Vandaar dat ze op de NS-site die route over Roermond die 20 minuten langer duurt dan die over 's-Hertogenbosch aangeven natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:05 schreef Blokhut het volgende:
Volgens mij is het de bedoeling dat je de kortste route neemt.
En dat mag dus niet.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:10 schreef ALICENOR het volgende:
Ik wil vandaag graag langs boxmeer, en moet toch naar eindhoven, vandaar deze omwegik reis trouwens met korting... vandaar de lage bedragen?
Maarre ik heb net toch het telefoonbandje van de NS weerstaan, en uiteindelijk toch een telefoniste aan de lijn gekregen.
Als de planner aangeeft dat je voor 7,40 via roermond naar eindhoven kan dan moet dat kloppen, en je mag onderweg inderdaad uitstappen als je op dezelfde dag je reis weer vervolgt.
Omdat je met je kaartje vanaf Heyendaal dus helemaal niet in Boxmeer mag uitstappen.quote:Ik kreeg die dame niet aan haar verstand dat het met korting vanaf boxmeer duurder is om naar eindhoven te reizen dan vanaf nijmegen heyendaal en weet dus niet waarom dat dat zo is....
Dat valt toch niet te controleren?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:12 schreef Igen het volgende:
[..]
En dat mag dus niet.
1. Kortste route: onderweg uitstappen mag wel
2. Snelste route: onderweg uitstappen mag wel
3. Route met minste overstappen: onderweg uitstappen mag niet.
Maar ik weet niet hoe goed conducteurs daar op letten.
[..]
Omdat je met je kaartje vanaf Heyendaal dus helemaal niet in Boxmeer mag uitstappen.
hiero:quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:10 schreef ALICENOR het volgende:
Ik wil vandaag graag langs boxmeer, en moet toch naar eindhoven, vandaar deze omwegik reis trouwens met korting... vandaar de lage bedragen?
Maarre ik heb net toch het telefoonbandje van de NS weerstaan, en uiteindelijk toch een telefoniste aan de lijn gekregen.
Als de planner aangeeft dat je voor 7,40 via roermond naar eindhoven kan dan moet dat kloppen, en je mag onderweg inderdaad uitstappen als je op dezelfde dag je reis weer vervolgt.
Ik kreeg die dame niet aan haar verstand dat het met korting vanaf boxmeer duurder is om naar eindhoven te reizen dan vanaf nijmegen heyendaal en weet dus niet waarom dat dat zo is....
quote:Vrijdag 17 juli 2009
Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
11:41 Nijmegen Heyendaal 1 Venlo Stoptrein (Veolia)+
11:59 Boxmeer 2
12:02 Boxmeer 2 Venlo Stoptrein (Veolia)+
12:57 Roermond 3b
12:59 Roermond 2 Eindhoven Intercity (NS)
13:29 Eindhoven 5
Toon tussenstations
Informatie over stations
Winkels, restaurants, enz. in de omgeving
Vertrektijden als u nu gaat reizen
Prijs voor deze reis 2e klas 1e klas
vol tarief reductie vol tarief reductie
Enkele reis ¤ 15,90 ¤ 9,50 ¤ 27,00 ¤ 16,20
Dagretour ¤ 28,90 ¤ 17,30 ¤ 49,10 ¤ 29,50
Toon uitgebreid prijsadvies
Bekijk een demo van de kaartautomaat
Ja die prijzen zijn enorm, merk ik nu pas sinds ik geen OV studenten kaart meer hebquote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Nijmegen - Eihdhoven via Roermond is ¤7,40?![]()
En Tiel - Roermond via Eindhoven is ¤31,70 of zo
Niet echt nee, dus in de praktijk zal het vast geen probleem zijn als je in Boxmeer uitstapt.quote:
en dat is dus alleen te controlleren bij een toegangscontrollequote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:05 schreef Igen het volgende:
O ja, een reis met het minste aantal overstappen mag je niet onderbreken, dus bijvoorbeeld onderweg even Venlo in, dat mag niet.
De route die het kortst of het snelst is, is voor de meeste treinreizen de route met de minste overstappen, overduidelijk voorbeeld is een verbinding zonder overstappen, zoals Amsterdam naar Eindhoven. Bij mijn beste weten mag je dan zeker wel onderweg uitstappen, bijvoorbeeld in Utrecht. Kortom, punt 3 vind ik niet logisch. Desalniettemin kan ik me voorstellen dat deze regel (nog) bestaat.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:12 schreef Igen het volgende:
[..]
En dat mag dus niet.
1. Kortste route: onderweg uitstappen mag wel
2. Snelste route: onderweg uitstappen mag wel
3. Route met minste overstappen: onderweg uitstappen mag niet.
Maar ik weet niet hoe goed conducteurs daar op letten.
[..]
Omdat je met je kaartje vanaf Heyendaal dus helemaal niet in Boxmeer mag uitstappen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |