Nee.quote:Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar?
Nee, gebruik je verstand. Verliefd zijn/van iemand houden betekent niet dat je je ratio opzij moet zetten. Het gaat hier immers om flinke bedragen en zij heeft wat voor je achtergehouden. En dat terwijl ze, zoals je zelf zei, zeker in de gelegenheid was om het je te vertellen. Het lijkt me trouwens wel moeilijk, een relatie hebben met iemand die zo veel schulden heeft. Echt samen bouwen aan een toekomst zit er niet in... Succes in ieder geval.quote:Liefde gaat boven alles
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:02 schreef Grulez het volgende:
[..]
Pff meteen zo'n potsierlijke reactie.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gelijk bij haar weggaan. En zeker niet trouwen want dan zit je er voor je rest van je leven aan vast. Haar en HAAR schulden.
DOE HET NIET.
Jij leest hele andere dingen dan een normale lezer.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:02 schreef Grulez het volgende:
[..]
Pff meteen zo'n potsierlijke reactie.
Schuldsanering kan volgens mij altijd.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:06 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Muppet,
Het schuldhulp (WSNP) ziet ze niet zo zitten maar is wel het juiste.. er is alleen 1 grote maar. Als er sprake is van geldverkwisting.. kom je er niet voor in aanmerking. Ze weet immers niet goed te verklaren waar het allemaal aan uit is gegeven :-( Verliefd zijn is soms dus heel kut... zeker in dit soort situaties.
Omdat ik over z'n eerste reactie had heen gelezen? Ajoh laat me lekker niet scherp zijn vandaag.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:04 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Jij leest hele andere dingen dan een normale lezer.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:09 schreef Grulez het volgende:
[..]
Omdat ik over z'n eerste reactie had heen gelezen? Ajoh laat me lekker niet scherp zijn vandaag.
edit 2 reacties![]()
PARDON?? sorry hoor maar is ze blind/stom ofzo? 50.000 schuld mogelijk 90.000 en dan bovenstaande reactie?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:06 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Muppet,
Het schuldhulp (WSNP) ziet ze niet zo zitten....
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:06 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Muppet,
Het schuldhulp ziet ze niet zo zitten maar is wel het juiste.. er is alleen 1 grote maar. Als er sprake is van geldverkwisting.. kom je er niet voor in aanmerking. Ze weet immers niet goed te verklaren waar het allemaal aan uit is gegeven :-( Verliefd zijn is soms dus heel kut... zeker in dit soort situaties.
Dat dacht ik ook.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Schuldsanering kan volgens mij altijd.
Desnoods verzin je een verhaal over een hele moeilijke periode vol drugs en drank.
quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:19 schreef Duimelot het volgende:
1 ze heeft er 3,5 jaar over gelogen, dat is erg lang. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets niet de eerste weken of maanden misschien verteld maar 3,5 jaar!?!?
verder was er de uitgesproken kans om het te vertellen toen jij over jou eerdere schuldproblemen gesproken hebt met haar, toen zei ze niets!?
Als je toch zoveel om haar geeft en echt een toekomst met haar ziet, zet dan een stappenplan samen op, help haar maar niet fincnancieel.
Jullie wonen niet samen, houd dit zo. Laat haar eerst zien dat ze er echt ZELF uit wil komen en hier ook moeite voor doet. Je kan haar emotioneel bijstaan maar ga niet samenwonen of schulden samen aflossen ofzo.
Je kan ook bv als jullie gaan uit eten, het dan betalen en dr afentoe eens iets leuks kopen (kleren ofzo) en dr zo toch wel wat helpen, maar niet letterlijk dingen aflossen.
Zo kan zij bewijzen dat ze t zelf kan en wil en kunnen jullie daarna ook op een veel gezondere en sterkere manier samen verder gaan.
Zoals je het beschrijft denk ik dat je beter verder kan zoeken helaas... Als ze ook niet eens kan verklaren waar al het geld is gebleven en de schuldsanering niet ziet zitten dan...quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:15 schreef Zaandam1978 het volgende:
Was meer haar eerste reactie.. denk wel dat ze het gaat inzien dat dit de enige oplossing gaat zijn. Dat betekent dat als we willen gaan samenwonen, we het gaan merken en alles gecontroleerd moeten doen (alles op mijn naam zetten qua inboedel zodat de bewindvoerder niets kan innemen). Ik moet even helder gaan denken, denk met mijn hart.
Nee omdat de voorwaarden die je had met een ander in een relatie hetzelfde zijn gebleven.Als je van tevoren had geweten dat ze enorme schulden had, had je waarschijnlijk niet met haar ingelaten. Komt nog eens bij dat ze jou iets niet heeft verteld/voorgehouden wat van essentieel belang is. Kortom zou zij zich schuldig moeten voelen en niet jijquote:Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar?
Het feit dat zij het niet zo zwaar ziet zegt genoeg over haar houding en de mogelijke problemen die je er bij kan gaan hebben wanneer je dit zo op deze manier laat door gaan.quote:Liefde gaat boven alles maar wil ik de rest van ons leven (en laten we eerlijk zijn: met zulke bedragen zit je er ook heel lang aan vast) daaraan vast zitten gezien mijn eigen ervaring? Zij ziet het niet zo zwaar ... en het schaamte excuus is hetgeen wat ik keer op keer hoor. Ik voel mij wat belazerd.... Wat denken jullie? Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Dat is onzin. Er hoeft niets mis te zijn met haar als persoon, behalve dat ze gewoon een volslagen noob is op het gebied van financien.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 14:24 schreef F04 het volgende:
Zo'n schuld komt zeker niet uit de lucht vallen, er zal dan toch wel iets aan haar mis zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |