Nee. Geen enkele reisverzekering dekt schade veroorzaakt als bestuurder, daar heb je een autoverzekering voor.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:37 schreef thijsltc het volgende:
Mijn vraag is, of ik hiervoor de reis/aansprakelijkheidsverzekering van die vriend van me aansprakelijk kan stellen.
Waren met zes jongens op vakantie met twee auto's. 1 ervan hadden we met zijn zessen gekocht en ik heb hem op mijn naam laten zetten. Maar we wisselden gewoon af met rijden omdat we lange afstanden reden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:40 schreef B.E.D het volgende:
je was er dus wel bij? Maar waarom reed je niet in je eigen auto??
Afwisseling ofzo?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:40 schreef B.E.D het volgende:
je was er dus wel bij? Maar waarom reed je niet in je eigen auto??
Dom.quote:
grote jongenquote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:50 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Ik rij zelf zonder moeite uren achter elkaar naar Italië.
Nopequote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:46 schreef MaGNeT het volgende:
Heb je een "no-claim" beschermer?
Dat is een mooie paradox!quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:50 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Dom.
Laat dan alleen mensen rijden waarvan je weet dat ze verantwoordelijkheidsgevoel hebben.
Ik rij zelf zonder moeite uren achter elkaar naar Italië.
Als jij de voorste auto geraakt hebt wel.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:42 schreef Chinless het volgende:
Maar als iemand achterop hem reed (de middelste) dan ben jij toch niet verantwoordelijk?
Of lees ik da nu verkeerd
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:22 schreef Marijkezwolle het volgende:
Je kunt je vriend aansprakelijk stellen, de reisverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering zullen echter de schade niet dekken. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat jouw vriend niet aansprakelijk is en dus de schade niet zou hoeven betalen. De aansprakelijkheidsverzekering zal wel de eventuele terugval in no-claim vergoeden, maar de schade aan jouw auto zul je op die vriend zelf moeten verhalen.
Voorop reed 1 auto van ons (peugot) daarachter reden wij. Wij hadden voldoende afstand, totdat er opeens een franse tussenkwam. Toen moest de peogot opeens remmen en die franse knalde ertegenaan. Wij moesten daardoor ook remmen en knalde tegen de franse aan.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:42 schreef Chinless het volgende:
Maar als iemand achterop hem reed (de middelste) dan ben jij toch niet verantwoordelijk?
Of lees ik da nu verkeerd
Misschien dat je nog BigFrank voor een incasso kan inhuren, maar formeel je verlies op je no-claim verhalen op die bestuurder lijkt me vrij lastig. Hij reedt immers niet zonder jouw toestemming dus jij hebt doelbewust dat risico genomen.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:47 schreef thijsltc het volgende:
[..]
De schade aan de auto maakt niet zoveel uit. Het gaat mij alleen om de no-claim, het wordt voor mij gewoon heel moeilijk om over een aantal jaar een nieuwe verzekering af te sluiten. En als dat lukt zal ik toch zo'n 20 euro extra per maand meer moeten betalen dan dat ik anders zou moeten. Daar wil ik graag hem voor aansprakelijk stellen.
[..]
Dus de bestuurder van jouw auto kon er op dat moment ook maar weinig aan doen? Tja.. Soms zit het mee, soms zit het tegen.quote:Voorop reed 1 auto van ons (peugot) daarachter reden wij. Wij hadden voldoende afstand, totdat er opeens een franse tussenkwam. Toen moest de peogot opeens remmen en die franse knalde ertegenaan. Wij moesten daardoor ook remmen en knalde tegen de franse aan.
De auto hadden we met zijn allen gekocht hij stond alleen op mijn naam. En natuurlijk rijd ik dat hele stuk niet alleen. We hadden een mooie oude Volvo gekocht en het is gewoon al prachtig om in dat ding te rijden. Sterker nog, niemand was het er mee eens geweest als ik gezegd had ik dat alleen ik wou rijden.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:22 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Misschien dat je nog BigFrank voor een incasso kan inhuren, maar formeel je verlies op je no-claim verhalen op die bestuurder lijkt me vrij lastig. Hij reedt immers niet zonder jouw toestemming.
Sowieso.. Lekkere vriend ben jij. Te lui om het hele stuk te rijden, iemand anders een deel laten rijden en als die dan een ongelukje krijgt proberen jouw verlies op no-claim op hem te verhalen![]()
[..]
Dus de bestuurder van jouw auto kon er op dat moment ook maar weinig aan doen? Tja.. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
En dan is dit dus een logische consequentie van het op jouw naam zetten van die auto. Helaas pindakaas.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:25 schreef thijsltc het volgende:
[..]
De auto hadden we met zijn allen gekocht hij stond alleen op mijn naam. En natuurlijk rijd ik dat hele stuk niet alleen. We hadden een mooie oude Volvo gekocht en het is gewoon al prachtig om in dat ding te rijden. Sterker nog, niemand was het er mee eens geweest als ik gezegd had ik dat alleen ik wou rijden.
RIP de Volvo...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:25 schreef thijsltc het volgende:
[..]
De auto hadden we met zijn allen gekocht hij stond alleen op mijn naam. En natuurlijk rijd ik dat hele stuk niet alleen. We hadden een mooie oude Volvo gekocht en het is gewoon al prachtig om in dat ding te rijden. Sterker nog, niemand was het er mee eens geweest als ik gezegd had ik dat alleen ik wou rijden.
Jullie kunnen ook overwegen om met zijn allen de veroorzaakte schade bij elkaar te leggen en zo de terugval "af te kopen". Formeel heb je dan wel een schade gehad, maar heb je geen malus-registratie. Dus wanneer je een nieuwe verzekering aanvraagt scheelt jouw dat premie en een hoop gedoe. Al moet je hem officieel wel even melden wanneer je de verzekering aanvraagt, en kun je ook aangeven dat jij niet de bestuurder was die aansprakelijk was voor de ontstane schade. Dat lijkt mij dan de meest plausibele en simpele oplossingquote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:47 schreef thijsltc het volgende:
[..]
De schade aan de auto maakt niet zoveel uit. Het gaat mij alleen om de no-claim, het wordt voor mij gewoon heel moeilijk om over een aantal jaar een nieuwe verzekering af te sluiten. En als dat lukt zal ik toch zo'n 20 euro extra per maand meer moeten betalen dan dat ik anders zou moeten. Daar wil ik graag hem voor aansprakelijk stellen.
Hee wie ben jij! Het was een 740 2.3 gl sedan automaat. Pappa heeft vroeger eerst een 740 station gehad, en toen een 940 station en nu een v70 stationquote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
RIP de Volvo...
Wat voor ééntje was 't?
Had je pa niet een 940?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |