abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 april 2002 @ 10:29:01 #126
11777 Grote-Smoeldriaan
Als je wint, heb je vrienden
pi_3886271
quote:
Op donderdag 18 april 2002 19:11 schreef Seborik het volgende:

[..]

Groen Linkse vind ik te groen, ze hebben het milieu te prominent in hun programma staan. De SP is pacifistischer ingesteld dan Groen Links, dat is één van de hoofdpunten waarin ik SP stem. Verder mag ik Rosenmöller niet zo, ook al is hij op dit moment wel goed bezig, maar o.a. met de bombardementen op Afghanistan vond ik hem nogal slecht.

Gelukkig maar, ik zie ook nog liever de SP dan GL. Ik vind Rosenmüller gewoon een hypocriet eerste klas. Wel grappig dat je ze te groen vindt. Dat van pacifisme is gewoon een goede reden om idd SP te stemmen.
Hard, gemeen en snel
  vrijdag 19 april 2002 @ 10:33:44 #127
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_3886324
quote:
Op donderdag 18 april 2002 19:11 schreef Seborik het volgende:

[..]

Groen Linkse vind ik te groen, ze hebben het milieu te prominent in hun programma staan. De SP is pacifistischer ingesteld dan Groen Links, dat is één van de hoofdpunten waarin ik SP stem. Verder mag ik Rosenmöller niet zo, ook al is hij op dit moment wel goed bezig, maar o.a. met de bombardementen op Afghanistan vond ik hem nogal slecht.

Ik vind het allebei niks, en als persoon zie ik liever Marijnissen, omdat hij, in tegenstelling tot Rosenmöller wel leeft zoals hij predikt.
Echter, de punten van de SP staan nog verder van mij af dan die van GL, dus dan nog liever GL dan de SP.
Oh dat pacifistische vind ik helemaal onbegrijpelijk. .
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  vrijdag 19 april 2002 @ 17:04:43 #128
23322 Kennyman
Rasliberaal
pi_3892229
quote:
Op woensdag 17 april 2002 17:24 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat het met het kapitalisme best minder mag!
dat stukje vette text vind ik persoonlijk echt een HELE BOUTE uitspraak!
Ben het er ook niet mee eens!

Misschien dat je het dan verkeerd interpreteert, maar de arme boeren in Brazilie zijn wel degelijk voor een groot deel schuldig aan de kap van de bomen (westerse bedrijven ook, maar niet alleen).
quote:
nu ga ik ff slapen..zal hier nog wel op terug komen!
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_3899999
quote:
Op woensdag 17 april 2002 12:41 schreef RaininGirl het volgende:

Niet als je onderzoek naar die technieken subsidieerd. De vrije markt houdt mileuvriendelijke techieken ook vaak tegen trouwens, vooral wanneer het veel meer geld opleverd om er voorlopig maar niet aan te beginnen.

Een leuke paragraaf in een stuk van Bart Croughs ('Tien leugens over het kapitalisme' - http://www.libertarian.nl/artikelen/tien%20leugens%20over%20het%20kapitalism.htm) luidt als volgt:
quote:
5 De vrije markt is slecht voor het milieu; alleen staatsinterventie in de vrije markt kan het milieu redden.

Een merkwaardige stelling. Wie de wereld bekijkt ziet gebieden waar het milieu relatief zwaar vervuild is (het Oostblok) en gebieden waar het milieu een stuk minder vervuild is (het Westen). Tevens is bekend dat in het Oostblok de vrije markt bijna volledig was afgeschaft, terwijl in het Westen, naast een flinke dosis overheidsinterventie, ook gedeeltelijk de vrije markt kon functioneren. Iemand die tot twee kan tellen zou concluderen dat het de overheidsinterventie in de markt is die tot vervuiling leidt, maar de progressief concludeert vreemd genoeg precies het omgekeerde.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_6416685
Nog wat feiten uit het eerder aangehaalde CPB rapport, vergelijking VVD - SP:

- VVD-beleid leidt tot lagere particuliere consumptie, maar hogere bedrijfsuitgaven
- De koopkracht van lagere inkomens, uitkeringsgerechtigden en ouderen gaat er bij de SP flink op vooruit, terwijl ze er bij de VVD relatief op achteruit gaan
- de SP-plannen leiden tot een hogere koopkracht voor iedereen dan de VVD-plannen (dus óók voor de hogere inkomens)

Ergo: geen gezeik, iedereen rijk

quote uit het CPB-rapport:

quote:
Soms liggen die dilemma's geheel binnen het
financieel-economische domein, soms ook zit de keerzijde van de bereikte resultaten op andere
domeinen, zoals het milieu of de kwaliteit van het onderwijs.
Dit rapport gaat alleen over het financieel-economisch beleid, en uitwerkingen op belangrijke zaken als milieu en onderwijs worden niet meegerekend. Als de kwaliteit van het onderwijs daalt (en dat gebeurt met het VVD-beleid), komen er minder hoogopgeleiden, wat weer zal leiden tot minder technologische vernieuwing en dus economische groei. Ik blijf er dan ook bij dat op de lange termijn de SP een beter economisch beleid voert dan de VVD.
pi_6416894
Topickick, inmiddels loopt het soortgelijke topic Waarom SP stemmen? Deel 2 waar deze post in had gekund.

Slotje dus.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')