Dat bedoelde ik ook met een klein groepje.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:17 schreef sempron2400 het volgende:
Ik heb econometrie gestudeerd. Daar niet verveeld, echt gemakkelijk was mijn opleiding niet. Altijd wel intellectuele uitdaging kunnen vinden.
Misschien dat voor idiot savants de universiteit te gemakkelijk is? Dat is het eerste dat in mij opkomt.
Dan zijn er in mij huis minstens 3 mensen hoogbegaafdquote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:22 schreef F04 het volgende:
Op de universiteit vervelen? Misschien ben je wel hoogbegaafd, want verveling komt in die groep heel vaak voor.
Herkenbaar bij politicologiequote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:22 schreef ObviousClone het volgende:
Beetje stampen voor de tentames (twee dagen vantevoor) was genoeg om alles weer even op te frissen.
Misschien even inlezen wat een idiot savant precies is?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:17 schreef sempron2400 het volgende:
Misschien dat voor idiot savants de universiteit te gemakkelijk is? Dat is het eerste dat in mij opkomt.
Zeker. Je kan extra vakken doen, topsport, hobby's een bestuur, een Honours Programma .quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:45 schreef Bolter het volgende:
[..]
Misschien even inlezen wat een idiot savant precies is?
En als je je verveelt op de uni doe je iets niet goed aangezien je het zo gek kan maken als je zelf wilt. Natuurlijk kan de stof "makkelijk" gevonden worden maar er zijn zoveel uitdagingen/ moeilijke studies te vinden dat het toch echt aan jezelf ligt als je je verveelt.
Je verwoordt precies waarom ik dit topic opendequote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:20 schreef ShadyLane het volgende:
Het 'hoogste niveau' is tegenwoordig niet zo hoog meer, dus er bestaat zeker 'vervelingsgevaar', maar een universiteit biedt veel mogelijkheden om toch uitdaging te vinden. Je kunt er altijd voor gaan om enorm briljante essays te schrijven. Je kunt meerdere studies tegelijkertijd doen. Je kunt voor negens en tienen gaan. Je kunt je studie combineren met talloze andere dingen waarin je je kunt ontwikkelen.
Maar de verschoolsing zal er wel toe bijdragen dat mensen zich meer gaan vervelen. In mijn eerste jaar was er een jongen die drie studies tegelijk deed en dus bijna nooit op college was. Zoiets kan nu lastiger, omdat veel studies werken met een 80% aanwezigheidsplicht. Als je verplicht twee uur lang ergens moet zitten waar het veel te traag gaat en veel te simpel is voor je, ligt verveling wel op de loer.
Een HP is vaak maar 30 ECTS.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:34 schreef GlowMouse het volgende:
Tweede studie oppakken in een totaal andere richting en dan 120 ECTS/jaar proberen te halen met goede resultaten. Een tweede studie verschat je ontzettend veel meer kennis en inzicht, qua studiedruk verbleekt een HP er dan ook bij. En bij je scripties kun je ook voor een moeilijk onderwerp kiezen; colleges heb ik nooit heel ingewikkeld gevonden maar bij mijn scripties heb ik toch goed moeten nadenken.
En 120 ECTS/jaar halen? Ik ken ze zelf niet die beide doen, maar de mensen die 120/jaar halen moeten daar wel een en ander aan diepgang voor aan zich voorbij laten gaan.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:43 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Een HP is vaak maar 30 ECTS.
Maar ik vind een hp toch leuker. Bij een tweede studie zit je ook vaak massale colleges te volgen met niet heel erg geïnteresseerde mensen. Bij een HP volg je colleges met een kleine groep en doet iedereen mee aan de discussies.
Je hebt ook mensen die en een tweede studie en een HP doen!
Of je volgt gewoon een HPquote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:49 schreef GlowMouse het volgende:
En je hoeft geen colleges te volgen, maar als je dat wel wilt, zijn er ook universiteiten met studies met extensieve werkgroepen voor actievere studenten.
Toen ik met de studie begon paste die perfect bij me. Maar ik ben als persoon best veranderd en de studie past nu ook niet zo heel goed meer bij me. Dus daarom doe ik een master in een ander richtig. Dat is dan weer het voordeel van BA/Ma.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 15:53 schreef Burdie het volgende:
.
Is het niet zo dat je gewoon de verkeerde studiekeuze hebt gemaakt als je je verveelt? Of heb je niet genoeg discipline ofzo? Ik kan me niet voorstellen een studie te doen die me niet zou interesseren, en waar ik dus niet continu mee bezig ben (qua leren, boeken lezen, vakliteratuur lezen, artikelen opzoeken, etc.)
Zo kun je kansloos onderwijs idd altijd goedpraten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:22 schreef nietzman het volgende:
Nice, te dom om jezelf extra te onderwijzen dus.
Een HP heeft een extra studiedruk van 6 ECTS per semester, een tweede studie 30.quote:
Maar een HP vind ik leuker.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 16:32 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Een HP heeft een extra studiedruk van 6 ECTS per semester, een tweede studie 30.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |