abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:40:07 #1
171509 ObviousClone
Adventure is just bad planning
pi_71069442
Grr, wat een leugenachtige vervelende mensen werken daar toch
Ik ging vorige week op mijn gemak naar de vestiging in de buurt om een gesprek te hebben "want ik mocht geen studentenrekening meer hebben". Ik ben nog gewoon student, maar dat was geen excuus...

Wat blijkt, omdat ik geen stufi meer ontvang (nullening) ben ik volgens de Rabo ook geen student meer.
Nouja, prima, whatever. Maak er maar een gewone rekening van, van die 30 euro per jaar extra zal ik echt niet wakker liggen. Helaas bleek dat mijn creditcard dan plotseling ook niet meer geldig is, omdat hij mij was verstrekt toen ik nog student was.
Volgen jullie het nog? Nee ik ook niet. Blijkbaar moest ik nu plotseling loonstrookjes en andere ongein inleveren voordat ik hem weer mocht gebruiken...

Enfin, ik had echt een enorm vriendelijke en beleefde jongeman als contactpersoon, en alles leek goed te gaan; toen ik liet merken dat ik mijn CC toch wel heel vaak gebruik, beloofde hij hem niet te cancellen als ik de week daarop nog even mijn inkomstengegevens zou doorgeven. Geweldig!

Kreeg ik deze week wat mails binnen:

Greetings from Amazon.co.uk, Your credit card payment for the above transaction could not be completed. Valid payment information must be received within 8 days, otherwise your
order will be cancelled.

Steam Purchase - We are unable to complete your recent order under the account OC, as your credit card purchase was declined.

Greetings from Amazon.com, Valid payment information must be received within 8 days, otherwise your order will be cancelled.

Gelukkig gaat de plaatselijke rabo rond lunch alweer op slot, en moest ik dus tot donderdag wachten. Ik bel dus met mijn vertrouwen halfvol de vestiging op om mijn gegevens door te geven.

"Nee meneer, dat was wel de bedoeling, maar dat is niet meer mogelijk, u moet echt een afspraak maken, eigenlijk kunnen we u alleen nog maar een volledig nieuwe CC aanbieden"

WTF. Vandaag bericht gekregen dat ik dinsdag mag komen opdraven voor een gesprek van nog geen 5 minuten. Vrij van werk nemen enz....

Samenvatting:
1) Rabo zegt: u bent geen student meer, en nu moeten wij een totaal willekeurig bedrag jaarlijks van uw rekening schrijven.
- Realiteit: Ik ben nog aan het afstuderen en alsnog moet ik meer gaan betalen, en ben ik mijn CC kwijt.
2) Rabo zegt: uw CC blijft gewoon geldig.
- Winkels zeggen: Hij is niet geldig, u krijgt uw spullen NOOIT MEER! Pauper!
3) Rabo zegt: u kunt hem gewoon activeren via telefoon/internet.
- Realiteit: Ik moet een dag vrij nemen om een stukje papier te laten zien, en daarna overal mijn CC gegevens gaan aanpassen omdat mijn oude CC blijkbaar door de rabo-elfjes is ondergescheten oid.

Verwachte replies
Wat is die OC toch een toffe kerel.
He's the kind of a guy who lights up a room just by flicking a switch
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:43:27 #2
19370 kL0j00h
Hoe vager, hoe beter
pi_71069545
Welkom in de echte wereld
pi_71069593
Fijne situaties altijd.
pi_71069602
wat een kanslozen daar zeg

hier op mijn werk zit iemand die al 2 jaar fulltime werkt maar nog steeds een studentenrekening heeft.

een inschrijfbewijs van je opleiding was niet gewoon voldoende geweest om je studentenrekening te houden?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:46:18 #5
171509 ObviousClone
pi_71069633
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:45 schreef Salatrel het volgende:
wat een kanslozen daar zeg

hier op mijn werk zit iemand die al 2 jaar fulltime werkt maar nog steeds een studentenrekening heeft.

een inschrijfbewijs van je opleiding was niet gewoon voldoende geweest om je studentenrekening te houden?
Nee, ze gluren in je rekening om te kijken of IBG geld stort. Zodra ze daar mee stoppen ben je de sjaak. :/
pi_71069659
Bureaucractie :S
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_71069710
gelul, je mag een studentenrekening houden tot je afgestudeerd bent en vanaf je 18e ofzo
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:50:04 #8
171509 ObviousClone
pi_71069756
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:48 schreef Misan het volgende:
gelul, je mag een studentenrekening houden tot je afgestudeerd bent en vanaf je 18e ofzo
Niet volgens iedereen bij de Rabobank hier in de regio. Is verder ook niet zo boeiend, het scheelt je maar 30 euro ofzo. Dat van de CC vind ik veel kwalijker.
pi_71069977
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:50 schreef ObviousClone het volgende:

[..]

Niet volgens iedereen bij de Rabobank hier in de regio. Is verder ook niet zo boeiend, het scheelt je maar 30 euro ofzo. Dat van de CC vind ik veel kwalijker.
In ieder geval lomp en niet klantvriendelijk maar sinds de economie wat slechter gaat zijn ze bij de Rabo niet meer zo tegemoetkomend, helaas.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 15:55:59 #10
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_71070002
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:50 schreef ObviousClone het volgende:

[..]

En daar zit je probleem. Rabobankfilialen zijn eilandjes, losse franchises als het ware. Waar ze in de ene gemeente heel soepel zijn, zijn ze dat in de andere niet altijd. Daar lijk jij de dupe van te zijn.

Tip: Tegenwoordig kun je Paypal aan een betaalrekening koppelen. Je hebt voor Paypal dan geen creditcard meer nodig.
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_71070047
Studentenrekening + studentenCC krijg je als je je stufi op je rekening laat storten, zo werkt het overal, faler.
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_71070154
Een student met een CC... epic fail dat banken dat überhaupt afgeven.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:00:41 #13
171509 ObviousClone
pi_71070189
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:57 schreef Agiath het volgende:
Studentenrekening + studentenCC krijg je als je je stufi op je rekening laat storten, zo werkt het overal, faler.
Blijkbaar, maar het is een hele rare regeling. Vooral omdat de CC zo is geregeld ivm backing vanaf IBG, en die heb ik dus nog gewoon.
pi_71070717
Toen de Postbank nog de Postbank was, kon je gewoon een studentenrekening aanvragen, en als je zelf die voorwaarden niet aanpast, dan blijven ze gewoon van kracht. Zo heb ik ook nog steeds onbeperkt de mogelijkheid om tot 999 Euro rood te staan op mijn lopende rekening. Als het erop aankomt is dat best handig.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:16:07 #15
171509 ObviousClone
pi_71070807
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:59 schreef stbabylon het volgende:
Ik ben financieel een stuk stabieler dan de meeste non-studenten, vooral in dit economische klimaat.
pi_71070890
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:59 schreef stbabylon het volgende:
Ach, studenten pretenderen toch volwassen te zijn? Nou, daar scheidt het kaf zich al van het koren. Je kunt ermee omgaan of niet.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_71070988
Ach duidelijk een boehoe gevalletje.
pi_71071105
Waarom zit je nog bij die bank? Duidelijk zijn en overstappen naar een andere bank!
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_71072211
Ik heb bij Postbank/ING ook al een jaar of 10 een studentenrekening hehe. Mét CC. En elk jaar bellen ze weer om te vragen wat mijn verwachte afstudeerdatum is.
pi_71072266
Wat een boel tekst
  vrijdag 17 juli 2009 @ 16:59:00 #21
81894 godigita
Trollercoaster
pi_71072275
Ik had ook een ING studentencreditcard met rekening. Ik heb geen studentenrekening meer, maar mijn creditcard gaat nog gewoon door zonder gezeik. Al jaren.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:02:52 #22
171509 ObviousClone
pi_71072388
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:23 schreef Prutzenberg het volgende:
Waarom zit je nog bij die bank? Duidelijk zijn en overstappen naar een andere bank!
Ik ga eerst nog kijken of ik die CC weer kan hervatten, allemaal spullen die ik toch wel asap moet hebben eigenlijk.
Maar idd overstappen wordt nu wel heel verleidelijk.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:10:39 #23
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_71072607
Je mag de laatste drie woorden wel uit de TT verwijderen.
Als je de medewerker aanspreekt zal het ongetwijfeld aan het systeem liggen of heeft hij je de hele week proberen te bellen, maar je niet kunnen bereiken
pi_71073236
Als je nou gewoon een lening van 1 euro per maand ofzo pakt ben je meteen van al het gezeik af, desondanks toch een kutstreek van ze.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 17:53:01 #25
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_71073641
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 16:16 schreef ObviousClone het volgende:

[..]

Ik ben financieel een stuk stabieler dan de meeste non-studenten, vooral in dit economische klimaat.
Ben wel nieuwsgierig waar je dit op basseerd?
Qui habet aures audiendi audiat
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:09:34 #26
171509 ObviousClone
pi_71073957
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 17:53 schreef tisauch het volgende:

[..]

Ben wel nieuwsgierig waar je dit op basseerd?
Op het feit dat ik een goed betaalde baan heb in een sector die geen last heeft van de recessie en waar arbeidsongeschiktheid bijna niet voorkomt, dat ik onmisbaar ben voor mijn werkgever. dat ik alleenstaand in een afbetaald huis woon zonder gezin, dat ik een flinke spaarrekening heb en daarbij dus nog backing heb van het IBG.
pi_71074011
Neem dan een andere bank.
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:27:00 #28
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_71074364
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:09 schreef ObviousClone het volgende:

[..]

Op het feit dat ik een goed betaalde baan heb in een sector die geen last heeft van de recessie en waar arbeidsongeschiktheid bijna niet voorkomt, dat ik onmisbaar ben voor mijn werkgever. dat ik alleenstaand in een afbetaald huis woon zonder gezin, dat ik een flinke spaarrekening heb en daarbij dus nog backing heb van het IBG.
Ok, daar is geen spelt tussen te krijgen. Btw afbetaald huis = vrij van hypotheek?
Stel dat je nog geen 33 jaar bent en je hebt HBO-profiel of hoger dan is het Yp-pakket van ABN wel wat voor je: interessante spaarrente en wat kleine voordeeltjes. Banken zijn mijn inziens allemaal 1 pot nat maar dit is wel een aardige keus.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:28:02 #29
171509 ObviousClone
pi_71074396
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:27 schreef tisauch het volgende:

[..]

Ok, daar is geen spelt tussen te krijgen. Btw afbetaald huis = vrij van hypotheek?
Stel dat je nog geen 33 jaar bent en je hebt HBO-profiel of hoger dan is het Yp-pakket van ABN wel wat voor je: interessante spaarrente en wat kleine voordeeltjes. Banken zijn mijn inziens allemaal 1 pot nat maar dit is wel een aardige keus.
Jep. Ik ga eens kijken, thnx.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 18:29:58 #30
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_71074434
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:28 schreef ObviousClone het volgende:

[..]

Jep. Ik ga eens kijken, thnx.
Instake van die rekening is om klanten met tenminste HBO in de watten te leggen omdat die in de regel meer geld opbrengen. ABN is wel erg commercieel. Ga je voor een gesprek dan proberen ze je vanalles te verkopen. FYI.
pi_71074490
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 15:46 schreef ObviousClone het volgende:

[..]

Nee, ze gluren in je rekening om te kijken of IBG geld stort. Zodra ze daar mee stoppen ben je de sjaak. :/
Nou, dat viel bij mij heel erg mee. Tussendoor een jaartje gewerkt, moest toen weer op gesprek komen. Aangegeven dat ik het jaar daarna weer wilde gaan studeren. Dan was het volgens het bankmeisje geen enkel probleem, kon ik die rekening gewoon houden. Buitengewoon klantonvriendelijk dit. Ik zou een andere bank zoeken.
pi_71074607
De Rabobank heerst. Je wist vantevoren toch dat je stufi gestort móét krijgen om je studentenrekening te behouden. Bij mij zijn ze zo vrij geweest om twee maanden vóór mijn eerste stufi storting mij alvast een CC en een nieuwe bankpas te leveren .
Cool story, Hansel.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 19:28:11 #33
171509 ObviousClone
pi_71075757
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 18:37 schreef wikwakka2 het volgende:
De Rabobank heerst. Je wist vantevoren toch dat je stufi gestort móét krijgen om je studentenrekening te behouden. Bij mij zijn ze zo vrij geweest om twee maanden vóór mijn eerste stufi storting mij alvast een CC en een nieuwe bankpas te leveren .
Eh, nee? En sowieso raar dat ik die rekening niet mag houden als student zijnde.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 19:39:47 #34
171509 ObviousClone
pi_71076103
oops
pi_71076118
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:28 schreef ObviousClone het volgende:

[..]

Eh, nee? En sowieso raar dat ik die rekening niet mag houden als student zijnde.
Uh, dat hebben ze écht wel gezegd hoor, tenzij ze de regels hebben veranderd nadat je je studentenrekening hebt aangevraagd.
Cool story, Hansel.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 19:45:54 #36
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_71076325
Ze volgen de procedures.
How can I make this topic about me?
  vrijdag 17 juli 2009 @ 20:38:15 #37
171509 ObviousClone
pi_71077690
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 19:40 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Uh, dat hebben ze écht wel gezegd hoor, tenzij ze de regels hebben veranderd nadat je je studentenrekening hebt aangevraagd.
Als je bedoelt dat het in het contract heeft gestaan dat ik acht jaar geleden voor m'n neus keeg, vast wel.
Maar het is mij zeker nooit persoonlijk of via een brief oid verteld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')