Waar het om gaat is dat er begrip is voor de zwakte van het vlees en de zondige aard van de mens, maar waar je op wordt afgerekend is het niet accepteren van de verlossing door Christus.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar dat vind ik zo krom.
Een man die verschrikkelijke dingen heeft gedaan in zijn leven, mensen heeft vermoord, vrouwen heeft verkracht, kinderen heeft gemarteld.
die hoeft maar zijn zonden te biechten en oprecht spijt te hebben en die komt in de hemel.
Iemand die altijd vol liefse heeft geleefd, nooit een ander pijn heeft gedaan en alleen maar goed aan de wereld, de mens en het dierenrijk heeft gebracht maar toevallig niet geloofd in een God.
Die mag dan niet naar de hemel.
Geloof niet dat ik dan naar de hemel zou willen al zou die bestaan.
Ja, laten we iedereen weren wiens standpunt ons niet aanstaat.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:38 schreef Coatmine het volgende:
pff. koningdavid moet in vervolg uit dit soort topics wegblijven. z'n antwoorden zijn gewoon niet sterk en bevredigend.
en ik geloof wel dat christendom meer kapot kan maken dat je lief is.
Hier ben ik het compleet mee eens, kortweg elke vorm van extremisme is gewoon verkeerd. En nodeloos bashen is uiteraard nooit ergens goed voor, voor mijn beeldvorming over het christendom is dit topic zeer goed. Zolang men maar bereid is om van elkaar te leren.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:30 schreef -0- het volgende:
[..]
Dat dat trekje er in extreme hoeken aan hangt ben ik met je eens, maar ook dat is iets menselijks en niet typisch voor gelovigen.
Kijk alleen al in dit topic, ik heb het niet volledig gelezen maar het is na jou post toch vrij snel weer veranderd in christengebash. Ofwel het niet willen accepteren van christenen, jammer want dat haalt de discussie enorm onderuit en laat ook zien dat dit een probleem van beide kanten is.
Daarbuiten is het natuurlijk zo dat misschien 1% van de mensen andersgelovigen moeilijk accepteert en de rest je gewoon compleet in je waarde laat als je niet gelooft. Maar hé bij de groep atheisten zal dit getal niet veel anders liggen.
Om dit als reden te gebruiken voor christengebash is dus totaal onnodig en je beledigt er een grote groep mee die gewoon binnenshuis gelooft omdat zij zich daar prettig bij voelen. Dit zullen ze misschien best eens tonen aan de omgeving maar dat is niet perse opdringerig natuurlijk.
Zodat je kan kiezen.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:42 schreef Nikmans het volgende:
Waarom heeft God die twijfel in mijn geest gezaaid
Maar waarom is het accepteren van de verlossing door Christus relevant mbt begrip voor de zwakte van het vlees en de zondige aard van de mens. Ik mis het verband.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:40 schreef servus_universitas het volgende:
Dit tweede deel is het vervolg op... tromgeroffel.... deel 1: Christelijke tegenstrijdigheid
[..]
Waar het om gaat is dat er begrip is voor de zwakte van het vlees en de zondige aard van de mens, maar waar je op wordt afgerekend is het niet accepteren van de verlossing door Christus.
Dan heb ik hem nu neergeschoten met mijn brein die elke god kan vernietigen.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:36 schreef Siniti het volgende:
[..]
Gast ik ben niet gelovig. Maar als god dan toch iets bovennatuurlijks is, kan hij zichzelf vast wel onzichtbaar maken.
Het gaat er om dat je het goede erkent ipv dat je het doet. Waarom, dat is mij ook een raadsel. Maar het ligt uiteindelijk weer op 'keuze'. Je moet voor hem kiezen, anders kan zijn ego dat niet aan.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:43 schreef Peter-Andre het volgende:
[..]
Maar waarom is het accepteren van de verlossing door Christus relevant mbt begrip voor de zwakte van het vlees en de zondige aard van de mens. Ik mis het verband.
Een andere gelovige zal zeggen dat jij het verkeerd gelezen hebt.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:44 schreef krakkemieke het volgende:
Snake-lady: Ik geloof dat iedereen naar de hemel gaat en daar leert wat hij fout gedaan heeft.
Zo komt het op mij inderdaad ook over.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:45 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Het gaat er om dat je het goede erkent ipv dat je het doet. Waarom, dat is mij ook een raadsel. Maar het ligt uiteindelijk weer op 'keuze'. Je moet voor hem kiezen, anders kan zijn ego dat niet aan.
Er is geen verband. De zwakte het vlees en de zondige aard is een gegeven feit in onze werkelijkheid. De voorwaarde om toegelaten te worden tot het koninkrijk Gods is de acceptatie van Christus als je verlosser.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:43 schreef Peter-Andre het volgende:
[..]
Maar waarom is het accepteren van de verlossing door Christus relevant mbt begrip voor de zwakte van het vlees en de zondige aard van de mens. Ik mis het verband.
Voor zover ik het begrijp is Jezus de schakel tussen god en mens. De mens is zwak en zondig en Jezus niet. Hij heeft voor de zonden geboet.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:43 schreef Peter-Andre het volgende:
[..]
En dat zal ik alleen accepteren mits er gegronde feiten voorhanden komen.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:47 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Er is geen verband. De zwakte het vlees en de zondige aard is een gegeven feit in onze werkelijkheid. De voorwaarde om toegelaten te worden tot het koninkrijk Gods is de acceptatie van Christus als je verlosser.
Ik heb het niet gelezen, ik geloof het.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:46 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Een andere gelovige zal zeggen dat jij het verkeerd gelezen hebt.
Ja, dat is nu net het verschil tussen geloven en zeker weten.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:50 schreef Peter-Andre het volgende:
[..]
En dat zal ik alleen accepteren mits er gegronde feiten voorhanden komen.
Nee dat is goddelijke rechtvaardigheid.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:49 schreef Coatmine het volgende:
dus ik zou in feite nu de bank kunnen beroven, onschuldige mensen erbij doden, de hele 9-11 ramp nabootsen en voordat ik sterf nog op mijn knieën kunnen gaan en om vergeving kunnen vragen? erg makkelijk leven heb je dan.
god is meer een excuus voor je slechte daden. christenen kunnen dus alles flikken wat ze willen, als ze daarna maar op de knieën gaan.
Dat maakt ze zo gevaarlijk, vind ik
Dat hebben ze in je gedrild.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:50 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik heb het niet gelezen, ik geloof het.
Heb jij weleens welgemeende excuses gemaakt?quote:Op zondag 19 juli 2009 20:49 schreef Coatmine het volgende:
dus ik zou in feite nu de bank kunnen beroven, onschuldige mensen erbij doden, de hele 9-11 ramp nabootsen en voordat ik sterf nog op mijn knieën kunnen gaan en om vergeving kunnen vragen? erg makkelijk leven heb je dan.
god is meer een excuus voor je slechte daden. christenen kunnen dus alles flikken wat ze willen, als ze daarna maar op de knieën gaan.
Dat maakt ze zo gevaarlijk, vind ik
Dat vind ik lief van je!quote:Op zondag 19 juli 2009 20:44 schreef krakkemieke het volgende:
Snake-lady: Ik geloof dat iedereen naar de hemel gaat en daar leert wat hij fout gedaan heeft.
aan wie of wat?quote:Op zondag 19 juli 2009 20:52 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Heb jij weleens welgemeende excuses gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |