abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85704197
Ik ga me er niet zo druk om maken. Ik zit nu sowieso een half jaar in het buitenland, en ik neem aan dat bij terugkomst het allemaal wel weer op rolletjes zal lopen. Sowieso, begin nou maar gewoon met studeren, ik neem aan dat ze met dit soort fiasco's echt wel een oogje toeknijpen als er dingetjes niet helemaal goed gaan. Anders kan je het zelf ook nog gooien op de chaos bij de studentenadministratie.
pi_85704862
Een grote chaos dit jaar.
pi_85706142
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Hier nog geen bericht binnen... Denk dat ze er wel rekening mee houden, maar het is idd :X
Same here.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 21:55:48 #154
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_85706627
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 21:21 schreef IHVK het volgende:
Een grote chaos dit jaar.
Het treurige is dat de chaos komt doordat ze in maart (dus niet gisteren 8)7 ) zo nodig een studievoortgangssysteem, waar meteen maar elke administratie aan de UL is gekoppeld, moesten invoeren. :P
En waarvan de meerwaarde voor de student mij eigenlijk nog onduidelijk is...
Maar goed...... :{
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_85830862
Ik heb een vraagje over de boekenlijst geneeskunde die ik van de universiteit Leiden heb gekregen. Ze vermelden erbij dat studenten deze boeken kunnen kopen met korting bij de MFLS dictatencentrale, maar is die korting al in de prijslijst die erbij staat inbegrepen? Zo niet, hoeveel geld zal het ongeveer gaan schelen? Het kost nu namelijk 1050,- en ik ging er maar van uit dat daar nog korting op kwam, maar als dit de prijs is inclusief korting ben ik de sjaak.
Give a man a fish and he will eat for a day;
Teach a man to fish and he will eat for a lifetime;
Give a man religion and he will die praying for a fish.
pi_85831783
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 13:49 schreef MasterJapie het volgende:
Ik heb een vraagje over de boekenlijst geneeskunde die ik van de universiteit Leiden heb gekregen. Ze vermelden erbij dat studenten deze boeken kunnen kopen met korting bij de MFLS dictatencentrale, maar is die korting al in de prijslijst die erbij staat inbegrepen? Zo niet, hoeveel geld zal het ongeveer gaan schelen? Het kost nu namelijk 1050,- en ik ging er maar van uit dat daar nog korting op kwam, maar als dit de prijs is inclusief korting ben ik de sjaak.
Nee volgens mij komt er geen korting meer op.

Wat ik zou doen, (ik doe BW aan Leiden) is kijken welke boeken je écht nodig hebt (vragen aan ouderejaarsstudenten, als je niemand kent pm me even) en evt. boeken overnemen van ouderejaars of stoppende ex-eerstejaars. Daar zijn er namelijk nog al veel van. Zo heb ik bijvoorbeeld in mijn eerste jaar een sesam atlas der anatomie moeten kopen, waarvan ik nog steeds niet weet wanneer ik die óoit zou moeten gebruiken als ik moore&dalley al heb. Zonde van je 60 euro dus.

Zoeken op amazon of ebay/marktplaats scheelt ook nogal veel, maar je moet wel goed opletten met welke druk je hebt. het maakt vaak qua inhoud niet zoveel uit maar wel welke blz.nummers je moet lezen, en dat is dan kut als die niet synchroon lopen ( of je moet daar geen moeite mee hebben).
pi_85832842
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:16 schreef kirsten. het volgende:

[..]

Nee volgens mij komt er geen korting meer op.

Wat ik zou doen, (ik doe BW aan Leiden) is kijken welke boeken je écht nodig hebt (vragen aan ouderejaarsstudenten, als je niemand kent pm me even) en evt. boeken overnemen van ouderejaars of stoppende ex-eerstejaars. Daar zijn er namelijk nog al veel van. Zo heb ik bijvoorbeeld in mijn eerste jaar een sesam atlas der anatomie moeten kopen, waarvan ik nog steeds niet weet wanneer ik die óoit zou moeten gebruiken als ik moore&dalley al heb. Zonde van je 60 euro dus.

Zoeken op amazon of ebay/marktplaats scheelt ook nogal veel, maar je moet wel goed opletten met welke druk je hebt. het maakt vaak qua inhoud niet zoveel uit maar wel welke blz.nummers je moet lezen, en dat is dan kut als die niet synchroon lopen ( of je moet daar geen moeite mee hebben).
De enige geneeskundestudenten die ik ken zitten in Utrecht, Amsterdam, of Groningen, en volgens mij zijn de studies qua boeken niet helemaal hetzelfde. Is het ook mogelijk om de boeken die je écht nodig heb te kopen, en vervolgens de andere boeken te lenen bij een bibliotheek zodra je ze nodig hebt? Ik heb zaken als marktplaats en ebay ook al afgezocht, maar vaak zijn er in die boeken al gemarkeerd, of ze zijn helemaal gebruikt zodat de bladzijden er bijna uitvallen. In de boekenlijst die we hebben gekregen wordt ook niks vermeld over welke druk je nodig zou moeten hebben, dus ik denk dat ik ze gewoon maar koop van de universiteit. Op die manier weet ik zeker dat ze van de juiste druk zijn, en dat ze nog nieuw zijn.
Give a man a fish and he will eat for a day;
Teach a man to fish and he will eat for a lifetime;
Give a man religion and he will die praying for a fish.
pi_85833472
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 14:49 schreef MasterJapie het volgende:

[..]

De enige geneeskundestudenten die ik ken zitten in Utrecht, Amsterdam, of Groningen, en volgens mij zijn de studies qua boeken niet helemaal hetzelfde. Is het ook mogelijk om de boeken die je écht nodig heb te kopen, en vervolgens de andere boeken te lenen bij een bibliotheek zodra je ze nodig hebt? Ik heb zaken als marktplaats en ebay ook al afgezocht, maar vaak zijn er in die boeken al gemarkeerd, of ze zijn helemaal gebruikt zodat de bladzijden er bijna uitvallen. In de boekenlijst die we hebben gekregen wordt ook niks vermeld over welke druk je nodig zou moeten hebben, dus ik denk dat ik ze gewoon maar koop van de universiteit. Op die manier weet ik zeker dat ze van de juiste druk zijn, en dat ze nog nieuw zijn.
in de bieb zijn de meeste boeken die ze hebben die 'lesboeken' zijn om alleen in de bieb te gebruiken; ze hebben ook vaak maar 1 of 2 exemplaren van de lesboeken. Dat gaat hem dus niet worden. Vind je gemarkeerde boeken heel erg (mits net)? Ik zei bij mezelf dat ik het nooit ging doen, maar zodra je 400+ pagina's nog een keer snel door wil lezen voor je tentamen zijn highlights erg handig.

Amazon heeft ze soms wel goedkoop. Moet je alleen wel Creditcard hebben. Als je wil kan ik wel mensen mailen, ik ken vrij veel GNK-studenten van Leiden.
pi_85906169
Iemand al iets vernomen?
pi_85909599
Hoi Allemaal,

Ik ben dit jaar ook in Leiden te vinden ^O^
- Sinologie (voltijd)
- Engelse taal en cultuur (deeltijd)

Ben benieuwd hoelang het duurt tot mijn inschrijving rond is, heb me pas 22 aug ingeschreven. c_/
pi_85910762
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:01 schreef AsianLover het volgende:
Hoi Allemaal,

- Sinologie (voltijd)

Ben benieuwd hoelang het duurt tot mijn inschrijving rond is, heb me pas 22 aug ingeschreven. c_/
Reken op vertraging, ik heb de formulieren meteen ingevuld teruggezonden toen ik ze heb ontvangen en ik heb nog steeds niets gehoord.

Edit: Yay! Hij is hier binnen!

[ Bericht 2% gewijzigd door -Trinity- op 31-08-2010 16:01:07 ]
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:38:36 #162
124676 RobertoCarlos
pi_85917940
quote:
Hoi Allemaal,

- Sinologie (voltijd)

Hoeveel collegegeld moest je dan betalen?

Hier ook nog niets, maar ik heb me ook laat ingeschreven...
pi_85918481
quote:
Hoi Allemaal,

- Sinologie (voltijd)

phew, succes! studie Sinologie is best zwaar, en "eventjes" Engels erbij doen lijkt me een flinke dobber (ook al heb je weinig contacturen bij letteren, de zelfstandige leesload bij Engels is stevig, en bij sinologie moet je erg veel nieuwe taalvaardigheid leren...)
Kwak
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:40:42 #164
269368 Kimochi
Discodip O+
pi_85920250
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 14:31 schreef -Trinity- het volgende:
Edit: Yay! Hij is hier binnen!
Hier ook :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:33:42 #166
124676 RobertoCarlos
pi_85922343
Shit, je bent me net voor!! :P :s)
Maar: joepie! *O* *O*
pi_85955316
Het is 1 september en ik heb nog niets binnen.
Voor diegenen die wel de inschrijfbescheiden hebben gekregen: is dat ook verwerkt in Usis, in status (her)inschrijving?
pi_85956639
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Voor diegenen die wel de inschrijfbescheiden hebben gekregen: is dat ook verwerkt in Usis, in status (her)inschrijving?
kun je dat zien ergens? ik heb wel een geheractiveerde ulcn account gekregen, geen idee of ik in uSis al goed sta...
Kwak
pi_85956769
Ik kon het ook niet vinden op uSis, maar ik kon me een aantal weken geleden al wel inschrijven voor de werkgroepen (toen had ik de inschrijvingsbevestiging nog niet).
pi_85957729
quote:
Op woensdag 1 september 2010 17:28 schreef cinnamongirl het volgende:
Waar kun je dat vinden?
  woensdag 1 september 2010 @ 18:56:02 #171
124676 RobertoCarlos
pi_85957741
Pas geleden heb ik even gebeld naar Plexus en ze proberen alle studenten uiterlijk eind september in te schrijven.. Het kan dus nog wel 2 weken oid duren voordat ik mijn collegekaart binnen heb. Ik kan me er niet druk om maken, de hele uni weet dat er grote problemen zijn met uSis (-O- ) dus ik zal overal met open armen ontvangen worden 8-)
  woensdag 1 september 2010 @ 18:57:42 #172
124676 RobertoCarlos
pi_85957806
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:55 schreef -Trinity- het volgende:

[..]

Waar kun je dat vinden?
Selfservice -> Studentencentrum en dan rechtsbovenaan zie je een kolommetje 'Actielijst'.
Wat daar trouwens nu bij mij staat klopt niet....
pi_85957995
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:57 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Selfservice -> Studentencentrum en dan rechtsbovenaan zie je een kolommetje 'Actielijst'.
Wat daar trouwens nu bij mij staat klopt niet....
Bij staat er niets in de Actielijst? :')
  woensdag 1 september 2010 @ 19:14:26 #174
124676 RobertoCarlos
pi_85958470
quote:
Op woensdag 1 september 2010 19:02 schreef Kimochi het volgende:

[..]

Bij staat er niets in de Actielijst? :')
Is toch niet zo gek? Je hebt alles toch al binnen?
pi_85958534
quote:
Op woensdag 1 september 2010 18:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
Pas geleden heb ik even gebeld naar Plexus en ze proberen alle studenten uiterlijk eind september in te schrijven.. Het kan dus nog wel 2 weken oid duren voordat ik mijn collegekaart binnen heb. Ik kan me er niet druk om maken, de hele uni weet dat er grote problemen zijn met uSis (-O- ) dus ik zal overal met open armen ontvangen worden 8-)
problematisch voor mij is dat ik terugbetalen studieschuld pas kan stopzetten als ik betalingsbewijs/collegekaart heb. bah. kan ik nu eigenlijk echt even niet missen die 150 euro...
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')