Instellingen zijn verplicht om je eerst te waarschuwen alvorens je als wanbetaler bij BKR te registreren. Dus mocht je nooit een dergelijke brief ontvangen hebben dan is er niks aan de hand, wat betreft een bkr registratie als wanbetaler.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 05:28 schreef saban het volgende:
Krijg je een hypotheek verstrekt als je BKR-noteringen hebt staan? Ik ben in het verleden altijd heel lui geweest met facturen op tijd betalen. Veel briefjes van incasso bureaus moeten ontvangen, maar wel altijd gewoon betaald (wel altijd te laat).
Creditcards kunnen wel een probleem zijn voor een hypotheek.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 06:34 schreef 314 het volgende:
wie zegt dat je geregistreerd staat als je eens een rekening te laat betaald hebt?
creditcards staan bijvoorbeeld ook genoteerd, maar dit is geen probleem voor een hypotheek.. het zal er van afhangen wat voor registraties het zijn lijkt me
Ik heb laatst mijn BKR notering opgevraagd omdat ik ook bezig ben met een hypotheek. Mijn creditcard stond er niet eens op. Alleen mijn telefoonabonnement en het bedrag dat ik rood kon staan op mijn betaalrekening (als doorlopend krediet).quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Creditcards kunnen wel een probleem zijn voor een hypotheek.
Een vriendin van ons moest die van haar opzeggen voordat ze de gevraagde hypotheek kon krijgen.
Creditcards zijn alleen een probleem als je er gespreid op afbetaald en als hij bij een andere bank loopt.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:08 schreef Netsplitter het volgende:
Een vriendin van ons moest die van haar opzeggen voordat ze de gevraagde hypotheek kon krijgen.
Die indruk kun je dan wel hebben, maar die is niet correct. Openstaande bedragen zijn niet relevant. Relevant is wat je kunt opnemen en het betaalgedrag is niet iets dat je kunt zien bij het BKR (als je elke maand een week te laat betaalt, zie je dit niet bij het BKR verschijnen)quote:Op vrijdag 17 juli 2009 18:52 schreef Eg_Wel het volgende:
Ik krijg de indruk dat er vooral naar openstaande bedragen van lopende leningen gekeken wordt, en met name wat het betaal gedrag daar op is. Heb je dus ooit eens verzaakt en het bedrag is relatief beperkt lijkt het geen probleem te zijn.
Tja geen idee.. Maar als dat zo is heeft de creditcardmaatschappij mij dus eigenlijk gematst met dat royement? Het stond niet meer als krediet bij het BKR geregistreerd, en dat precies op een moment waarop ik dat ook helemaal niet kon gebruiken?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 19:12 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die indruk kun je dan wel hebben, maar die is niet correct. Openstaande bedragen zijn niet relevant. Relevant is wat je kunt opnemen en het betaalgedrag is niet iets dat je kunt zien bij het BKR (als je elke maand een week te laat betaalt, zie je dit niet bij het BKR verschijnen)
Precies, kost ongeveer EUR 4/5 euro en daarna krijg je binnen 3 weken je toetsing per post van het BKR.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:51 schreef Mylene het volgende:
Even bij je bank zo'n formulier halen, dan weet je of je geregistreerd staat.
Als ik dat zo lees kan het nog wel eens schrikken worden. Hoop het niet voor je, maar het is wel te verwachten.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:50 schreef saban het volgende:
Ik heb heel veel rekeningen gewoon niet op tijd betaald, heel vaak betaald aan de incasso bureau in plaats van het bedrijf zelf.
Een brief over BKR heb ik nooit gekregen, maar dat is ook niet verplicht denk ik.
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=26
Kan dus niet eens online, vreemd.
Maatschappijen sturen je altijd een brief als ze een codering bij het BKR willen aanmelden (en dan heb je het echt bont gemaakt). Als je een codering hebt, dan weet je dat.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:50 schreef saban het volgende:
Ik heb heel veel rekeningen gewoon niet op tijd betaald, heel vaak betaald aan de incasso bureau in plaats van het bedrijf zelf.
Een brief over BKR heb ik nooit gekregen, maar dat is ook niet verplicht denk ik.
http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=26
Kan dus niet eens online, vreemd.
Ik hoop het niet. Ik wil namelijk kopenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:58 schreef tisauch het volgende:
[..]
Als ik dat zo lees kan het nog wel eens schrikken worden. Hoop het niet voor je, maar het is wel te verwachten.
Wat Five_Horizons aangeeft, als er sprake is van een codering of meerdere is het handig om dit vooraf te bespreken met de verstrekker. Dan geef je iig openheid van zaken.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 23:29 schreef saban het volgende:
[..]
Ik hoop het niet. Ik wil namelijk kopen
Hoe zit het eigelijk als je wel een notering hebt en je partner niet en je hebt ook eigen inleg van zeg ~ 10%. Kom ik dan wel in aanmerking of nog steeds niet?
Nogmaals.....quote:Op vrijdag 17 juli 2009 20:50 schreef saban het volgende:
Wat ik uit jou reactie begrijp is dus zolang je nooit een krediet hebt afgesloten/opgenomen sta je niet geregistreerd. Over het te laat betalen van facturen heeft BKR niks mee te maken?quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:00 schreef Croga het volgende:
[..]
Nogmaals.....
Zolang het niet over het afbetalen van een krediet gaat, heeft het BKR er helemaal niets mee te maken.
En zelfs met een BKR A-codering hoeft het nog geen probleem te zijn.....
Waarom ga je moeilijk doen met het zelf proberen op te vragen? Waarom niet gewoon naar een hypotheek verstrekker gaan en uitleggen hoe het in elkaar zit? Die kunnen dan zonder problemen een BKR toetsing doen en je laten weten of en wat de gevolgen zijn.
Dit betekend dus dat zij niks weten over het (veelste) te laat betalen van mijn facturen. Aangezien ik nooit een lening heb afgesloten betekend het dat ik ook geen notering heb?quote:In het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) staat welk krediet of gsm-abonnement u op uw naam hebt of had staan. Niet meer en niet minder. Alleen uw persoonsgegevens en de gegevens van uw overeenkomst zijn bij ons bekend. Zo weten wij uw naam, maar niet uw politieke voorkeur. Bij ons is bekend om wat voor krediet het gaat, maar niet waarvoor u het geld wilt gebruiken.
Dit is wat er over u bekend is bij BKR:
Persoonsgegevens
* Geboortenaam
* Voorletter(s)
* Geboortedatum
* Adres
* Het geleende bedrag of het bedrag dat u maximaal mag besteden
* Het moment waarop de overeenkomst is ingegaan
* De maand waarin volgens afspraak met de deelnemer de overeenkomst volledig moet zijn afgelost
* De maand waarin de overeenkomst daadwerkelijk is beëindigd
* Het soort overeenkomst
* Eventuele bijzonderheden die zich voordoen tijdens de duur van de overeenkomst
Tenzij je de rekening van je mobiele telefoon structureel te laat betaald. Maar die gegevens zijn alleen op te vragen door andere telecom providers bij wie je een mobiel abonnement wilt afsluiten.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 01:41 schreef saban het volgende:
Op de website van BKR kom ik dit tegen:
Dit betekend dus dat zij niks weten over het (veelste) te laat betalen van mijn facturen. Aangezien ik nooit een lening heb afgesloten betekend het dat ik ook geen notering heb?
Dat ligt ook aan je hypotheekadviseur denk ik. Hier ook een CC van max 1250 en roodstand van 1000 en geen enkel probleem uiteindelijk. Van de Hypotheker en ABN Amro moest ik hem opzeggen bij het adviesgesprek, bij Hypotheek Shop, Rabobank en uiteindelijk tussenpersoon niet. Volgens mij ligt het er helemaal aan hoe ze de aanvraag inschieten, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat ligt aan de eisen van de verstrekker, niet aan je adviseur.quote:Op zaterdag 18 juli 2009 11:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat ligt ook aan je hypotheekadviseur denk ik. Hier ook een CC van max 1250 en roodstand van 1000 en geen enkel probleem uiteindelijk. Van de Hypotheker en ABN Amro moest ik hem opzeggen bij het adviesgesprek, bij Hypotheek Shop, Rabobank en uiteindelijk tussenpersoon niet. Volgens mij ligt het er helemaal aan hoe ze de aanvraag inschieten, maar dat weet ik niet zeker.
.
*noted*quote:Op zaterdag 18 juli 2009 17:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat ligt aan de eisen van de verstrekker, niet aan je adviseur.
De meeste verstrekkers hanteren de CHF-normen ( "quote:Op zaterdag 18 juli 2009 18:07 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
*noted*
Ik had verwacht dat je adviseur daar ook een rol in had, die heeft tenslotte ook de communicatie met de verstrekker en met jouw en weet van jouw situatie. Maar dat is blijkbaar niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |