quote:Op vrijdag 24 juli 2009 15:09 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Waarom niet? Volgens mij heeft iedereen recht op z'n eigen mening, daarnaast reageren niet alle mensen hetzelfde op alcohol en misschien zijn sommige mensen wél in staat zichzelf te vermaken zonder alcohol?
Op welk promillage zat jij dan als je nog 100 euro extra hebt gekregen? Of was je geen beginnend bestuurder.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:36 schreef FortunaHome het volgende:
Krijg je niet denk ik. Mijn boete was laatst 350 euro en ik hoefde ook geen cursus, niks aan het handje dus.
Alleen niet nog eens doen
De boetes lijken wel willekeurigquote:Op woensdag 19 augustus 2009 15:36 schreef FortunaHome het volgende:
Krijg je niet denk ik. Mijn boete was laatst 350 euro en ik hoefde ook geen cursus, niks aan het handje dus.
Alleen niet nog eens doen
Zelfs dronken wandelen valt onder openbare dronkenschap... Met andere woorden, als je naar de kroeg gaat, mag je de kroeg pas weer verlaten als je weer nuchter bent...?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:25 schreef Pandora73 het volgende:
In principe is het trouwens verboden om met alcohol op aan het verkeer deel te nemen... Dus ook dronken fietsen is volgens de wet verboden. Daar wordt echter minder streng op toegezien... Maar is in feite dus ook strafbaar!
De verlaagde grens voor beginnende bestuurders geldt alleen voor motorrijtuigen (dus ook brommers, snorscooters en brommobielen, maar bijvoorbeeld ook Segways, of Spartamets - hoewel ik de combinatie van een jongere met een Spartamet niet heel waarschijnlijk vind, maar goed.)quote:Artikel 8
1.Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen, terwijl hij verkeert onder zodanige invloed van een stof, waarvan hij weet of redelijkerwijs moet weten, dat het gebruik daarvan - al dan niet in combinatie met het gebruik van een andere stof - de rijvaardigheid kan verminderen, dat hij niet tot behoorlijk besturen in staat moet worden geacht.
2.Het is een ieder verboden een voertuig te besturen of als bestuurder te doen besturen na zodanig gebruik van alcoholhoudende drank, dat:
a. het alcoholgehalte van zijn adem bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan 220 microgram alcohol per liter uitgeademde lucht, dan wel
b. het alcoholgehalte van zijn bloed bij een onderzoek hoger blijkt te zijn dan 0,5 milligram alcohol per milliliter bloed.
Zolang je met zijwieltjes fietstquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:35 schreef Cortax het volgende:
logisch dat die verlaagde grens alleen geldt voor motorrijtuigen, wanneer ben je beginnend fietser? als je pas 1 jaar fietst?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |