Grr, wat een leugenachtige vervelende mensen werken daar toch
Ik ging vorige week op mijn gemak naar de vestiging in de buurt om een gesprek te hebben
"want ik mocht geen studentenrekening meer hebben".
Ik ben nog gewoon student, maar dat was geen excuus... 
Wat blijkt, omdat ik geen stufi meer ontvang (nullening) ben ik volgens de Rabo ook geen student meer.
Nouja, prima, whatever. Maak er maar een gewone rekening van, van die 30 euro per jaar extra zal ik echt niet wakker liggen.
Helaas bleek dat mijn creditcard dan plotseling ook niet meer geldig is, omdat hij mij was verstrekt toen ik nog student was.
Volgen jullie het nog? Nee ik ook niet. Blijkbaar moest ik nu plotseling loonstrookjes en andere ongein inleveren voordat ik hem weer mocht gebruiken...
Enfin, ik had echt een enorm vriendelijke en beleefde jongeman als contactpersoon, en alles leek goed te gaan; toen ik liet merken dat ik mijn CC toch wel heel vaak gebruik,
beloofde hij hem niet te cancellen als ik de week daarop nog even mijn inkomstengegevens zou doorgeven. Geweldig!
Kreeg ik deze week wat mails binnen:
Greetings from Amazon.co.uk, Your credit card payment for the above transaction
could not be completed. Valid payment information must be received within 8 days, otherwise your
order will be cancelled.
Steam Purchase - We are unable to complete your recent order under the account OC, as your
credit card purchase was declined.
Greetings from Amazon.com,
Valid payment information must be received within 8 days, otherwise your order will be cancelled.Gelukkig gaat de plaatselijke rabo rond lunch alweer op slot, en moest ik dus tot donderdag wachten. Ik bel dus met mijn vertrouwen halfvol de vestiging op om mijn gegevens door te geven.
"Nee meneer, dat was wel de bedoeling, maar dat is niet meer mogelijk,
u moet echt een afspraak maken, eigenlijk kunnen we u alleen nog maar een volledig nieuwe CC aanbieden"
WTF. Vandaag bericht gekregen dat ik dinsdag mag komen opdraven voor een gesprek van nog geen 5 minuten. Vrij van werk nemen enz....
Samenvatting:1) Rabo zegt: u bent geen student meer, en nu moeten wij een totaal willekeurig bedrag jaarlijks van uw rekening schrijven.
- Realiteit: Ik ben nog aan het afstuderen en alsnog moet ik meer gaan betalen, en ben ik mijn CC kwijt.
2) Rabo zegt: uw CC blijft gewoon geldig.
- Winkels zeggen: Hij is niet geldig, u krijgt uw spullen NOOIT MEER! Pauper!
3) Rabo zegt: u kunt hem gewoon activeren via telefoon/internet.
- Realiteit: Ik moet een dag vrij nemen om een stukje papier te laten zien, en daarna overal mijn CC gegevens gaan aanpassen omdat mijn oude CC blijkbaar door de rabo-elfjes is ondergescheten oid.
Verwachte repliesWat is die OC toch een toffe kerel.
He's the kind of a guy who lights up a room just by flicking a switch