abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71095074
Op de snelweg in Frankrijk ben ik betrokken geraakt bij een ongeluk waar 3 auto's bij betrokken waren. 1 van de auto's stond op mijn naam maar werd op dat moment bestuurd door een vriend van me. Wij reden helemaal achteraan en krijgen waarschijnlijk de schuld van de schade van de middelste auto.

Dit gaat dadelijk af van mijn schadevrije jaren, het was mijn eerste auto dus ik had nog 0 jaren opgebouwd. Als ik aansprakelijk ben sta ik dus op -4.

Mijn vraag is, of ik hiervoor de reis/aansprakelijkheidsverzekering van die vriend van me aansprakelijk kan stellen. Omdat mij dit natuurlijk een heleboel geld gaat kosten als ik weer een nieuwe auto koop.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:40:56 #2
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_71095137
je was er dus wel bij? Maar waarom reed je niet in je eigen auto??
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:42:28 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_71095166
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:37 schreef thijsltc het volgende:
Mijn vraag is, of ik hiervoor de reis/aansprakelijkheidsverzekering van die vriend van me aansprakelijk kan stellen.
Nee. Geen enkele reisverzekering dekt schade veroorzaakt als bestuurder, daar heb je een autoverzekering voor.
censuur :O
pi_71095174
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:40 schreef B.E.D het volgende:
Waren met zes jongens op vakantie met twee auto's. 1 ervan hadden we met zijn zessen gekocht en ik heb hem op mijn naam laten zetten. Maar we wisselden gewoon af met rijden omdat we lange afstanden reden.
pi_71095187
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:40 schreef B.E.D het volgende:
Afwisseling ofzo?
Op zondag 23 maart 2008 02:16 schreef tyros-saver het volgende:
En PaasKonijn Ik heb het gemeld aan de Admin dat jij zei: Heb je typkanker.
pi_71095266
Heb je een "no-claim" beschermer?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:50:56 #7
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_71095376
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:43 schreef Paaskonijn het volgende:

[..]

Afwisseling ofzo?
Dom.
Laat dan alleen mensen rijden waarvan je weet dat ze verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

Ik rij zelf zonder moeite uren achter elkaar naar Italië.
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 15:54:41 #8
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_71095468
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:50 schreef B.E.D het volgende:

[..]

grote jongen

pi_71095564
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:46 schreef MaGNeT het volgende:
Heb je een "no-claim" beschermer?
Nope
pi_71096010
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 15:50 schreef B.E.D het volgende:

[..]

Dom.
Laat dan alleen mensen rijden waarvan je weet dat ze verantwoordelijkheidsgevoel hebben.

Dat is een mooie paradox!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 16:22:50 #11
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_71096113
Je kunt je vriend aansprakelijk stellen, de reisverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering zullen echter de schade niet dekken. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat jouw vriend niet aansprakelijk is en dus de schade niet zou hoeven betalen. De aansprakelijkheidsverzekering zal wel de eventuele terugval in no-claim vergoeden, maar de schade aan jouw auto zul je op die vriend zelf moeten verhalen.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_71096526
Maar als iemand achterop hem reed (de middelste) dan ben jij toch niet verantwoordelijk?
Of lees ik da nu verkeerd
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_71096621
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:42 schreef Chinless het volgende:
Maar als iemand achterop hem reed (de middelste) dan ben jij toch niet verantwoordelijk?
Als jij de voorste auto geraakt hebt wel.
pi_71096627
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:22 schreef Marijkezwolle het volgende:
Je kunt je vriend aansprakelijk stellen, de reisverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering zullen echter de schade niet dekken. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat jouw vriend niet aansprakelijk is en dus de schade niet zou hoeven betalen. De aansprakelijkheidsverzekering zal wel de eventuele terugval in no-claim vergoeden, maar de schade aan jouw auto zul je op die vriend zelf moeten verhalen.

De schade aan de auto maakt niet zoveel uit. Het gaat mij alleen om de no-claim, het wordt voor mij gewoon heel moeilijk om over een aantal jaar een nieuwe verzekering af te sluiten. En als dat lukt zal ik toch zo'n 20 euro extra per maand meer moeten betalen dan dat ik anders zou moeten. Daar wil ik graag hem voor aansprakelijk stellen.
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:42 schreef Chinless het volgende:
Voorop reed 1 auto van ons (peugot) daarachter reden wij. Wij hadden voldoende afstand, totdat er opeens een franse tussenkwam. Toen moest de peogot opeens remmen en die franse knalde ertegenaan. Wij moesten daardoor ook remmen en knalde tegen de franse aan.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 17:22:16 #15
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_71097505
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:47 schreef thijsltc het volgende:

[..]

De schade aan de auto maakt niet zoveel uit. Het gaat mij alleen om de no-claim, het wordt voor mij gewoon heel moeilijk om over een aantal jaar een nieuwe verzekering af te sluiten. En als dat lukt zal ik toch zo'n 20 euro extra per maand meer moeten betalen dan dat ik anders zou moeten. Daar wil ik graag hem voor aansprakelijk stellen.
[..]
Misschien dat je nog BigFrank voor een incasso kan inhuren, maar formeel je verlies op je no-claim verhalen op die bestuurder lijkt me vrij lastig. Hij reedt immers niet zonder jouw toestemming dus jij hebt doelbewust dat risico genomen.
Sowieso.. Lekkere vriend ben jij. Te lui om het hele stuk te rijden, iemand anders een deel laten rijden en als die dan een ongelukje krijgt proberen jouw verlies op no-claim op hem te verhalen
quote:
Voorop reed 1 auto van ons (peugot) daarachter reden wij. Wij hadden voldoende afstand, totdat er opeens een franse tussenkwam. Toen moest de peogot opeens remmen en die franse knalde ertegenaan. Wij moesten daardoor ook remmen en knalde tegen de franse aan.
Dus de bestuurder van jouw auto kon er op dat moment ook maar weinig aan doen? Tja.. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_71097583
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 17:22 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Misschien dat je nog BigFrank voor een incasso kan inhuren, maar formeel je verlies op je no-claim verhalen op die bestuurder lijkt me vrij lastig. Hij reedt immers niet zonder jouw toestemming.
Sowieso.. Lekkere vriend ben jij. Te lui om het hele stuk te rijden, iemand anders een deel laten rijden en als die dan een ongelukje krijgt proberen jouw verlies op no-claim op hem te verhalen
[..]

Dus de bestuurder van jouw auto kon er op dat moment ook maar weinig aan doen? Tja.. Soms zit het mee, soms zit het tegen.
De auto hadden we met zijn allen gekocht hij stond alleen op mijn naam. En natuurlijk rijd ik dat hele stuk niet alleen. We hadden een mooie oude Volvo gekocht en het is gewoon al prachtig om in dat ding te rijden. Sterker nog, niemand was het er mee eens geweest als ik gezegd had ik dat alleen ik wou rijden.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 17:29:14 #17
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_71097704
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 17:25 schreef thijsltc het volgende:

[..]

De auto hadden we met zijn allen gekocht hij stond alleen op mijn naam. En natuurlijk rijd ik dat hele stuk niet alleen. We hadden een mooie oude Volvo gekocht en het is gewoon al prachtig om in dat ding te rijden. Sterker nog, niemand was het er mee eens geweest als ik gezegd had ik dat alleen ik wou rijden.
En dan is dit dus een logische consequentie van het op jouw naam zetten van die auto. Helaas pindakaas.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_71098589
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 17:25 schreef thijsltc het volgende:

[..]

RIP de Volvo...
Wat voor ééntje was 't?

Had je pa niet een 940?
  zaterdag 18 juli 2009 @ 18:23:36 #19
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_71099178
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 16:47 schreef thijsltc het volgende:

[..]

Jullie kunnen ook overwegen om met zijn allen de veroorzaakte schade bij elkaar te leggen en zo de terugval "af te kopen". Formeel heb je dan wel een schade gehad, maar heb je geen malus-registratie. Dus wanneer je een nieuwe verzekering aanvraagt scheelt jouw dat premie en een hoop gedoe. Al moet je hem officieel wel even melden wanneer je de verzekering aanvraagt, en kun je ook aangeven dat jij niet de bestuurder was die aansprakelijk was voor de ontstane schade. Dat lijkt mij dan de meest plausibele en simpele oplossing
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_71099560
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 17:58 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

RIP de Volvo...
Wat voor ééntje was 't?

Had je pa niet een 940?
Hee wie ben jij! Het was een 740 2.3 gl sedan automaat. Pappa heeft vroeger eerst een 740 station gehad, en toen een 940 station en nu een v70 station
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')