abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:47:44 #1
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_71095287
Stage 14 > Colmar - Besançon
18 Juli / 199.00 kilometer
Start time : 12:30h
Finish : 17:15h
Parcours : Oplopende aankomst
Climbs : 3e Cat. (2x)

Er is slechts één etappe van rust tussen de pittige heuvels van de Vogezen en de reuzen van de Alpen. Die kans om wat te recupereren krijgt het peloton vandaag. De tweehonderd kilometers worden niet gehaald. Op het jaarlijkse afspraakje in Parijs na, zal het de laatste mogelijkheid zijn voor een majestueuze massasprint. Of die er komt of niet hangt af van de vermoeidheid van de sprintersploegen. Als de boel onder controle wordt gehouden wordt het voor de vluchters een moeilijke zaak, anders zijn ze in de straten van Besançon ook nog serieuze kanshebbers op de ritzege.

Vertrokken wordt er wederom vanuit dezelfde stad als waar gisteren gefinisht werd. Zo zonder verplaatsing en met de start pas om half één hebben de renners al wat rustmogelijkheden gehad in het pittoreske Colmar. Mochten ze toch nog niet uitgeslapen genoeg zijn, kunnen ze het begin van de etappe daar ook nog voor gebruiken. Ook al zullen er de nodige vluchtpogingen ondernomen worden, achter in het peloton zal het rustig toeven zijn op de vlakke wegen in het Rijndal.

De eerste twee uur van de etappe zullen zo rustig blijven voortkabbelen. Langzaamaan trekken we naar het zuiden. Hoogtepunten van de voormiddag zijn de twee tussensprints. Eentje in Pulversheim en eentje in Dannemarie, twee weinigzeggende stadjes in de oostelijke uithoek van Frankrijk. Wanneer we even later in Dalle op een paar honderd meter van de Zwitserse grenspost passeren mogen de renners de etenszakjes uitpakken. Dit moeten ze wel snel doen, want één kilometer later begint het eerste klimmetje van de dag. Al stelt dit met een lengte van 2,4 kilometer en een stijgingspercentage van 4,4% niet veel voor.

Het andere bergje van de dag komt een half uurtje later langs en behoort evengoed tot de derde categorie. Met een percentage van 4,9% over een 2,9 kilometer lengte is de côte de Blamont iets zwaarder, maar nog steeds niet de grote hindernis die voor verschillen zorgt. Nee, belangrijke verschillen zullen er niet voorkomen deze etappe. In een gestrekte draf mogen de renners de laatste 55 kilometer afleggen langs de oevers van de Doubs. De ‘twijfelende rivier’ brengt ons vanzelf in de richting van aankomstplaats Besançon. Nog een tussensprint komen we onderweg tegen, namelijk die in Baume-les-Dames.

Universiteitsstad Besançon legt nadrukkelijk haar stempel op deze etappe. Maar liefst twaalf kilometers rijden we op haar grondgebied. En laten dat nu net de belangrijkste, namelijk de laatste, kilometers zijn. Ondanks dat er gereden wordt op brede wegen, maakt de weg wel continu flauwe bochten. In een grote S-bocht trekken we door de meest groene stad van Frankrijk, net zoals de rivier dat al eeuwenlang doet. Met een rotonde op ruim 2,5 kilometer van de streep is het laatste obstakel ook genomen, voordat we af kunnen sprinten aan de rand van de stad en snel de bus richting de Alpen kunnen nemen.

Waarschijnlijk een massasprint, of kunnen eventuele vluchters toch vooruit blijven? Joost mag het weten. Ik denk dat ik toch voor een massasprint ga.
pi_71095297
nu weer zeven minuutjes
x
pi_71095298
Nu weer 8 minuten
sig verwijderd door FA
pi_71095300
Nou bijna 8 min gaat lekker
pi_71095302
5 minuten is echt niet genoeg voor hincapie denk ik.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:48:16 #6
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71095304
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:44 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ja en? Dat weet ik wel. Maar Hincapie verliest morgen geen 6 minuten.
Heb je een glazen bol ofzo?
Anders wil ik die wel lenen

Btw de voorsprong klopte dus niet
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_71095309
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:48 schreef Ambrosius het volgende:
Nu weer 8 minuten
GPS apparatuur ist kapoet
x
pi_71095310
Wat een gepruts met die tijdsverschillen
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_71095311
Klopt dus geen fuck van de tijdwaarneming. Wel virtueel geel nog natuurlijk voor George.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_71095314
Roche heeft nog geen trap op kop gedaan?
En de tijd weer terug
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
pi_71095316
En nu opeens weer 8 minuten

Dat lijkt me trouwens een stuk reëler, aangezien Astana toch wel redelijk tempo blijft onderhouden.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:48:51 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71095321
Jammer 12 minuten voorsprong was veel leuker geweest.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_71095325
Het dubbeltje van Columbia valt wel altijd aan de goede kant zeg. Is dat nou geluk of toch iets anders?
pi_71095331
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:48 schreef Szura het volgende:

[..]

Heb je een glazen bol ofzo?
Anders wil ik die wel lenen

Btw de voorsprong klopte dus niet
Logisch nadenken, helaas niet uit te lenen.
sig verwijderd door FA
pi_71095338
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:48 schreef Palmboom313 het volgende:
Het dubbeltje van Columbia valt wel altijd aan de goede kant zeg. Is dat nou geluk of toch iets anders?
Kappen, die kennen we nu ook wel.
sig verwijderd door FA
pi_71095350
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:48 schreef TheArt het volgende:
En nu opeens weer 8 minuten

Dat lijkt me trouwens een stuk reëler, aangezien Astana toch wel redelijk tempo blijft onderhouden.
Mjah er zat ook als je even met je ogen knipperde ineens 2 minuten bij
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:50:00 #17
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71095352
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:49 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Als er flink gekoerst wordt moet ik dat nog zien met Hincapie.
Maar anyway, moet het wel nog maar 12 minuten worden
pi_71095364
quote:

[..]

Kappen, die kennen we nu ook wel.
Ik bedoel geen doping hoor. Waarom wordt dat toch altijd gedacht Dit is echt een serieus bedoelde vraag

Kut helemaal moto gp gemist
pi_71095388
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:50 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Ik bedoel geen doping hoor. Waarom wordt dat toch altijd gedacht Dit is echt een serieus bedoelde vraag
Het feit dat je nu ineens over doping begint, zegt genoeg, denk daar maar eens over na.
sig verwijderd door FA
pi_71095406
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:50 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Omkoping.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_71095423
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:51 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Het feit dat je nu ineens over doping begint, zegt genoeg, denk daar maar eens over na.
Nou nou, laat die jongen toch lekker zeggen wat hij zelf wilt..
----> Schumacher, je was een groot sportman! <----
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:53:27 #22
67205 Colplay
How you doin??
pi_71095433
quote:

[..]

Net of t wel logisch is dat hij met 6 min verschil in het geel komt vandaag. Verschil is nooit groter dan tien minuten geweest tussen kopgroep en peloton en gaat heus nog wel wat van af in de slotfase.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_71095435
2 doden al deze tour
pi_71095449
Hup Martijn en Albert.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:54:10 #25
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_71095458
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:51 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Wat een uitlokking zeg

Jij zegt "die kennen we wel" waarmee overduidelijk zijn standpunt over Columbia wordt bedoeld.
En we weten allemaal wat dat standpunt is.
Als ie dan vervolgens vraagt waarom er op dat standpunt (met doping) wordt gedoeld, wrijf jij m onder zijn neus dat ie over doping begint
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')