Ze hebben ook gewoon werk in het buitenland......quote:Op maandag 20 juli 2009 10:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Helaas verstrekt Nederland geen uitkeringen in het buitenland. Anders was ik zelf ook allang weg geweest!
Heb je énig idee wat voor ergernissen TS op werk tegen kan komen?quote:Op maandag 20 juli 2009 13:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ze hebben ook gewoon werk in het buitenland......
Gewoon bij een middelmatig groot bedrijf alleen in de kelder post sorteren dan.quote:Op maandag 20 juli 2009 13:33 schreef Dromer het volgende:
[..]
Heb je énig idee wat voor ergernissen TS op werk tegen kan komen?
Die gebruikt TS dus wél, ik dacht gelezen te hebben dat ie ze gebruikt als ie overdag een tukkie op de bank wil doen.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:56 schreef Maanvis het volgende:
Man man man, denk toch eens na. Als je last hebt van geluiden om je heen dan zijn oordopjes een perfecte oplossing. Gebruik je die niet dan ben je gewoon dom.
misschien wat lood in de oren gieten. Nooit meer gezeur aan het hoofdquote:Op maandag 20 juli 2009 13:36 schreef Marrije het volgende:
[..]
Die gebruikt TS dus wél, ik dacht gelezen te hebben dat ie ze gebruikt als ie overdag een tukkie op de bank wil doen.
Je woont echt in de buurt dusquote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:29 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Ik woon zelf in een ''dorp'' in het zuiden (dat steeds meer op een stad begint te lijken) Wil graag wonen in de kleine kernen zoals Simpelveld of Voerendaal ,maar daar wordt maar zeer weinig te huur aangeboden.
Maar de sociale woningbouw die ze bij ons aanbieden is vrijwel gelijk als wat je in de grotere steden en de randstad vind (allemaal goedkope portiekflats en duplexwoningen met een 99,9 procent gegarendeerde gehoorigheid)
Eigenlijk heb ik particulier afgezworen (te duur en doorgaans te slecht) maar het aanbod van de woningstchtigen (tenminste de goedkopere flats) is ook allmaal pauper wat de klok slaat. Om die reden heb ik al bij drie woningstchtigen in totaal 6 flats geweigert.
De brief die ik vandaag gekregen heb heb ik meteen beantwoord (persoonlijk in hun brievenbus gedaan omdat ze wilde hebben dat ik schriftelijk terug moest reageren)
Ik heb zelf 5 opties waarvan op een optie een (hoekwoning) geruime tijd leeg staat, toen ik die wilde aankaarten zei de woonconsulente dat hij vergeven was, navraag bij enkele buurtbewonres leerde mij dat deze hoekflat nog vrij was. In mijn brief heb ik alsnog aangegeven dat ik die hoekflat wil hebben omdat ik al 5 jaar een optie erop heb.
hij is een autist met WaJong, die gaat geen hypotheek van 375k krijgenquote:Op maandag 20 juli 2009 15:43 schreef Suga_Mama het volgende:
Misschien moet TS in Persingen gaan wonen, da's volgens Wikipedia het kleinste dorp van NL. En d'r staat ook nog eens een huis te koop.
Opnemen? Dat ie autist is wil niet zeggen dat ie niet zelfstandig zou kunnen wonen. Dat ie onrealistische verwachtingen heeft wil niet zeggen dat ie ook rijp is voor opname in wat voor instelling dan ook.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:19 schreef Catch22- het volgende:
@TS; waarom laat je je niet opnemen met gelijken? Denk dat je daar meer baat bij hebt. Beetje downers, komt het goed
Ook niet als hij een gevaar is voor zijn omgeving?quote:Op maandag 20 juli 2009 16:26 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Opnemen? Dat ie autist is wil niet zeggen dat ie niet zelfstandig zou kunnen wonen. Dat ie onrealistische verwachtingen heeft wil niet zeggen dat ie ook rijp is voor opname in wat voor instelling dan ook.
Voor mijn gevoel wel. Straks doet ie zo'n kind, dat nota bene gewoon speelt, iets aan.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:26 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Opnemen? Dat ie autist is wil niet zeggen dat ie niet zelfstandig zou kunnen wonen. Dat ie onrealistische verwachtingen heeft wil niet zeggen dat ie ook rijp is voor opname in wat voor instelling dan ook.
Dan vind ik het uiteraard een heel ander verhaal. Maar voor zover wij kunnen beoordelen is hij dat (nog) niet. Hij heeft een kind vastgepakt, niet in elkaar geslagen of verkracht. Ik kan niet vanaf hier (en zonder erbij geweest te zijn) beoordelen hoe ver hij gegaan is met dit vast pakken. Dus de bepaling of hij opgenomen moet worden is imho niet aan ons, maar aan mensen die dat beter kunnen beoordelen omdat die zijn gedrag zien/kennen. Al moet ik bekennen dat zoals hij vertelt e.d. het niet helemaal "normaal" klinkt, maar goed dat is mijn gevoel en dat zegt natuurlijk vrij weinig naar mijn idee.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:31 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ook niet als hij een gevaar is voor zijn omgeving?
En dat kunnen wij niet beoordelen vanaf hier. Dus wat dat betreft gaat die conclusie mij te ver. Als hij werkelijk zo'n gevaar is dan zou de politie wel actie ondernomen hebben of dat alsnog gaan doen, lijkt mij.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:31 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Voor mijn gevoel wel. Straks doet ie zo'n kind, dat nota bene gewoon speelt, iets aan.
Dat hij als autist niet op een brommer mag stappen of een auto mag besturen vind ik niet zo vreemd. Autisten kunnen vaak moeilijk overweg met veel en onverwachte prikkels. Een motorvoertuig besturen is dan vaak ook levensgevaarlijk. Maar ik zal het topic zeker doornemen, ben wel even benieuwd naar dat verhaalquote:Op maandag 20 juli 2009 16:46 schreef Catch22- het volgende:
MarijkeZwolle > Lees zijn rijbewijs topic een keer. Die vent is niet 'zomaar' een autist.
Uitstel rechtzaak tegen CBR/Hoorzitting
als een psycholoog al besluit dat het beter is dat je niet op een brommer stapt is het niet echt best met je gesteld. Hij heeft meer psychische aandoeningen dan autisme. Nu is autisme geen probleem, maar als je niet inziet dat het verkeerd is een kind hardhandig vast te pakken om wat geluidsoverlast, dan is het mis met je.
Politie grijpt pas in als het al te laat is he.quote:Op maandag 20 juli 2009 16:42 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
En dat kunnen wij niet beoordelen vanaf hier. Dus wat dat betreft gaat die conclusie mij te ver. Als hij werkelijk zo'n gevaar is dan zou de politie wel actie ondernomen hebben of dat alsnog gaan doen, lijkt mij.
Er zijn vrij veel mensen met (een lichte vorm van) autisme die wel gewoon auto rijden en er zijn ook mensen zonder wat voor aandoening dan ook waarvan je je afvraagt hoe die ooit hun rijbewijs hebben gekregen dus tsja ik denk toch dat er met TS 'n hele hoop meer mis is en ik hoop dat er ingegrepen wordt voordat dit helemaal fout gaat en ie 'n kind vermoordt omdat hij/zij 'n bal die in FF's tuin was gevallen wilde ophalen...quote:Op maandag 20 juli 2009 16:49 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat hij als autist niet op een brommer mag stappen of een auto mag besturen vind ik niet zo vreemd. Autisten kunnen vaak moeilijk overweg met veel en onverwachte prikkels. Een motorvoertuig besturen is dan vaak ook levensgevaarlijk. Maar ik zal het topic zeker doornemen, ben wel even benieuwd naar dat verhaal
Mensen die dat soort neigingen hebben horen thuis in een gesloten inrichting, niet in een flatje, niet op een hutje op de hei.quote:Op maandag 20 juli 2009 19:36 schreef MouseOver het volgende:
Ik vind zijn eisen eigenlijk niet eens zo bizar en er zijn vast veel meer mensen zoals hij. Het enige wat hij vraagt is rust; geen eisen aan het huis, ook niet aan de ligging (afstand tot winkels e.d.), eigenlijk zelfs geen eisen wat betreft plek in het land.. met een oud hutje op de hei zou hij zo te zien volmaakt gelukkig zijn, niemand zegt dat het duur hoeft te zijn. Een omgebouwde afgelegen garagebox zou ook voldoen. Het is ook eigenlijk van de zotte dat iedereen zonder echte noodzaak zo op elkaar geduwd wordt, ook als mensen daar een regelrechte afkeer van hebben.
Woningstichtingen hebben ook een sociale functie. Als een gezin met kinderen in een vochtig en tochtige flat geduwd worden en daar gezondheidsklachten aan overhouden staan de kranten er vol van. TS' gezondheid slaat op tilt met teveel mensen om zich heen. Mocht je daaraan twijfelen, bedenkt dan eens wat voor een moordneigingen een geestelijk gezond iemand al kan krijgen als hij 's nachts vreselijk graag wil slapen en al urenlang naar een onophoudelijk snurkend iemand ligt te luisten. En dan ben je nog geen autist.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |