Idd.quote:
Het is maar net wat je 'verantwoord' vindt.quote:Op zondag 19 juli 2009 14:55 schreef Tim2005 het volgende:
ASN of Triodos Bank natuurlijk, gaan als enige verantwoord met je geld om.
quote:Op zondag 19 juli 2009 14:55 schreef Tim2005 het volgende:
ASN of Triodos Bank natuurlijk, gaan als enige verantwoord met je geld om.
Voor een normale prive-rekening?quote:Op zondag 19 juli 2009 14:49 schreef Man_of_Aran het volgende:
Aangezien de ING een oplichtersbende is ben ik op zoek naar een andere bank. Alle banken zijn graaiers natuurlijk maar je kan tegenwoordig niet meer zonder. ABN Amro heb ik ook slechte ervaringen mee. Bovendien moet ik langskomen met mijn hele hebben en houden en een uur reserveren voor een 'intake' gesprek waar ik al helemaal geen behoefte aan heb.
Wie kan mij een goede bank aanraden? Eentje waar je niet meteen geld hoeft te betalen voor iedere scheet en vooral die klantvriendelijk zijn. (En gewoon via de post je rekening kan aanvragen)
Helaas kan je via de website van de bank niet zien wat je algemene klanttevredenheid is. Dus hierbij graag je mening
Alles eigenlijk. Paspoort, laatste afschrift huidige bank enzo.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:07 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Voor een normale prive-rekening?
Wat voor hebben en houwen moet je dan meenemen?
Het wordt steeds gekker.
Bij welke bank was dat? ABN?quote:Op zondag 19 juli 2009 15:12 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
Alles eigenlijk. Paspoort, laatste afschrift huidige bank enzo.
Doe mij maar gewoon een formulier toesturen. Die stuur ik retour met een kopie paspoort klaar. Geen zin om helemaal langs te gaan bij een filiaal. Kom op zeg ik wil gewoon een betaalrekening ik hoef geen baan daar.
ASN ziet er goed uit. Komt een tikje betrouwbaarder over dan de Rabobank.
Rabobank idd.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:07 schreef Drive-r het volgende:
Rabobank. Ouderwets service en je krijgt nog normale mensen aan de lijn als je op belt. Geen callcenters, maar gewoon mensen op je lokale vestiging die je kunt bellen.
van hetzelfde. Omdat ik bij de ABN goedkoper uit ben met o.a. 2 rekeningen en een creditcard.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:02 schreef Kekaa het volgende:
Ben net overgestapt (of eigenlijk bezig met... rekeningen blijven nog 13 maanden bestaan) van de rabobank naar de abn.
Ik heb maar 1 baan (vind ik wel genoeg) maar wil 2 rekeningen. Ik wil mijn salaris nog steeds laten binnenkomen bij de ING. Kan je gewoon nergens anders een rekening meer openen. WTFquote:u ontvangt uw inkomsten op een betaalrekening
quote:Op zondag 19 juli 2009 15:53 schreef Farenji het volgende:
ABN Amro geeft naar mijn gevoel vooral om de grote rijke kapitalisten met stapels geld op de bank.
Omdat ik een bedrag overmaak van de postbank naar mijn nieuwe bank. Een bedrag van mijn keuze op een datum van mijn keuze.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:01 schreef Farenji het volgende:
Je kan natuurlijk automatisch elke maand een paar honderd euro van je salaris overmaken. Dat zijn ook inkomsten. Wat heb je aan een rekening waar geen geld op binnenkomt?
Als je een creditcard wil, dan wil de bank graag wat zekerheid, in de vorm van vaste periodieke inkomsten. Dat is niks geks en dat zal elke bank willen. De tijd dat je zonder inkomen zomaar een creditcard krijgt is echt al voorbij.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:06 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
Omdat ik een bedrag overmaak van de postbank naar mijn nieuwe bank. Een bedrag van mijn keuze op een datum van mijn keuze.
Lijkt me voldoende. Ik begrijp niet dat ik niet gewoon een rekening kan openen en klaar. Desnoods doe ik er helemaal 0.0 mee. Ik betaal toch ieder kwartaal?
Als ik een tijdschrift abonnement neem houd het daar toch ook mee op. Of ik het lees, gebruik om mijn reet mee af te vegen of direct bij het oud papier gooi. Ik betaal voor het abonnement klaar.
Dat heeft ING ook min of meer gedaan door alle CC's die niet gekoppeld waren aan een ING of (voormalig)postabnkrekening. ICS is een goede maatschappij alleen mis ik het nu bijv dat ik gewoon een overschrijving kan doen vanuit mn internet bankieren...quote:Op zondag 19 juli 2009 15:57 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
![]()
Als je gewoon een rekening opend met credit card en verder helemaal niks trappen ze je gewoon weg. Het is niet voldoende gewoon te betalen voor een pakket. Meer geld genereren anders ben je niet welkom.
opendquote:Op zondag 19 juli 2009 15:57 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
![]()
Als je gewoon een rekening opend met credit card en verder helemaal niks trappen ze je gewoon weg. Het is niet voldoende gewoon te betalen voor een pakket. Meer geld genereren anders ben je niet welkom.
Wat een onzin. Ik zit al jaren bij de ABN met een betaalrekening, spaarrekening en een creditcard en ik voel me er prima op mijn plaats. Ik ben niet rijk, ik krijg een normaal inkomen en ik doe geen gekke dingen. Dat een bank geen geld mag vragen voor zijn diensten is ook onzin. Of moeten ze maar van de lucht blijven bestaan?quote:Op zondag 19 juli 2009 15:57 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
![]()
Misschien moet je mijn post even goed lezen. Er staat toch dat ik gewoon betaal voor het pakket (Gratis paketten bestaan niet meer helaas) Ik betaal(de) voor zowel het pakket als de Credit card. Ik deed alleen geen transacties. En toen werkte het opeens niet meer. Zonder enige waarschuwing vooraf.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:37 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik zit al jaren bij de ABN met een betaalrekening, spaarrekening en een creditcard en ik voel me er prima op mijn plaats. Ik ben niet rijk, ik krijg een normaal inkomen en ik doe geen gekke dingen. Dat een bank geen geld mag vragen voor zijn diensten is ook onzin. Of moeten ze maar van de lucht blijven bestaan?
ABN is in mijn ogen een goede bank. Of het de beste is weet ik niet, maar voor mij voldoet het uitstekend.
Tsja dat is dan niet netjes. Ik neem aan dat de bank er een verklaring voor had?quote:Op zondag 19 juli 2009 16:42 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
Misschien moet je mijn post even goed lezen. Er staat toch dat ik gewoon betaal voor het pakket (Gratis paketten bestaan niet meer helaas) Ik betaal(de) voor zowel het pakket als de Credit card. Ik deed alleen geen transacties. En toen werkte het opeens niet meer. Zonder enige waarschuwing vooraf.
Precies. Vriend heeft lopende en spaarrekening, ik ook + nog een gezamenlijke rekening. Ik geloof iets van 8 euro per kwartaal ofzo... Maakt niet uit hoeveel rekeningen. Alles in het young professional pakket.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:42 schreef Nizno het volgende:
[..]
van hetzelfde. Omdat ik bij de ABN goedkoper uit ben met o.a. 2 rekeningen en een creditcard.
Ja. Ik had gedurende langere tijd geen transacties gedaan. Ik 'mocht' een afspraak maken opnieuw een rekening te openenquote:Op zondag 19 juli 2009 16:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja dat is dan niet netjes. Ik neem aan dat de bank er een verklaring voor had?
Ik neem aan dat een bank er vanuit gaat dat als er een tijd lang niets met een rekening gebeurt deze niet meer gebruikt wordt. Maar opheffen zonder waarschuwing zou niet mogen.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:00 schreef Man_of_Aran het volgende:
[..]
Ja. Ik had gedurende langere tijd geen transacties gedaan. Ik 'mocht' een afspraak maken opnieuw een rekening te openenOver 2 weken wel want de agenda zat vol
zou niet mogen.. Maar is in deze dus wel gebeurd... En dat is zweer kwalijk. Zeker als ze dan ook nog het antwoord geven, ja u heeft hem al langer niet gebruikt. Uiteraard mag u een nieuwe aanvragen (want dan kunnen ze nog niet zeggen dat je hem krijgt aangezien je gewoon de basisprocedure in gaat..) maar die aanvraag kan pas over 2 week want de agenda zit erg vol.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat een bank er vanuit gaat dat als er een tijd lang niets met een rekening gebeurt deze niet meer gebruikt wordt. Maar opheffen zonder waarschuwing zou niet mogen.
ABN heeft er een handje van om allerlei zaken te doen met je rekening zonder je te betalen (betalingen stopzetten, kaarten blokkeren, etc). Voor mij destijds de reden om naar Rabo te gaan en daar heb ik nooit spijt van gehad. Altijd beleefde telefoontjes, zelfs nu ik alweer een paar jaar in het buitenland woon.quote:Op zondag 19 juli 2009 17:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat een bank er vanuit gaat dat als er een tijd lang niets met een rekening gebeurt deze niet meer gebruikt wordt. Maar opheffen zonder waarschuwing zou niet mogen.
Waarom vind je Rabo de ergste boef?quote:Op zondag 19 juli 2009 18:37 schreef DIJK het volgende:
Alle banken zijn boeven. Maar de Rabo is toch wel de ergste.
-knip-
Sowieso bevalt het me niet dat je voor elke scheet die je wil laten een afspraak met een adviseur moet hebben. En dan niet op een tijdstip dat jouw schikt maar op een tijdstip waarop de adviseur je in kan plannen.quote:
Zal wel afhangen van de lokatie inderdaad. Ik handel alles af via de telefoon, omdat ik sinds 4 jaar in het buitenland zit. Ze sturen alles netjes door naar de UK, bellen met op als er iets is en zijn gewoon echt behulpzaam. Stomme dingen als het activeren van passen regelen ze voor me, hoewel je daar normaal voor naar een Nederlandse automaat moet, geloof ik. Ik hoef ook nergens extra voor te betalen.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:56 schreef DIJK het volgende:
[..]
Sowieso bevalt het me niet dat je voor elke scheet die je wil laten een afspraak met een adviseur moet hebben. En dan niet op een tijdstip dat jouw schikt maar op een tijdstip waarop de adviseur je in kan plannen.
Voorts wilde ik een effectenrekening. Die bleek niet in te zien via internet?! En afschriften kreeg je alleen tegen (extra) betaling. Feitelijk kreeg je dus een rekening waar je geen informatie over kreeg maar waar ze welke jaarlijks (forse) provisie over innen.
Ik denk dat het overigens ook erg afhangt van de lokale Rabo. Hier wordt je gewoon ronduit onbeschoft behandeld. Vandaar dat ik vertrokken ben.
Ik ben juist van de Rabo overgegaan naar ABN omdat de kosten bij Rabo niet meer in verhouding stonden met wat ik er voor kreeg. Bij ABN werd en word ik uitstekend geholpen en heb er nog nooit gezeik mee gehad.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:37 schreef Drive-r het volgende:
[..]
ABN heeft er een handje van om allerlei zaken te doen met je rekening zonder je te betalen (betalingen stopzetten, kaarten blokkeren, etc). Voor mij destijds de reden om naar Rabo te gaan en daar heb ik nooit spijt van gehad. Altijd beleefde telefoontjes, zelfs nu ik alweer een paar jaar in het buitenland woon.
Gewoon persoonlijk.
Natuurlijk, maar het is handig om wat in Nederland te houden. Ook omdat ik mijn geld het liefst in euro's weg blijf zetten.quote:Op zondag 19 juli 2009 19:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben juist van de Rabo overgegaan naar ABN omdat de kosten bij Rabo niet meer in verhouding stonden met wat ik er voor kreeg. Bij ABN werd en word ik uitstekend geholpen en heb er nog nooit gezeik mee gehad.
Heb je in het buitenland geen buitenlandse rekening dan?
Ik was op het laatst ruim 50 euro per jaar kwijt aan de Rabo en kreeg er vrijwel niets voor terug. Bij ABN betaal ik ongeveer de helft en krijg er veel meer voor terug.quote:Op zondag 19 juli 2009 20:01 schreef Drive-r het volgende:
En de kosten zijn toch minimaal? Ik ben bij de Rabo per jaar iets van 30 euro kwijt voor alles, niet echt de moeite waard om daarvoor te verkassen, lijkt me.
Laat maar, geeft niet, het is al goed.quote:
Ik heb een half jaar geleden gewoon zonder problemen een rekening bij Fortis geopend zonder dat mijn salaris daar op binnenkomt. Ze vroegen het wel, maar het was geen probleem toen ik zei dat ik dat niet van plan was en dat ik de rekening juist opende om bepaalde dingen van mijn reguliere betalingen te scheiden. Nu, nam ik wel een substantieel bedrag mee toen ik die rekening opende (misschien heeft dat geholpen). Het kan dus wel.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:54 schreef Man_of_Aran het volgende:
Dit is ook zo'n kutregeling die iedere bank heeft:
[..]
Ik heb maar 1 baan (vind ik wel genoeg) maar wil 2 rekeningen. Ik wil mijn salaris nog steeds laten binnenkomen bij de ING. Kan je gewoon nergens anders een rekening meer openen. WTF![]()
Wat is daar het nut van? Ik wil gewoon een rekening waarmee ik geld kan ontvangen en verzenden. Als ik rood wil staan betaal ik extra en als ik een credit card wil betaal ik daarvoor. Simpeler kan het niet.
QFTquote:Op zondag 19 juli 2009 16:27 schreef Cahir het volgende:
Ik vind ING gewoon goed.
Maar Rabobank is ook een goed alternatief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |