oprotten met je antiklacht, hemo.quote:Op zondag 19 juli 2009 02:57 schreef Acinonyx het volgende:
Anti-klacht: Slagplaten kan je eraf schroeven, case closed.
en dan zit je met gaten in je gitaar.quote:Op zondag 19 juli 2009 02:57 schreef Acinonyx het volgende:
Anti-klacht: Slagplaten kan je eraf schroeven, case closed. [ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 juli 2009 03:00 schreef minutenman het volgende:
[..]
en dan zit je met gaten in je gitaar.daarom had ik ook een dag werk om alles af te werken; snaren vervangen, hals eraf halen, elementen en pickups en knopjes erafhalen en later weer installeren, body spuiten, gaatjes dichtvullen. etc.
daar gaat het ook niet om, het is waarom fabrikanten zo'n ding erop zetten. zo heb ik er alleen nog maar meer werk van.quote:Op zondag 19 juli 2009 03:02 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Och jah, het is altijd zo'n hele kut-klus om alles er weer op te zetten ja
1. Ik draai die schroef er gewoon weer in terug. Ziet er prima uit.quote:Op zondag 19 juli 2009 03:00 schreef minutenman het volgende:
[..]
en dan zit je met gaten in je gitaar.daarom had ik ook een dag werk om alles af te werken; snaren vervangen, hals eraf halen, elementen en pickups en knopjes erafhalen en later weer installeren, body spuiten, gaatjes dichtvullen. etc.
Wat doet meneer? Rappen?quote:Op zondag 19 juli 2009 03:29 schreef GSbrder het volgende:
Gitaarspelen is sowieso gay
*GSbrder duikt weg*![]()
Nee.quote:
Muziek maken is stiekem nog gaver.quote:
Ach, laten we zeggen dat ik acht jaar niet onverdienstelijk heb gedrumd.quote:
ja, enzo.quote:Op zondag 19 juli 2009 03:39 schreef Farenji het volgende:
De drummer, dat is toch zo'n gast die de hele tijd met muzikanten rondhangt?
Inderdaadquote:Op zondag 19 juli 2009 03:39 schreef Farenji het volgende:
De drummer, dat is toch zo'n gast die de hele tijd met muzikanten rondhangt?
Waarschijnlijk heeft ts het ook over een Les Paul.quote:Op zondag 19 juli 2009 03:43 schreef SeanFerdi het volgende:
ik heb 'm er nog nooit afgehad, maar ik denk niet dat het zonder slagplaat mooier zou zijn, anders is het zo saai rood...
[ afbeelding ]
Voor gitaar heb ik ook nooit noten hoeven leren lezen. Voor de piano wel.quote:Op zondag 19 juli 2009 03:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Zo'n wannabe, die geen noten kan lezen
quote:Op zondag 19 juli 2009 04:10 schreef Agiath het volgende:
BasgitarenMet de vingers spelen
Geen slagplaat nodig
True.quote:Op zondag 19 juli 2009 04:12 schreef J0ttem het volgende:
[..]
![]()
![]()
(maar slagplaten kunnen best mooi zijn, mits ze de goede kleur hebben)
Kijk deze slagplaat is op zich best mooi. Zonder zou 'ie een stuk saaier zijn.quote:Op zondag 19 juli 2009 03:43 schreef SeanFerdi het volgende:
ik heb 'm er nog nooit afgehad, maar ik denk niet dat het zonder slagplaat mooier zou zijn, anders is het zo saai rood...
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 19 juli 2009 04:10 schreef Agiath het volgende:
Geen slagplaat nodig
Nee bij mij zitten ook die randen om die elementen vol krassenquote:Op zondag 19 juli 2009 11:30 schreef wikwakka2 het volgende:
En ben ik de enige die zijn gitaar wéleens (per ongeluk) krast boven de snaren? Mischien strum ik te ruig.
Zou em daar ook niet af willen halen. Mooi dingetjequote:Op zondag 19 juli 2009 11:28 schreef wikwakka2 het volgende:
Klacht teniet gedaan:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn gitaar ziet er abnormaal geil uit met slagplaat (die je er overigens niet af kan halen).
Zonder dat ziet het er gewoon heel kaal uitquote:Op zondag 19 juli 2009 11:34 schreef Cybey het volgende:
[..]
Zou em daar ook niet af willen halen. Mooi dingetje
Wil van mijn Fender de slagplaat ook niet afhalen.
[ afbeelding ]
Inderdaad, en die krassen zie je toch alleen als je je gitaar in het licht in een bepaalde hoek houdt. Maar een vriend van mij ging helemaal flippen toen ik (volgens hem in ieder geval) een kras op zijn gitaar had gemaakt, vervolgens mocht ik er nooit meer op spelenquote:Op zondag 19 juli 2009 11:33 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Nee bij mij zitten ook die randen om die elementen vol krassenboeiend die dingen zijn om gebruikt te worden toch
Fenders horen ook gewoon met slagplaat. Zwarte gitaren met een beetje wit zijnquote:Op zondag 19 juli 2009 11:34 schreef Cybey het volgende:
[..]
Zou em daar ook niet af willen halen. Mooi dingetje
Wil van mijn Fender de slagplaat ook niet afhalen.
[ afbeelding ]
Preciesquote:Op zondag 19 juli 2009 11:37 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Zonder dat ziet het er gewoon heel kaal uit
Pffquote:Op zondag 19 juli 2009 11:39 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Inderdaad, en die krassen zie je toch alleen als je je gitaar in het licht in een bepaalde hoek houdt. Maar een vriend van mij ging helemaal flippen toen ik (volgens hem in ieder geval) een kras op zijn gitaar had gemaakt, vervolgens mocht ik er nooit meer op spelen.
[..]
Fenders horen ook gewoon met slagplaat. Zwarte gitaren met een beetje wit zijn, zo had ik vroeger mijn Tele.
Inderdaad, ik vind het ook maar gezeikquote:Op zondag 19 juli 2009 11:40 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Pffde achterkant zit ook dik onder de krassen waar die steeds bovenop m'n riem klapt boeiend daar zie je al helemaal niks van
Is ook weer zo. Relatief wel vrij veel bassisten hier, al is dat ook logisch want in een band is de bassist altijd de stille verlegen jongen die achteraan staat en niet het publiek in durft te kijken.quote:
Inderdaad, losers zijn het!quote:Op zondag 19 juli 2009 12:01 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Is ook weer zo. Relatief wel vrij veel bassisten hier, al is dat ook logisch want in een band is de bassist altijd de stille verlegen jongen die achteraan staat en niet het publiek in durft te kijken.
Het zijn nu voornamelijk dezelfden die gepost hebben hoor.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:56 schreef BigKahuna het volgende:
Wat zijn er toch kankerveel gitaristen op Fok.
Dat zijn nepbasissten, verdulleme!quote:Op zondag 19 juli 2009 12:01 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Is ook weer zo. Relatief wel vrij veel bassisten hier, al is dat ook logisch want in een band is de bassist altijd de stille verlegen jongen die achteraan staat en niet het publiek in durft te kijken.
Zelfs online durven ze niet te communicerenquote:Op zondag 19 juli 2009 12:12 schreef Agiath het volgende:
[..]
Dat zijn nepbasissten, verdulleme!
En trouwens het bassistentopic loopt pas sinds kort en heeft maar 10 delen terwijl het gitaristentopic al 300+ heeft
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Inderdaad, losers zijn het!
Tevens, pics van je gitaar?
Op een SG staat het wel mooi ja.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:04 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vind m'n gitaar ook mooier mét slagplaat
Hihi je zei SG en mooi in 1 zin terwijl iedereen weet dat SG's fucking lelijk zijn !!!!!!!!!quote:
LESPAULS4LIFEEEEEEEEquote:Op zondag 19 juli 2009 12:27 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Hihi je zei SG en mooi in 1 zin terwijl iedereen weet dat SG's fucking lelijk zijn !!!!!!!!!
Ik vind ze mooi.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:27 schreef BigKahuna het volgende:
[..]
Hihi je zei SG en mooi in 1 zin terwijl iedereen weet dat SG's fucking lelijk zijn !!!!!!!!!
QFT±!!!!!!223quote:
Met zo'n handvat?quote:Op zondag 19 juli 2009 12:30 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Ik vind ze mooi.![]()
Heb zelf dan wel een Ibanez zónder slagplaat. Zoals het hoort.
SPOILER: Klik hier voor de mooiste gitaar van de wereldOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
><(({°>
Al die troep van BC Rich is kankerlelijkquote:Op zondag 19 juli 2009 12:38 schreef Stoeprand het volgende:
Zijn ook echt de vuige metalbeesten die dit mooi vinden:
[ afbeelding ]
Ja van die vieze metalmannetjes met vet vies lang haar, en dan zonder shirt aan met hun bleke kippeborst en dan boos kijkenquote:Op zondag 19 juli 2009 12:38 schreef Stoeprand het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, die jaquote:Op zondag 19 juli 2009 12:43 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ja van die vieze metalmannetjes met vet vies lang haar, en dan zonder shirt aan met hun bleke kippeborst en dan boos kijken
Oerlelijk dingquote:Op zondag 19 juli 2009 12:38 schreef Stoeprand het volgende:
[ afbeelding ]
Ik speel soms basgitaar (in de band van de kerk) en dat doe ik met plectrum anders doen mijn vingers pijnquote:Op zondag 19 juli 2009 04:10 schreef Agiath het volgende:
Geen slagplaat nodig
Een BC Rich Warlock Black Onyx !quote:Op zondag 19 juli 2009 12:38 schreef Stoeprand het volgende:
[ afbeelding ]
En dan speel je álles met je vingersquote:Op zondag 19 juli 2009 12:48 schreef BigKahuna het volgende:
Ik gebruik eigenlijk vrijwel nooit een plectrum. Aangezien fingerpicking het ware gitaarspelen is.
quote:
Vraag me niet hoe ik de naam weet van het gedrochtquote:
Vrouwelijke gitaristenquote:Op zondag 19 juli 2009 12:55 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik heb deze met een metalen slagplaat:
[ afbeelding ]
Het is een basquote:Op zondag 19 juli 2009 12:59 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Vrouwelijke gitaristenEn ook nog eens met een firebird
![]()
Eigenlijk wel ja.quote:Op zondag 19 juli 2009 12:49 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
En dan speel je álles met je vingers
Vind hem juist erg mooiquote:
quote:
Obvious troll is obvious.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:06 schreef waterkip het volgende:
[..]
Vind hem juist erg mooi![]()
[ afbeelding ]
Hoe speel je akkoorden dan?quote:Op zondag 19 juli 2009 12:48 schreef BigKahuna het volgende:
Ik gebruik eigenlijk vrijwel nooit een plectrum. Aangezien fingerpicking het ware gitaarspelen is.
Als je het goed doet klinkt het best mooi heur.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hoe speel je akkoorden dan?
Akkoorden aanslaan met je vingers/nagels vind ik echt lelijk klinken.
Nagel aan me duim en/of wijsvinger gebruiken gaat heel goed als je die iets langer laat groeien.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:07 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hoe speel je akkoorden dan?
Akkoorden aanslaan met je vingers/nagels vind ik echt lelijk klinken.
Doe je ook met elektrisch?quote:Op zondag 19 juli 2009 13:10 schreef Cybey het volgende:
[..]
Nagel aan me duim en/of wijsvinger gebruiken gaat heel goed als je die iets langer laat groeien.
Werkt zeer goed met elektrisch. Maar als je al echt met plectrum gewend bent zou ik niet meer proberen te switchen.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:14 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Doe je ook met elektrisch?
Ik kan dat niet meer denk ik, ik ben vergroeit met mijn plectrum. Alleen sommig tokkelwerk doe ik zonder.
Wat voor voordelen heeft alles met je vingers spelen dan precies? Behalve dat je je plectrum niet kan laten vallen?quote:Op zondag 19 juli 2009 13:18 schreef Cybey het volgende:
[..]
Werkt zeer goed met elektrisch. Maar als je al echt met plectrum gewend bent zou ik niet meer proberen te switchen.
Nadeel van die wat langere nagels is dat ik op de basgitaar ook met vingers speel en daar zijn die nagels weer echt onhandig bij. Slijt ze telkens weer kapot
Heb iets meer vrijheid. Maar moet wel zeggen dat als ik echt akkoorden moet raggen dat ik dan toch wel een plectrum erbij pak. Maar bij wat rustiger akkoorden spelen hoe ik gewoon m'n wijsvinger en duim bij elkaar (zoals je bijna een plectrum zou vasthouden) en dan spelen met de nagel van m'n wijsvinger.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:20 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Wat voor voordelen heeft alles met je vingers spelen dan precies? Behalve dat je je plectrum niet kan laten vallen?
Bij mij werd aangeraden toch maar met plectrum te spelen, mede doordat je iets langer bezig bent het met je vingers onder de knie te krijgen denk ik.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:22 schreef Cybey het volgende:
[..]
Heb iets meer vrijheid. Maar moet wel zeggen dat als ik echt akkoorden moet raggen dat ik dan toch wel een plectrum erbij pak. Maar bij wat rustiger akkoorden spelen hoe ik gewoon m'n wijsvinger en duim bij elkaar (zoals je bijna een plectrum zou vasthouden) en dan spelen met de nagel van m'n wijsvinger.
Maar zoals ik zei: heb 10 jaar les gehad in tokkelen van klassieke nummers. Ben nou eenmaal gewend veel te doen met m'n vingers en daar veel snelheid mee te ontwikkelen.
quote:Op zondag 19 juli 2009 13:22 schreef Desunoto het volgende:
Met nagels spelen is echt kut vind ik. Het voelt zo kut.
Nagels kort knippen en met vingertoppen spelen ftw, alle gitaren.
Je hebt 5 vingers om mee te tokkelen ipv slechts 1 plectrum. Je kan dan bijv de bas, accoorden en melodie tegelijkertijd spelen. Bepaalde dingen zoals heel snel spelen is moeilijker maar je krijgt er een heleboel meer veelzijdigheid voor terug.quote:Op zondag 19 juli 2009 13:20 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Wat voor voordelen heeft alles met je vingers spelen dan precies? Behalve dat je je plectrum niet kan laten vallen?
Tokkelen leer ik wel, maar grotendeels leer ik met een plectrum. Het klinkt wel mooi ja, maar ik ga er heel lang mee bezig zijn denk ikquote:Op zondag 19 juli 2009 14:17 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je hebt 5 vingers om mee te tokkelen ipv slechts 1 plectrum. Je kan dan bijv de bas, accoorden en melodie tegelijkertijd spelen. Bepaalde dingen zoals heel snel spelen is moeilijker maar je krijgt er een heleboel meer veelzijdigheid voor terug.
Zo heurt hetquote:
Neequote:Op zondag 19 juli 2009 14:33 schreef Stoeprand het volgende:
[..]
Zo heurt het![]()
Toch niet met zo'n handvat hè?![]()
quote:
quote:Op zondag 19 juli 2009 12:34 schreef Saaaaab het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De mijne!Zonder slagplaat!
Jij? Een gitaar?quote:Op zondag 19 juli 2009 15:56 schreef Biels het volgende:
Mijn strat is gewoon zwart met een witte slagplaat, en hij is fucking lekker.
Wonderbaarlijk.quote:Op zondag 19 juli 2009 16:02 schreef Biels het volgende:
[..]
Dat kon ik al aflezen aan je verbazing, inderdaad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |