abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71059105
Ik was ff aan het checken wat een kaartje van Nijmegen Heyendaal naar Eindhoven kost, dat is dus ¤7,40. Daarbij geeft de reisplanner twee routes aan (over 's hertogenbosch of over roermond). Ik vraag me af of die route over roermond wel klopt voor ¤7,40? Omdat een kaartje boxmeer-eindhoven al ¤7,90 kost, en boxmeer ligt 3 stations dichterbij het eindpunt! Weet iemand hier meer van?

En mag je onderweg uitstappen bijvoorbeeld in boxmeer? of moet je dan een via kaartje kopen (wat dan opeens weer 2 euro duurder is)?
`either you or your head must be off, and that in about half no time! Take your choice!'
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:53:43 #2
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_71059171
Zien wij eruit als een NS helpdesk? Bel gewoon even.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 10:58:52 #3
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_71059312
staat er bij ns.nl reisinfo bladibla niet ook iets van een tarief?
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_71059318
Heb niet zo'n zin in een zo'n "toets 1 als u.." bandje
Maar ik zou het kunnen proberen ja
`either you or your head must be off, and that in about half no time! Take your choice!'
pi_71059376
Prijs voor deze reis 2e klas 1e klas
vol tarief reductie vol tarief reductie
Enkele reis ¤ 12,30 ¤ 7,40 ¤ 20,90 ¤ 12,50
Dagretour ¤ 22,90 ¤ 13,70 ¤ 38,90 ¤ 23,30
pi_71059379
Je kunt toch sowieso beter via 's-Hertogenbosch gaan? Je doet er dan in ieder geval minder lang over.
pi_71059387
dat zegt de NS- site iig
pi_71059392
Nijmegen - Eihdhoven via Roermond is ¤7,40?
En Tiel - Roermond via Eindhoven is ¤31,70 of zo
pi_71059399
Kosten worden berekend over reisafstand, niet over route.
Alles wat de reisplanner aangeeft is dus okay en toegestaan.
  vrijdag 17 juli 2009 @ 11:04:01 #10
17153 DeWaasheid
Gematigd extremist
pi_71059470
Uitstappen mag, je mag die dag eenmaal dat traject afleggen. Over de prijs durf ik niks te zeggen, sowieso vind ik het heel gek dat je voor Nijmegen-Eindhoven via Roermond gaat, dat is heel erg ver om. Nijmegen-Oss-Den Bosch-Eindhoven lijkt me logisch. Denk dat je bij de NS site iets verkeerds hebt ingevoerd want kan me niet voorstellen dat ie via Roermond aangeeft.
/-=]
|o-0
~~~`
pi_71059512
Je mag met een NS-kaartje drie routes kiezen:
1. De kortste route in kilometers
2. De kortste route in reistijd
3. De route met het minste overstappen.

De route Nijmegen-Heyendaal - Roermond - Eindhoven heeft één overstap minder dan de route via Nijmegen / Den Bosch en is dus toegestaan.

O ja, een reis met het minste aantal overstappen mag je niet onderbreken, dus bijvoorbeeld onderweg even Venlo in, dat mag niet.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2009 11:07:18 ]
pi_71059530
Volgens mij is het de bedoeling dat je de kortste route neemt.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_71059572
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:05 schreef Blokhut het volgende:
Volgens mij is het de bedoeling dat je de kortste route neemt.
Vandaar dat ze op de NS-site die route over Roermond die 20 minuten langer duurt dan die over 's-Hertogenbosch aangeven natuurlijk.
pi_71059655
Ik wil vandaag graag langs boxmeer, en moet toch naar eindhoven, vandaar deze omweg ik reis trouwens met korting... vandaar de lage bedragen?
Maarre ik heb net toch het telefoonbandje van de NS weerstaan, en uiteindelijk toch een telefoniste aan de lijn gekregen.

Als de planner aangeeft dat je voor 7,40 via roermond naar eindhoven kan dan moet dat kloppen, en je mag onderweg inderdaad uitstappen als je op dezelfde dag je reis weer vervolgt.
Ik kreeg die dame niet aan haar verstand dat het met korting vanaf boxmeer duurder is om naar eindhoven te reizen dan vanaf nijmegen heyendaal en weet dus niet waarom dat dat zo is....
pi_71059744
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:10 schreef ALICENOR het volgende:
Ik wil vandaag graag langs boxmeer, en moet toch naar eindhoven, vandaar deze omweg ik reis trouwens met korting... vandaar de lage bedragen?
Maarre ik heb net toch het telefoonbandje van de NS weerstaan, en uiteindelijk toch een telefoniste aan de lijn gekregen.

Als de planner aangeeft dat je voor 7,40 via roermond naar eindhoven kan dan moet dat kloppen, en je mag onderweg inderdaad uitstappen als je op dezelfde dag je reis weer vervolgt.
En dat mag dus niet.
1. Kortste route: onderweg uitstappen mag wel
2. Snelste route: onderweg uitstappen mag wel
3. Route met minste overstappen: onderweg uitstappen mag niet.

Maar ik weet niet hoe goed conducteurs daar op letten.
quote:
Ik kreeg die dame niet aan haar verstand dat het met korting vanaf boxmeer duurder is om naar eindhoven te reizen dan vanaf nijmegen heyendaal en weet dus niet waarom dat dat zo is....
Omdat je met je kaartje vanaf Heyendaal dus helemaal niet in Boxmeer mag uitstappen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2009 11:13:34 ]
pi_71059835
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:12 schreef Igen het volgende:

[..]

En dat mag dus niet.

[..]

Omdat je met je kaartje vanaf Heyendaal dus helemaal niet in Boxmeer mag uitstappen.
Dat valt toch niet te controleren?
pi_71059847
Waar zijn die regels te vinden dan? goed verstopt zeker...
pi_71059860
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:10 schreef ALICENOR het volgende:

hiero:
quote:
Vrijdag 17 juli 2009
Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
11:41 Nijmegen Heyendaal 1 Venlo Stoptrein (Veolia)+
11:59 Boxmeer 2
12:02 Boxmeer 2 Venlo Stoptrein (Veolia)+
12:57 Roermond 3b
12:59 Roermond 2 Eindhoven Intercity (NS)
13:29 Eindhoven 5
Toon tussenstations
Informatie over stations
Winkels, restaurants, enz. in de omgeving
Vertrektijden als u nu gaat reizen
Enkele reis ¤ 15,90 ¤ 9,50 ¤ 27,00 ¤ 16,20
Dagretour ¤ 28,90 ¤ 17,30 ¤ 49,10 ¤ 29,50
Toon uitgebreid prijsadvies
Bekijk een demo van de kaartautomaat
pi_71060082
Dit reisadvies is gegenereerd op 17-07-2009 11:18
Koop kaartje Heenreis: Vertrek 11:41 Aankomst 13:29

Vrijdag 17 juli 2009
Tijd Station / Halte Spoor Richting Reisdetails
11:41 Nijmegen Heyendaal 1 Venlo Stoptrein (Veolia) + Reisdetails: Geen AVR-NS
11:47 Mook Molenhoek
11:52 Cuijk
12:02 Boxmeer
12:08 Vierlingsbeek
12:16 Venray
12:28 Blerick
12:34 Venlo
12:38 Tegelen
12:46 Reuver
12:51 Swalmen
12:57 Roermond 3b
12:59 Roermond 2 Eindhoven Intercity (NS)
13:12 Weert
13:29 Eindhoven 5

Enkele reis ¤ 12,30 ¤ 7,40 ¤ 20,90 ¤ 12,50
Dagretour ¤ 22,90 ¤ 13,70 ¤ 38,90 ¤ 23,30
pi_71060206
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Nijmegen - Eihdhoven via Roermond is ¤7,40?
En Tiel - Roermond via Eindhoven is ¤31,70 of zo
Ja die prijzen zijn enorm, merk ik nu pas sinds ik geen OV studenten kaart meer heb
pi_71060504
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:15 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dat valt toch niet te controleren?
Niet echt nee, dus in de praktijk zal het vast geen probleem zijn als je in Boxmeer uitstapt.

Bovendien: welke conducteur is nou zó enthousiast dat 'ie voor én na Boxmeer een rondje kaartjesknippen gaat doen?

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2009 11:36:17 ]
pi_71060684
alleen te controleren als de conducteur komt voordat je uitstapt en toevallig ook erna als je de reis weer hervat..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:11:24 #23
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_71061825
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:05 schreef Igen het volgende:
O ja, een reis met het minste aantal overstappen mag je niet onderbreken, dus bijvoorbeeld onderweg even Venlo in, dat mag niet.
en dat is dus alleen te controlleren bij een toegangscontrolle
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  vrijdag 17 juli 2009 @ 12:22:31 #24
221112 Nijns
soms een beetje stout
pi_71062190
Je trein komt over Boxmeer, dus je mag daar uitstappen, zolang je de reis maar dezelfde dag voortzet (anders moet je een extra kaartje kopen voor de volgende dag). Pas wanneer je bestemming niet op de rechtstreekse verbinding ligt moet je een 'via' kaartje kopen.

(heb niet alles gelezen dus sorry als ik iets zeg wat al is gezegd)
Op donderdag 25 juni 2009 14:37 schreef Pheno het volgende:
Een KSC zonder Nijns is als thee zonder suiker: minder zoet.
pi_71157990
quote:
Op vrijdag 17 juli 2009 11:12 schreef Igen het volgende:

[..]

En dat mag dus niet.

[..]

De route die het kortst of het snelst is, is voor de meeste treinreizen de route met de minste overstappen, overduidelijk voorbeeld is een verbinding zonder overstappen, zoals Amsterdam naar Eindhoven. Bij mijn beste weten mag je dan zeker wel onderweg uitstappen, bijvoorbeeld in Utrecht. Kortom, punt 3 vind ik niet logisch. Desalniettemin kan ik me voorstellen dat deze regel (nog) bestaat.

Bovendien moet de reiziger volgens mij zelf maar uitzoeken wat de kortste route is, want voor zover ik weet verstrekt NS geen informatie over het aantal kilometers in hun planners.

Overigens blijkt dat een enkeltje Nijmegen Heyendaal naar Roermond duurder is dan een kaartje van Nijmegen Heyendaal naar Eindhoven. Het verschil is wel verwaarloosbaar klein. Maar -heheh- moet je nou in Roermond zijn, dan kan je natuurlijk de rest van het treinkaartje op station Roermond aan een reiziger naar Eindhoven doorverkopen! Normaal tarief met korting 5,20 euro. Verpats het voor de helft, dan kost een enkeltje Heyendaal-Roermond nog maar 4,80 euro met korting..

En.. vanuit Eindhoven naar Roermond werkt dit (dus) ook

Nog zo'n truc: neem je je fiets mee op de trein, kom dan wat vroeger op het station en spreek reizigers die met fiets de trein uit komen aan. Dikke kans dat ze niet meer dezelfde dag met de fiets op de trein stappen en jou hun fietskaartje voor een habbekrats willen geven!

Groeten

Sil de Strandjutter !

[ Bericht 11% gewijzigd door Frank__NL op 20-07-2009 19:49:01 ]
  Moderator dinsdag 21 juli 2009 @ 18:40:45 #26
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_71188904
Dit geintje heb je ook met Heemskerk - Amsterdam. De normale lijn gaat zonder overstappen via Beverwijk en Haarlem, maar is langer dan de route via Uitgeest. De kostprijs is dus de route over Uitgeest, maar iedereen reist via Beverwijk en Haarlem.

Het kaartje Beverwijk - Amsterdam is zelfs duurder dan Heemskerk - Amsterdam, dus iedereen in Beverwijk koopt een kaartje Heemskerk - Amsterdam. Heb nog nooit opmerkingen van conducteurs gehoord hierover. En ook niet over eerst uitstappen in Haarlem en daar even de stad in gaan alvorens de reis te vervolgen naar Amsterdam. Dat is geen enkel probleem.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_71194213
En, een kameraad kocht altijd een kaartje naar Eijsden als hij maar in Maastricht moest zijn. Maar met 6 minuten vertraagde aankomst kreeg ie dan altijd de hele mik terug, want dan mistte hij zijn "aansluiting" op de trein naar Luik, die toen nog in Eijsden stopte.

Dit werkt niet meer, maar naar Groningen werkt het nog wel: neem een kaartje tot Groningen Europapark, je hebt in Groningen centraal 5 minuten overstaptijd, dus met 5 minuten vertraging krijg je het allemaal terug. In Leeuwarden werkt het ook, moet je daar zijn neem dan een ticket tot Deinum. Als de trein 9 minuten te laat aankomt mis je de trein naar Deinum en krijg je je geld terug.

Dit werkt dus als je moet overstappen op een uurdienst en de aansluiting niet al te ruim is. Nu wachten de treinen vaak wel een tijdje, maar ja.. (vul dit zelf maar in). Nee, ik keur dat niet goed, maar om mijzelf weer rein te verklaren: mijn OV-voordeelurenkaart heb ik er de laatste jaren niet meer uit gehaald. Extraatje dus voor NS, alstublieft.

Groeten,

Sil de Strandjutter.

[ Bericht 20% gewijzigd door Frank__NL op 21-07-2009 21:17:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')