abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71093003
quote:
Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar?
Nee.
quote:
Liefde gaat boven alles
Nee, gebruik je verstand. Verliefd zijn/van iemand houden betekent niet dat je je ratio opzij moet zetten. Het gaat hier immers om flinke bedragen en zij heeft wat voor je achtergehouden. En dat terwijl ze, zoals je zelf zei, zeker in de gelegenheid was om het je te vertellen. Het lijkt me trouwens wel moeilijk, een relatie hebben met iemand die zo veel schulden heeft. Echt samen bouwen aan een toekomst zit er niet in... Succes in ieder geval.
pi_71093013
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:02 schreef Grulez het volgende:

[..]

Pff meteen zo'n potsierlijke reactie.

Beetje standaard op Fok!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:03:57 #28
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_71093018
Met de kale informatie die je geeft zou ik het volgende doen:
Haar naar schuldhulpverlening laten gaan en haar onder curatele (er zal vast een ander woord voor zijn) laten stellen. Dan zal ze, met hulp, over ong. 3 jaar schuldenvrij zijn. Als ze die drie jaar zich inderdaad houd aan hetgeen wat de schuldhulpverlening haar oplegt, zou ik het vertrouwen weer terughebben en inderdaad naar de toekomst met haar durven kijken.
I'm only responsible for what I say, not for what you understand.
pi_71093033
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Gelijk bij haar weggaan. En zeker niet trouwen want dan zit je er voor je rest van je leven aan vast. Haar en HAAR schulden.

DOE HET NIET.
Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:04:45 #30
176521 Grulez
rasgroninger
pi_71093037
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:03 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Beetje standaard op Fok!
Nou conformeer je er maar lekker aan dan.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:04:49 #31
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_71093041
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:02 schreef Grulez het volgende:

[..]

Pff meteen zo'n potsierlijke reactie.
Jij leest hele andere dingen dan een normale lezer.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:06:24 #32
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71093068
Hulp zoeken voor haar, met haar, whatever.

Aankijken hoe het gaat maar wel zeggen dat het belangrijk is als jullie samen verder willen. Dan gaat het ofwel de goede kant uit en kun je verder, of niet en dan zeg je gedag.
Intelligent, but fucked up.
pi_71093074
Hi Muppet,

Het schuldhulp (WSNP) ziet ze niet zo zitten maar is wel het juiste.. er is alleen 1 grote maar. Als er sprake is van geldverkwisting.. kom je er niet voor in aanmerking. Ze weet immers niet goed te verklaren waar het allemaal aan uit is gegeven :-( Verliefd zijn is soms dus heel kut... zeker in dit soort situaties.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:08:37 #34
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_71093108
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:06 schreef Zaandam1978 het volgende:
Hi Muppet,

Het schuldhulp (WSNP) ziet ze niet zo zitten maar is wel het juiste.. er is alleen 1 grote maar. Als er sprake is van geldverkwisting.. kom je er niet voor in aanmerking. Ze weet immers niet goed te verklaren waar het allemaal aan uit is gegeven :-( Verliefd zijn is soms dus heel kut... zeker in dit soort situaties.
Schuldsanering kan volgens mij altijd.

Desnoods verzin je een verhaal over een hele moeilijke periode vol drugs en drank.
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:09:09 #35
176521 Grulez
rasgroninger
pi_71093120
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:04 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Jij leest hele andere dingen dan een normale lezer.
Omdat ik over z'n eerste reactie had heen gelezen? Ajoh laat me lekker niet scherp zijn vandaag.

edit 2 reacties

On:topic: Ik zou persoonlijk niet met de relatie doorgaan. Hoe moeilijk het misschien is. Het lijkt me toch een vertrouwensbreuk naast de financiėle malaise die ze met zich meeneemt (waar je zelf eindelijk vanaf bent).

[ Bericht 6% gewijzigd door Grulez op 18-07-2009 14:14:40 ]
pi_71093164
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:09 schreef Grulez het volgende:

[..]

Omdat ik over z'n eerste reactie had heen gelezen? Ajoh laat me lekker niet scherp zijn vandaag.

edit 2 reacties
pi_71093200
Onmiddelijk stoppen met die vrouw, je verpest je leven als je bij haar blijft.. Lekker zo een pauper bestaan, nooit op vakantie en weer jaren op een houtje bijten! Ze verandert toch niet, gevalletje gat in hand.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:12:59 #38
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_71093203
quote:
Hi Muppet,

Het schuldhulp (WSNP) ziet ze niet zo zitten....
PARDON?? sorry hoor maar is ze blind/stom ofzo? 50.000 schuld mogelijk 90.000 en dan bovenstaande reactie?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:14:11 #39
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_71093229
quote:
Hi Muppet,

Het schuldhulp ziet ze niet zo zitten maar is wel het juiste.. er is alleen 1 grote maar. Als er sprake is van geldverkwisting.. kom je er niet voor in aanmerking. Ze weet immers niet goed te verklaren waar het allemaal aan uit is gegeven :-( Verliefd zijn is soms dus heel kut... zeker in dit soort situaties.
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Schuldsanering kan volgens mij altijd.

Desnoods verzin je een verhaal over een hele moeilijke periode vol drugs en drank.
Dat dacht ik ook.

Ik denk dat ze weinig meer te kiezen heeft, ongeacht of ze het wel of niet ziet zitten. In hoeveel tijd heeft ze deze schuld bij elkaar "gespaart"? Er moeten toch bankafschriften of andere administratie zijn waarmee een beetje te analyseren is wat er gebeurt is? Als ze het echt helemaal zelf veroorzaakt heeft, zou ik me inderdaad gaan afvragen of ik voldoende vertrouwen in haar, de toekomst en de goede afloop heb. Daarnaast moet je jezelf de vraag stellen of jij financieel wilt investeren in haar probleem of dat je vind dat ze dit zelf moet oplossen. Afhankelijk van de inkomsten zit je minimaal aan 10 jaar heel karig leven vast, als je 5000 per jaar terug kan betalen. En dan bestaat er ook nog zoiets als rente op rente.
Waar je mee zou kunnen beginnen is om alle schulden zoveel mogelijk bij 1 instantie neer te zetten, voor zover dat nog niet het geval is.
pi_71093254
Was meer haar eerste reactie.. denk wel dat ze het gaat inzien dat dit de enige oplossing gaat zijn. Dat betekent dat als we willen gaan samenwonen, we het gaan merken en alles gecontroleerd moeten doen (alles op mijn naam zetten qua inboedel zodat de bewindvoerder niets kan innemen). Ik moet even helder gaan denken, denk met mijn hart.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:17:17 #41
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_71093308
Hoe wil je "alles op jouw naam gaan zetten qua inboedel"? Een huis en een auto okay. Ga eerst eens info inwinnen en aan de hand daarvan een plan opstellen. Ik heb het idee dat jullie heel veel met aannames werken.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:19:40 #42
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_71093349
1 ze heeft er 3,5 jaar over gelogen, dat is erg lang. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets niet de eerste weken of maanden misschien verteld maar 3,5 jaar!?!?
verder was er de uitgesproken kans om het te vertellen toen jij over jou eerdere schuldproblemen gesproken hebt met haar, toen zei ze niets!?

Als je toch zoveel om haar geeft en echt een toekomst met haar ziet, zet dan een stappenplan samen op, help haar maar niet fincnancieel.
Jullie wonen niet samen, houd dit zo. Laat haar eerst zien dat ze er echt ZELF uit wil komen en hier ook moeite voor doet. Je kan haar emotioneel bijstaan maar ga niet samenwonen of schulden samen aflossen ofzo.

Je kan ook bv als jullie gaan uit eten, het dan betalen en dr afentoe eens iets leuks kopen (kleren ofzo) en dr zo toch wel wat helpen, maar niet letterlijk dingen aflossen.

Zo kan zij bewijzen dat ze t zelf kan en wil en kunnen jullie daarna ook op een veel gezondere en sterkere manier samen verder gaan.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:20:36 #43
61472 Its_Muppet
"Shit Happens"
pi_71093369
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:19 schreef Duimelot het volgende:
1 ze heeft er 3,5 jaar over gelogen, dat is erg lang. Ik kan me voorstellen dat ze zoiets niet de eerste weken of maanden misschien verteld maar 3,5 jaar!?!?
verder was er de uitgesproken kans om het te vertellen toen jij over jou eerdere schuldproblemen gesproken hebt met haar, toen zei ze niets!?

Als je toch zoveel om haar geeft en echt een toekomst met haar ziet, zet dan een stappenplan samen op, help haar maar niet fincnancieel.
Jullie wonen niet samen, houd dit zo. Laat haar eerst zien dat ze er echt ZELF uit wil komen en hier ook moeite voor doet. Je kan haar emotioneel bijstaan maar ga niet samenwonen of schulden samen aflossen ofzo.

Je kan ook bv als jullie gaan uit eten, het dan betalen en dr afentoe eens iets leuks kopen (kleren ofzo) en dr zo toch wel wat helpen, maar niet letterlijk dingen aflossen.

Zo kan zij bewijzen dat ze t zelf kan en wil en kunnen jullie daarna ook op een veel gezondere en sterkere manier samen verder gaan.
eensch
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:23:26 #44
247753 Norther
Going Nowhere
pi_71093443
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:15 schreef Zaandam1978 het volgende:
Was meer haar eerste reactie.. denk wel dat ze het gaat inzien dat dit de enige oplossing gaat zijn. Dat betekent dat als we willen gaan samenwonen, we het gaan merken en alles gecontroleerd moeten doen (alles op mijn naam zetten qua inboedel zodat de bewindvoerder niets kan innemen). Ik moet even helder gaan denken, denk met mijn hart.
Zoals je het beschrijft denk ik dat je beter verder kan zoeken helaas... Als ze ook niet eens kan verklaren waar al het geld is gebleven en de schuldsanering niet ziet zitten dan...

Kijk, iedereen kan fouten maken maar dan zou je toch, hoewel je dan met de billen bloot moet en dat vind niemand leuk, wel moeten weten hoe je de situatie het beste aan kan pakken om het op te lossen.

Stel als ze straks vrolijk door gaat met het uitgegeven van geld? Dan sleurt ze jou ook mee in diepte in. Jij hebt het tenminste weer mooi strak weten te trekken waardoor je met opgeheven hoofd verder kon gaan met je leven.
Always & Never
pi_71093468
Zo'n schuld komt zeker niet uit de lucht vallen, er zal dan toch wel iets aan haar mis zijn.
pi_71093569
Het is terecht dat je hier niet vrolijk van wordt en dat je gaat twijfelen. Als je je relatie wil behouden (en of je dat wil of niet is een persoonlijke keuze waar een buitenstaander weinig over kan zeggen denk ik), dan zou ik afspreken dat zij eerst haar schuld gaat wegwerken (en dus in de schuldhulpverlening) en dat jullie pas als die schuld helemaal weg is, gaan samenwonen/trouwen/kinderen krijgen.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:29:12 #47
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_71093591
Niet gek dat je nu twijfelt. Ik zou er sowieso voor passen om haar schulden af te betalen eigenlijk. Wil niet zeggen dat je helemaal niet verder kunt met haar, maar trouwen en kinderen zou ik persoonlijk niet aan beginnen. Samenwonen: financien strikt gescheiden. Je zou dan natuurlijk wel ervoor kunnen kiezen om zelf het merendeel te betalen, op voorwaarde dat zij bijvoorbeeld openheid biedt in haar financien. Aangezien ze je vertrouwen zo geschaad heeft, lijkt me dat best redelijk.
Resistance is futile
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:30:24 #48
196697 Heathen.
Its No Game
pi_71093620
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 13:34 schreef Zaandam1978 het volgende:
Ben ik nu een klootzak dat ik twijfel aan het hebben een toekomst met haar?
Nee omdat de voorwaarden die je had met een ander in een relatie hetzelfde zijn gebleven.Als je van tevoren had geweten dat ze enorme schulden had, had je waarschijnlijk niet met haar ingelaten. Komt nog eens bij dat ze jou iets niet heeft verteld/voorgehouden wat van essentieel belang is. Kortom zou zij zich schuldig moeten voelen en niet jij
quote:
Liefde gaat boven alles maar wil ik de rest van ons leven (en laten we eerlijk zijn: met zulke bedragen zit je er ook heel lang aan vast) daaraan vast zitten gezien mijn eigen ervaring? Zij ziet het niet zo zwaar ... en het schaamte excuus is hetgeen wat ik keer op keer hoor. Ik voel mij wat belazerd.... Wat denken jullie? Iemand ervaring met een soortgelijke situatie?
Het feit dat zij het niet zo zwaar ziet zegt genoeg over haar houding en de mogelijke problemen die je er bij kan gaan hebben wanneer je dit zo op deze manier laat door gaan.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:31:57 #49
259412 Seven.of.Nine
pi_71093655
quote:
Op zaterdag 18 juli 2009 14:24 schreef F04 het volgende:
Zo'n schuld komt zeker niet uit de lucht vallen, er zal dan toch wel iets aan haar mis zijn.
Dat is onzin. Er hoeft niets mis te zijn met haar als persoon, behalve dat ze gewoon een volslagen noob is op het gebied van financien.

Wat er wel mis is, is dat ze het 3,5 jaar verborgen heeft gehouden. Dat zou mij veel meer zorgen baren.
Resistance is futile
  zaterdag 18 juli 2009 @ 14:32:57 #50
259412 Seven.of.Nine
pi_71093684
Oh ja, ik vraag me ook af waarom TS het nooit gemerkt heeft? Heb je nooit een vermoeden gehad?
Resistance is futile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')