Dat laatste is wel erg herkenbaar. Onzekerheid is voor niemand prettig, en voor ons al helemaal niet...quote:Op donderdag 6 augustus 2009 23:22 schreef sempron2400 het volgende:
Ik begin wel weer naar een beetje voorspoed en wat meer voorspelbaarheid te verlangen.
Nou toch wel leuk dat je een kennisje hebt die je heel regelmatig ontmoet. Tja, nu is het vakantietijd. wordt straks hopelijk wel beter voor je.quote:Dit is ook een eenzame tijd. Normaal zie ik het meisje waarmee ik naar de kerk ga 6 à 7 keer per maand (waaronder ook op de hardloopvereniging), en zowel in juli en augustus ligt de teller op 2 ontmoetingen.
Mijn eigen risico gaat er zo ongeveer ieder jaar wel zo ongeveer volledig aanquote:Ook financieel gaat het minder goed dan verwacht. Mijn eigen risico er doorheen gejast door een wel heel raar ongelukje.
Hetzelfde hier, maar dan met de snijworst. Schade is beperkt tot EUR 0,84. Overkomt ons allen wel eensquote:Gisteren nog worst gekocht, waarvan ik vanmorgen zag: houdbaarheidsdatum 4 augustus.
Mooiere omstandigheden kan je niet altijd afdwingen. Het gaat soms zoals het gaat. En natuurlijk functioneer je beter als je goed voelt.quote:Het is duidelijk: ik verlang mooiere omstandigheden. Nu kan ik al die tegenvallers niet opvangen. Het zou zo mooi zijn als het weer beter gaat. Dan functioneer ik ook op mijn werk beter.
Auto is erg duur. Ik weet niet hoe je met het openbaar vervoer zit, maar hier is dat amper te doen. Mijn auto is de grote vrijheid. Zal nooit zonder willen.quote:Daar wil ik dus geen auto. De lasten ervan zijn te onvoorspelbaar, en het zal geheid gaan tegenvallen.
De RET kan je mischien daarin wat helpen...Het leren relatieveren. Het ombuigen van (ir)rationele gedachten.quote:Dit is de zwarte kant van autisme: moeilijk met teleurstellingen kunnen omgaan.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Auto is erg duur. Ik weet niet hoe je met het openbaar vervoer zit, maar hier is dat amper te doen. Mijn auto is de grote vrijheid. Zal nooit zonder willen.
Natuurlijk kan je ook voordeliger autorijden. Maar duur blijft het. De luxe die het meebrengt is echer naverhand. Een auto is een stuk rijkdom van jewelste. Een soort heilig paard die ik zo ongeveer ook zo behandel.Het brengt mij een stuk levensvreugde. Maar dat heeft wel een grote financiel prijs, dat wel.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:03 schreef sempron2400 het volgende:
Hoe kan het zijn dat sommige mensen autisme zien als een deel van zichzelf? Ik heb helaas autisme. Ik heb een bepaalde persoonlijkheid, en daarnaast heb ik ongegevraagd een stoornis binnen het autisme spectrum. Dat staat los van wie ik ben. Just my 2 cents.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 08:41 schreef sempron2400 het volgende:
Inderdaad, autisme is een handicap/beperking.
Fieperdefieperdefiep. Ik kan niet begrijpen waarom sommige mensen trots zijn op hun autisme. "Mijn unieke autistische brein", schreef iemand op een auti-forum.
Dat is een beetje overdreven.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Ach een handjevol mensen kunnen misschien geld mee verdienen, maar de meesten zijn wel degelijk gehandicapt.
Zeker in deze overgesocialseerde maatschappij waarin de paartjes alles dicteren.
In de omgeving waar ik woon , wonen allemaal paren. Die zijn of met zichzelf bezig of zoeken contact met andere paartjes. Het lijkt wel een ziekte, maar als alleenstaande zit je wel zo in een verdomhoekje.
Herkenbaar?
Mijn rijbewijs is ook het belangrijkste diploma. daar heb je tenimnste nog iets aan.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 14:50 schreef .Ken het volgende:
[..]
Ik herken dit stukje, alleen heb ik nog geen rijbewijs. Ik ben op moment zelf (als pdd-nos'er) te afhankelijk van andere (OV is een RAMP hier, mn ouderen regelen een hoop - maar ik vind het maar niks).
Mijn eerste rijexamen was een fail (botte examinator), hier baalde ik ook erg van. Nu stond mijn volgende examen op de 18de deze maand gepland, alleen toen hoorde ik afgelopen maandag dat ik dinsdag een operatie kreeg
. Niets ernstigs, maar wel iets wat de volgende dag moet gebeuren. Nu kan ik weer wachten tot volgende maand, omdat ik de komende weken niet zelf mag rijden (gezien de operatie die ik gehad heb, heb ik het maar laten verzetten).
Zelf zit dit mij erg dwars allemaal, ik ben op mijn 18de begonnen met rijlessen bij een instructeur die mij niet aanstond. Toen heb ik het een hele tijd aan de kant geschoven en weer (te laat) opgepakt bij een andere instructeur die mij zeer goed bevalt. Nadat mijn eerste examen gefailed was, verliep mijn theorie examen ook. Dus ik kon dat weer opnieuw halen (wat ik overigens vorige week gehaald heb).
Vervoer is altijd mijn grootste 'zorg' geweest, en op het moment is naast mn werk het halen van mijn rijbewijs mijn nummer 1 prioriteit (zelfs boven mn school opleiding).
Fijn als je het HBO niet kan halen dan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mijn rijbewijs is ook het belangrijkste diploma. daar heb je tenimnste nog iets aan.
De schooldiploma's blijken voor mij weinig tot niets waard op de arbeidsmarkt. (al was het maar dat iedere idioot tegenwoordig hbo of uni kan halen en daarom het papiertje in de praktijk niet veel waard blijkt en werkgevers slechts geinteresserd lijken te zijn in hoeveel verenigingen je gezeten hebt))
Misschien wel overdreven, in mijn geval is dat toch zo.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:03 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat is een beetje overdreven.Een beetje erg overdreven zelfs. Aangezien er steeds meer singles komen tegenwoordig.
Dat er voordelen zijn als je relatie hebt is logisch. Maar single zijn heeft ook voordelen.
Diploma is tot basisvoorwaarde gebombardeerd. Geselecteerd wordt daar allang niet meer op....quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:07 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Fijn als je het HBO niet kan halen dan.![]()
Werkervaring is ook erg belangrijk
Nee dat ervaar ik niet zo. Ik zit wel in een sociaal isolement maar dat is vooral omdat zelf minder behoefte heb aan contact enzo.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Misschien wel overdreven, in mijn geval is dat toch zo.
Je ziet hier alleen maar paartjes. Die krijg je nooit over de vloer als je ze uitnodigt. Ze komen alleen bij anderen paartjes over de vloer.
En ze nodigen je ook nooit uit op de koffie. Geen wonder dat je zo in een isolement belandt...
Dat noem ik nou een maatschappelijk cordon sanitaire door een samenleving die door paartjes wordt gedicteerd.
Tenminste zo zie ik het en ervaart het zo...
Ik hoop dat het voor jou anders is
Dat klopt inderdaad.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Diploma is tot basisvoorwaarde gebombardeerd. Geselecteerd wordt daar allang niet meer op....
Ik zou het wel willen, maar dat lukt voor geen meter. Nergens aansluiting.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:18 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Nee dat ervaar ik niet zo. Ik zit wel in een sociaal isolement maar dat is vooral omdat zelf minder behoefte heb aan contact enzo.
Dat zal best kloppen , maar waar? Afgezien daarvan is het stressvol om als alleenstaande steeds maar weer de boer op te moeten, dan heb ik weer zoiets van laat maar.... Het kost bakken aan stress....Herkenbaar?quote:Misschien moet je gewoon ergens anders vriendenkenissen gaan zoeken.
[..]
Tsja het moet ook wel van twee kanten komen zulken dingen. En ja soms hebben mensen het gewoon te druk met andere dingen. Een leven kost veel tijd tegenwoordigquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik zou het wel willen, maar dat lukt voor geen meter. Nergens aansluiting.
Ik word strontjaloers op mijn buurtjes die een zeer rijk sociaal leven hebben. Het lijkt hen zo gemakkelijk af te gaan.
Als ik mensen uitnodig, krijg ik maar al te zeer de kous op m'n kop. Ik heb soms het gevoel op dit punt gewoon melaats te zijn. Je krijg steeds de smoes dat ze het druk hebben
Ja het is herkenbaar. Hier op FOK! zitten genoeg leuke mensen. Ik ben de afgelopen maanden naar verschillende meets geweest en heb met verschillende Fokkers afgesprokken om naar een festival te gaan.quote:[..]
Dat zal best kloppen , maar waar? Afgezien daarvan is het stressvol om als alleenstaande steeds maar weer de boer op te moeten, dan heb ik weer zoiets van laat maar.... Het kost bakken aan stress....Herkenbaar?
Vervelendquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:22 schreef Thrackan het volgende:
Ik ben er na 2 weken vakantie en veel, te veel, nadenken nog steeds niet achter wat ik nou met mijn relatie moet.
Echt fijn als je alleen maar van je eigen standpunt uit kunt gaan en je slecht in kan leven in de ander. Heel fijn.
Ze wilde praten en zeggen dat ze ermee wil stoppen. Ik ben nu in de ontkenningsfase.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:28 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Vervelend
Heb je er al over gepraat met haar?
Sterkte ermee.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:32 schreef Thrackan het volgende:
[..]
Ze wilde praten en zeggen dat ze ermee wil stoppen. Ik ben nu in de ontkenningsfase.
Als jij autisme hebt dan ben jij een autist en dat is dus (een onderdeel van) wie jij bent. Het bepaalt voor een deel jouw doen en laten.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:03 schreef sempron2400 het volgende:
Hoe kan het zijn dat sommige mensen autisme zien als een deel van zichzelf? Ik heb helaas autisme. Ik heb een bepaalde persoonlijkheid, en daarnaast heb ik ongegevraagd een stoornis binnen het autisme spectrum. Dat staat los van wie ik ben. Just my 2 cents.
Ja, iedereen heeft het druk.....quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:14 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Tsja het moet ook wel van twee kanten komen zulken dingen. En ja soms hebben mensen het gewoon te druk met andere dingen. Een leven kost veel tijd tegenwoordigWerk/school, sport/hobby, vrienden, familie, relaties enz.
Maar ik herken het ook wel.
Dank!quote:[..]
Ja het is herkenbaar. Hier op FOK! zitten genoeg leuke mensen. Ik ben de afgelopen maanden naar verschillende meets geweest en heb met verschillende Fokkers afgesprokken om naar een festival te gaan.
Misschien een keer iets afspreken als jou dat leuk lijkt?
Ik stond na een timeout op het punt dat ik de beslissing had genomen dat ik er alles aan wilde doen om het weer te laten werken tussen ons.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:34 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Sterkte ermee.![]()
Vind jij haar nog wel leuk?
Met dank aan de ADHD-maatschappij van tegenwoordig.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, iedereen heeft het druk.....
Dankjewelquote:[..]
Dank!Dat zal mij best moeite kosten in alle eerlijkheid. Ik word soms jaloers op jou, hoe makkelijk jij naar meets afstapt
Jij lijkt mij veel vrijer in het contact dan ik (in ieder geval in real live)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |