zondag 19 juli 2009 21:38 schreef plank_ het volgende:
Jammer dat dit soort beslissingen meer gelukzoekers gaat aantrekken.
De reactie van Dewinter is daarom heel begrijpelijk.
Het aantal asiel aanvragen schijnt dus wel gestegen te zijn. En als die asielprocedures maar lang genoeg blijven duren dan lijkt het me niet ondenkbaar dat er straks weer een generaal pardon komt.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Oh ja. Dat is natuurlijk onzin en is in Nederland ook niet gebeurd. Het gaat om heel duidelijke afspraken over de aanwezigheid in het land. Daarbij maken nieuwe mensen helemaal geen kans.
Dat het aantal aanvragen is gestegen, klopt. Maar er is geen aantoonbaar verband met het generaal pardon.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:17 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het aantal asiel aanvragen schijnt dus wel gestegen te zijn. En als die asielprocedures maar lang genoeg blijven duren dan lijkt het me niet ondenkbaar dat er straks weer een generaal pardon komt.
Tuurlijk Nebahat.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat het aantal aanvragen is gestegen, klopt. Maar er is geen aantoonbaar verband met het generaal pardon.
Dat denk ik ook, dat nieuwe pardon zal er ook wel weer komen.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:17 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Het aantal asiel aanvragen schijnt dus wel gestegen te zijn. En als die asielprocedures maar lang genoeg blijven duren dan lijkt het me niet ondenkbaar dat er straks weer een generaal pardon komt.
Nee oke, dat is waarschijnlijk ook niet aantoonbaar. Maar je kan toch wel op je vingers natellen dat andere 'nieuwe' asielzoekers gaan proberen om de procedures zo lang te rekken totdat ze ook automatisch toegelaten worden?quote:Op maandag 20 juli 2009 19:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat het aantal aanvragen is gestegen, klopt. Maar er is geen aantoonbaar verband met het generaal pardon.
Nee. Het is geen pretje om zo lang in een asielzoekerscentrum te zitten natuurlijk .quote:Op maandag 20 juli 2009 20:01 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee oke, dat is waarschijnlijk ook niet aantoonbaar. Maar je kan toch wel op je vingers natellen dat andere 'nieuwe' asielzoekers gaan proberen om de procedures zo lang te rekken totdat ze ook automatisch toegelaten worden?
Procedures rekken? Die zijn echt flink aangepast sinds een jaar of 8...quote:Op maandag 20 juli 2009 20:01 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee oke, dat is waarschijnlijk ook niet aantoonbaar. Maar je kan toch wel op je vingers natellen dat andere 'nieuwe' asielzoekers gaan proberen om de procedures zo lang te rekken totdat ze ook automatisch toegelaten worden?
Nee zeker geen pretje, maar misschien wel met het vooruitzicht op een sociale woning en allerhande subsidies om het leven draaglijk te maken.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee. Het is geen pretje om zo lang in een asielzoekerscentrum te zitten natuurlijk .
Ben niet echt heel erg thuis in deze materie, maar als je al 6 jaar in de molen blijft hangen, en daardoor een pardon krijgt dan ben je zelf heel goed, of is er iets mis met de procedures.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Procedures rekken? Die zijn echt flink aangepast sinds een jaar of 8...
Er valt nog weinig te rekken... Bezwaar kan maar niet oneindig...
Er is van alles mis met de procedures. Maar op zich is dat helemaal niet relevant als het om de belgische zaak gaat, daar gaat het om illegalen, heeft niets met de asielprocedure te maken.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:30 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ben niet echt heel erg thuis in deze materie, maar als je al 6 jaar in de molen blijft hangen, en daardoor een pardon krijgt dan ben je zelf heel goed, of is er iets mis met de procedures.
Huh, mis ik iets?quote:Op maandag 20 juli 2009 22:35 schreef SCH het volgende:
Er is van alles mis met de procedures. Maar op zich is dat helemaal niet relevant als het om de belgische zaak gaat, daar gaat het om illegalen, heeft niets met de asielprocedure te maken.
Misschien heb je het door, maar de generaal pardonners zijn mensen die hier al waren vóórdat de procedures verscherpt werden...quote:Op maandag 20 juli 2009 22:30 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ben niet echt heel erg thuis in deze materie, maar als je al 6 jaar in de molen blijft hangen, en daardoor een pardon krijgt dan ben je zelf heel goed, of is er iets mis met de procedures.
Ik betwijfel of ik je punt doorheb, recentelijk hebben 27000 asielzoekers (in Nederland) een pardon gekregen.quote:Op maandag 20 juli 2009 22:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Misschien heb je het door, maar de generaal pardonners zijn mensen die hier al waren vóórdat de procedures verscherpt werden...
Dus al ruim 8 jaar... Vóór 2001...
Heeft dus totaal niets meer te maken met nu... Het is nu écht veel moeilijker om in Nederland een verblijfsvergunning te krijgen...
Het aantal mensen dat asiel aanvraag stijgt maar het aantal dat het ook daadwerkelijk krijgt is laag...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |