Dat is zeker om het spannend te houdenquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Da's al weken zo geloof ik. Soms doet 'ie het wel.
Ik kom niet zo vaak hierquote:Op woensdag 22 juli 2009 15:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Da's al weken zo geloof ik. Soms doet 'ie het wel.
quote:Op woensdag 22 juli 2009 15:31 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik ben aan het worstelen met een Mac waar het internet gruwelijk traag op is. Met mijn laptop heb ik geen enkel probleem. Ga dat maar eens oplossen als je a) geen verstand hebt van Macs en b) de software in het Spaans is geïnstalleerd.
Kan het best wel eens zijnquote:t appears that Apple have made some changes to the way DNS lookups are performed in 10.5.3 and 10.5.4 - and some ISPs haven't caught up yet. From what I've been able to work out, in recent versions of 10.5, Apple have changed the behaviour of DNS lookups to request both IPv6 and IPv4 records. They're also requesting SRV records as well as the usual A record and some DNS servers don't respond properly to this request, leading to delays.
The fix for me was to use OpenDNS as the default DNS servers - I put their nameservers into my router so that all machines on my network will automatically use them. This has returned my browsing to normal speeds with no huge delay between clicking on a link and the page starting to load.
For the quick fix, their DNS servers are 208.67.222.222 and 208.67.220.220.
Daar was ik ook al op uitgekomen. Blj dat jij hetzelfde vindt. Had de DNS'en al aangepast in de router maar in airport blijf ik de oude DNS'en zien en ik kan ze daar niet verwijderen.quote:
Dat heb ik al gedaan.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:06 schreef Pheno het volgende:
Maar gaat het niet wat ver om hun router te gaan hacken? 192.168.1.1
Airport Router?quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:10 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Daar was ik ook al op uitgekomen. Blj dat jij hetzelfde vindt. Had de DNS'en al aangepast in de router maar in airport blijf ik de oude DNS'en zien en ik kan ze daar niet verwijderen.
Nope, op de Mac heet de menu optie voor wifi ook airport. De router is van één of ander vaag merk.quote:
Heb je ze ooit in een overmoedige bui wijs gemaakt dat je verstand van Macs hebt?quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:12 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat heb ik al gedaan.Nou scheelt het dat we bij familie in huis zitten. Zij hebben de Mac en zij hebben ook gevraagd of ik er even naar wilde kijken.
netwerkvoorkeuren->built in ethernet -> geavanceerd -> vernieuw DHCP lease.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:18 schreef Anthraxx het volgende:
Als het om Airport in OSX gaat:
If the Mac is running 10.4 , open System Preferences, Network. Double-click the connection used (eg: Built-in Ethernet), and under TCP/IP on the right-hand side, there's a "Renew DHCP lease" button.
Renew DHCP lease moet het cache voor de verbinding trashen. Voor 10.5 is het ongeveer hetzelfde trouwens. Kan het helaas niet bekijken voor je. De Mac ligt bij Apple ter reparatie.
Dan moet je opruimen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:21 schreef CherryLips het volgende:
Jezus wat is het hier een teringbende.
Dat ga ik vanavond proberen. Nu eerst kijken of het buitenbad al op temperatuur is.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:21 schreef Pheno het volgende:
netwerkvoorkeuren->built in ethernet -> geavanceerd -> vernieuw DHCP lease.
Computers zijn computers. Of het nou een Mac is of Windows of wat dan ook. De werking is globaal hetzelfde alleen de opties zitten overal ergens anders. En dat laatste liep ik even op vast en ik had geen zin om verder te zoeken.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:19 schreef Plato1980 het volgende:
Heb je ze ooit in een overmoedige bui wijs gemaakt dat je verstand van Macs hebt?
Leugensch!quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:31 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Computers zijn computers. Of het nou een Mac is of Windows of wat dan ook.
ja, treurig.quote:Op woensdag 22 juli 2009 16:59 schreef Litpho het volgende:
Ik word zo droevig van mensen bij wie de voorliefde voor balspelletjes echt de vorming van broodnodige hersencellen voorkomen heeft.
Ik wilde eigenlijk wel naar Nederland - Engeland maar niemand durft meequote:Op woensdag 22 juli 2009 16:59 schreef Litpho het volgende:
Ik word zo droevig van mensen bij wie de voorliefde voor balspelletjes echt de vorming van broodnodige hersencellen voorkomen heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |