Om zeker te zijn kun je dus beter wegblijven van alle activiteiten die de hersenen stimuleren en meer drinken. Dan weet je iig zeker dat je IQ niet onverhoopt een punt stijgt.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 23:25 schreef tong80 het volgende:
129 hier.
Val gelukkig net buiten de doelgroep.
Ben kennlijk niet hoogbegaafdquote:Geachte kandidaat,
Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk dicht bij het 98e percentiel (dit betekent: de bovenste twee procent) zal liggen. Niettemin was uw score niet voldoende. Wanneer u wat "beter in vorm" bent, zult u wellicht toch een kans maken te slagen voor de Mensa-eindtest. U moet bovendien bedenken dat de thuistest geen officiële, geijkte test is maar slechts een indicatie geeft. Daarom is voor toelating tot Mensa het afleggen van de Mensa-eindtest nodig, onder toezicht van een psycholoog
Ik denk het laatste. Je bent waarschijnlijk gewoon hoogbegaafd.quote:Op maandag 20 juli 2009 09:44 schreef D. het volgende:
[..]
Ben kennlijk niet hoogbegaafd
Of zou ik mij af hebben laten leiden doordat ik ondertussen tv aan het kijken was
Ik had in mijn nabeschouwing niet meegenomen dat het maandag is. Op maandag ben ik nooit hoogbegaafdquote:Op maandag 20 juli 2009 10:05 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ik denk het laatste. Je bent waarschijnlijk gewoon hoogbegaafd.
Zo zeg, heb je die mensen die hier 'pretenderen een hoog IQ te hebben en zich elitair opstellen' toch even mooi tuk, he?quote:Op maandag 20 juli 2009 10:13 schreef SicSicSics het volgende:
Heel herkenbaar inderdaad! Ik heb persoonlijk een IQ van 39 en kan juist heel goed vrienden maken. Veel mensen met een laag IQ hebben immers een hoge sociale intelligentie. Niet dat het voor iedereen op gaat, soms ben je dom en asociaal, maar ik heb geluk gehad. Verder ben ik (ongehinderd door enig verstand van zaken) altijd vrolijk en van phobies heb ik nog nooit gehoord!
Ik besef ook donders goed dat niet iedereen zo abnormaal dom kan zijn als ik en voel me dus vreselijk bevoorrecht, dat ik deze plaats op mag vullen.
Ik kan me dus heel goed voorstellen, ik heb immers een onwaarschijnlijk goed sociaal inlevingsvermogen, dat slimme mensen het veel minder makkelijk hebben dan ik! Soms heb ik ook medelijden met ze, dan vraag ik expres extra veel aan mijn docent. Dan voelen de slimmen weer dat ze nodig zijn en helpt het hun de dag door te komen. Soms ook niet, dan zijn alle slimmen depressief en als ik dan weer domme vragen stel worden ze 'moedeloos'. Soms komt er de volgende dag dan iemand minder op school. Dan voel ik me heel slecht en denk ik dat het mijn schuld is.
Gelukkig heb ik de attentie spanne van een baviaan en heb ik altijd een banaan bij me!
Pffquote:Op maandag 20 juli 2009 10:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het lijkt wel of het grootste deel van de bevolking tegenwoordig een IQ van 130 of meer heeft. Zijn die internet-testen nu echt zo betrouwbaar?
Niet zo betrouwbaar als die van BNN natuurlijkquote:Op maandag 20 juli 2009 10:18 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het lijkt wel of het grootste deel van de bevolking tegenwoordig een IQ van 130 of meer heeft. Zijn die internet-testen nu echt zo betrouwbaar?
Moeite?quote:Op maandag 20 juli 2009 10:17 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Zo zeg, heb je die mensen die hier 'pretenderen een hoog IQ te hebben en zich elitair opstellen' toch even mooi tuk, he?
Kortom, zonde van de moeite en nogal kinderachtig.
Onzin. Jij hebt duidelijk nooit een officiele IQ-test afgelegd.quote:Op maandag 20 juli 2009 10:21 schreef DarkBlade het volgende:
Meeste IQ tests zijn niet erg betrouwbaar en redelijk subjectief. Ze testen vaak maar enkele kennisgebieden.
Als je een IQ test aflegt die bijvoorbeeld vooral veel rekenkundige opgaven bevat en je daar echt slecht in bent kelderd je IQ vrij snel. Terwijl je juist erg linguistisch kan zijn etc.
en gebrek aan sociale intelligentie die daarmee niet getoetst word.
Wat is het nut van die IQ test eigenlijk?
Ik kom hiermee omdat in dit topic de een naar de ander komt met een reply dat hij/zij een IQ van 120 of meer heeft. Dan vraag ik me af waar dat is getest.quote:Op maandag 20 juli 2009 10:21 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Pff
Het lijkt wel alsof een groot deel van de Fok!-gebruikers een topic gewoon niet doorleest maar wat reacties scant en dan zijn eigen idee neerkalkt.
Ja en ik kom met mijn reactie omdat jouw reactie al meerdere malen geplaatst is.quote:Op maandag 20 juli 2009 10:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik kom hiermee omdat in dit topic de een naar de ander komt met een reply dat hij/zij een IQ van 120 of meer heeft. Dan vraag ik me af waar dat is getest.
de meeste mensen die hier het over hun IQ hebben.. denk je dat die een officiele IQ test hebben afgelegd?quote:Op maandag 20 juli 2009 10:23 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Onzin. Jij hebt duidelijk nooit een officiele IQ-test afgelegd.
De WISC bijvoorbeeld test alle intelligentiegebieden voor zo ver die bekend zijn.
Ik ben het wel met je eens dat het altijd maar de vraag is in hoeverre een IQ-test echt test wat wij denken dat het test. Ik denk echter wel dat het in elk geval in hoge mate correleert met de intelligentie van de persoon.
Ik kom al een aardig tijdje op dit forum en ken een aantal users inmiddels wel redelijk. Ik ken het niveau van hun posts e.d. Dan geloof ik het dus wel, ja. Misschien is dat naief, maar ik zie het nut niet zo in van het 'pronken met een IQ'. Door de boot genomen word je eerder kapot gebashed als je een getal noemt, dan dat men je adoreert. Ik denk dat het dus weinig met e-peen te maken heeft. (van sommigen misschien wel hoor, maar zoals ik al zei zijn er users waarvan ik vrij zeker weet dat dat niet zo is)quote:Op maandag 20 juli 2009 10:27 schreef DarkBlade het volgende:
[..]
de meeste mensen die hier het over hun IQ hebben.. denk je dat die een officiele IQ test hebben afgelegd?
nee ik heb inderdaad duidelijk nog nooit een officiele gedaan, lijkt me wel een keer grappig om te doen.
Ik meen dit oprecht zonder te trollen.quote:Op maandag 20 juli 2009 10:26 schreef RRGJL het volgende:
[..]
Ja en ik kom met mijn reactie omdat jouw reactie al meerdere malen geplaatst is.
Je bent toch niet verplicht die mensen te geloven, als je dat niet wil?
En als je oprecht wil weten hoe ze hun IQ te weten zijn gekomen, zeg je niet zo sceptisch: "Zijn die internet-testjes nu echt zo betrouwbaar?".
Oftewel, geen oprechte interesse, wel troll.
Echt? Kan dat zomaar?quote:Op maandag 20 juli 2009 11:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik meen dit oprecht zonder te trollen.
Op internet is het voor mensen heel makkelijk zich beter voor te doen dan ze zijn.
aan de andere kant, als je dan ook daaadwerkelijk beter bent moet je je mond houden want dat is arrogantquote:Op maandag 20 juli 2009 11:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik meen dit oprecht zonder te trollen.
Op internet is het voor mensen heel makkelijk zich beter voor te doen dan ze zijn.
Welkom op Fok.quote:Op maandag 20 juli 2009 10:30 schreef RRGJL het volgende:
maar ik zie het nut niet zo in van het 'pronken met een IQ'.
Internet, het medium waar je altijd als verliezer uit de strijd komt.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:19 schreef Re het volgende:
[..]
aan de andere kant, als je dan ook daaadwerkelijk beter bent moet je je mond houden want dat is arrogantKortom, het is ook nooit goed, als je slim bent moet je je mond houden, ben je niet slim dan doe je net alsof
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |